Oud 09-11-2015, 23:43
CheyKuil
CheyKuil is offline
Ik kan door omstandigheden mijn HAVO niet afmaken. Na 5 jaar ben ik uiteidelijk in aanmerking gekomen voor Speciaal Onderwijs. Daar vervolgens weer het hele traject doorgegaan terwijl ik nogsteeds in behandeling ben. Ik voelde me voor het eerst in een lange tijd op mijn plek daar en startte weer met goede hoop. Na weer een halfjaar verder te gaan met de havo ging het steeds weer slechter en had ik een enorme terugval die ook mijn voortgang bij school tegen ging. Ik was weer terug bij het begin. Na dat mijn behandelaren me vol stopte met alle soorten medicatie ging het steeds maar weer slechter en ik kon (alweer) niet naar school gaan. Nu hebben ze zich eindelijk gerealizeerd dat medicatie niet werkt bij mij en ben ik nu aan het afbouwen.

Mijn contactpersoon op school, waar ik nog regelmatig contact mee had kwam met het idee dat we met z'n alle om de tafel moesten gaan zitten en kijken wat we kunnen doen en belangrijker: wat mogelijk is. Hier kwamen we al gauw tot de conclusie dat een Voorgezet Onderwijs programma niet mogelijk was en mij alleen maar meer stress zou opleveren en ik niet goed kan functioneren terwijl verschillende soorten medicatie worden op en afgebouwd op een recordtempo, en zoeken naar de juste medicatie/behandelingen nog jaren kan gaan duren. Dus ze vertelde me: 'Voorgezet onderwijs op welk niveau dan ook is nu niet haalbaar. Je moet dus eigenlijk iets doen wat geen stress oplevert en je ook op dit moment wat mee kan.' Een hobby van mij is kostuumontwerpen en maken, (vrijwel alles van de 9e eeuw to 1920 en dingen uit het Fantasy en Sci-Fi genre) Het idee was dus dat op de momenten dat ik op school aanwezig ben ik mijn tijd spendeer aan ontwerpen en voorbereiden van projecten waar ik thuis mee verder ga met de stoffen.

De school is bereid om een deel van een opleiding voor me te betalen zodat ik in iedergeval verder kan en als ik mijn HAVO later alsnog wil afmaken ik dat ook nog kan doen. Ik heb gezocht naar opleidingen en cursussen om het vak op de juiste manier te leren maar de opleidingen en cursussen (online en op scholen) die ik kan vinden daar heb je een diploma voor nodig, of kom ik niet voor in aanmerking. Andere worden alleen op specifieke locaties gegeven en ik kan niet ver reizen en kan ook niet met het openbaar vervoer.

Mijn vraag is dus: wat nu? Heeft iemand advies of ervaring?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2015, 23:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als je wel een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo hebt, kun je een mbo niveau 4-opleiding doen.
Als je dat niet hebt, kom je in principe alleen in aanmerking voor mbo niveau 1.

Het is om te beginnen vrij simpel: als er geen opleiding is waarvoor je kunt worden toegelaten of je niet kunt of wil reizen naar een opleiding verder weg, dan kun je deze opleiding/cursus niet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Mijn vriendje heeft na twee dagen al twijfels, wat nu?
k@rlijn
22 05-05-2010 19:23
Liefde & Relatie wat nu?
sweetshorty19
9 14-04-2006 09:35
Liefde & Relatie [verliefd] Wat nu?
Rerisen Phoenix
14 03-10-2003 08:40
Verhalen & Gedichten wat nu (graag reacties)
honey
4 14-02-2003 16:05
Liefde & Relatie wat nu? please help
Verwijderd
2 07-06-2002 15:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.