Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2003, 20:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 23-10-2003 @ 20:28:
ik werd niet gewogen en mijn bloeddruk werd niet opgemeten. Dus dat soort dingen is niet bij elke dokter zo.
Ik zei gewoon dat ik aan de pil wilde en hij vroeg waarom. Ik legde het uit en hij schreef direct een pil voor.
Geen vragen, geen metingen, niks.
Maar je krijgt idd wel eerst 3 strippen en moet daarna terug komen, om 6 strippen te krijgen.
Ik werd ook niet gewogen, alleen mn bloeddruk werd opgemeten maar van anderen hier hoorde ik dat ze vaak worden gewogen dus vandaar dat ik erbij zette: 'waarschijnlijk'
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-10-2003, 20:59
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
Hey,
Ik heb niet het hele topich doorgespit om te kijken of het antwoord er misschien tussen staat, en anders sorry.

Maar ik heb het regelmatig met mijn vriendin over de pil. Niet dat zij er al aan toe is, want we doen nog rustig aan. Maar als het er ooit zou van komen... Ik vind het eigenlijk behoorlijk egoistisch om maar lekker veilig te kunnen vrijen terwijl zij bergen hormonen slikt en waarschijnlijk ook daar van aankomt ( haar zus kwam ook 4 kilo aan ) Maar ik wil eigenlijk niet dat ze voor mij zoveel aankomt, zoiezo omdat ze met sporten eigenlijk dat niet echt kan gebruiken denk ik. ( Ze sport veel )
Maar wat ik me nou eigenlijk afvraag. Als ze wel aankomt, en ze stopt daardoor ( of omdat het eventueel uit is ) met de pil. Is het dan ook zo dat ze dan weer in de loop van de tijd afvalt?
Oud 23-10-2003, 21:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Marsel schreef op 23-10-2003 @ 21:59:
Hey,
Ik heb niet het hele topich doorgespit om te kijken of het antwoord er misschien tussen staat, en anders sorry.

Maar ik heb het regelmatig met mijn vriendin over de pil. Niet dat zij er al aan toe is, want we doen nog rustig aan. Maar als het er ooit zou van komen... Ik vind het eigenlijk behoorlijk egoistisch om maar lekker veilig te kunnen vrijen terwijl zij bergen hormonen slikt en waarschijnlijk ook daar van aankomt ( haar zus kwam ook 4 kilo aan ) Maar ik wil eigenlijk niet dat ze voor mij zoveel aankomt, zoiezo omdat ze met sporten eigenlijk dat niet echt kan gebruiken denk ik. ( Ze sport veel )
Maar wat ik me nou eigenlijk afvraag. Als ze wel aankomt, en ze stopt daardoor ( of omdat het eventueel uit is ) met de pil. Is het dan ook zo dat ze dan weer in de loop van de tijd afvalt?
volgens mij niet. maar je komt dan ook niet standaard aan van de pil. De pil zorgt alleen voor meer honger. En meer honger betekent meer eten. Zolang je dat gezond blijft doen gebeurt er niks en zal je vriendin niet uitermate veel aankomen. Maar helaas is het grijpen naar een reep chocolade, een zak chips of iets anders ongezonds, snel gedaan. Dat is dan ook wat vaak gebeurt met meiden die door de pil ineens meer honger hebben: ze gaan meer snoepen en komen dus meer aan.
Als je vriendin veel sport zal ze er vast al minder last van hebben, aangezien ze die extra calorieen er dan ook weer afsport.
Maar het is dus niet zo dat zodra je met de pil stopt, dat je weer afvalt. De extra kilo's zitten er dan al aan (als je aankwam) en vallen d'r niet zo maar af.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-10-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 23-10-2003 @ 20:28:
ik werd niet gewogen en mijn bloeddruk werd niet opgemeten. Dus dat soort dingen is niet bij elke dokter zo.
Ik zei gewoon dat ik aan de pil wilde en hij vroeg waarom. Ik legde het uit en hij schreef direct een pil voor.
Geen vragen, geen metingen, niks.
Maar je krijgt idd wel eerst 3 strippen en moet daarna terug komen, om 6 strippen te krijgen.
Bij mij hetzelfde, alleen geeft onze huisarts nooit 6 strippen mee. Of je er 3 of 6 mee krijgt, wisselt per arts.
Oud 24-10-2003, 15:06
Verwijderd
Citaat:
smilie me schreef op 22-10-2003 @ 15:26:
Waarschijnlijk komt me buikpijn ook van de ongsteldheid maar het is erger dan normaal en voordat ik de pil slikte had k daar nog geen last van. Ik slik nu microgynon 30. Is er een andere pil die ik eventueel zou kunnen proberen. Heb liever niet een zwaardere pil want heb nu al vaak last van stemmingswisselingen enzo.
Er zijn zo ontzettend veel (lichte) pillen, vraag aan je huisarts wat hij/zij adviseert. Ik weet niet of de meer hormonen automatisch zorgen voor meer stemmingswisselingen...'t zou ook juist wel eens omgekeerd kunnen zijn. Ik ben iig van microgynon 30 overgestapt naar Diane 35 en dat bevalt nog steeds prima.
Oud 24-10-2003, 16:42
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
Citaat:
linda85 schreef op 23-10-2003 @ 22:41:
volgens mij niet. maar je komt dan ook niet standaard aan van de pil. De pil zorgt alleen voor meer honger. En meer honger betekent meer eten. Zolang je dat gezond blijft doen gebeurt er niks en zal je vriendin niet uitermate veel aankomen. Maar helaas is het grijpen naar een reep chocolade, een zak chips of iets anders ongezonds, snel gedaan. Dat is dan ook wat vaak gebeurt met meiden die door de pil ineens meer honger hebben: ze gaan meer snoepen en komen dus meer aan.
Als je vriendin veel sport zal ze er vast al minder last van hebben, aangezien ze die extra calorieen er dan ook weer afsport.
Maar het is dus niet zo dat zodra je met de pil stopt, dat je weer afvalt. De extra kilo's zitten er dan al aan (als je aankwam) en vallen d'r niet zo maar af.
Ja dat je niet zomaar weer afvalt snap ik, maar niet dat het door de hormomen echt iets blijvends is.
Nou snoept ze dus nooit gelukkig, dus denk dat het wel mee zal vallen dan hoop ik
Oud 24-10-2003, 17:35
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Marsel schreef op 24-10-2003 @ 17:42:
Ja dat je niet zomaar weer afvalt snap ik, maar niet dat het door de hormomen echt iets blijvends is.
Nou snoept ze dus nooit gelukkig, dus denk dat het wel mee zal vallen dan hoop ik
Je komt niet aan door de hormonen, je krijgt meer honger door de hormonen en gaat dus vaak meer eten door de hormonen en doordat je meer gaat eten kom je dus aan.

(= Leonoor)
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Oud 25-10-2003, 14:50
huytuneng
Avatar van huytuneng
huytuneng is offline
Ik heb het hele topic niet doorgelezen, misschien dat t antwoord erin staat, sorry dan.

De afgelopen 1,5 maand heb ik twee keer antibiotica gehad tegen blaasontsteking (ik dronk veel te weinig, had ook andere uitdrogingsverschijnselen, is nu opgelost), 1 keer met 3 pillen en een keer met 5. Nu heeft mijn huisarts er niet bijgezet dat dit de werking van de pil kan beinvloeden, maar iemand anders heeft mij er later op gewezen, maar dat was al wat te laat. Ik ben niet zwanger voor zover ik weet, gewoon ongesteld geworden in de stopweek en behoorlijk ook. Weet iemand of een verkorte kuur minder of andere invloed kan hebben op pilgebruik?
__________________
läheb mööda...
Oud 25-10-2003, 19:22
CrushedFruit
CrushedFruit is offline
Ok ik heb ook ff een vraagje, ik heb hele topic niet doorgezocht..want ik ben lui.

Maar dat terzijde

Mijn vriendin is ongeveer net een week aan de pil, mijn vraag is nu is het nu meteen al veilig?
Of kunnen we beter nog eventjes wachten want het is mij nog onduidelijk.
__________________
Crushed...
Oud 25-10-2003, 19:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
CrushedFruit schreef op 25-10-2003 @ 20:22:
Ok ik heb ook ff een vraagje, ik heb hele topic niet doorgezocht..want ik ben lui.

Maar dat terzijde

Mijn vriendin is ongeveer net een week aan de pil, mijn vraag is nu is het nu meteen al veilig?
Of kunnen we beter nog eventjes wachten want het is mij nog onduidelijk.
Het ligt eraan op welke dag je vriendin begonnen is met de pil. Als ze precies op de eerste dag van haar menstruatie is begonnen dan zou de pil nu veilig moeten zijn. Als ze op een andere dag is begonnen dan is de pil pas geldig als ze aan de tweede strip begint.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-10-2003, 19:35
CrushedFruit
CrushedFruit is offline
Ah thx kijk DAT moest ik ff weten
__________________
Crushed...
Oud 25-10-2003, 19:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
CrushedFruit schreef op 25-10-2003 @ 20:35:
Ah thx kijk DAT moest ik ff weten
is wel belangrijk om te weten ja Meestal wordt ervan uitgegaan dat de pil de eerste strip nog niet veilig is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-10-2003, 13:25
Roffachick
Roffachick is offline
ik heb de pil 4 weken doorgeslikt tot nu dan ( slik hem nog nog door) en ben hem 2 keer vergeten en een paar keer iets te laat ingenomen. KAN ik nu zwanger zijn???? En ja ik heb sex gehad zonder condoom en hijs is 1 keer in mij klaargekomen... Please reageer aub aub serieus


________________
__________________
Kimmmie
Oud 26-10-2003, 13:31
Verwijderd
Citaat:
misslinda schreef op 26-10-2003 @ 14:25:
ik heb de pil 4 weken doorgeslikt tot nu dan ( slik hem nog nog door) en ben hem 2 keer vergeten en een paar keer iets te laat ingenomen. KAN ik nu zwanger zijn???? En ja ik heb sex gehad zonder condoom en hijs is 1 keer in mij klaargekomen... Please reageer aub aub serieus
Ik denk niet dat je dan nog veilig bent, dat ben je normaal ook niet als je de pil twee keer of meer vergeet, volgens mij. Misschien ff langs de dokter?
Oud 26-10-2003, 13:35
rosayet
rosayet is offline
Ik ben nu bezig met de pil en dit is m'n laaste week. Donderdag neem ik de laatste in. Ik weet niet zeker of ik deze maand veilig was, maar dat maakt verder niks uit want ik heb geen onveilige sex gehad.
Maar wanneer moet ik nou beginnen met m'n nieuwe strip, zodat ik wel veilig ben?
__________________
Conditio sine qua non
Oud 26-10-2003, 13:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
rosayet schreef op 26-10-2003 @ 14:35:
Ik ben nu bezig met de pil en dit is m'n laaste week. Donderdag neem ik de laatste in. Ik weet niet zeker of ik deze maand veilig was, maar dat maakt verder niks uit want ik heb geen onveilige sex gehad.
Maar wanneer moet ik nou beginnen met m'n nieuwe strip, zodat ik wel veilig ben?
Volgende week vrijdag.
Je neemt donderdag je laatste pil in, dus vrijdag is de eerste stopdag. Na je stopweek neem je gewoon weer je eerste pil in (das dan dus volgende week vrijdag) en ben je weer veilig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #6
dindjemek
497 22-02-2004 11:45
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.