Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2011, 14:44
Sam_the_man
Sam_the_man is offline
ik zit op de middelbare school en soms lijkt het net op die amerikaanse highschool bij ons. het lijkt wel alleen maar te gaan om wie het meest populair is enzo . doet me denken aan die serie van mtv van the hard times of rjberger. is wel een hele grappige serie!!

vinden jullie het ook belangrijk wie er op school populair is? willen jullie ook alleen maar met populaire klasgenoten omgaan?

Laatst gewijzigd op 30-06-2011 om 14:52. Reden: Link moet weg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2011, 14:53
Verwijderd
Op de middelbare school is dat wel een big issue ja, ik sta zelf vrij nuchter in het leven dus ik kan met iedereen wel goed omgaan, ben niet het buitenbeentje maar sta ook weer niet in het middelpunt van de belangstelling
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 15:01
DiegoVelázquez
Avatar van DiegoVelázquez
DiegoVelázquez is offline
gwn skitta aan hebben mang
doe je eige ding krijg je vanzelf respetc
__________________
Le saluda atentamente,
Diego Velázquez De Cuéllar.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 16:30
Verwijderd
Ik weet niet zo goed wat ik met deze topic moet doen, ik verplaats 'm in ieder geval naar Algemene Schoolzaken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 16:51
DiceGFX
DiceGFX is offline
Belangrijk is dat niet voor mij, als er maar mensen met mij omgaan om wie ik ben.
Ik moet eerlijk zijn, ik ben niet populaire maar ik heb wel vrienden op school en daar ben ik wel blij om. haha
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 17:04
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
gwn skitta aan hebben mang
doe je eige ding krijg je vanzelf respetc
...
Gozer, leer Nederlands. Mijn konijn schrijft nog duidelijker.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 17:08
Verwijderd
@MiBe; Gewoon negeren.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 17:10
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Owja, anders gaat hij proberen mij te dissen swa
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 12:01
Violet Vivian
Avatar van Violet Vivian
Violet Vivian is offline
Soms denk ik dat ik wel populair ben omdat iedereen me kent en aardig tegen me is, maar ik hoef niet echt populair te zijn; ik kan met de meesten wel goed opschieten en er zijn maar weinig leerlingen waar ik echt niet mee omga. Al is het alleen maar een kort praatje of een glimlachje of zo. Maar ik vind het eigenlijk wel best; zolang ik een paar mensen heb met wie ik echt goed bevriend ben, die ik kan vertrouwen en met wie ik dingen gemeen heb en zo, vind ik het verder wel best. Ik ben namelijk ook heel graag op mezelf.
__________________
A mirror is a reflection of your soul and always shows you who you truly are.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 12:08
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Ik ben niet populair ofzo. Hoef het ook niet te zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 14:15
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Pfff, Populair?
Zou ik dus echt niet hoeven, allemaal mensen die je zogenaamd mogen en aardig tegen je doen alleen omdat je populair bent....
En dan erbij, bij mij op school zie je het verschil niet tussen die groep mensen, alle ''populaire mensen'' zien er hetzelfde uit.... best dom eigenlijk
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 20:07
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Bij ons heb je niet echt dat met 'populair' en 'niet-populair'. Je hebt wel mensen die zich soms meer voelen dan de rest, maar voor de rest is het eigenlijk wel een beetje zo gelijk ...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 20:43
Verwijderd
Volgens mij is die 'hiërarchie' meer aanwezig in de onderbouw. Ik zit nu in 5vwo en merk er vrijwel niets meer van.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 21:14
Verwijderd
Wij hebben niet echt populaire en niet-populaire mensen (als enige tweede klas ), iedereen trekt gewoon met elkaar op.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben niet echt populaire en niet-populaire mensen (als enige tweede klas ), iedereen trekt gewoon met elkaar op.


EDIT: Wel mensen die denken dat ze populair zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 08:19
Verwijderd
Voor mij hoeft dat populiare gedrag niet. Zelf ben ik heel nuchter en kan wel met iedreen normaal omgaan.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 09:32
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:


EDIT: Wel mensen die denken dat ze populair zijn.
Dat heb je dus ook bij ons, iedereen gaat wel zo'n beetje normaal met elkaar om. Op enkele na, die zich beter voelen dan anderen in de klas, die ze dan 'onsociaal' vinden, omdat ze niet meer social-media-accounts. hebben dan 8 ...

Laatst gewijzigd op 02-07-2011 om 20:06.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 13:20
Verwijderd
Euh, wat een vreemde zinsconstructie, ik begrijp hem niet helemaal?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2011, 14:48
Imaginairy
Imaginairy is offline
Gewoon wachten tot iedereen een beetje uitgepuberd is, dan is dit probleem gauw verleden tijd. De eerste en tweede klas zijn inderdaad haast een voedselketen, maar vanaf de 4e klas verdwijnt dat. Mensen worden nou eenmaal leuker wanneer ze volwassen worden.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 20:04
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Euh, wat een vreemde zinsconstructie, ik begrijp hem niet helemaal?
Ja, er zitten nogal veel bijstellingen in.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 21:17
Flayz
Avatar van Flayz
Flayz is offline
Ik heb geen vrienden, maar ben toch populair
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen vrienden, maar ben toch populair
Nou is dat even mooi
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 08:10
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik heb geen vrienden, maar ben toch populair
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat iedereen op school je kent, alleen op de negatieve manier, of zoiets?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 12:57
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik zie de 'populaire mensjes' als mensen die bevriend zijn met erg veel mensen, maar vaak ook gewoon klootzakken zijn. Geef mij maar een hecht vriendenclubje van vier, dan 'bevriend' te zijn met he halve/hele school, maar wel klootzak-achtig gedrag vertoont etc etc etc. En 'populair' is volgens mij ook een vrij relatief begrip.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 14:03
Flayz
Avatar van Flayz
Flayz is offline
Citaat:
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat iedereen op school je kent, alleen op de negatieve manier, of zoiets?
Dat ik met veel mensen omga maar niet met bepaalde personen heel vaak (of zoiets)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2011, 15:40
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Dat ik met veel mensen omga maar niet met bepaalde personen heel vaak (of zoiets)
Aah, okay
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 20:04
idiot---boy
Avatar van idiot---boy
idiot---boy is offline
Ik ben bevriend met mensen die nou niet bepaald populair doen, maar juist een eigen mening hebben en gewoon hun ding doen. Ze zijn ook niet echt meidenmagneten, maar ik mag ze om wie ze zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 22:36
mattie1995
mattie1995 is offline
Hmmm.. ik vind het persoonlijk niet belangrijk om populair te zijn, echter ga ik meestal wel weer veel om met mensen die wel populair zijn, volgens de maatstaven tenminste. Ik merk heel erg sterk dat als je met deze mensen optrekt dat je vanzelf ook de hemel in wordt geduwd, wat iemand mogelijk helemaal niet wilt. Ik wil totaal niet in het midden van de belangstelling staan, omdat ik vind dat iedereen anders is en dat er dus geen voorbeelden moeten zijn wat kleding en dergelijke betreft. Echter merk ik zeer sterk het laatste halfjaar dat ik een soort van groep van mensen heb die me achterna lopen, op dit moment voelt het als stalken, heb ik het meerdere keren aangegeven en ben ik zo sneu geweest om naar mijn mentor te stappen. Echter houdt het nu niet op.

Dan rest mij de vraag, ben ik nu populair? Ik wil het niet dus wat dat betreft?

Overigens probeer ik veel op te trekken met mensen die niet zo geliefd zijn, omdat ik vind dat dit gewoon mensen zijn en ze gewoon zijn. Mja, bij ons op school is er dan ook een enorme tweedeling tussen populair+rijk/vrienden die rijk zijn of niet populair+niet rijk/ vrienden die niet rijk zijn. Ik ben dus blijkbaar populair? maar ben totaal niet rijk ofzo, nee wat dat betreft..?! zucht lastig hoor, maarja het gaat mij er vooral om dat ik een aantal goede vrienden heb op school, boeiend of iemand populair is of niet, nee!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 08:17
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
...
Gozer, leer Nederlands. Mijn konijn schrijft nog duidelijker.
Tis "Slang" taal op zijn Amerikaans gezegt. Skitta Mang betekent gewoon "Schijt man".

Niet relevant. Als iemand mij hier om een mening vroeg dan zou ik zeggen. Je bent wie je bent en je doet wat je doet. Als je met populaire mensen wil optrekken dan doe je het. Als je met de minst populairen mensen wil optrekken dan doe je dat gewoon. Easy as that Ikzelf heb de populariteit altijd ontlopen. Ik stond bij een populair groepje die steeds een "Nerdje" aan het dissen waren. Ik ben uiteindelijk voor het nerdje op gekomen en iedereen keerde zich tegen me in de loop der maanden. Uiteindelijk gewoon mijn rug toe gekeerd naar hun en ging naar mijn eigen groepje. Dus nee.. Het is belangrijk dat je jezelf blijft en jezelf niet verliest

mvg,

AceSpade
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 20:16
Verwijderd
Hey Sam!

Op middelbare scholen zie je dat héél vaak. "Popi-clubjes".
Ik heb op een middelbare school gezeten die als het ware gesplitst was. VMBO-T (en lager) studenten zaten op 'De Gilde', en HAVO (en hoger) op 'De Zoute'.
Op 'De Gilde' merkte je dat haantjesgedrag véél vaker op. Ook het 'kijken hoever je kan gaan'. Strijkers in de vuilnisbakken ín school, met een 9mm opzak lopen, dat soort ongein.

Ik heb nooit om willen gaan met de popi-kids uit mijn klas. Ze waren té achterbaks en té arrogant. En het was hun passie om 'anders-uitziende' mensen het leven zuur te maken. Dat hoeft voor mij niet zo.

Zelf ben ik nogal een buitenbeentje geweest (alto-fase, etc.), waar ik eerlijk gezegd vrij trots op ben, gezien het gedrag van de gemiddelde persoon daar, en ik voelde me daar ook vaak aangekeken door al dat populaire volk, maar toen ik op het ROC kwam, was dat een heel stuk minder.

Op een ROC zijn mensen gelukkig wat volwassener, althans, dat mag je hopen. En dan gaat het niet meer zo zeer om 'popi' te zijn. Het besef is dan groter dat je uiteindelijk met hetzelfde doel daar zit, en er zoveel mensen zijn die het 'perfecte uiterlijk' niet hebben. (Want geef toe: Meestal denken de populaire mensen dat ze 'good lookin' zijn.)

Ik wou vroeger wel altijd 'lief en aardig' gevonden worden door zoveel mogelijk mensen, maar dan moest ik in sommige gevallen gaan liegen. And that's not my cup of tea. Dus too bad peanut butter. =)

Natuurlijk moeten mensen doen wat ze willen doen, zijn wie ze willen zijn. Maar daar moeten ze wel de ruimte van anderen voor krijgen.

Afijn, nuff said.

Greets!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 20:42
Verwijderd
@MelvisVis Je komt ook over alsof je jezelf goed hebt gevonden! Hulde! ;-)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 20:48
Verwijderd
Citaat:
@MelvisVis Je komt ook over alsof je jezelf goed hebt gevonden! Hulde! ;-)
Als in: Ik dacht dat ik een pro was toendertijd?
Of als in: Ik weet nu wie ik ben?
*Sorry, ik ben niet helemaal wakker vandaag. Al zou je dat niet zeggen, I know. ^^*
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Als in: Ik dacht dat ik een pro was toendertijd?
Of als in: Ik weet nu wie ik ben?
*Sorry, ik ben niet helemaal wakker vandaag. Al zou je dat niet zeggen, I know. ^^*
Je weet goed wie je nu bent.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Je weet goed wie je nu bent.
Redelijk Off-topic:
Ik dacht al: Ik vraag het voor de zekerheid even Voor ik dingen neer ga typen die niet zo bedoeld zijn. :-# Maar inderdaad. Het heeft even geduurd, maar ik mag er zijn.

OT:
Populair doen haalt niks uit. Wie niet sterk is moet slim zijn zeggen ze, en dat is zó waar.
Ik vond het wel geinig toen één van de 'popi's' mijn fiets had gestolen, 'geparkeerd' had in de fietsenstalling (gelukkig nog met alles erop en eraan), en vervolgens de conciërge ging bedreigen omdat 'zijn fiets meegejat was door hem'. *sukkel*
Tot mijn papa uit de auto kwam stappen en de beste jongeman vertelde dat, als hij nog aan één van zijn eigendommen zat, alle botjes in z'n lijf ging breken.(Wat hij nooit zou doen, tbh. Het is een beveiligingsbeambte, en kan zich gelukkig prima inhouden. )
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 21:29
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 12:31
michellewhoelse
Avatar van michellewhoelse
michellewhoelse is offline
Op onze school is het nogal duidelijk, ja. Ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel mensen zichzelf leuk vinden en zichzelf beschouwen als 'populair'. Ik doe gewoon wat ik leuk vind, en daardoor ben ik wel een van de buitenbeentjes.
Maar ik bekijk het zo : Liever mezelf zijn en een buitenbeentje, dan proberen erbij te horen en als 'populair' beschouwd worden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-07-2011, 12:36
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Citaat:
Op onze school is het nogal duidelijk, ja. Ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel mensen zichzelf leuk vinden en zichzelf beschouwen als 'populair'. Ik doe gewoon wat ik leuk vind, en daardoor ben ik wel een van de buitenbeentjes.
Maar ik bekijk het zo : Liever mezelf zijn en een buitenbeentje, dan proberen erbij te horen en als 'populair' beschouwd worden.
Helemaal mee eens!
Liever weinig vrienden dan een heleboel waar ik mee toneelstukjes speel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 15:01
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Bij ons op school zie je het ook wel duidelijk. Alle meisjes die op hockey zitten en alle jongens die op voetbal zitten zijn "populair", en de rest is een sukkel. zo denken hun dan (ik heb er goede redenen voor om dat te denken). Mij maakt het niets uit. ik wordt niet gepest en heb een gezellige kring met vriendinnen, en ik vind dat iedereen gelijk is. Ik snap ook niet waarom die "populaire" kinderen denken dat ze zoveel zijn...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 07:51
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Bij ons op school zie je het ook wel duidelijk. Alle meisjes die op hockey zitten en alle jongens die op voetbal zitten zijn "populair", en de rest is een sukkel. zo denken hun dan (ik heb er goede redenen voor om dat te denken). Mij maakt het niets uit. ik wordt niet gepest en heb een gezellige kring met vriendinnen, en ik vind dat iedereen gelijk is. Ik snap ook niet waarom die "populaire" kinderen denken dat ze zoveel zijn...
En het vreemde is dan dat als je een keertje alleen bent met één van die popi-jopi's , dat ze dan opeens opvallend aardig zijn. Ze doen dus alleen popi-jopi omdat ze met hoe ze werkelijk zijn toch niet geaccepteerd worden, dus proberen ze neer te kijken op anderen, en zo een beetje stoer over te komen bij de rest...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 13:58
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Bij ons valt dat heel erg mee, ik heb altijd, in groep 7 en 8 dan in wat mindere mate, een klas gehad waarin iedereen goed met elkaar kon opschieten, je natuurlijk wel groepjes vrienden en vriendinnen hebt, maar die echt niet 'vaststaan' ofzo. Sowieso is iedereen aardig tegen elkaar, en is er een soort algemeen groepsgevoel in de klassen en clusters dat mij wel opvalt.

Je hebt bij ons ook wel een beetje de hockeyers en de rest idd, maar dat is echt bijna onopvallend. Niemand staat in het middelpunt van de belangstelling bij ons. Ik ben dan weer een beetje een buitenbeentje, omdat ik nooit uitga terwijl de meesten echt elke vrijdag/zaterdag naar dezelfde tent gaan. Pesten heb ik ook nooit meegemaakt of bij anderen gezien, misschien een beetje in groep 7 en 8 vanwege drie of vier niet altijd aardige mensen die willekeurig wel eens pestgedrag vertoonden. Maar nee, zo'n totale hiërarchie heb ik gelukkig nooit gezien, ik ben altijd blij met mijn klas en clusters geweest.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 22:22
django023
Avatar van django023
django023 is offline
bij mij op school valt dat echt enorm mee iedereen kan wel redelijk met elkaar opschieten alleen heb je van die uitzonderingen der tussen lopen... je hebt wel soort van groepjes maar het is niet echt die groep is "populair" enzo. het is gewoon iedereen zit bij zijn eigen groepje en niemand is echt buitengesloten, natuurlijk heb je uitzonderingen maar die zijn er altijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Geen vrienden en niet populair op school
Retroflex
12 04-10-2011 08:50
Lifestyle populair op nieuwe school
Miraaa
33 30-06-2009 21:38
Films, TV & Radio Ik zoek een film/serie maar weet niet welke titel het is!
DanielC
502 08-05-2009 17:34
Algemene schoolzaken Wie is populair en waarom??
efasab
21 10-10-2003 15:49
Algemene schoolzaken Er werd mij iets raars gevraagd......
Bekkie
8 13-12-2001 19:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.