Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2011, 12:53
Tikazia
Tikazia is offline
Hallo,

Ik zit in V5 nu, weet nog niet of ik overga, maar moet evengoed wel een onderwerp hebben voor mijn PWS (profielwerkstuk).
Ik doe hem alleen.

Het moet een onderwerp zijn wat over 1 van de volgende vakken gaat:
- Biologie
- Natuurkunde
- Wiskunde
- Scheikunde
- Duits
- Engels
- Aardrijkskunde
- Nederlands

Iemand die iets leuks weet?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2011, 13:48
Kesa
Kesa is offline
Wellicht kun je hier of hier kijken of er iets leuks voor je bij zit betreft onderwerpen.

Ik heb mijn PWS gedaan met de vakken Duits en Aardrijkskunde en ik heb samen met iemand het Ruhrgebied onder de loep genomen. Dat was erg leuk om te doen, maar wel erg intensief. Als je geďnteresseerd bent in regio's kun je wellicht een Duitse/Nederlandse/Engelse regio onder de loep nemen of gaan vergelijken en daar een PWS over maken. Voor de bčtavakken weet ik geen onderwerpen, ik heb geen biologie/natuurkunde/scheikunde .
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 22:03
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Wat vind je het leukste vak of interessante deelonderwerpen? Want dat lijkt me het belangrijkst. Nu kunnen we wel wat in de wilde weg roepen, maar dat is zo breed.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 11:47
Tikazia
Tikazia is offline
Citaat:
Wat vind je het leukste vak of interessante deelonderwerpen? Want dat lijkt me het belangrijkst. Nu kunnen we wel wat in de wilde weg roepen, maar dat is zo breed.
De talen (vooral Engels) vind ik erg leuk, en biologie en aardrijkskunde.
En voor natuurkunde ook wel, maar dan het liefst iets met het heelal.

Voor bio overigens het liefst een combinatie met een ander vak, bijvoorbeeld aardrijkskunde.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 12:54
Tikazia
Tikazia is offline
Ik zat net even op scholieren.com te kijken naar naar profielwerkstukken, en daar zag ik een aantal over aardbevingen.
Dat lijkt me opzich wel wat.
Ik weet al best wel veel over aardbevingen, maar ik vind het wel heel interessant, en er valt volgens mij heel wat over te vertellen. Het probleem is; is het niet te makkelijk? En moet ik niet specifieker zijn dan 'aardbevingen'?

Verder kwam mijn zusje (die nu in V4 zit) op het idee; 'De invloed van de ontwikkeling van steden op dieren en natuur'.
Dat vind ik ook wel interessant. Maar zou dat ook voor aardrijkskunde kunnen? En is dat dan weer niet te moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 13:04
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Ik weet al best wel veel over aardbevingen, maar ik vind het wel heel interessant, en er valt volgens mij heel wat over te vertellen. Het probleem is; is het niet te makkelijk? En moet ik niet specifieker zijn dan 'aardbevingen'?

Verder kwam mijn zusje (die nu in V4 zit) op het idee; 'De invloed van de ontwikkeling van steden op dieren en natuur'.
Dat vind ik ook wel interessant. Maar zou dat ook voor aardrijkskunde kunnen? En is dat dan weer niet te moeilijk?
Of iets 'te moeilijk' is, is ook een beetje afhankelijk van wat je hoofd- en deelvragen worden. Je kunt een PWS zo moeilijk of makkelijk maken als je maar zelf wilt. Het beste kun je dat met je begeleidende docent bespreken.

De invloed van de ontwikkeling van steden op dieren en natuur zou je trouwens ook voor aardrijkskunde kunnen nemen, als je ook ingaat op het ruimtelijke aspect van de ontwikkeling van steden of de leefomgeving van dieren en natuur of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 13:27
Violina
Violina is offline
Ik heb BIO met SK gecombineerd tot tandpasta.
Kijk ook eens op websites van universiteiten, die hebben vaak leuke onderwerpen (met veel info en ook begeleiding van hen)!

Suc7 ermee
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 14:26
Tikazia
Tikazia is offline
Ik zit nu te denken (na nog wat met mn zusje gepraat te hebben) om het over het voorspellen van aardbevingen te doen.
Aardbevingen vind ik namelijk heel interessant, maar gewoon aardbevingen is denk ik te breed.

En dan onder andere over hoe en waarmee aardbevingen nu worden voorspeld en hoe dat in de toekomst verbeterd zou kunnen worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Onderwerp profielwerkstuk
D-com
2 11-08-2015 08:54
Huiswerkvragen: Exacte vakken onderwerp profielwerkstuk
alwaysgood
2 06-06-2002 10:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken Onderwerp profielwerkstuk?!?!
jessika
18 15-03-2002 22:56
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie onderwerp profielwerkstuk economie....
mij1985
11 13-11-2001 15:50
Huiswerkvragen: Exacte vakken onderwerp profielwerkstuk
missyou
2 28-05-2001 18:44
Huiswerkvragen: Exacte vakken Onderwerp profielwerkstuk
Joël
3 23-05-2001 18:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.