Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2010, 11:22
Verwijderd
Beste mensen,

Sinds kort ben ik geïnteresseerd om een thuis studie te volgen via het NTI/LOI.
Dit om eigenlijk mijn kansen op de arbeidsmarkt te doen vergroten. Waar ik eigelijk al een aantal papiertjes en cursjes op me naam heb, zie ik dat de vraag in de sector waar ik voor opgeleid ben slinkt.
Ik ben juist geïnteresseerd geraakt in het helpen van mensen bij het zoeken van een baan. Ik zie namelijk dat mensen om me heen een baan zoeken, en het eerste wat ik doe uit me eigen is vragen waar die persoon zijn interesses liggen en wat die al voor ervaring heeft, en hoe die zichzelf ziet binnen nu en bijvoorbeeld 10 jaar.
Ik help graag anderen, en dat heeft mij doen besluiten dat ik een opleiding wil volgen als Intercedent. Ik zie dat hier bij bijvoorbeeld uitzendbureau's op dit moment veel vraag naar is, en daar zie ik kansen.

Maar nu wil ik graag aan de mensen met de nodige "kennis" vragen hoe mijn kansen dan werkelijk zijn, als ik een opleiding aan het NTI/LOI voltooid. Deze curssusen zijn vaak verkorte cursussen. Je krijgt natuurlijk wel de volledige leerstof voor je kiezen. Want ik zat een beetje te kijken op de site van LOI, en zag welke modules er naar voren kwamen. Deze studie is een HBO studie, die ook gegeven word op de Hogescholen van Nederland. Het LOI vraagt een vooropleiding van VMBO/MBO, waar ik aan voldoet.
Wat ik zou wensen te weten is wat mijn kansen zijn. Als ik de opleiding voltooi(wat ik hoop) heb je dan alsnog kans aangesteld te worden?
Meestal word er een werkervaring vereist van 1 a 2 jaar. En die heb je natuurlijk niet. Je volgt alleen een thuis studie en je loopt geen stages of iets dergelijks lijkt me. Kan een werkgever besluiten van deze eis af te wijken, en afgaan op papieren? Of word een behaald diploma/certificaat niet erkend als je deze haalt via het LOI/NTI?

Mensen die ervaring hebben met cursussen via het NTI/LOI verzoek ik graag te reageren, alsmede mensen uit deze sector(Intercedente) Ik ben erg geïnteresseerd in dit vak/werkveld, en verdiep me er graag in.

dank je wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren studeren met beperkingen. Uitdaging vs. haalbaarheid
Verwijderd
2 20-02-2011 11:12
Studeren Help! MBO loi/nha
Devianne
10 13-11-2009 22:51
Studeren Loi studies
twim
6 24-05-2006 09:52
Algemene schoolzaken Universiteit na Havo
brinta
23 09-10-2003 16:36
Algemene schoolzaken Mag je met je 16e al helemaal stoppen met school?
nickyikke
37 02-01-2003 18:59
Psychologie Terug naar school gaan..
Quiana
12 18-10-2002 15:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.