Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2018, 20:59
Verwijderd
Dag lieve allemaal!

Ik dacht misschien weer eens te beginnen hardlopen. Ongeveer zes jaar geleden liep ik de 10 miles. Onder het motto 'Op je hoogtepunt mot je stoppuh' heb ik mijn loopschoenen nooit meer aangedaan.

Maar omdat ik denk dat het misschien wel een beetje goed voor me is om dat weer te doen (vroeger sportte ik altijd en nu dus nooit meer omdat ik geen tijd en energie denk te hebben) wilde ik morgen weer eens een poging wagen.

Destijds deed ik 'start to run'. Nu vraag ik me af of het slim is dat weer te doen, of dat ik ook morgen gewoon kan beginnen met een halfuur hard te lopen.

Wat vinden jullie?!

Kusjes, Mieke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2018, 21:01
Verwijderd
Mijn ideale leefritme op een werkdag is eigenlijk; tussen 20:00 en 22:00 uur slapen, dan rond 5:30 uit bed om tussen 6:00 uur en 7:00 in mijn atelier te zijn om daarna van 10:15 tot 18:20 op mijn job te zijn.

Nu vraag ik me af of het slim is om voor mijn atelier te lopen of dat ik dat beter kan doen na mijn werk. Vaak ben ik na mijn werk wel heel moe. Maar als ik het ervoor doe ben ik misschien de rest van de dag moe, ik weet het niet goed.

Wanneer lopen jullie hard en wat heeft dat voor effect op het energieniveau de rest van de dag?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2018, 21:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Elke keer als ik een tijdje stop met hardlopen begin ik weer met Start To Run, maar dan vanaf les 10 ofzo. Dan bouw je lekker rustig op, maar ben je ook niet de eerste keer alleen maar aan het wandelen.

Ik loop meestal hard voor werk/ school/ college en dat gaat eigenlijk wel prima
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 01:24
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Misschien voel je je juist wel extra actief en energiek als je het 's ochtends doet!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 09:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Probeer het een paar keer. Ik kwam er toen heel snel achter dat 's ochtends voor mij niet werkt, voelde me continu ellendig en was de rest van de dag ook weinig waard. Ik sport liever dus (zo direct mogelijk) na het werken. Maar ik ken genoeg mensen die met 'plezier' het juist in de ochtend doen.

Verder zou ik gewoon een leuke niet al te lange route kiezen (bv 3km) en gewoon die op je "gemak" een paar keer doen, en als het goed gaat een wat langer rondje (5km), enzovoorts. Ik zou pas naar tijd gaan kijken als je weer een paar weken bezig bent en weer gewend bent aan het regelmatig lopen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 10:41
Verwijderd
Sowieso beginnen met een start to run schema, als je meteen lange stukken aaneen doet is het risico op blessures veel groter!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 18:08
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ben het net ook eens gaan doen. Viel me toch tegen tijdens het lopen. Na afloop gekeken op maps en ging ik 12km/h
Tips om een beetje een trager ritme aan te houden?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 18:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ben het net ook eens gaan doen. Viel me toch tegen tijdens het lopen. Na afloop gekeken op maps en ging ik 12km/h
Tips om een beetje een trager ritme aan te houden?
Langzamer lopen! Maar probeer het anders eerst op een jogging tempo.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #159
kroot
480 08-12-2010 15:37
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic.
Verwijderd
500 23-06-2007 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.