Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2012, 21:07
Verwijderd
Hoi, ik was even benieuwd wat mensen hiervan vonden.

Ik (v) ben een jaar samen met een ontzettend lieve jongen. In onze relatie hebben we een afspraak gemaakt dat hij de vrijheid heeft om een keer met iemand anders naar bed te gaan (hij maakte duidelijk dat hij het fijn zou vinden wat ervaring op te doen met anderen, maar heeft de keuze aan mij gelaten of ik het goed zou vinden of niet). Andersom geeft hij mij ook de vrijheid dat als ik een andere partner (m/v) tegenkom dat ik daar ook mee mag experimenteren. We kunnen samen echt overal over praten en hij heeft mij herhaaldelijk laten zien dat hij van mij houdt, dat hij gewoon vrienden met vrouwen kan zijn (en dus niet met ze naar bed gaat omdat hij in onze relatie iets tekort komt qua liefde of seks) en dat hij ontzettend te vertrouwen is, en met ons gaat deze afspraak tot nu toe goed.

Ik vraag me af wat mensen hiervan vinden, en of meer mensen ervaring met zo'n 'afspraak' hebben?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 22:52
Verwijderd
PM =)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 23:51
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik zou het niks vinden
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 10:48
Verwijderd
Nooit begrepen. Als ik een vriendinnetje heb heb ik ook maar behoefte aan één meisje.


En "om ervaring op te doen" klinkt meer als "ik weet geen beter excuus"
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 11:57
domie
domie is offline
Slecht
Ik zou dat niet kunnen vreemd gaan
Want dit is gewoon ordinair vreemd gaan
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 11:58
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Wat reverend zegt.

Daarnaast zou ik het ook echt NIET willen dat mijn vriendin met een andere jongen naar bed gaat.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 11:58
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Niets voor mij denk ik, ik zou me niet op mijn gemak voelen als hij ook naar andere meisjes zou verlangen. Waarom ben juist jij dan zijn vriendin, als ik dat mag vragen?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 11:59
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Slecht
Ik zou dat niet kunnen vreemd gaan
Want dit is gewoon ordinair vreemd gaan
wat is hier nou weer ordinair aan. juist beter dat je het hier met elkaar over hebt. en de ander vertrouwd dit met mate te doen in plaats van achter de rug om.

OT: nee ik zou niet willen dat hij zoiets zou doen. maar dat meer omdat het mijn vriendje is en ik hem niet wil delen met iemand anders
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 13:04
bambambam
bambambam is offline
Volgens mij is de enige reden dat die dit zou willen is zodat die zo veel mogelijk seks kan krijgen en dat die jou meer als fuckbuddy ziet.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 13:33
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Het gaat goed zolang je beide bedpartners kan vinden, het wordt minder als het voor de één moeilijker wordt.
Tevens, als de ander niet meer wil stoppen met "experimenteren" en jij wel, is er dan nog een weg terug?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 16:08
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nooit begrepen. Als ik een vriendinnetje heb heb ik ook maar behoefte aan één meisje.


En "om ervaring op te doen" klinkt meer als "ik weet geen beter excuus"
Dit. En ik ben sowieso niet van het delen.

Citaat:
Slecht
Ik zou dat niet kunnen vreemd gaan
Want dit is gewoon ordinair vreemd gaan
Wat een ontzettende onzin. Als ze het samen afspreken en zich allebei houden aan de afspraken die ze er samen bij maken, hoe is het dan vreemdgaan? Beetje kortzichtig hoor.

Citaat:
Volgens mij is de enige reden dat die dit zou willen is zodat die zo veel mogelijk seks kan krijgen en dat die jou meer als fuckbuddy ziet.
Dat hoeft niet per se, al is het natuurlijk wel een mogelijkheid. Het is wel lekker makkelijk als je "toestemming" hebt om vreemd te gaan. Wel een relatie, maar niet de restricties.

Ja, voor mezelf zou dat dus absoluut niet werken. Daar ben ik veel te jaloers/territoriaal voor en ik wil absoluut niet delen. Maar erger nog, ik wil helemaal niet hebben dat mijn vriend mij wil delen. Wtf? Hij hoort mij voor zichzelf te willen. Ik zou het een belediging vinden als hij zou zeggen: "ja joh, natuurlijk mag je andere mannen neuken."

To each his own, zal ik maar zeggen. Als het bij jullie werkt, dan werkt het. Maar maak wel goede afspraken, want hookee heeft wel een punt. Wat nu als jij wil stoppen, maar hij niet. Of andersom. Of alle andere duizenden dingen die "fout" kunnen gaan?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 16:09
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik kan me niet voorstellen dat dat werkt en ik zou het zelf absoluut niet willen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 17:12
Zeepje
Zeepje is offline
Citaat:
Wat een ontzettende onzin. Als ze het samen afspreken en zich allebei houden aan de afspraken die ze er samen bij maken, hoe is het dan vreemdgaan? Beetje kortzichtig hoor.
De handeling is hetzelfde, de gevolgen (deels) dus ook. Namelijk dat de relatie nooit echt goed zal worden.

Het enige verschil is dat de partners niet meer boos zullen worden als de ander met een vreemde gaat, vanwege de afspraak.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 17:16
Verwijderd
Citaat:
De handeling is hetzelfde, de gevolgen (deels) dus ook. Namelijk dat de relatie nooit echt goed zal worden.

Het enige verschil is dat de partners niet meer boos zullen worden als de ander met een vreemde gaat, vanwege de afspraak.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 17:32
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
De handeling is hetzelfde, de gevolgen (deels) dus ook. Namelijk dat de relatie nooit echt goed zal worden.

Het enige verschil is dat de partners niet meer boos zullen worden als de ander met een vreemde gaat, vanwege de afspraak.
Nee, wat een onzin. Als zij het allebei niet erg vinden, er goede afspraken over maken en er zelf gelukkig mee zijn, hoe kan dit dan dezelfde "gevolgen" hebben als vreemdgaan? Je zit echt uit je nek te lullen nu.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 17:37
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ik hou niet van delen, dus als iemand mijn vriendje wil zijn dan moet hij het ook alleen met mij doen.

en als ik zo'n jongen zou hebben met zo'n afspraak dan zou ik bang zijn dat hij met "experimenteren" zou bedoelen dat hij iedereen mocht neuken waar hij maar zin in heeft. En stel je voor dat hij het onveilig doet, dan kun je nog soa's oplopen ook!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 18:29
Denise_kaas
Avatar van Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Weet niet of ik het prettig zou vinden. Vind het meer lijken op vreemd gaan maar dan zonder dat je je schuldig hoeft te voelen omdat het zo geen vreemdgaan is.
Ingewikkelde zin...
__________________
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 18:44
Verwijderd
Waarom wil hij ervaring opdoen met ánderen en waarom wil hij experimenteren met ánderen? Wat voor ervaring wil hij opdoen wat niet met jou kan?

Ik zou het helemaal niets vinden en mijn vriend ook niet.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 20:34
Verwijderd
Hee!!

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga de reacties even van boven naar beneden beantwoorden,

Diamera, Ik ben juist zijn vriendin omdat wij met zijn tweeën gewoon heel goed werken, omdat alles tussen ons bespreekbaar is en de een de ander nooit veroordeelt om wat er gezegd of gedacht wordt. Ook is het met hem gewoon altijd gezellig, het maakt niet uit wat we doen. Een relatie is naar mijn mening meer dan alleen maar seks, en alleen maar seks is wat wij met anderen zouden hebben, mocht die gelegenheid zich voordoen.

Ik kan me de reactie van Reverend bijvoorbeeld goed voorstellen ("Als ik een vriendinnetje heb heb ik ook maar behoefte aan één meisje.") maar het ligt denk ik anders als je om de zoveel tijd een keer een relatie hebt en dan weer een poos vrij bent. Wij zien het allebei nog bestwel lang duren met onze relatie, dus is het fijn als over onze wensen en verlangens uberhaupt gepraat kan worden. Ook denk ik dat zo'n afspraak voorkomt dat je op je 40ste zo'n midlifecrisisargument krijgt van 'ik had nog bestwel *ding in kwestie* willen doen, maar dat kon niet vanwege onze relatie'. Hiermee in verband staat dat zowel mijn vriend als ik niet zo idioot veel ervaring hebben qua seks, en dit beiden nog wel graag willen opdoen. Dan is het beter om zo'n afspraak te maken dan te zeggen van 'hee, ik vind je geweldig, maar ik wil eerst nog wat rondkijken, dus kom over vijf jaar maar terug of zo'.

Daarbij, Domie, is vreemdgaan gedefinieerd als zijnde dingen doen met een ander terwijl degene waarmee je een relatie hebt dat niet weet en/of niet goed vindt. Met onze afspraak gebeuren dingen met medeweten en goedkeuring van de ander, dus dat is niet vreemdgaan. Fijn dat iemand anders deze opmerking al kortzichtig heeft genoemd, hoef ik het niet te doen .

Bambambam, ik weet zeker dat hij mij niet als fuckbuddy ziet. Buiten het feit dat wij een relatie hebben (en veel veel meer dingen met elkaar doen dan alleen maar seks), heb ik dezelfde vrijheid als hij, en zie ik hem ook niet zo.

Hookee, goed punt. We hebben afgesproken dat zodra één van de twee problemen heeft met wat er gebeurt of gebeurd is, we er onmiddellijk mee stoppen. Als mijn vriend bijvoorbeeld zegt dat hij er een probleem mee heeft dat ik met een bepaald persoon dingen doe, begin ik er niet aan en/of stop ik ermee, omdat mijn vriend gewoon het belangrijkst is, dus hij heeft het laatste woord. Als een van beiden met die afspraak wil stoppen, en de ander wil of kan dat niet, dan ben ik voor mijn vriend (of andersom) niet meer de belangrijkste, en in zo'n situatie denk ik dat je maar beter vrijgezel kunt zijn.

Vowel, (zie domie), wat wij doen is per definitie niet vreemdgaan. We hebben uitgevonden dat we allebei het best werken met zoveel mogelijk vrijheid, op meerdere gebieden. Die afspraak betekent ook niet dat we met iedereen die maar wil het bed induiken, in tegendeel, maar het voelt gewoon fijn en vrij dat de mogelijkheid bestaat als de situatie zich voordoet. (Als dit lastig voor te stellen is: het werkt ongeveer hetzelfde als dat je ouders tegen je zeggen, je moet om 4 uur thuis zijn van het stappen. Vooropgesteld dat je dat in principe bestwel een goede tijd vindt om thuis te komen, voel je je toch geremd omdat je in de problemen komt als het een keer tien over vier is, en is het in the end toch fijner als je zelf mag kiezen hoe laat je komt binnenstappen).

Zeepje, ik denk niet dat de gevolgen van seks met een ander hetzelfde zijn als je vreemdgaat of dat je uit nieuwsgierigheid met iemand naar bed gaat. Als je vreemdgaat, zoek je namelijk iets in de ander of in de situatie wat je in je eigen relatie niet hebt. Als je seks hebt uit nieuwsgierigheid (hoe vreemd dit voor sommigen ook mag klinken) is het juist een verrijking: jij krijgt genoeg vertrouwen van je vriend om met anderen dingen te doen (hij heeft wel liever dat ik met vrouwen dan met mannen ga) en je doet een nieuwe ervaring op die je kan delen met je vriend.

Pluis, voor ons beiden is het vooral het gevoel van vrijheid dat het kan als het kan, en we hebben beiden niet de intentie om maar met alles te neuken wat maar langskomt, omdat we in the first place niets tekort komen met elkaar. Ook hebben we afgesproken om altijd condooms te gebruiken etc., omdat we ons bewust zijn van het risico op soa's.

LaReine, de enige ervaring die ik en hij met anderen wil opdoen (ik heb een beetje het idee dat mensen uit het oog verliezen dat ik deze vrijheid ook heb) is gewoon de ervaring hoe het is met anderen in plaats van met elkaar (gewoon omdat we beiden weinig ervaring hebben daarmee en toch wel benieuwd zijn), en dat is het enige wat wij elkaar niet kunnen geven. Voor de rest ben ik uitermate tevreden en hij ook.

Groetjes, Dubbelzoutdropj
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 20:39
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Vowel, (zie domie), wat wij doen is per definitie niet vreemdgaan.
Ik snap het hoor. Ik was degene die hem kortzichtig noemde.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 20:45
Verwijderd
Ojaa, sorry!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 21:04
Verwijderd
- Hij wil graag dat jij het dan met vrouwen doet... en hij dan, mag hij dan wel seks hebben met vrouwen?
- Hoeveel seksuele relaties hebben jullie gehad?
- Experimenteren jullie samen wel genoeg?
- Verwachten jullie nou echt dat het echt anders zal zijn met een ander?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 21:08
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Ik ben met Revererend in deze
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 21:12
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik dacht altijd dat ik per se monogaam was, maar de laatste tijd denk ik steeds meer dat ik het volgens mij in een polygame/polyamoureuze relatie ook best goed zou doen.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 21:16
Verwijderd
@LaReine, hij prefereert dat ik met vrouwen dingen doe, hij verbiedt mij niets. Dat zou ook hypocriet zijn omdat hij het zelf wel mag We hebben allebei één andere partner dan elkaar gehad. Zoals ik al zei is de seks die we met elkaar naar beider tevredenheid, onze afspraak komt dan ook niet voort uit gebrek aan experimenteren. En of het anders is met een ander, daar komen we neem ik aan vanzelf achter, en dan kijken we wel wat we ervan vinden
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 21:24
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
(en dus niet met ze naar bed gaat omdat hij in onze relatie iets tekort komt qua liefde of seks)
Waarom wel?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 21:28
Verwijderd
En was die relatie ook met penetratie? (Serieuze vraag.)

Oké, als jij een open relatie wil, prima. Dat moet je zelf weten. Vraag me af waarom je dan een topic opent op een scholierenforum om te vragen wat wij er van vinden...
Ik vind het alleen verwonderlijk dat hij liever heeft dat je het met vrouwen doet en het "We kunnen samen echt overal over praten en hij heeft mij herhaaldelijk laten zien dat hij van mij houdt, dat hij gewoon vrienden met vrouwen kan zijn (en dus niet met ze naar bed gaat omdat hij in onze relatie iets tekort komt qua liefde of seks) en dat hij ontzettend te vertrouwen is" komt meer op me over als hij doet het niet, want hij zit in een relatie en dat hoort niet, maar hij het dolgraag wel wil doen, dus gewoon meer seks met verschillende mensen had willen hebben.
Verder vraag ik me serieus af wat je nou aan de ervaring hebt met anderen als je eigen relatie en de seks dus goed loopt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 21:49
Verwijderd
Oh, ik was gewoon benieuwd, ik stel een case op als TS, mensen geven er hun mening over, en ik geef mijn mening of reactie op wat er gezegd wordt, maar ik probeer niemand te overtuigen dat zo'n afspraak beter of slechter is dan een 'normale' relatie (als dat wel zo overkwam, dan sorry!) en niemand probeert mij ervan te overtuigen dat ik met die afspraak moet stoppen of doorgaan, ze geven alleen hun mening over de case die ik stel, en dat vind ik interessant, juist omdat ik zelf weinig mensen in mijn omgeving heb die hier hun mening over kunnen geven zonder meteen de moraalridder te gaan spelen. Ook vind ik het vaak verhelderend omdat mensen soms dingen zeggen waar ik nog niet direct over nagedacht heb (zoals die reactie van hookee, die vroeg van, wat ga je doen als je met die afspraak wil stoppen?) dus dat is de reden dat ik een topic hierover open.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 07:42
Verwijderd
Citaat:
PM =)
Verkapte-ik-heb-een-open-relatie-post.



Ik vind een constructie als deze eigenlijk gewoon samen lol hebben, zonder dat het daadwerkelijk iets voorstelt. Dus ts met haar vriend. Voor mijn gevoel is het dan niet 'echt' en heb je ook geen verplichtingen naar elkaar toe. Het komt nogal onvolwassen over en ik zou er geen zin in hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Verkapte-ik-heb-een-open-relatie-post.
Ok!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 14:43
Erato
Avatar van Erato
Erato is offline
Citaat:
Het gaat goed zolang je beide bedpartners kan vinden, het wordt minder als het voor de één moeilijker wordt.
Tevens, als de ander niet meer wil stoppen met "experimenteren" en jij wel, is er dan nog een weg terug?
Zwangerschap of een ongeneeslijke soa lijken me anders ook dooddoeners.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 15:54
Verwijderd
hoe moet je ervaring op doen? Ik snap je vriend zijn standpunt niet.
Dan heb je geen relatie. Vreemd gaan wordt dan legitiem. je moet nieuwe dingen ontdekken met jouw vriend en niet met een ander.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 16:38
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik vind 'ervaring opdoen met anderen' een argument waarvoor ik de relatie af zou breken.
En 'Hee, je bent geweldig maar ik wil eerst wat rondkijken en tot over vijf jaar.'
vind ik nog belachelijker. Dan ben je dus NIET geweldig als je vriend het niet de moeite waard vindt om, nou ja, 'fulltime' jouw vriend te zijn (dus behoefte heeft aan anderen).
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Verkapte-ik-heb-een-open-relatie-post.



Ik vind een constructie als deze eigenlijk gewoon samen lol hebben, zonder dat het daadwerkelijk iets voorstelt. Dus ts met haar vriend. Voor mijn gevoel is het dan niet 'echt' en heb je ook geen verplichtingen naar elkaar toe.
Oneens... ik ken een stel dat al jaren samen is en ook al jaren die afspraak heeft. Ondertussen zijn ze getrouwd, dus het is niet alsof het niks voorstelt oid.

OT: Ik zie de voordelen wel in van zo'n relatie, maar ik ben zelf te jaloers en ik weet dat het mijn vriend enorm zou kwetsen als ik iets met iemand anders zou doen (niet dat hij dan überhaupt zo'n plan okee zou vinden ), dus het is niet iets wat ik en hij zouden willen. Ik moet zeggen dat ik er ook geen behoefte aan heb, maar ik kan me voorstellen dat dat verandert als we nog eens tien jaar bij elkaar zijn.

Voor ik ooit een serieuze relatie had gehad, vond ik het een heel goed idee - als je dan eens verliefd wordt op iemand anders, kun je daar gewoon van genieten zonder dat je fijne veilige relatie voorbij hoeft te gaan. Maar sinds ik in het relatiecircuit zit, merk ik dat ik dat het voor mij (in deze en de vorige relatie tenminste) echt dingen kapot zou maken, van beide kanten.

Tegelijkertijd merk je in een langdurige relatie natuurlijk wel dat andere mensen soms ook heel interessant kunnen zijn. De seks op zich is niet beter met een ander (iig in mijn relatie niet ), maar die extreme spanning die je in het begin hebt, dat verdwijnt gewoon als je elkaar leert kennen. (Ik bedoel niet dat de seksuele spanning verdwijnt, maar wel dat letterlijke het-is-zo-spannend-om-voor-het-eerst-te-vozen-met-deze-persoon). Ik kan me voorstellen dat mensen dat vaker willen ervaren zonder hun relatie te verliezen. Mij zou dat echter niet lukken, en dan weet ik wel wat ik belangrijker vind
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 18:45
xlunax
Avatar van xlunax
xlunax is offline
ik zou het helemaal niets vinden. ik vind dat als je iemand echt heel leuk vind dat je dat ook genoeg hebt aan alleen die persoon.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 20:25
Maaike.
Avatar van Maaike.
Maaike. is offline
Ik ben met Freyja in deze. Ik had trouwens niet verwacht dat zoveel (volwassen) mensen hier zo judgemental zouden zijn, zeg
__________________
kak
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ik had trouwens niet verwacht dat zoveel (volwassen) mensen hier zo judgemental zouden zijn, zeg
Als het topic zo start:


Citaat:
Hoi, ik was even benieuwd wat mensen hiervan vonden.
Dan kan je verwachten dat mensen gaan zeggen wat ze ervan vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 21:41
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Tsja, omdat ik het voorheen ook soms met een vriendin deed, en daar goed bevriend mee bleef (of zelfs werd, aangezien spanningen uit de lucht werden gehaal), zouden dit soort dingen in theorie door kunnen gaan nu ik een relatie heb waarvan ik heel zeker ben en waarbij heel veel wederzijds vertrouwen is... het plezier van wisselend neuken weegt alleen niet echt op tegen de mogelijke praktische (emotionele) uitwerking.

Vergelijk het met een trio, waarbij twee een stel vormen: bijna iedereen vindt het leuker om de lachende derde te zijn, aangezien het bij het stel onderling toch wel een hoop tegenstrijdige emoties losmaakt.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Dan heb je geen relatie.
Citaat:
Voor mijn gevoel is het dan niet 'echt' en heb je ook geen verplichtingen naar elkaar toe.
Citaat:
niet de moeite waard vindt om, nou ja, 'fulltime' jouw vriend te zijn
Even een misverstand uit de wereld helpen: Mijn vriend en ik hebben wel degelijk een serieuze relatie en wonen zelfs op het moment tijdelijk samen, en dat gaat heel goed.

Secundo, het is niet zo dat alleen mijn vriend het leuk lijkt om te kijken hoe het is met iemand anders, dat lijkt mij ook leuk.

Ik ben het redelijk met Freya eens, op het kleine puntje na dat het niet echt de bedoeling is dat mijn vriend of ik verliefd worden op degene met wie we leuke dingen doen, als dat gebeurt dan weten wij beiden ook meteen dat er iemand is die beter bij een van ons beiden past dan wij bij elkaar.

En ja, ik had expres gezegd 'Hoi, ik was even benieuwd wat mensen hiervan vonden.' omdat ik hoopte op een hoop eerlijke reacties. Ik denk dat de reacties hier een goede weerspiegeling zijn van de reacties die ik (zal) krijg(en) in het offline-leven, namelijk 9 van de 10 'dat hoort/kan/mag niet' en 'onvolwassen' reacties, en een paar mensen die het in theorie of in praktijk een goed idee lijkt.

En Changshan, ja, daar ben ik ook een beetje bang voor eigenlijk, die 'mogelijke praktische emotionele uitwerking' waar jij het over hebt, misschien verander ik wel ineens in een groen monster, maar in dat geval zetten we de afspraak stop.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2012, 22:46
Verwijderd
Nou, respect hoor dat je het kunt, ik zou het niet kunnen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2012, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Even een misverstand uit de wereld helpen: Mijn vriend en ik hebben wel degelijk een serieuze relatie en wonen zelfs op het moment tijdelijk samen, en dat gaat heel goed.

Secundo, het is niet zo dat alleen mijn vriend het leuk lijkt om te kijken hoe het is met iemand anders, dat lijkt mij ook leuk.

Ik ben het redelijk met Freya eens, op het kleine puntje na dat het niet echt de bedoeling is dat mijn vriend of ik verliefd worden op degene met wie we leuke dingen doen, als dat gebeurt dan weten wij beiden ook meteen dat er iemand is die beter bij een van ons beiden past dan wij bij elkaar.
Nou ja, als ik niet minstens een crush heb op iemand, dan ben ik sowieso niet enthousiast over seks met hem. Maar dat maakt dan ook weer dat het in mijn geval juist een erg slecht plan zou zijn om zoiets te doen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 11:58
veryniceguy
Avatar van veryniceguy
veryniceguy is offline
er is zelfs een term voor zo'n soort relatie: een open relatie
en daar is helemaal niks mis mee zolang beide personen dit willen en van elkaar houden
PS: respect dat je het kunt, ik weet niet of ik het zou willen/kunnen
__________________
dyslectie FTW!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 11:59
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Als jij en je vriend dat willen dan houd niemand je tegen , toch vind ik het heel vreemd. Als je een relatie hebt en je houd zoveel van diegene dan doet het eigenlijk gewoon pijn om met een ander naar bed te gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Oneens... ik ken een stel dat al jaren samen is en ook al jaren die afspraak heeft. Ondertussen zijn ze getrouwd, dus het is niet alsof het niks voorstelt oid.
Ok! Naja, ik ken geen enkel voorbeeld waarbij zoiets succesvol is. Maar wellicht houden heel veel succesvolle koppels het wel gewoon voor zich

Als het wél kan werken, dan doe dat vooral. Als je er totaal geen problemen mee hebt en het je beide alleen maar meer plezieri n het leven oplevert, dan ben je ook gek als je het niet doet alleen maar omdat het niet in disneysprookjes voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 12:11
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Jouw vrouw mijn vrouw , Partnerruil..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Als je een relatie hebt en je houd zoveel van diegene dan doet het eigenlijk gewoon pijn om met een ander naar bed te gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 01:50
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ik vind het op zich wel mooi gezegd, zo in twee zinnen.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het op zich wel mooi gezegd, zo in twee zinnen.
't Geeft alleen blijk van een ongelooflijk naïef beeld van liefde. "Als iemand zoiets kan doen, dan houdt hij/zij niet echt van jou!" Ja hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 13:22
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Mijn vriend en ik zijn al bij elkaar sinds zijn 16de, dat vind ik erg jong en we zijn ondertussen al bijna 5 jaar samen. We hebben allebei uitgesproken dat we ook nieuwsgierig zijn naar anderen en dat dat niet meer dan natuurlijk is. Maar mijn vriend is niet van het delen, dus blijven we monogaam. Wel zoek ik veel informatie op over open relaties en praat ik er graag over. Ik vind het dicht bij het ultieme vertrouwen komen. Zo'n sterke en mooie relatie hebben dat exclusieve seks niet is wat het onderscheidt van andere relaties. Ik denk echt dat ik ervoor in de wieg ben gelegd. Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen dat niet zijn en last hebben van jaloerse gevoelen. Monogaam zijn is zo makkelijk als maar kan. Dus tot mijn vriend zich bedenkt (en misschien is dat wel nooit) doe ik het lekker alleen met hem.

Je kunt wel zeggen dat seks seks is, maar seks met een ander is toch anders. Net als dat de pasta van mijn moeder anders smaakt dan de pasta van de buurvrouw en het allebei pasta is. Ik krijg thuis echt genoeg lekkere pasta, daar is niks over te klagen. Maar dat haalt niet weg dat anderen hun pasta anders maken en de enige manier om er achter te komen hoe die smaakt is door te proeven. Maarja, dat proeven zit er voor mij niet in. En ik mis het ook niet, want pasta zat thuis
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 22:16
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
't Geeft alleen blijk van een ongelooflijk naïef beeld van liefde. "Als iemand zoiets kan doen, dan houdt hij/zij niet echt van jou!" Ja hoor.
Ik dacht niet dat dat bedoelt werd. Gewoon dat het letterlijk pijn kan doen bij sommige mensen. Het zou mij ook pijn doen, zowel het doen als het laten doen. En toen ik het een keer liet doen, was het een mengsel van pijn en opwinding om te kijken, heel vreemd.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Afspraak vergeten in het ziekenhuis
Verwijderd
21 20-12-2009 13:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Thom de Graaf stapt op [ontwikkelingen]
WillKillForSex
302 28-03-2005 14:04
Verhalen & Gedichten [verhaal] Afspraak op Utrecht CS
Een Tweeling
88 30-08-2004 20:38
Lichaam & Gezondheid Afspraak maken bij de dokter
Hakkie
35 19-04-2004 12:11
Liefde & Relatie 1e afspraakje
scholiertjee
43 06-12-2003 17:14
De Kantine Wat doe je aan een huisgenoot die zich niet aan afspraken houdt?
Snufje
59 11-11-2003 10:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.