Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2015, 21:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vrij Nederland.
Niet helemaal mijn interessegebied

Ik twijfel nu tussen National Geographic (7 nummers), Know How (tip van mijn vriend, 9 nummers) of 8 nummers van een fotografie-tijdschrift waarbij ik nog wat saldo overhoud voor een paar nummers van een ander blad
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Oud 29-12-2015, 21:28
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Koop ook standaard grotere maten voor cadeautjes. Laatst toevallig wel een beginmaatje genomen, omdat er een winterkind komt en het geen zin heeft om dan een grotere winterjas te nemen.
__________________
Forumnist.
Oud 29-12-2015, 21:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De volgende keer beter op je spullen letten zodat je geen waardebonnen kwijtraakt.
Hij was van mijn moeder en deze had ze nog ergens in huis laten slingeren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-12-2015, 21:30
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Zelf laatst zo'n bon voor woontijdschriften weggetyft.
__________________
Forumnist.
Oud 29-12-2015, 21:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Niet helemaal mijn interessegebied

Ik twijfel nu tussen National Geographic (7 nummers), Know How (tip van mijn vriend, 9 nummers) of 8 nummers van een fotografie-tijdschrift waarbij ik nog wat saldo overhoud voor een paar nummers van een ander blad
Quest niets voor je?

Citaat:
Koop ook standaard grotere maten voor cadeautjes. Laatst toevallig wel een beginmaatje genomen, omdat er een winterkind komt en het geen zin heeft om dan een grotere winterjas te nemen.
Ik probeer ook altijd wel op te letten dat je geen winterkleren koopt in een maat waar ze waarschijnlijk in de zomer inpassen idd. Tegenwoordig haak ik meestal een cadeautje, knuffeltje ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-12-2015, 21:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zelf laatst zo'n bon voor woontijdschriften weggetyft.
Mijn oud-huisgenootje heeft een abonnement of VT Wonen en ik vond dat altijd wel leuk om door te kijken, maar ik zou zelf liever een ander blad hebben. Ik ben net klaar met verbouwen en op internet zijn ook zat fijne plaatjes en blogs
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-12-2015, 21:33
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik heb met opruimen een tijdschriften-bon gevonden met een waarde van €35,-. Aanraders?
c't.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 29-12-2015, 21:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
c't.
Staat er niet bij En iets als "ComputerIdee" vind ik ook weer een beetje suf
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-12-2015, 21:54
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Staat er niet bij En iets als "ComputerIdee" vind ik ook weer een beetje suf
De ComputerIdee heeft ook wel een volstrekt andere doelgroep, inderdaad.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 29-12-2015, 21:59
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Mijn oud-huisgenootje heeft een abonnement of VT Wonen en ik vond dat altijd wel leuk om door te kijken, maar ik zou zelf liever een ander blad hebben. Ik ben net klaar met verbouwen en op internet zijn ook zat fijne plaatjes en blogs
Pinterest ja.
__________________
Forumnist.
Oud 29-12-2015, 21:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De ComputerIdee heeft ook wel een volstrekt andere doelgroep, inderdaad.
Mijn vader las dat blad nog wel eens, maar meh
Het is uiteindelijk het fotografie-tijdschrift (CHIP FOTO magazine) geworden, met vijf nummers Donald Duck Extra om het saldo op te maken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 29-12-2015, 22:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kinderen zijn duur.

Maar een collega van me krijgt een meisje en heeft het telkens over mini-Nikes enzo en dan wil ik er ook een.
Gelukkig komt er dan vaak genoeg weer een tyfuskind op mijn pad dat ervoor zorgt dat ik me herinner dat ik kinderen kut vind
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-12-2015, 22:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Fitematrulle, kun je geen extra verzekering afsluiten voor dat beugeltje? Het zat er natuurlijk dik in dat hij een beugel zou moeten, maar 1000 euro is wel veel zeg.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-12-2015, 23:16
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Niet helemaal mijn interessegebied

Ik twijfel nu tussen National Geographic (7 nummers), Know How (tip van mijn vriend, 9 nummers) of 8 nummers van een fotografie-tijdschrift waarbij ik nog wat saldo overhoud voor een paar nummers van een ander blad
Die Zeit (eigenlijk een krant, maar verschijnt wekelijks), Der Spiegel, Le Nouvel Observateur L'Obs, L'Express, Knack, etc.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 29-12-2015, 23:39
Verwijderd
Citaat:
DIe bij Hedon om de hoek, Thien Huong oid.
Daar zitten er twee in de straat. Eén is echt niet goed en de ander wel. Maar welke weet ik niet meer
Oud 29-12-2015, 23:40
Verwijderd
Citaat:
c't.
Ik dacht dat die tegenwoordig dezelfde doelgroep had tbh
Oud 30-12-2015, 00:03
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Baby-uitzet kun je voor sparen natuurlijk, gewoon mee beginnen als je begint met proberen. Ik koop tot nu toe niet zo veel kleertjes omdat baby een 6 maanden ouder neefje heeft ik vul alleen aan met wat noodzakelijke dinosauruskleertjes enzo. En ik ben het wel eens met Klovorhop.
Er is momenteel even niet echt iemand om 'mee te proberen'.

Spoiler


Maar dat neemt je punt natuurlijk niet weg.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 30-12-2015, 00:13
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Fitematrulle, kun je geen extra verzekering afsluiten voor dat beugeltje? Het zat er natuurlijk dik in dat hij een beugel zou moeten, maar 1000 euro is wel veel zeg.
ja, dat moet ook want dat krijg je sowieso niet vergoed. Een beugel kost tussen de 2000 en 3000 ballen en je krijgt max 2000 vergoed. Maar hoe erg het allemaal echt is weet ik niet, want hij heeft het pas net te horen gekregen (een beetje laat omdat hij nog een paar melkkiezen had die nog gewisseld moesten) en ik wil het eerst meeverzekeren voor ik een afspraak maak. Maar hij heeft echt een heel scheve snavel dus met dat in mijn achterhoofd ga ik er vanuit dat het me wel die 1000 extra gaat kosten. Dat is dan niet in een keer, maar ik moet het toch betalen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 30-12-2015, 00:15
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik geef meestal ook veel grotere maten. Mijn buurmeisje van drie kan nog steeds niet alles aan wat ik voor haar gekocht heb.
Aww, wat schattig.. Haar eerste beha'tje
Oud 30-12-2015, 00:26
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ja, dat moet ook want dat krijg je sowieso niet vergoed. Een beugel kost tussen de 2000 en 3000 ballen en je krijgt max 2000 vergoed.
Er zijn genoeg aanvullende verzekeringen die meer dan 2000 euro of zelfs onbeperkt vergoeden. Of dat de premie waard is, moet je zelf maar berekenen
Oud 30-12-2015, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Aww, wat schattig.. Haar eerste beha'tje
Heb je die van jou al eens nodig of is het nog steeds armoe troef
Oud 30-12-2015, 00:43
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Heb je die van jou al eens nodig of is het nog steeds armoe troef
Ik heb onderhand tetten waarmee ik niet eens meer in blousjes pas en ik ben niet eens zwanger!
Oud 30-12-2015, 07:09
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Dat hoor ik veel collega's van me met vers geworpen meuk ook zeggen, of het echt klopt weet ik niet maar men roept het niet voor niets. En kinderopvang schijnt nogal in de kosten te lopen, vooral als beide ouders werken en geen lieve opa/oma/tante die zich verveeld/etc in de buurt hebben.
Of het klopt weet ik ook niet, maar ik ben dan ook de tel niet aan het bijhouden.

Kinderopvangtoeslag 2015. Daarnaast heb je nog maximum tarieven. Qua uren is het zo dat hoe meer je werkt, hoe meer je vergoed krijgt (40 uur werken = 230 uur dagopvang en 122 uur buitenschoolse opvang per kind per maand), maar er zit dus wel een maximum aan de tarieven. Daarnaast: hoe hoger het gezamelijk inkomen, hoe minder je terugkrijgt. Je krijgt nooit 100% terug, dus je betaalt altijd iets zelf.

Voor zover ik kan zien, heeft de bijstandsmoeder hier trouwens niet aan: je moet werken wil je recht op kinderopvangtoeslag hebben.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].

Laatst gewijzigd op 30-12-2015 om 10:21. Reden: Sinds wanneer schrijf ik zo brak
Oud 30-12-2015, 09:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Niet helemaal mijn interessegebied

Ik twijfel nu tussen National Geographic (7 nummers), Know How (tip van mijn vriend, 9 nummers) of 8 nummers van een fotografie-tijdschrift waarbij ik nog wat saldo overhoud voor een paar nummers van een ander blad
Skepter staat er vast niet tussen, en dat is het beste wat je kan krijgen. Ik zou voor de NG gaan
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 30-12-2015, 09:45
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Er zijn genoeg aanvullende verzekeringen die meer dan 2000 euro of zelfs onbeperkt vergoeden. Of dat de premie waard is, moet je zelf maar berekenen
ehm, welke verzekering vergoedt meer dan 2000 euro dan? Ik heb half internet afgezocht.
het is voor mn zoon he, niet voor mezelf.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 30-12-2015, 10:02
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Staat er niet bij En iets als "ComputerIdee" vind ik ook weer een beetje suf
Physical Review Letters dan? Kun je eindelijk mijn werk bewonderen!
Oud 30-12-2015, 10:03
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Of het klopt weet ik ook niet, maar ik ben ook de tel niet aan het bijhouden.

Kinderopvangtoeslag 2015. Daarnaast heb je nog maximum tarieven. Qua uren is het zo dat hoe meer je werkt, hoe meer je vergoedt krijgt (40 uur werken = 230 uur dagopvang en 122 uur buitenschoolse opvang per kind per maand), maar er zit dus wel een maximum aan de tarieven. Daarnaast: hoe hoger het gezamelijk inkomen, hoe minder je terugkrijgt. Je krijgt nooit 100% terug, dus je betaalt altijd iets zelf.

Voor zover ik kan zien, heeft de bijstandsmoeder hier trouwens niet aan: je moet werken wil je recht op kinderopvangtoeslag hebben.
Ja, ik had het gevonden. Jammer dat het kdv hier op de campus een stukje duurder is dan hun richtbedrag maar goed. Dat is een kwestie van afwegen I guess. Het heeft ook praktische voordelen om dicht bij je werk te zitten...
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 30-12-2015, 11:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ja, dat moet ook want dat krijg je sowieso niet vergoed. Een beugel kost tussen de 2000 en 3000 ballen en je krijgt max 2000 vergoed. Maar hoe erg het allemaal echt is weet ik niet, want hij heeft het pas net te horen gekregen (een beetje laat omdat hij nog een paar melkkiezen had die nog gewisseld moesten) en ik wil het eerst meeverzekeren voor ik een afspraak maak. Maar hij heeft echt een heel scheve snavel dus met dat in mijn achterhoofd ga ik er vanuit dat het me wel die 1000 extra gaat kosten. Dat is dan niet in een keer, maar ik moet het toch betalen.
Je zou aan je vader kunnen vragen wat onze bekken gekost hebben (vooral die van mij, want eurotijd). Maar ik had natuurlijk 1 jaar een buitenboord en 1,5 een slotjesbeugel, een half jaar overlappend. Denk dat een enkele beugel wel minder is, omdat minder controles enzo.

Mijne zit wel ver (Leidschendam), maar is wel goed. Hij heet Nan.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-12-2015, 11:25
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
onze ouders waren destijds particulier verzekerd dus die hebben bijna alles zelf betaald.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 30-12-2015, 11:25
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
en er zit er eentje op 20 meter lopen hier vandaan
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 30-12-2015, 11:27
Verwijderd
Citaat:
onze ouders waren destijds particulier verzekerd dus die hebben bijna alles zelf betaald.
Dit is niet helemaal hoe dit werkte
Oud 30-12-2015, 11:38
Verwijderd
Over beugels en tanden gesproken enzo, mijn verstandskiezen moeten er volgende maand uit
Oud 30-12-2015, 11:42
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ehm, welke verzekering vergoedt meer dan 2000 euro dan? Ik heb half internet afgezocht.
het is voor mn zoon he, niet voor mezelf.
Ja, dat weet ik

-PNO Zorg (Extra)
-ONVZ (Optifit)
-Nedasco (Aanvullend Optimaal)
-Avero (Excellent)
-De Goudse (Tandarts Totaal Pakket)
-Zorg en Zekerheid (AV Totaal)
-Delta Lloyd (Top)

Ze staan nu volgens mij in volgorde van laagste tot hoogste premie per maand.

Stel je gaat voor de goedkoopste: PNO Zorg Extra. Dan betaal je voor jou en je kind samen 138,45 euro per maand, inclusief onbeperkte dekking voor orthodontie voor minderjarigen. (En als "bonus" heb je dan nog een uitgebreide aanvullende dekking voor jou en je kind.)


De andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon wisselen van zorgverzekeraar als het maximumbedrag van bijv. 2000 euro in het volgende jaar dreigt te worden overschreden. Het zijn maximumbedragen voor de gehele looptijd van de verzekering, als je overstapt naar een andere verzekeraar heb je steeds weer opnieuw zo'n bedrag te besteden
Sommige verzekeraars maken dit moeilijk, maar de meeste vinden dit geen probleem.
Oud 30-12-2015, 11:44
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik dacht dat die tegenwoordig dezelfde doelgroep had tbh
Ja nou ja. Nee, dat niet natuurlijk maar ik snap wat je bedoelt
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 30-12-2015, 11:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
onze ouders waren destijds particulier verzekerd dus die hebben bijna alles zelf betaald.
Oh, helaas dan.
Citaat:
en er zit er eentje op 20 meter lopen hier vandaan
makkelijker.
Citaat:
Over beugels en tanden gesproken enzo, mijn verstandskiezen moeten er volgende maand uit
Aw ben blij dat die van mij, de lastigste in ieder geval, eruit zijn. Kijk wel op tegen de dag dat ze boven door gaan komen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-12-2015, 11:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
DSW AV top vergoed ook veel voor orthodontie volgens mij. Ik heb het beugel idee voor mij maar laten varen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-12-2015, 11:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Verstandskiezen boven geven doorgaans minder problemen dan onder.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-12-2015, 12:15
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Verstandskiezen boven geven doorgaans minder problemen dan onder.
Dat kan ik onderschrijven; in geval van onderkaak duurde het 'n maand of twee voor ik weer normaal voluit kon gapen door de uitgeoefende druk.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 30-12-2015, 14:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Verstandskiezen boven geven doorgaans minder problemen dan onder.
Ik heb de onderste natuurlijk laten verwijderen toen ik voor mijn normale kies boven ging, met de tandarts toen besproken dat de verstandskiezen boven konden blijven zitten sinds mijn achterste kiezen allebei getrokken waren. Kaakchirurg wilde die twee trouwens ook gelijk doen, maar dat wilde ik niet. Achteraf gezien had ze het beter wel kunnen doen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-12-2015, 14:17
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Maar goed, in die week na de operatie was ik wel blij dat ik het niet had gedaan, want ik had al genoeg pijn.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-12-2015, 14:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar misschien kunnen ze nu goedje achterste kiezen vervangen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-12-2015, 14:52
Verwijderd
Vervangen?
Oud 30-12-2015, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Dat kan ik onderschrijven; in geval van onderkaak duurde het 'n maand of twee voor ik weer normaal voluit kon gapen door de uitgeoefende druk.
Don't scare me!
Oud 30-12-2015, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Don't scare me!
Mijn huisgenoot heeft ze alle vier in twee weken tijd laten weghalen en die heeft er nog geen last van gehad. Je hoort altijd alleen maar de horrorverhalen.

Bij mij moest de tandarts zijn schoen op mijn hoofd zetten om ze eruit te krijgen. Iets met te lange wortels
Oud 30-12-2015, 15:30
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Hebben jullie allemaal een beugel gehad?
Mijn tandarts kwam er pas mee toen ik een jaar of 16 was, en natuurlijk had ik daar toen geen zin in. Als onzekere puber wou ik niet als enige met een pijnlijke klont metaal in m'n bek lopen en ik zou er een gewoonte voor moeten opgeven en dat vond ik 't niet waard. Zo nodig hoef ik geen rechte bek.
Pluspunt: Sommige mensen vinden het schattig en een extreem flamboyante homo was jaloers, want 'tooth-gaps zijn echt ZO hot right now!'. :')
__________________
Who's this jabroni?
Oud 30-12-2015, 15:39
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
scheve snavel
Oud 30-12-2015, 15:42
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Ik ben echt al vier uur me helemaal pleurisscheel aan het zoeken naar een website die ik ooit had gevonden maar niet terug kan vinden. Het is een website met allemaal evenementen / expo's in de buurt / je stad. En je kan je interesses aangeven en dan maakt hij een selectie van relevante evenementen.
Oud 30-12-2015, 15:44
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Mijn huisgenoot heeft ze alle vier in twee weken tijd laten weghalen en die heeft er nog geen last van gehad. Je hoort altijd alleen maar de horrorverhalen.

Bij mij moest de tandarts zijn schoen op mijn hoofd zetten om ze eruit te krijgen. Iets met te lange wortels
Nah, bij mijn verstandskiezen bóven was het inderdaad geen centje pijn whatsoever.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 30-12-2015, 15:49
Verwijderd
Ik heb een beygel gehad die mijn kaak breder maakte en een binnenbeugel. Weet niet eens hoe lang ik ermee gelopen heb....
Oud 30-12-2015, 16:24
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Don't scare me!
Bij het trekken van mijn verstandskiezen in mijn onderkaak is de eerste goed gaan ontsteken en de tweede resulteerde in een kleine splinter in het tandvlees er onder waar mijn tong steeds tegenaan schuurde.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.