Oud 19-06-2013, 21:50
BueBerry
Avatar van BueBerry
BueBerry is offline
genoeg geweest, er word alleen maar op mij afgenauwd terwijl ik er niks aan kan doen.

Bedankt voor de tips heb een ander alternatief, we hebben een andere hond erbij genomen als speelmaatje.

ze doet nu niet meer zo.
__________________
If there ever comes a day that we can't be together, please keep me in your heart and i'll stay there forever!

Laatst gewijzigd op 26-07-2013 om 16:38. Reden: .
Advertentie
Oud 19-06-2013, 21:55
Verwijderd
Ik zou zelf liever willen weten wat ik nog kon proberen, dan mijn hond in willen ruilen voor een andere hond
Oud 19-06-2013, 21:57
Verwijderd
Wangedrag van honden is over het algemeen terug te brengen op wanopvoeding van een baasje. Dat jouw moeder de hond wil weg doen terwijl zij faalt in de opvoeding is ronduit triest, een nieuwe hond halen zal daar niets aan veranderen, zelfs zachtaardige hondenrassen (en dan is zachtaardig behoorlijk vaak bullshit, rottweilers met hun slechte naam kun je zo tam als een kitten krijgen, deadlock naamzoek) kunnen vervelend en agressief zijn als ze slecht worden opgevoed. Beter zoekt je moeder naar een hondentrainer of hondenschool om jullie te leren hoe je ermee moet omgaan.

Echt valse honden reageren op een andere manier, als jullie hond het doet om aandacht te krijgen, is dat iets wat je af kunt leren. Dan zoek je beter hoe je daarmee omgaat dan te gaan zoeken naar een andere hond.
Oud 19-06-2013, 22:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wat hierboven al gezegd is, inderdaad. Zoek een goede hondenschool of een gedragstherapeut, in plaats simpelweg iemand anders opzadelen met het probleem en doodleuk een andere hond nemen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 19-06-2013, 22:46
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Wat heb je geprobeerd om het af te leren?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 20-06-2013, 07:29
BueBerry
Avatar van BueBerry
BueBerry is offline
ja, we hadden eerst al een hondentrainer/gedragstherapeut maar dat bleek dus niet te werken.. en het is beetje onnodig om veel geld uit te geven voor wat niet werkt..
__________________
If there ever comes a day that we can't be together, please keep me in your heart and i'll stay there forever!
Oud 20-06-2013, 08:22
Verwijderd
Onnodig? Onnodig? Je wil een hond dumpen omdat je hem zelf niks kunt leren? Mij lijkt er niks onnodig aan om alle middelen uit de kast te trekken.
En als je die middelen niet hebt (waar ik me wel iets bij kan voorstellen), neem dan geen hond en ga zeker niet nog denken over een nieuwe, wat als dat beestje straks een operatie moet of speciaal voer, ook maar weer inwisselen? Het is geen trui die je kunt laten liggen omdat ie niet meer in de mode is of niet meer past.

Hoe lang zijn jullie met die therapeut bezig geweest, wie was het, wat hebben ze gedaan en geadviseerd, hebben jullie je buiten de therapeut om aan de regels gehouden? Honden trainen en zeker afleren kost veel training, tijd, moeite en geduld, maar al ik dit hoor, denk ik niet dat het geduld er is geweest. Als jullie deze hond wegdoen, neem dan alsjeblieft geen nieuwe, nooit meer.
Oud 20-06-2013, 08:41
Verwijderd
Zeker nog nooit eerder een hond gehad en toen opeens een border collie, hmm?
Oud 22-06-2013, 20:53
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
wat denk jij wel niet!! heh, dat je zomaar een hond kunt kopen en als ie niet goed genoeg is omwisselen voor een andere en die naar 2 maanden weer omwisselen.
weet jij wel niet wat er met honden in het asiel gebeurd? nee heh, want jij zit niet in een asiel.
het is al erg genoeg dat je je hond gwn weg gaat doen om een slechte reden, maar om hem in te ruilen?
dat betekent gwn dat je ronduit geen dierenmens bent, en je laat hierdoor je dieren lijden!
hoe zou jij het vinden? als je moeder zegt: jij luistert te slecht, ik doe je naar een weeshuis en neem een ander kind?
niet leuk heh?
nou doe dat dan ook niet bij dieren! die hebben ook gevoel!

echt hondenliefhebbers zouden doorgaan tot het laatste om hun hond bij zich te houden!
als ik maar iets kon doen om mijn overleden hond terug te krijgen zou ik dat doen!
ik was er kapot van toen ie overleed.

maar jij denkt gwn het boeit me niet wat er gebeurd zolang ik maar een hond heb.
nou zo werkt het niet!

zo dat is wat ik zeg.

punt.
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Oud 04-07-2013, 12:21
BueBerry
Avatar van BueBerry
BueBerry is offline
doe normaal zeg!
hoe zou jij het vinden om doorgebeten te worden door een hond? nou mijn moeder denkt er anders over!
__________________
If there ever comes a day that we can't be together, please keep me in your heart and i'll stay there forever!
Oud 04-07-2013, 12:57
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hoe vaak laat je je hond eigenlijk uit? Border collies zijn van nature schapenhoeders met meer energie dan jij en ik bij elkaar. Wat jij aandacht vragen noemt zou wel eens frustratie kunnen zijn omdat hij zijn energie niet kwijt kan. Werkhonden als border collies hebben een hoop beweging nodig. Als jullie de hond meenemen om een paar uur te laten draven springt hij waarschijnlijk thuis uit de auto met een blik van: En gaan we nou nog wat doen? 2x per dag een half uur stevig wandelen is echt niet overdreven en je kunt hem ook een paar keer per week naast de fiets laten lopen. En wat dat bijten van kinderen betreft: zoals al gezegd zijn het schapenhouders en als ze dat niet kunnen doen kunnen ze kinderen als hun "kudde" gaan beschouwen en die gaan corrigeren als ze niet op "commandos" van de hond reageren.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 04-07-2013, 16:27
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Citaat:
doe normaal zeg!
hoe zou jij het vinden om doorgebeten te worden door een hond? nou mijn moeder denkt er anders over!
Dat is je eigen schuld dat je hond bijt, als je er meer aandacht in zou steken dan zou die dat niet doen!! En het boeit me niet wat jouw mammie vindt.

Ik ken dat soort mensen als jullie, ze,nemen een hond en,als ie teveel werk is wordt ie ergens in,een asiel weggestopt en haal je een ander!

er wordt altijd gezegt dat je voor anderen respect moet hebben, maar hiervoor heb ik dat dus echt niet!
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Oud 04-07-2013, 16:36
BueBerry
Avatar van BueBerry
BueBerry is offline
mooi voor je!
wie zegt dat ze naar een asiel gaat? ik vroeg alleen om tips en oplossingen en als jij het vind om zo achterlijk te reageren vind ik het wel best! jij weet niet hoe de situatie hier loopt en hoeveel hulp ze al heeft gehad.
__________________
If there ever comes a day that we can't be together, please keep me in your heart and i'll stay there forever!
Oud 04-07-2013, 16:38
BueBerry
Avatar van BueBerry
BueBerry is offline
Citaat:
Hoe vaak laat je je hond eigenlijk uit? Border collies zijn van nature schapenhoeders met meer energie dan jij en ik bij elkaar. Wat jij aandacht vragen noemt zou wel eens frustratie kunnen zijn omdat hij zijn energie niet kwijt kan. Werkhonden als border collies hebben een hoop beweging nodig. Als jullie de hond meenemen om een paar uur te laten draven springt hij waarschijnlijk thuis uit de auto met een blik van: En gaan we nou nog wat doen? 2x per dag een half uur stevig wandelen is echt niet overdreven en je kunt hem ook een paar keer per week naast de fiets laten lopen. En wat dat bijten van kinderen betreft: zoals al gezegd zijn het schapenhouders en als ze dat niet kunnen doen kunnen ze kinderen als hun "kudde" gaan beschouwen en die gaan corrigeren als ze niet op "commandos" van de hond reageren.
we lopen al zoiezo 1,5 uur met haar daarnaast nog spelen met de bal op het veld en fietsen
__________________
If there ever comes a day that we can't be together, please keep me in your heart and i'll stay there forever!
Oud 04-07-2013, 17:16
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Citaat:
mooi voor je!
wie zegt dat ze naar een asiel gaat? ik vroeg alleen om tips en oplossingen en als jij het vind om zo achterlijk te reageren vind ik het wel best! jij weet niet hoe de situatie hier loopt en hoeveel hulp ze al heeft gehad.
Geef maar meer hulp.
je kunt nooit genoeg voor je huisdier doen.
Je doet nu net alsof jij het slachtoffer bent mast dat is je hond, omdat ie bij jou leeft!
Ik walg van je!
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Oud 04-07-2013, 23:01
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Ik ben het voor een groot gedeelte mee eens met de gegeven reacties, alleen de toon waarop ze gegeven worden zou ik zelf niet kiezen.

Ik ben het met de mensen eens dat je een dier voor het leven hebt. Je kunt een hond niet weg doen, als hij/zij je niet bevalt. Nee, die keus maak je en je neemt dus verantwoordelijkheid.

Aan de andere kant, ik begrijp jou ook. Een hond die aanvalt, kan gevaarlijk zijn. Echter denk ik dat je met een goede consequente, doch rechtvaardige!, aanpak op moet kunnen lossen.

Natuurlijk is het verre van leuk als honden tegen mensen aan springen. Ik ben benieuwd wat je zelf aan dit probleem hebt gedaan. Hoe corrigeer je je hond?

Verder, wat bedoel je met aanvallen? Bijt hij/zij echt?

Je mag me ook een pb sturen, dan kan ik je mijn e-mailadres geven. Ik zit hier niet zo vaak meer op het forum.
Oud 05-07-2013, 18:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
we lopen al zoiezo 1,5 uur met haar daarnaast nog spelen met de bal op het veld en fietsen
Het is een border collie, die put je niet uit met lopen, fietsen en met een balletje gooien. Geef haar echt werk te doen, daag haar geestelijk uit, want zoals ik het nu hoor, verveelt dat arme beestje zich suf.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 06-07-2013, 13:01
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Laat maar, ze reageert toch nie meer, omdat ze ondertussen alweer 4 andere honden heeft gehad.
Beuberry denkt alleen maar aan zichzelf, hoe het dier zich voelt boeit haar niet!
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Ads door Google
Oud 06-07-2013, 13:19
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Het is een border collie, die put je niet uit met lopen, fietsen en met een balletje gooien. Geef haar echt werk te doen, daag haar geestelijk uit, want zoals ik het nu hoor, verveelt dat arme beestje zich suf.
Maar hoe daag je een Border Collie geestelijk uit? Niet iedereen heeft de beschikking over een kudde schapen....
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 06-07-2013, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Laat maar, ze reageert toch nie meer, omdat ze ondertussen alweer 4 andere honden heeft gehad.
Beuberry denkt alleen maar aan zichzelf, hoe het dier zich voelt boeit haar niet!
En het is nu wel goed geweest, er zijn genoeg mensen die het hebben gezegd, blijven zagen zal daar niks aan veranderen.
Oud 06-07-2013, 18:34
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
Citaat:
Maar hoe daag je een Border Collie geestelijk uit? Niet iedereen heeft de beschikking over een kudde schapen....
Bij dierenspeciaal zaken heb je van die denkspelletjes voor honden, zoals een puzzel die die moet oplossen om het lekkers te vinden, kijk maar eens bij pets place.
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Oud 06-07-2013, 19:02
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar hoe daag je een Border Collie geestelijk uit? Niet iedereen heeft de beschikking over een kudde schapen....
Dat hoeft ook niet Je kunt andere sporten met hen doen, bijvoorbeeld flyball, frisbee of behendigheid. Dat vinden ze geweldig en vaak zijn ze er ook nog eens heel goed in! Verder kun je zelf spelletjes verzinnen (er zijn genoeg boeken te koop met 'hondenspelletjes' erin). En natuurlijk kun je ook het uitlaten leuker maken, door niet domweg te gaan lopen en eens een bal te gooien, maar gericht hem dingen laat doen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 08-07-2013, 10:29
Maritt
Avatar van Maritt
Maritt is offline
Als honden tegen mensen aanspringen, is dat niet altijd een vraag om aandacht. Het kan ook zijn dat ze simpelweg proberen om op dezelfde hoogte met hun ogen te komen, op het zelfde niveau. Misschien moet je inderdaad wat meer doen met je hond, en ik weet niet hoe je de border collie behandelt, maar misschien met iets meer "gelijkenis". Of ga eens op je hurken voor hem/haar zitten. Dan heb je toch oogcontact, waar de hond naar op zoek is, en gaat hij je niet bijten.

*Ik ben geen hondenexpert, maar dit las ik in een boek*
__________________
"Leven is als een kop koffie, in welke kop de koffie ook zit, hij verandert niet." - onbekend
Oud 13-07-2013, 12:47
Verwijderd
BlueBerry, wat heb je gedaan met je hond? Ik ben wel benieuwd, eigenlijk.
Oud 26-07-2013, 16:34
BueBerry
Avatar van BueBerry
BueBerry is offline
KLAAR NU.
__________________
If there ever comes a day that we can't be together, please keep me in your heart and i'll stay there forever!
Advertentie
Oud 26-07-2013, 16:56
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Niet nodig om boos te worden! Ga je nog wat met die tips doen die Mieke gaf zoals b.v. flyball of frisbee?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 26-07-2013, 21:37
Verwijderd
Je upt toch echt zelf Zonde dat de OP niet is gequote.
Oud 26-07-2013, 21:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dan doen we deze maar dicht.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Hond aangevallen door soortgenoot ...
0oFZo0
3 01-10-2009 19:41
Werk, Geld & Recht [Vraag] Agressief gedrag hond
Stefanie
7 15-07-2008 20:31
Flora & Fauna Hond bijt andere hond
Verwijderd
18 22-02-2007 12:36
Flora & Fauna Hond heeft vreemde "wond"
Poor twisted me
8 18-08-2006 21:47
Flora & Fauna 'brood'fokkers van honden.
reuffneck32
70 20-06-2005 20:40
Flora & Fauna 2 honden
¤Aylin¤
12 11-10-2002 21:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.