Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2003, 20:13
moondancer
moondancer is offline
wat is het verschil tussen "ik zie je graag" en "ik hou van je"? ik weet nu wel niet of dat in nederland anders wordt gezegd.. ik denk wel dat er voor de meesten een verschil is.. en dat het laatste meer betekent. of misschien zeggen sommige " ik heb je graag" en "ik zie je graag" maar wat is dan het verschil? niet zozeer wanneer je het zegt, maar aan wat voel je dan dat het meer is dan het eerste?
ik hoop dat mijn vraag beetje duidelijk is, en dat iemand moeite wilt doen erover na te denke (en te antwoorden )
xx
Advertentie
Oud 05-01-2003, 20:39
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Is hetzelfde denk ik...Hoewel, nu ik erover nadenk: ik zei eerst "Ik zie u graag" voordat ik zei "Ik hou van u"...
Oud 05-01-2003, 20:57
lieve
lieve is offline
Wel,
ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen 'ik zie je graag' en 'ik hou van jou'!
Ik zie mijn huidige vriend heel graag! Maar daarjuist vroeg een goei vriendin van me of ik ook van hem houd!En daarop had ik eerst geen antwoord, maar ik houd nog nie van hem, maar zie hem wel heeeeeel graag !
Ik kan het niet goed uitlegge , maar... er zit voor mij wel degelijk een verschil tussen!

Ik weet niet goed hoe het komt, maar het is zo!!
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Oud 05-01-2003, 20:58
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
'Ik zie je graag'? 'Ik mag je'? 'Ik kan goed met je opschieten'?... Dat is toch heel wat anders dan 'Ik hou van je'?
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Oud 05-01-2003, 21:12
jij
jij is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Is hetzelfde denk ik...Hoewel, nu ik erover nadenk: ik zei eerst "Ik zie u graag" voordat ik zei "Ik hou van u"...
same here.
houden van vind ik sterker dan graag zien.. en liefde moet groeien en wordt dus sterker.
Oud 05-01-2003, 21:54
Allegria
Avatar van Allegria
Allegria is offline
Ik zie al mijn vrienden graag, maar ik houdt toch alleen van m'n vriendin hoor.
Oud 06-01-2003, 18:46
moondancer
moondancer is offline
ok ik ben het met iedereen eens, of iedereen met mij maar wat is nu het wezenlijke verschil? want graag zien groeit toch ook eerst verder tot het uiteindelijk houden van wordt.. maar wannneer is de overgang? of wanneer besef je dat het houden van geworden is?
daar raak ik dus niet uit, en er zijn waarschijnlijk verschillende antwoorden, maar ik hoopte dat er iemand zou zijn die toch een duidelik menig kon geven, een theorie ofzo.. of is dit misschien meer een vraag voor op het forum van filosofie?
xx
Oud 06-01-2003, 19:24
Verwijderd
Nou, misschien is "ik zie je graag" meer zoiets van "ik vind je leuk"

Het is meer dan vriendschap maar nog geen houden van..

Alleen ben ik niet vlaams, dus lul ik ook maar wat uit mn nek. Betekent het niet meer iets van "ik ben verliefd op je"?
Oud 06-01-2003, 19:28
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
past dit niet beter op Moderne Talen?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 08-03-2018, 03:24
yogi0032
yogi0032 is offline
ik snap niet dat niet-vlamingen hierop durevn antwoorden en dan nog verkeerd ook!
Ik zie u graag = ik zie je graag = Vlaamse spreektaal voor "ik hou van je"
Geen gradatie verschil! Want een Vlaming gaat nooit zeggen "ik hou van je"...
je zegt het dus enkel tegen wie je verliefd op bent of tegen je lief of vrouw of tegen je moeder kan ook. niet bij een gewone vriendschap: daar is "ik heb je graag" op zijn plaats, in Nederland vertaald door "ik vind je leuk"
Oud 08-03-2018, 07:34
Verwijderd
Het is een topic uit 2003. Het enige wat je hiermee bereikt is das je verwarring zaait door het te uppen. Wat wilde je bereiken, denk je dat die users ooit nog terugkomen?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.