Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2011, 17:00
Timo2307
Timo2307 is offline
Hallo daar allemaal ik heb een tijdje geleden mijn raport gekregen en daarop had ik 5 onvoldoende's ik doe klas 2 kader, bij dat raport zat een brief dat ik zou blijfen zitten als ik er niks aan zou doen.
Ik doe nu al erg me best maar het wil niet erg lukken en als ik blijf zitten is dat al de 2e keer in klas 2.

Wat kan ik het beste doen tips en hulp plss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2011, 18:01
Verwijderd
Kan je je cijfers nog ophalen? Zoja, probeer nog harder te werken. Misschien kan je bijles nemen voor de vakken waar je onvoldoende staat, of je kan vragen of je samen met een klasgenootje kan samen werken. Doe ook goed mee in de klas, maak altijd je huiswerk en zorg ervoor dat je aantekingen maakt in de les.

Ik verplaats deze topic overigens naar Algemene Schoolzaken, want daar past het beter.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 20:13
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Kan je je cijfers nog ophalen? Zoja, probeer nog harder te werken. Misschien kan je bijles nemen voor de vakken waar je onvoldoende staat, of je kan vragen of je samen met een klasgenootje kan samen werken. Doe ook goed mee in de klas, maak altijd je huiswerk en zorg ervoor dat je aantekeningen maakt in de les.
Dit.

Maar ga ook bij jezelf na of je het niveau wel aankunt. Het kan best zijn dat jouw inzet het beste van de klas is, maar jij moet het niveau wel aankunnen. Je zegt dat je nu misschien voor de tweede keer in de tweede klas blijft zitten, wellicht kan dat duiden op het feit dat het niveau voor jouw te hoog gegrepen is. Wellicht kun je een lager niveau proberen en als je je eindexamen op dat niveau hebt gedaan, weer omhoog proberen te stromen?

Als het niet aan het niveau ligt, inderdaad veel blijven oefenen, bijles nemen en hard blijven werken. Je zou ook eens op de tafel kunnen gaan zitten met de docenten van de vakken waar je slecht voor staat. Je zou dan samen kunnen kijken waar het 'mis' gaat, zodat de docent voor jouw als individu bekijkt wat voor jouw het beste zou zijn om het vak aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 10:44
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb even je topictitel gewijzigd, nu is het duidelijk waar het om gaat.

Ik denk dat naast de bovengenoemde tips, je misschien ook even bij jezelf te rade moet gaan hoe je werkhouding is geweest. Ligt het misschien daaraan en loop je nu weer tegen jezelf aan? Dan moet je misschien je werkhouding verbeteren.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 15:36
Timo2307
Timo2307 is offline
Oke bedankt mensen, ik denk dat het ook wel gedeeltelijk aan me werkhouding ligt.
groetjes
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 15:50
idiot---boy
Avatar van idiot---boy
idiot---boy is offline
Het beste helpt om te oefenen met het soort opdrachten die je ook op de toets krijgt. Dus voor een grammatica toets niet alleen maar woordjes en rijtjes leren, ook alle variaties toepassen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Tips leermethoden voor goed opslaan lesstof
Lentezonnetje
1 05-01-2014 18:00
Algemene schoolzaken bang niet over te gaan
muchachomalo
20 18-02-2011 14:56
Eindexamens 2010 Hoe sta je er voor?
flyaway
53 17-05-2010 16:29
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic nummero 125
Verwijderd
494 03-04-2008 21:08
VWO wanneer ben ik geslaagd?
Euryalo
41 21-06-2006 17:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.