Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2006, 17:41
Esterr!
Esterr! is offline
.

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 15:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2006, 07:32
Verwijderd


Zo moeilijk zijn die actualiteitentoetsen niet hoor, 5 minuten nieuws (eerste gedeelte journaal) is al voldoende om genoeg te kennen voor een voldoende
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 15:17
Barry K
Barry K is offline
Kijk voor de verandering eens het journaal en op enkele nieuwssites.
Beetje kansloos om op zoek te gaan naar de toets terwijl je in de tussentijd net zo goed het nieuws even had kunnen kijken.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 16:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat een moraalridders toch weer. Ik kreeg bij maatschappijleer ook altijd actualiteitentoetsen. Ik keek elke dag 's ochtends het RTL 4 nieuws, 's avonds het NOS journaal én ik las de krant en nog waren die krengen hartstikke moeilijk. Er zitten hele kleine dingetjes in; er wordt echt niet naar de hoofdlijnen uit het nieuws gevraagd hoor.

Overigens bestaan er 2 versies; een makkelijk en een moeilijke. Dus misschien kreeg iedereen die het zo simpel vindt de makkelijke. Ik kan de TS er helaas niet aan helpen, maar ga iig niet allemaal 'kijk het nieuws' roepen. Dat is helemaal niet waar ze om vraagt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 08:11
Universeel
Universeel is offline
Jammer dat ze die toetsen nog voor een cijfer geven. Bij ons is dat afschaft. Stel je voor dat je geen TV hebt, mijn oom en tante hebben dat bijvoorbeeld nooit gehad omdat ze dat zelf gewoon niet wilde. Stel je voor dat je geen kranten leest. Geen internet nieuws leest daar zijn er veel van mij.

Ik snap dat de meningen hierover verdeeld zijn. De een zal zeggen je moet als je in Nederland woont wel een beetje weten wat er speelt. Ach... maar om daar een cijfer voor te geven vind ik zelf een beetje zwak. Maar dat komt omdat ik er misschien redelijk slecht in ben. Ik ben er dus ook tegen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 10:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Universeel schreef op 02-01-2007 @ 09:11 :
Jammer dat ze die toetsen nog voor een cijfer geven. Bij ons is dat afschaft. Stel je voor dat je geen TV hebt, mijn oom en tante hebben dat bijvoorbeeld nooit gehad omdat ze dat zelf gewoon niet wilde. Stel je voor dat je geen kranten leest. Geen internet nieuws leest daar zijn er veel van mij.

Ik snap dat de meningen hierover verdeeld zijn. De een zal zeggen je moet als je in Nederland woont wel een beetje weten wat er speelt. Ach... maar om daar een cijfer voor te geven vind ik zelf een beetje zwak. Maar dat komt omdat ik er misschien redelijk slecht in ben. Ik ben er dus ook tegen.
Wij hadden 4 kranten op school en dat werd als argument aangevoerd: als je thuis geen krant hebt en je hebt geen tv, dan kan je altijd op school nog de kranten lezen.
En dat 'niet willen' vond m'n leraar crap, want dan moet je ook niet voor maatschappijleer kiezen. (wij kregen het bij deel 2, wat een keuzevak is). Dus daar zat op zich wel wat in. Ik vind ook dat je op de hoogte hoort te zijn van de grote nieuwsitems. Maar punt is dat die grote items juist niet gevraagd worden in de toetsen. Het gaat altijd om een nieuwsstukje op blz. 13 en dan om een compleet onbelangrijk detail.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 02-01-2007 @ 11:45 :
Wij hadden 4 kranten op school en dat werd als argument aangevoerd: als je thuis geen krant hebt en je hebt geen tv, dan kan je altijd op school nog de kranten lezen.
En dat 'niet willen' vond m'n leraar crap, want dan moet je ook niet voor maatschappijleer kiezen. (wij kregen het bij deel 2, wat een keuzevak is). Dus daar zat op zich wel wat in. Ik vind ook dat je op de hoogte hoort te zijn van de grote nieuwsitems. Maar punt is dat die grote items juist niet gevraagd worden in de toetsen. Het gaat altijd om een nieuwsstukje op blz. 13 en dan om een compleet onbelangrijk detail.
Dan zullen de toetsen tussen jou en mijn tijd onderhand veranderd zijn, ik doe de moeilijke toetsen en het draait meestal om het hoofdnieuws of nieuws dat iig 2x in het nieuws is geweest. Verder vragen ze vaak idd niet naar hoofdpersonen, maar het antwoord is wel duidelijk als je naar het artikel gekeken/gelezen hebt.

Edit: Ik doe ook deel 2 btw
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 11:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-01-2007 @ 11:45 :
Het gaat altijd om een nieuwsstukje op blz. 13 en dan om een compleet onbelangrijk detail.
Die kleine onbelangrijke zeebeving zonder slachtoffers voor de kust van Java die op pagina 13 eindigde was anders wel de oorzaak van de tsunami die wekenlang de voorpagina domineerde.

De onthoofding in Bagdad die eindigde op pagina 13 was wel het eerste symptoom van de daarop volgende burgeroorlog.


Klein nieuws kan best groot zijn of worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 14:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-01-2007 @ 12:24 :
Die kleine onbelangrijke zeebeving zonder slachtoffers voor de kust van Java die op pagina 13 eindigde was anders wel de oorzaak van de tsunami die wekenlang de voorpagina domineerde.

De onthoofding in Bagdad die eindigde op pagina 13 was wel het eerste symptoom van de daarop volgende burgeroorlog.


Klein nieuws kan best groot zijn of worden.
Kan wel zo zijn, maar als het nog geen groot item is en dus alleen nog maar beperkt is tot een klein berichtje op pagina 13, dan weet ik dat dus echt niet meer, zelfs als ik het gelezen heb! En ik kan best de krant 3x gaan lezen om alle kleine details te onthouden, maar volgens mij ga je dan voorbij aan het doel van die actualiteitentoetsen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 03-01-2007 @ 15:40 :
Kan wel zo zijn, maar als het nog geen groot item is en dus alleen nog maar beperkt is tot een klein berichtje op pagina 13, dan weet ik dat dus echt niet meer, zelfs als ik het gelezen heb! En ik kan best de krant 3x gaan lezen om alle kleine details te onthouden, maar volgens mij ga je dan voorbij aan het doel van die actualiteitentoetsen.
Jou tijd is de onze niet, bij onze toetsen heeft het nieuws wel een belangrijke rol gespeeld. Alleen draait de vraag niet om wat is er dan en dan gebeurd, maar iets dieper dan dat. Dus bijv in plaats van welke eu lidstaten er nu bij zijn gekomen, wie de ministers van die nieuwe lidstaten zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 14:42
Kyoki
Kyoki is offline
Citaat:
Universeel schreef op 02-01-2007 @ 09:11 :
Jammer dat ze die toetsen nog voor een cijfer geven. Bij ons is dat afschaft. Stel je voor dat je geen TV hebt, mijn oom en tante hebben dat bijvoorbeeld nooit gehad omdat ze dat zelf gewoon niet wilde. Stel je voor dat je geen kranten leest. Geen internet nieuws leest daar zijn er veel van mij.

Ik snap dat de meningen hierover verdeeld zijn. De een zal zeggen je moet als je in Nederland woont wel een beetje weten wat er speelt. Ach... maar om daar een cijfer voor te geven vind ik zelf een beetje zwak. Maar dat komt omdat ik er misschien redelijk slecht in ben. Ik ben er dus ook tegen.
Het gaat er meer om dat die actualiteitentoets niet zozeer om het kennen van het nieuws gaat, maar om pubertjes gewoon een beetje een schop de wereld in te geven. En dat vind ik wel goed. Ik ken geen 15/16jarige die de krant leest, een enkeling struint wel wat rond op NU.nl, maar daar houdt het op. Je moet die toetsen alleen niet achterlijk ingewikkeld maken, zoals bij ons het geval was.

Nee, wat pas zwak is, dat was toen ik nog Journalistiek studeerde. Dat zijn geen pubertjes meer, maar gewoon studenten. Daar hadden we OOK actualiteitentoetsen, ZELFS in het tweedejaar. En ik braaf alles volgen, zakte er nog voor. Als journalist moet je weten wat er speelt, maar om studenten op die manier te dwingen het nieuws te volgen is debiel. Laat ze dat zelf uitzoeken, als ze het niet doen komen ze zichzelf toch alleen maar tegen.


De actualiteitentoets die ik op de middelbare had waren ook superlastig, en ik volgde dan nog wel het nieuws. We hadden er elke week een dacht ik, of elke twee weken. Altijd onvoldoende. Heb dat opgehaald door een goed cijfer te scoren op het proefwerk. Misschien is dat een strategie voor TS, als ze actualiteitentoetsen zo lastig vindt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Actualiteitentoets van 12 december
rickajax
0 18-12-2007 15:37
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Maatschappij actualiteitentoets
Persoon123
5 31-01-2007 08:28
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie actualiteitentoets
enna04
17 02-01-2006 18:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.