Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2005, 12:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 04-09-2005 @ 09:20 :
Dat heeft niemand, waarom zou ik het wel doen. Zoals je boven kan lezen () heeft alleen de VM dat. Zelfs de VS-en hebben hun voornaam en achternaam erop staan. Dus een beetje hiërarchie is er nog wel. Bovendien heb ik zo'n standaardachternaam.
Hahahaha, en dan nog waarom zou je het niet doen
Ik maak zelf me naambordje als ik hem kwijt ben dus zet ik me naam er op zoals ik hem wil. Doorbreek die hiërarchie dan eens Ik zou er personeelijk niet moeilijk over doen.
Ik weet niet eens wat onze VSen erop hebben staan, intreseert me ook niet eigelijk. Maar jah ben in thoerie met een andere collega "vervangend VS". Wij kunnen alles wat een VS ook kan en soms zelfs meer . Dus misschien moet je er dus wel gewoon sch**t aan hebben.

Citaat:
JCL schreef op 04-09-2005 @ 11:16 :
filiaal nummers gaan naar oprichting lijkt me zo, hoe nieuwer het filiaal hoe hoger het nummer?
en ouder filiaal bij ons in de buurt heeft een hoger nummer dus nee dat is niet zo

Citaat:
JCL schreef op 04-09-2005 @ 13:26 :
Worden jullie dan een 4 of een 5? Wij zijn iig een 4 en och, dat is wel redelijk groot all in a days work.
je hebt AH to GO, 1,2,3,4,5 winkels en dan XL dus ze worden XL! dat staat er
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Oud 04-09-2005, 13:21
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 04-09-2005 @ 13:43 :
Hahahaha, en dan nog waarom zou je het niet doen
Ik maak zelf me naambordje als ik hem kwijt ben dus zet ik me naam er op zoals ik hem wil. Doorbreek die hiërarchie dan eens Ik zou er personeelijk niet moeilijk over doen.
Ik weet niet eens wat onze VSen erop hebben staan, intreseert me ook niet eigelijk. Maar jah ben in thoerie met een andere collega "vervangend VS". Wij kunnen alles wat een VS ook kan en soms zelfs meer . Dus misschien moet je er dus wel gewoon sch**t aan hebben.
Ik doe het ook altijd zelf idd. Maar ja, misschien dat ik het een keer doe. Of mijn hele naam, dan doen ze het ook minder snel volgens mij..
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 04-09-2005, 15:27
JCL
JCL is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 04-09-2005 @ 13:43 :
Hahahaha, en dan nog waarom zou je het niet doen
Ik maak zelf me naambordje als ik hem kwijt ben dus zet ik me naam er op zoals ik hem wil. Doorbreek die hiërarchie dan eens Ik zou er personeelijk niet moeilijk over doen.
Ik weet niet eens wat onze VSen erop hebben staan, intreseert me ook niet eigelijk. Maar jah ben in thoerie met een andere collega "vervangend VS". Wij kunnen alles wat een VS ook kan en soms zelfs meer . Dus misschien moet je er dus wel gewoon sch**t aan hebben.


en ouder filiaal bij ons in de buurt heeft een hoger nummer dus nee dat is niet zo


je hebt AH to GO, 1,2,3,4,5 winkels en dan XL dus ze worden XL! dat staat er
hmmm wist niet dat het zo opliep, dan zijn wij ook een 5 en geen 4 wij zijn de een naar hoogste die er is.
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 04-09-2005, 18:07
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
JCL schreef op 04-09-2005 @ 13:26 :
Worden jullie dan een 4 of een 5? Wij zijn iig een 4 en och, dat is wel redelijk groot all in a days work.
hoe bedoel je een 4 of een 5?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 04-09-2005, 19:34
JCL
JCL is offline
welke catogorie supermarkt maar het is me intussen al duidelijk dat XL een apparte catogorie is en dat wist ik niet
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 04-09-2005, 20:01
Pizzakoerier
Pizzakoerier is offline
Ik heb er anderhalf jaar gewerkt, en het was echt verschrikkelijk Mijn leidinggevende en ik konden het niet zo goed met elkaar vinden, en op een gegeven moment hield ik het echt niet meer uit, toen heb ik op staande voet ontslag genomen... Wat een mutsenclub zeg, die supermarkt(leiding)...
Oud 04-09-2005, 22:31
3gg!3*4ng3rf!5t
Avatar van 3gg!3*4ng3rf!5t
3gg!3*4ng3rf!5t is offline
contract was per 3/9 afgelopen, getekend en wel. Moest 1/9 en 2/9 laatste avonden werken bij AH (20.00-22.00). Op 1/9 heb ik bij mijn nieuwe baan van 8.00 tot 17.00 gewerkt, en dan die avond dus nog bij AH. Ik had niet echt zin maar had zoiets van ik maak het netjes af daar, zoals het hoort. Heb toen die avond nog, moe, bij AH gewerkt.

Die nacht heb ik 3 uur geslapen, en was dus echt kapot en moest om 7 uur opstaan voor mn nieuwe werk. (werkdag: van 8.00 tot 15.00). Ik kom thuis, doodmoe en met piepkleine ogen en besluit dat k beter maar kon gaan liggen, en dat ik echt te moe was voor nog de laatste avond bij AH te werken. (dit kwam niet door geen zin, gewoon door vermoeidheid, anders was ik gegaan.)

Ik bel hen dus op om me ziek te melden. Krijg mn (gelukkig nu; ex- ) bazin aan de lijn.

Het gesprek ging als volgt: (zal uit nutteloosheid de intro overslaan, standaard, hallo met bla)

ik: ik voel me niet lekker, en moet vanavond werken. Ik bel om af te zeggen.
zij: ja, zo werkt het hier niet, je hebt de huisregels, en je weet dat je 's ochtends moet bellen. Ik zie je dus vanavond.
ik: uhm, kortom, als ik me 's ochtends nog redelijk goed voelde moet ik me dat 's middags ook maar voelen..
zij: wel toevallig, dat iedereen zich ziekmeld als het lekker weer is
ik @ pissig omdat ze me 'subtiel' uitmaakt voor leugenaar: dus volgens jou wil ik me ziekmelden omdat het goed weer is, terwijl ik 's avonds moet werken en niks aan het goede weer heb?!
zij: je weet hoe het werkt , tot vanavond.
ik: nee. wat gebeurd er als ik niet kom?
zij: dan wordt je ontslagen
ik: oh (niet geinteresseerd), is dat alles?
zij: is dat alles?
ik: ja. als je me niet geloofd houdt het voor mij op.
zij: ok. kom je morgen je kluissleutel brengen?
ik: is goed, dag- (opgehangen).

mijn functie als vakantiemedewerker (heb er ±4 maanden gewerkt): afdeling houdbaar; vakken vullen

conclusie: erg leuk werk, totaal geen werkdruk, 90% van de leiding is altijd erg vriendelijk. Ik heb na het werk totaal geen hekel gekregen om daar boodschappen te doen en ga er nog steeds met liefde en plezier heen. Tevens waren de (meeste) vulploegleiders altijd beleefd en toonden begrip.
Verder werd ik niet opgelicht met het werkrooster, net als de rest; dwz: als ik niet op het rooster stond voor bijv. de donderdag, werd ik donderdag niet rond 8 uur gebelt dat ik moest werken.

opmerking @ conclusie; ik ben sarcastisch

KUTWERK

collega's waren enige pluspunt; meeste waren wel vriendelijk en kon k leuk mee omgaan.


edit: het verdiend trouwens geen ruk
__________________
で起動すればを 英語で起動すれば

Laatst gewijzigd op 04-09-2005 om 22:34.
Oud 04-09-2005, 23:37
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 04-09-2005 @ 12:58 :
heey jij werkt bij mij dan?
Edit: kzag je net nog lopen
ja ik werk bij jou! maar ik weet echt niet wie je bent!!
pff ik vind het gewoon zo genaait dat we weggestuurd zijn ik had g*d tegen 200% willen werken! werk je er nog maar net ofzo? (heb je echt nog nooit gezien )

ff zeiken: IK HEB EEN HEKEL AAN FRANK! AARGH!
__________________
Right or wrong... I am still the captain!

Laatst gewijzigd op 04-09-2005 om 23:39.
Oud 05-09-2005, 08:30
Verwijderd
Citaat:
3gg!3*4ng3rf!5t schreef op 04-09-2005 @ 23:31 :
Ik bel hen dus op om me ziek te melden. Krijg mn (gelukkig nu; ex- ) bazin aan de lijn.

Het gesprek ging als volgt: (zal uit nutteloosheid de intro overslaan, standaard, hallo met bla)

ik: ik voel me niet lekker, en moet vanavond werken. Ik bel om af te zeggen.
zij: ja, zo werkt het hier niet, je hebt de huisregels, en je weet dat je 's ochtends moet bellen. Ik zie je dus vanavond.
ik: uhm, kortom, als ik me 's ochtends nog redelijk goed voelde moet ik me dat 's middags ook maar voelen..
zij: wel toevallig, dat iedereen zich ziekmeld als het lekker weer is
ik @ pissig omdat ze me 'subtiel' uitmaakt voor leugenaar: dus volgens jou wil ik me ziekmelden omdat het goed weer is, terwijl ik 's avonds moet werken en niks aan het goede weer heb?!
zij: je weet hoe het werkt , tot vanavond.
ik: nee. wat gebeurd er als ik niet kom?
zij: dan wordt je ontslagen
ik: oh (niet geinteresseerd), is dat alles?
zij: is dat alles?
ik: ja. als je me niet geloofd houdt het voor mij op.
zij: ok. kom je morgen je kluissleutel brengen?
ik: is goed, dag- (opgehangen).
Dat is nou typisch AH
Oud 05-09-2005, 12:41
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 05-09-2005 @ 00:37 :
ja ik werk bij jou! maar ik weet echt niet wie je bent!!
pff ik vind het gewoon zo genaait dat we weggestuurd zijn ik had g*d tegen 200% willen werken! werk je er nog maar net ofzo? (heb je echt nog nooit gezien )

ff zeiken: IK HEB EEN HEKEL AAN FRANK! AARGH!
k werk er nu ongeveer sinds eind juli..

hoezo haat je frank dan? kvind btw wel dat sommige dingen slecht geregeld zijn daar ..Ik had briefje ingeleverd bij anita dat ik komend weekend vrij wil omdat k dan me verjaardag ga vieren bij mn pa..khad er verder nix over gehoord dus ik gnig er van uit dat het goedgekeurd was... ging ik op de planning kijken, staat dat k gwn ingeroosterd ben voor zaterdag mja ria zou er nog ff naar kijken voor me, maar kvind t wel erg vaag geregeld Ze kunnen beter er wat van zeggen als het NIET goedgekeurd is..zodat je weet dat je andere oplossing moet vinden ofzo..toch? of ligt dat aan mij.. :\
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 05-09-2005, 15:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 05-09-2005 @ 09:30 :
Dat is nou typisch AH
dat is nou typisch een filiaal dat graag slechte reclame wil en op den duur dus nog weinig personeel krijgt.
Om te zeggen dat het typisch AH is dat denk ik niet hoor.
Geloof trouwens ook wel dat hij bij andere winkels ook wel gebeurd, het ligt er maar et aan hoe "onmisbaar" je bent

Citaat:
freakinaround schreef op 05-09-2005 @ 13:41 :
k werk er nu ongeveer sinds eind juli..

hoezo haat je frank dan? kvind btw wel dat sommige dingen slecht geregeld zijn daar ..Ik had briefje ingeleverd bij anita dat ik komend weekend vrij wil omdat k dan me verjaardag ga vieren bij mn pa..khad er verder nix over gehoord dus ik gnig er van uit dat het goedgekeurd was... ging ik op de planning kijken, staat dat k gwn ingeroosterd ben voor zaterdag mja ria zou er nog ff naar kijken voor me, maar kvind t wel erg vaag geregeld Ze kunnen beter er wat van zeggen als het NIET goedgekeurd is..zodat je weet dat je andere oplossing moet vinden ofzo..toch? of ligt dat aan mij.. :\
Zorg altijd voor een bevestiging, bij ons op Houdbaar kan iedereen het gewoon in de agenda schrijven. Bij de kassa kan je een briefje invullen, waar je zelf een kopie van krijgt zodat je weet dat het is goedgekeurd
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 05-09-2005, 16:28
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 05-09-2005 @ 13:41 :
k werk er nu ongeveer sinds eind juli..

hoezo haat je frank dan? kvind btw wel dat sommige dingen slecht geregeld zijn daar ..Ik had briefje ingeleverd bij anita dat ik komend weekend vrij wil omdat k dan me verjaardag ga vieren bij mn pa..khad er verder nix over gehoord dus ik gnig er van uit dat het goedgekeurd was... ging ik op de planning kijken, staat dat k gwn ingeroosterd ben voor zaterdag mja ria zou er nog ff naar kijken voor me, maar kvind t wel erg vaag geregeld Ze kunnen beter er wat van zeggen als het NIET goedgekeurd is..zodat je weet dat je andere oplossing moet vinden ofzo..toch? of ligt dat aan mij.. :\
hmm okay.. frank is gewoon een enorme eikel.. ik heb me zaterdag van 6 uur tot half 1 's nachts gewoon kei hard gewerkt, geen pauzes gehad.. ik sta 5 minuten even niets te doen.. komt hij naar me toe en gaat met z'n armen over elkaar staan en zegt tegenmij: waarom sta je met je armen over elkaar? ik: doe ik niet.. heb mn handen in mn zakken, jij hebt je armen over elkaar! gevolg: hij loopt kwaad weg.. ik mag hem gewoon niet.. ik werk altijd hard, hij doet geen ruk en heb altijd wat te zeiken!

over het vrijvragen.. ik heb ook gezeik nu, ik zou vrijdag vrij hebben (verjaardag van een vriendin) volgens daphne was het allemaal accoord en ik sta nu toch op de planning.. een beetje jammer! maar ik heb wel een strookje (van zo'n geel briefje) met erop dat ik vrij ben. je moet altijd zorgen dat je zo'n strookje terug krijgt! bij jou is het nu moeilijk omdat anita weg is ik zou als ik jou was naar Arnold toe gaan (als je niet weet wie het is vraag het me ff!)
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Oud 05-09-2005, 16:36
JCL
JCL is offline
wij hebben precies een zelfde Frank maar ik werk in een ander filiaal, zal wel in de naam zitten toevallig de groentenman?
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 05-09-2005, 16:38
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
JCL schreef op 05-09-2005 @ 17:36 :
wij hebben precies een zelfde Frank maar ik werk in een ander filiaal, zal wel in de naam zitten toevallig de groentenman?
VM Deli/brood maar hij denkt dat hij SM himself is
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Oud 05-09-2005, 17:38
JCL
JCL is offline
bij ons deli groenten dei franks zijn ook overal hetzelfde
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 05-09-2005, 20:23
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-09-2005 @ 16:50 :
dat is nou typisch een filiaal dat graag slechte reclame wil en op den duur dus nog weinig personeel krijgt.
Om te zeggen dat het typisch AH is dat denk ik niet hoor.
Geloof trouwens ook wel dat hij bij andere winkels ook wel gebeurd, het ligt er maar et aan hoe "onmisbaar" je bent


Zorg altijd voor een bevestiging, bij ons op Houdbaar kan iedereen het gewoon in de agenda schrijven. Bij de kassa kan je een briefje invullen, waar je zelf een kopie van krijgt zodat je weet dat het is goedgekeurd
Ik vind het gewoon wel typisch dat dít soort gedrag van superieuren zo ontzettend vaak bij de AH voorkomt.
Oud 05-09-2005, 20:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 05-09-2005 @ 21:23 :
Ik vind het gewoon wel typisch dat dít soort gedrag van superieuren zo ontzettend vaak bij de AH voorkomt.
Misschien omdat Albert Heijn zo'n bekende supermarktketen is en tevens de grootste is de kans dat het zo vaak voorkomt ook wel groter is

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 05-09-2005, 23:41
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mjah ik heb eigenlijk nog nooit echte problemen gehad met vrijvragen; misschien is het gewoon onze zuid-brabantse mentaliteit Vrijvragen gaat gewoon 2 weken van te voren, en als je het later vraagt dan iig in overleg (bv andere dag werken), en als je het pas echt laat vraagt dan moet je maar een vervanging regelen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-09-2005, 23:54
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik heb 3 jaar met plezier bij de AH gewerkt maar nu we een nieuwe personeels-chef zoals hij het zelf noemt hebben begin ik me zo langzamerhand genaaid te voelen. Sinds hij er is zijn er al zo'n 7 mensen weggegaan en toeval is dat niet echt. Hij wil de 'oudere' werknemers (Ik ben 18, als dat tegenwoordig al oud/duur is) eruit werken en zoveel mogelijk 15-jarigen aannemen. Met mijn vorige baas kon ik het uitstekend vinden en dat gold voor de meeste van mijn collega's, maar zijn opvolger maakt er een grote puinhoop van en volgens hem 'volgt hij gewoon de regeltjes van het hoofdkantoor'. Ik heb een 40-uur contract (maand) en daar ben ik eigenlijk nooit onder geweest maar ik denk dat ik deze maand zo'n 20 uur maak, als ik daar wat van zeg dat zij straks met een probleem zitten want ik wil die 40 uur gewoon uitbetaald reageert hij in de trand van; ja als jij zelf vrij gaat nemen (ik kon een keer niet, netjes geruild) dan kan je ons niet kwalijk nemen dat je niet genoeg uren maakt, bemoei jij je nou maar met je eigen werk, hier heb je niks mee te maken. Maar ik voel hem wel aankomen want we hebben ineens allemaal goedkope jochies lopen en als we straks nieuwe contracten krijgen ben ik mijn uren kwijt. Zijn er nog meer mensen die zoiets mee maken?
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 05-09-2005, 23:55
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Bovendien loopt hij in een overhemd en een stropdas, dat stoort me al
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 06-09-2005, 14:36
JCL
JCL is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 06-09-2005 @ 00:55 :
Bovendien loopt hij in een overhemd en een stropdas, dat stoort me al
als dat je al stoort zal het nog wat met je worden in de "grote wereld" dan kun je maar beter meteen stratenmaker of vuilnisman worden...
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 06-09-2005, 18:00
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-09-2005 @ 16:50 :
dat is nou typisch een filiaal dat graag slechte reclame wil en op den duur dus nog weinig personeel krijgt.
Om te zeggen dat het typisch AH is dat denk ik niet hoor.
Geloof trouwens ook wel dat hij bij andere winkels ook wel gebeurd, het ligt er maar et aan hoe "onmisbaar" je bent


Zorg altijd voor een bevestiging, bij ons op Houdbaar kan iedereen het gewoon in de agenda schrijven. Bij de kassa kan je een briefje invullen, waar je zelf een kopie van krijgt zodat je weet dat het is goedgekeurd
jah, maar ik heb er nooit weer wat van gehoord en het is komend weekend al.. Nja tis iig nu geregeld...maar kvind t wel vaag daar..
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 07-09-2005, 16:52
fractuur
fractuur is offline
Vrijvragen is nooit echt een probleem. Sowieso niet als je het op tijd doet, en anders eigenlijk ook niet. Het ligt er een beetje aan hoe vaak je afwezig bent geweest, en wat de reden ervan was (is). En of ze het werk kunnen opvangen, en dat ik meestal wel zo. Een chaos is het toch wel.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 07-09-2005, 18:40
angel--1987
angel--1987 is offline
kijk ik snap wel dat een sjaaltje en naamkaartje verplicht zijn!
maar om dat nou van je loon af te houden!
bij ons verdwijnen die dingen op de 1 of andere manier gewoon! ok omdat niet iedereen ene kluisje heeft, en dus ze gewoon aan de kapot hangen! en dan de volgende keer ga je werken pak je je jasje en zie je na 2 uur dat je geen naam kaarjte heb....ik vind niet dat ze t dan van je loon kunnen trekkne!
dan moeten ze maar zorgen dat iedereen kluisje heeft...dan kunnen we ze daarin doen!

en is het trouwens mogelijk dat je zomaar over geplaatst kan wordevn van kassanaar houdbaar zonder overleg?
dat is nu gebeurt bij een collega van me! maar zij zegt dat er op haar cassiere staat en dat ze dat noiet zomaar mogen veranderen...maaar volgens mij staat er ook zoiets van dat je bereid moet zijn om alle werkzaamheden op t zelfde niveau te doen.
iig die collega werd helemaal gek!!! want dat wou ze niet en het mocht niet! maar volgens mij mag dat dus wel....wie heeft er hier nu gelijk?
(tuurlijk zou t netter zijn met overleg maar okey)
__________________
life goes on
Oud 07-09-2005, 21:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
angel--1987 schreef op 07-09-2005 @ 19:40 :
kijk ik snap wel dat een sjaaltje en naamkaartje verplicht zijn!
maar om dat nou van je loon af te houden!
bij ons verdwijnen die dingen op de 1 of andere manier gewoon! ok omdat niet iedereen ene kluisje heeft, en dus ze gewoon aan de kapot hangen! en dan de volgende keer ga je werken pak je je jasje en zie je na 2 uur dat je geen naam kaarjte heb....ik vind niet dat ze t dan van je loon kunnen trekkne!
dan moeten ze maar zorgen dat iedereen kluisje heeft...dan kunnen we ze daarin doen!

en is het trouwens mogelijk dat je zomaar over geplaatst kan wordevn van kassanaar houdbaar zonder overleg?
dat is nu gebeurt bij een collega van me! maar zij zegt dat er op haar cassiere staat en dat ze dat noiet zomaar mogen veranderen...maaar volgens mij staat er ook zoiets van dat je bereid moet zijn om alle werkzaamheden op t zelfde niveau te doen.
iig die collega werd helemaal gek!!! want dat wou ze niet en het mocht niet! maar volgens mij mag dat dus wel....wie heeft er hier nu gelijk?
(tuurlijk zou t netter zijn met overleg maar okey)
Of dat van je naam kaartje kan daar heb ik zeer me twijfels over en ik zou er ontkennend dus ook op antwoorden! Ik zou er voor je eventueel wel even eens met de FNV kunnen mailen maar ik geloof dat het dus NIET mag tegenover arbeid staat loon.

Betreffende overplaatsing, mag het echt wel het zou netter zijn als het met haar overlegt zou worden maar het hoeft niet als er ander werk word aangeboden op het zelfde niveau is er echt geen probleem. Dat zou kunnen betekenen dat je als je als caissere bent aangenomen om kassa te draaien zou kunnen weigeren om kassa's schoon te maken. Beetje Absurd
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 07-09-2005, 22:14
Carriteras
Avatar van Carriteras
Carriteras is offline
Naamkaartjes van je loon inhouden Bij ons zeiden de Vm en SM's dat voor de grap, maar bij ons in de kantine ligt gewoon een bak met allemaal lege naamkaartjes en een label writer. Ik heb nu een stuk of 10 kaartjes thuis.
Oud 08-09-2005, 09:36
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Ik heb 2 jaar geleden 9 maanden bij de ah gewerkt op de kaas en brood afdeling. Vond het werk wel leuk. Heb er de eerste maanden ook met veel plezier gewerkt. Alleen op een gegeven moment kreeg mijn afdelingschef een ongeluk en kon een paar maanden niet werken. Zijn werk werd overgenomen door waar ik het niet zo goed mee kon vinden. Werkte in eerste instantie 4 tot 8 uur in de week maar toen hij de boel ging inplannen liep dit al gauw op tot 16-20 uur werk in de week. Naast mijn school en alles wat ik verder deed was dit eigenlijk teveel. Heb een aantal keren gezegd dat ik niet zoveel wilde werken maar dat was hij na 3 weken alweer vergeten en plande hij me weer vrolijk voor net zoveel uren in. Heb toen uiteindelijk mede daardoor ontslag genomen. Behalve deze ervaring heb ik altijd met veel plezier gewerkt, leuke collega's en werksfeer.
Oud 08-09-2005, 10:10
Carriteras
Avatar van Carriteras
Carriteras is offline
En hoe is de eerste dag als XL filiaal gelopen? (voor AH XL H'town
Oud 08-09-2005, 14:59
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
1ste dag XL is tot nu toe goed gelopen! speciale amstelactie: 200 kratten in het eerste half uur verkocht!
van de trailer met 28 pallets (ca 60 kratten per pallet) nu zijn nog 3 pallets over, verder in de winkel zijn de actie-artikelen niet aan te slepen en zijn alle 13 kassa's open (ongeveer 5 klanten in de rij bij elke kassa) ook hoorde ik dat we 11000 euro omzet in het eerste uur (van 10:00-11:00) gedraait hebben en net was het vrijwel even druk als vanochtend!
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Oud 09-09-2005, 21:22
angel--1987
angel--1987 is offline
en welk filiaal denken jullie dat er de winkel wedstrijd gaat winnen!?
__________________
life goes on
Oud 09-09-2005, 22:21
JCL
JCL is offline
1072 met flag en wimpel iedereen is in rep en roer omdat de DOOS opengaat... zal mij basin haar doos eens open maken
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 11-09-2005, 08:36
angel--1987
angel--1987 is offline
haha de doos was ook echt zooo boeiend!
mijn baas vond het ook helemaal geweldig!
__________________
life goes on
Oud 11-09-2005, 15:44
fractuur
fractuur is offline
@angel: Ik leg mijn kaartje sinds een paar weken in mn postvakje, niemand die het interessant vindt dat ding dan kwijt te raken. Misschien een idee?

En ik heb de posters over de winkelwedstrijd even gescand, en wat een onzin zeg. Zal het donderdag eens gedetailleerd lezen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 15-09-2005, 18:34
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
angel--1987 schreef op 09-09-2005 @ 22:22 :
en welk filiaal denken jullie dat er de winkel wedstrijd gaat winnen!?
nouw, wij van 1394 hebben het afgelopen jaar natuurlijk gewonnen ^^. you do the math
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 16-09-2005, 00:07
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ehm, nou in de eerste ronde van de winkelwedstrijd kregen we een 8 van de jury. heb ik net begrepen.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 16-09-2005, 00:08
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
angel--1987 schreef op 09-09-2005 @ 22:22 :
en welk filiaal denken jullie dat er de winkel wedstrijd gaat winnen!?
uit de pool waar we inzitten duidelijk de onze (die anderen zijn gewoon flut)
en verder geen idee.
Maar is er onderscheid in franchise en 'echte' ah's?
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 16-09-2005, 16:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Nou als we zo door gaan scoren we niet goed net boodschappen gedaan en van 3 in de rij kassa bij was niks te merken. En daar doe ik als ik er ben dan zo me best voor
Slecht MT hebben wij toch eigelijk.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 16-09-2005, 18:04
JCL
JCL is offline
ga maar eens een paar lessen comminucatie volgen dan weet je pas echt wat er allemaal mis is met je appie
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 16-09-2005, 19:34
fractuur
fractuur is offline
Bij ons is er weinig over die winkelwedstrijd bekend. Geen poule of iets gezien., Onze winkel is gewoon altijd schoon, het personeel altijd hardwerkend en gezellig, en de rijen staan altijd tot achterin de winkel.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 16-09-2005, 20:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
JCL schreef op 16-09-2005 @ 19:04 :
ga maar eens een paar lessen comminucatie volgen dan weet je pas echt wat er allemaal mis is met je appie
Er is ook wle veel goed maar die kassarijen zijn toch zo'n probleem nog meer winkels die daar enorm last van hebben?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 17-09-2005, 08:29
JCL
JCL is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-09-2005 @ 21:05 :
Er is ook wle veel goed maar die kassarijen zijn toch zo'n probleem nog meer winkels die daar enorm last van hebben?
Ligt aan je managment maar hoe ze met het personeel omgaan is bij ons totaal uit verhouding en tegen alle regels is...
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 17-09-2005, 13:02
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-09-2005 @ 21:05 :
Er is ook wle veel goed maar die kassarijen zijn toch zo'n probleem nog meer winkels die daar enorm last van hebben?
Bij ons ook. Maar wij hebben eenmaal maar 2 tandemkassa's, en onze capaciteit is er gewoon niet naar. Maar mensen blijven komen, dus in de spits staan er altijd meters lange rijen. Op zich genoeg personeel dat kan draaien..
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 17-09-2005, 23:14
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 17-09-2005 @ 14:02 :
Bij ons ook. Maar wij hebben eenmaal maar 2 tandemkassa's, en onze capaciteit is er gewoon niet naar. Maar mensen blijven komen, dus in de spits staan er altijd meters lange rijen. Op zich genoeg personeel dat kan draaien..
Als alle kassa's open zijn is er wel begrip maar dta is bbij ons helaas dus niet zo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 18-09-2005, 11:19
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-09-2005 @ 17:54 :
Nou als we zo door gaan scoren we niet goed net boodschappen gedaan en van 3 in de rij kassa bij was niks te merken. En daar doe ik als ik er ben dan zo me best voor
Slecht MT hebben wij toch eigelijk.
na, het gaat niet alleen om je kassarijen hoor.
ook of de klanten zich goed en klantvriendelijk geholpen voelen door het personeel en of het schoon is. En dat is dan alleen nog maar de kassa-afdeling.
bij ons. bijv. lukt het 3 in de rij, kassa erbij redelijk maar er zijn dan weer andere problemen bij onze kassa afdeling. vooral bij het personeel. uit enquetes bleek dat sommige klanten zich niet goed behandeld voelen omdat cassieres onderling met elkaar praten en ook met de klant bezig zijn.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 18-09-2005, 12:17
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-09-2005 @ 00:14 :
Als alle kassa's open zijn is er wel begrip maar dta is bbij ons helaas dus niet zo
Te weinig mensen op kassa ofzo? Wat is het probleem?
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 18-09-2005, 18:34
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 18-09-2005 @ 13:17 a, het gaat niet alleen om je kassarijen hoor.
ook of de klanten zich goed en klantvriendelijk geholpen voelen door het personeel en of het schoon is. En dat is dan alleen nog maar de kassa-afdeling.
bij ons. bijv. lukt het 3 in de rij, kassa erbij redelijk maar er zijn dan weer andere problemen bij onze kassa afdeling. vooral bij het personeel. uit enquetes bleek dat sommige klanten zich niet goed behandeld voelen omdat cassieres onderling met elkaar praten en ook met de klant bezig zijn.[/B]
Tuurlijk maar het is het belangrijkste van de winkel, het haalt zeker de beoordeling op andere punten naar beneden want het is een "ergernis"


Citaat:
fractuur schreef op 18-09-2005 @ 13:17 :
Te weinig mensen op kassa ofzo? Wat is het probleem?
een hoog verloop van part-timers en te veel inwerktijd.
Verder zijn er tussen de kassa en vers/houdbaar afdeling problemen omdat de kassa na een hecktische dag waar beide afdelingen veel hebben moeten bijspringen nooit zal helpen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 18-09-2005, 21:01
Carriteras
Avatar van Carriteras
Carriteras is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 18-09-2005 @ 19:34 :
Tuurlijk maar het is het belangrijkste van de winkel, het haalt zeker de beoordeling op andere punten naar beneden want het is een "ergernis"


een hoog verloop van part-timers en te veel inwerktijd.
Verder zijn er tussen de kassa en vers/houdbaar afdeling problemen omdat de kassa na een hecktische dag waar beide afdelingen veel hebben moeten bijspringen nooit zal helpen.
Dit komt me zeker bekend voor. Bij ons is het tot 15.00 dat vers moet bijspringen aangezien er dan meer mensen van vers rondlopen (en 1 iemand van houdbaar), en vanaf 15.00 tot eind is houdbaar aan de beurt. Maar vers wilde afgelopen zaterdag helemaal niet aangezien ze veel werk hadden, dus werd ik de hele tijd omgeroepen. FF tegen versleider (is pas nieuw) gezegd dat hij mensen moet regelen en dat ik niet steeds voor hem ga invallen, ben gaan zitten om kassa te helpen. Komt ineens de afdelingsmanager van vers langs (hij is de grote baas van vers en hoefte niet te werken). Vrouw achter counter uitgelegd, heeft die gast van vers een grote mond gekregen Sindsdien moest vers weer heletijd kassa bijspringen.

Volgens mij zijn wij ook de enigen die heel anders werken qua hierarchie binnen houdbaar. We hebben vakkenvullers, tellers en leiders (2). Zelf ben ik af en toe plaatsvervangend afdelingsmanager en dan houd ik houdbaar draaiende, maar gebeurd dit vaker bij een 16-jarige?
Oud 18-09-2005, 21:51
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Carriteras schreef op 18-09-2005 @ 22:01 :
Dit komt me zeker bekend voor. Bij ons is het tot 15.00 dat vers moet bijspringen aangezien er dan meer mensen van vers rondlopen (en 1 iemand van houdbaar), en vanaf 15.00 tot eind is houdbaar aan de beurt. Maar vers wilde afgelopen zaterdag helemaal niet aangezien ze veel werk hadden, dus werd ik de hele tijd omgeroepen. FF tegen versleider (is pas nieuw) gezegd dat hij mensen moet regelen en dat ik niet steeds voor hem ga invallen, ben gaan zitten om kassa te helpen. Komt ineens de afdelingsmanager van vers langs (hij is de grote baas van vers en hoefte niet te werken). Vrouw achter counter uitgelegd, heeft die gast van vers een grote mond gekregen Sindsdien moest vers weer heletijd kassa bijspringen.

Volgens mij zijn wij ook de enigen die heel anders werken qua hierarchie binnen houdbaar. We hebben vakkenvullers, tellers en leiders (2). Zelf ben ik af en toe plaatsvervangend afdelingsmanager en dan houd ik houdbaar draaiende, maar gebeurd dit vaker bij een 16-jarige?
Bij ons is het eigelijk en daar is wel wat voor te zeggen andersom.
Tot ongeveer 17:00 draaid HB bij en na 17:00 draaid HB bij
Inderdaad heel raar, maar tot 17:00 heeft vers de smoes van wij hebben onze vulling en na 17:00 hebben ze de smoes onze mensen kunnen het niet of ze staan alleen.
Heel soms draaid er (als er 2 kassa's bij moeten voor 17:00) iemand van vers bij maar jah dat moet dan.
Onze vulploegleiders/lossers kunnen ook kassa en kunnen zich niet opsplisten, dus dan heeft de vrachtwagen voorrang anders staat de rest niks te doen, we hebben veel nieuwe mensen dus weinig ervaring die er rondloopt aan het begin van de avond, latere op de avond komen die pas (oude contracten, dat is ook de reden dat we op de zaterdagmiddag te veel mensen op HB hebben).

Ik ben al vanaf mijn 16/17de vulploegleider jah dus dat is wel normaal.
Zou je me iets meer van jullie systeem kunnen uitleggen, ik ben momenteel met onze VS en VM bezig onze beleid proberen te verbeteren. Dus ben in veel verschillende systemen wel geintreseerd,.

Hoe zijn jullie restanten trouwens en werken de RE-analysebladen goed?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 18-09-2005 om 21:54.
Oud 19-09-2005, 06:59
Carriteras
Avatar van Carriteras
Carriteras is offline
Ik zal vanavond ons systeem even plaatsen. Wat bedoel je met RE Analysebladen? Daar ga ik nl. niet over
Oud 19-09-2005, 08:29
JCL
JCL is offline
Citaat:
Carriteras schreef op 18-09-2005 @ 22:01 :
Dit komt me zeker bekend voor. Bij ons is het tot 15.00 dat vers moet bijspringen aangezien er dan meer mensen van vers rondlopen (en 1 iemand van houdbaar), en vanaf 15.00 tot eind is houdbaar aan de beurt. Maar vers wilde afgelopen zaterdag helemaal niet aangezien ze veel werk hadden, dus werd ik de hele tijd omgeroepen. FF tegen versleider (is pas nieuw) gezegd dat hij mensen moet regelen en dat ik niet steeds voor hem ga invallen, ben gaan zitten om kassa te helpen. Komt ineens de afdelingsmanager van vers langs (hij is de grote baas van vers en hoefte niet te werken). Vrouw achter counter uitgelegd, heeft die gast van vers een grote mond gekregen Sindsdien moest vers weer heletijd kassa bijspringen.

Volgens mij zijn wij ook de enigen die heel anders werken qua hierarchie binnen houdbaar. We hebben vakkenvullers, tellers en leiders (2). Zelf ben ik af en toe plaatsvervangend afdelingsmanager en dan houd ik houdbaar draaiende, maar gebeurd dit vaker bij een 16-jarige?
Dat doe ik ook wel eens, maar dan is het maar voor 1 of 2 uurtjes. Een vriend van mij doet het hele dagen lang dus is opzich niet zo heel erg bijzonder, maar dan is er nog wel altijd iemand die hoger staat in rang zeg maar.
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.