Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2002, 11:00
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
De Amerikaanse president Bush steunt scholen die terug een scheiding tussen de meisjes en de jongen op de schoolbanken willen invoeren.



Gelezen in de Belgische krant Het Belang van Limburg

(http://www.hbvl.be)

De Amerikaanse president Bush junior zou in het kader van zijn onderwijshervorming de scheiding tussen jongens en meisjes op school willen promoten. Bush wil dat ondermeer doen door het verhogen van de subsidies aan de scholen die zich achter zijn plan scharen. De "eerste man" van de VS krijgt uiteraard heel wat kritiek op zijn voornemen. Toch zijn er ook – vooral in conservatieve kringen – nogal wat voorstanders van zijn plannen. Zo ondermeer de "National Association for the Advancement of Single Sex Public Education". Zij beweren dat volgens een onderzoek dat ze lieten uitvoeren, kinderen in niet-gemengde klassen het beter doen dan kinderen die de schoolbanken delen met klasgenootjes van de andere sekse. U vindt de organisatie – en haar standpunten - op
( http://www.singlesexschools.org )




Jullie meningen?
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2002, 13:42
Verwijderd
, als de kinderen onderwijs volgen op een single-sex school, dan zullen ze volgens mij contactgestoord raken. Ze komen dan zelden tot nooit in contact met de andere sekse (ouders uitgezonderd) en dat leidt volgens mij tot wederzijds onbegrip. Als de single-sex schools weer in worden gevoerd, dan krijgen we volgens mij over een jaar of 20 een heel contactgestoord Amerika.

DutchECK vindt de ideeen van Bush meestal ondoordacht...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 13:52
Verwijderd


'k vind het maar niks. blijf jongens en meisjes als gelijken beschouwen en zet ze dus ook gewoon bij elkaar in de klas
Het lijkt me saai, en zelfs al zou je er beter bij scoren op school dan vind ik het nog steeds een slechte zaak. Willen ze weer terug naar vroeger ofzo? alla: de mannen zijn de baas en de vaste rolpatronen..
Het is toch van belang voor je ontwikkeling dat jongens en meisjes samen met elkaar om leren gaan?! En dat leer je toch vooral op school lijkt me.. En wat zal er hierna nog meer volgen?
Al weet ik natuurlijk niet hoe dat vroeger allemaal ging op school enzo
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 16:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline


zijn ze in Amerika eindelijk zover dat de scheiding tussen zwart en blank een beetje minder begint te worden, beginnen ze met een nieuwe scheiding!!!
ja hoor, hou vooral de kinderen maar blinddoeken voor hun hoofd om daarna te ontdekken hoe de wereld écht in elkaar zit...

en bovendien: enkele 'voordelen' volgens die site voor meisjes:
- minder zwangerschappen op jonge leeftijd
- minder groepen die IN zijn en maar meer één groep (of iets in die richting)

IMHO:
- door contact op school te voorkomen, wordt de andere sekse alleen maar interessanter en zal dit probleem waarschijnlijk dus toenemen ipv afnemen
- zowel jongens onderling als meiden onderling hebben hun 'populaire' groepen en 'minder populaire groepen'.
daar verander je echt niks mee zo!

verschrikkelijk slecht idee, vind ik!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 17:20
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Tsjah ach wat zal ik d'r eens van zeggen. Natuurlijk een volstrekt idioot idee...Strontziek word ik van dat hypocriete gezeik daar.. ik haat weinig tot geen mensen ..en al zeker niet als ik ze niet ken. Maar bush heeft de eer op m'n hatelist voor te komen.

bush heeft een iq van 80 ofzo (of 90?) t'is iig niet bijzonder hoog. Is aan dit soort plannen ook wel te merken. Beetje heel erg ondoordacht en volgens mij heeft het ook helemaal niks met de genoemde redenen te maken, maar is het puur dieptriest conservatisme.
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 17:25
Verwijderd
Ze kunnen best minder afgeleid worden en beter werken, maar het is toch een belachelijk idee. Wat moet je dan in godsnaam op school doen?!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 19:36
Verwijderd
das echt idioot....
dan is er pas echt nix leuks meer....
ik zit (naja, zat, school is afgelopen ) heel vaak bij jongens.
gemengd is veel gezelliger....
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 00:04
Joyce-b
Joyce-b is offline
En zoiezow is het ook beter voor de sociale contacten, emancipatie.
Want, wie geeft mij zwart op wit dat vooroordelen tussen de beide seksen niet erger zullen worden?

Jongen die van meisjes verwachtendat ze alleen met poppen spelen omdat ze gewoon nauwelijks meisjes kenenn etc?

Ok, misshcien ver gezocht.. maar toch..
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 00:13
Verwijderd
IMO krijg je de beste resultaten via een schoolsysteem wat zoveel mogelijk inspeelt op, en een afspiegeling is van de maatschappij (binnen zekere grenzen dan). Een gescheiden schoolsysteem is dat dus al in beginsel niet. Er zou juist een 'omgangscursus met meisjes' moeten zijn voor jongens.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 00:36
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
(offtopic.. m'n "haat" voor bush heeft net toch ff een hoogtepunt bereikt zeg..omg wat een arrogante droplul is het ook (fragmentje kopspijkers.. journalist vraagt bush waarom dr in europa zoveel afkeer tegen meneer is.. "goh meneer kan een paar woorden meepraten en voelt zich direct een wereldburger" ..of iets in die richting. *kots* ) )

Maargoed. Weetje, ze doen maar lekker allemaal in Amerika. Zolang ze mij dr maar niet mee lastig vallen. Afterall hebben ze ..eh.. bijna zelf gekozen voor dat machtsgeile mannetje. Kga me d'r nu iig niet druk over maken ..morgen wel weer ofzo.
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 08:55
tacidvs
tacidvs is offline
De man van kopspijkersfragment had een ietwat gecompliceerde vraag, waarop Bush jr. zoiets zei van: "De man leert een rij moeilijke woorden uit zijn hoofd en denkt dat ie een wereldburger is, knap hoor. Que Bueno!" Het probleem was nu juist dat ze in Frankrijk zaten, niet in España.

Voorts denk ik niet dat Bush veel in te brengen heeft, qua ideeën. Hij moet gewoon doen wat em gezegd wordt en verder niet al te onintelligent overkomen.

Gemengde scholen afschaffen, moeten ze doen. Hoe meer Amerika zich distancieert van de rest van de wereld, met deze actie vooral Europa, hoe eerder we van ze af zijn.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 10:18
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
niet al te onintelligent overkomen.
Hallo, je hebt het hier wel over Sjors Dubbeljoe hoor
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 13:53
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
School bereid toch juist voor op later werken in de maatschappij, hoe willen ze dat doen als jongens en meisjes nooit geleerd hebben samen te werken?

Maareh ik denk sowieso dat ie een stuk minder fans heeft als ie dit doorvoert (vooral in Amerika) en dat is wel weer positief (al weet je het maar nooit met die gigantische propaganda daar)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 14:01
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
ik vind het een belachelijk plan omdat het dan de sociale vaardigheden te eenzijdig stimuleert en het geeft geen goede weergave van de latere maatschappij waar in de jeugd later komt.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 16:07
Aries
Aries is offline
RAAAAAAAAAAAAAGH !
Ik doe dus informatica en er zitten hier al VEEL TE WEINIG MEIDEN...
wat is dat voor sadist !!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Help! Eigen boek schrijven.
xMia.!
5 21-03-2016 19:03
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 12:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Gatara
500 05-11-2006 15:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen
Gatara
174 27-03-2004 21:52
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen heeft iemand de samenvatting van Het Jongensmeisje???
Kibah
2 11-01-2002 18:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.