Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2004, 13:57
(PiTT)
(PiTT) is offline
Hoi,

Met mijn 18e verjaardag net achter de rug word ik automatisch herinnerd aan mij 16e. Ook zo’n mijlpaal. Maar mijn 16e verjaardag viel me eigenlijk vies tegen. Misschien had ik er teveel van verwacht ofzo. Hoe dan ook, ik kocht een scooter. Gaaf uiteraard, althans, als je er ook daadwerkelijk op mag rijden. Maar ik was nog geen 16 (nog niet in een maand) en mijn ouders waren onverbiddelijk. Dat werd dus in ieder geval een maand tegen het raampje van de schuurdeur aankwijlen.
Slim als ik ben maakte ik zo vlug mogelijk een afspraak bij het CBR zodat ik de dag na mijn verjaardag direct m’n certificaat kon halen en zo spoedig mogelijk Zeist onveilig te maken op een machine die veel te hard gaat.
Goed, het was als snel de week van mijn verjaardag en ja hoor… ik werd ziek. Geen ramp uiteraard, maar het had één nadelig gevolg; niemand wist dat ik jarig was. M’n moeder zei ’s ochtends nog “nodig lekker al je vrienden uit” maar ik was ervan overtuigd dat die uit zichzelf ook wel zouden komen. Uhm… tja, daar zit je dan… Na schooltijd kwam er 1 vriend langs. Ik pakte één van de 12 glazen die waren klaargezet. Ik vroeg hem of ‘ie taart, vlaai, paprika chips, borrelnootje of nibbits wou en we vertrokken met een beetje van alles naar mijn kamer. Ik at zelf alles op en voelde me binnen 5 minuten zieker dan de hele week daarvoor. Zonder pardon werkte ik m’n vriend de deur uit en focuste me puur uit ellende maar op de volgende dag. Dan zou ik dat certificaat halen, op m’n scooter springen en zo ver als de 8 liter benzine die erin kan wegrijden.
Na een nacht kut te hebben geslapen sprong ik met enig optimisme onder de douche. Ik had de theorie van achter naar voren geleerd, dus ik ging zeker slagen.
Nog steeds ziek sloot ik achteraan in de rij bij het loket van het CBR. Eenmaal aan de beurt legde ik de vereiste spullen op de toonbank en deelde de mevrouw die erachter zat mee dat ik mijn certificaat wilde halen. De vrouw keek met een zure blik de spullen door en kwam gedecideerd met haar conclusie.
“Sorry, maar dat gaat niet. Je moet je eigen paspoort hebben. Ingeschreven staan bij je vader is niet genoeg.”
Een paar steekwoorden over hoe ik me toen voelde: grond, zak, door, satan, verlaten, klein, poep plas schijt, zelfmoord enz.
Thuis heb ik de sleutels gevonden en alsnog m’n scooter gepakt om vervolgens die 8 liter op te rijden waarna ik ergens in de weilanden tot stilstand kwam en ik gedwongen was mijn vader te bellen om me op te komen halen.
Volgens mij had mijn vader alvorens het huis te verlaten het eerst drie keer geschilderd, toen de boodschappen gedaan, gewassen en gestreken, de honden uit gelaten en mijn kamer omgebouwd tot een cel. Zo voelde het in ieder geval wel toen ik er binnenstapte met de mededeling dat ik er voorlopig niet meer uit kwam.
Maargoed, dat was twee jaar geleden. Ik heb dit jaar mijn verjaardagsfeest al gegeven en er kwamen wel 40 mensen! Maar grappig genoeg had ik deze keer al aan één bepaald persoon genoeg .

Pitt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2004, 14:57
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Leuk, leest lekker. Woon je nog steeds in Zeist?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 14:58
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
(PiTT) schreef op 21-07-2004 @ 14:57 :
en zo spoedig mogelijk Zeist onveilig te maken op een machine die veel te hard gaat.
Dus jij was die persoon die zichzelf laatst half dood reed voor mijn bus terwijl ik de laatste trein naar mijn ouders probeerde te halen!

leuk verhaaltje hoor!

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 15:14
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Haha, een Zeist-topic dit.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 15:19
(PiTT)
(PiTT) is offline
jup, nog steeds in zeist levende (steekwoord voor zij die het herkennen *ladada*).
tis overigens nog klein beetje waargebeurd, khad dat ding namelijk echt een maand voor me 16e en mocht er toen niet op rijden. en ik kon me certificaat niet halen omdat ik niet me eigen paspoort had, maar dat wist ik gelukkig al vóórdat ik daar stond
ow en me 18e verjaardag was echt een relaxt feest met 40 man, en ik had ook écht maar oog voor 1 iemand
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 18:34
Verwijderd
Hehe, leuk stukje! Knap lullig, daar staan en geen certificaat krijgen

Grim
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:30
Rareman2
Rareman2 is offline
Leest lekker weg!

En heb je uiteindelijk wel je certificaat gehaald? Of staat de scooter nog steeds in de schuur?
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 21:41
(PiTT)
(PiTT) is offline
Citaat:
Rareman2 schreef op 25-07-2004 @ 21:30 :
Leest lekker weg!

En heb je uiteindelijk wel je certificaat gehaald? Of staat de scooter nog steeds in de schuur?
uhuh heb nu alleen twee kapotte honda's in de schuur staan
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 23:21
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Leest ontzettend lekker weg
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd 16e verjaardag ideeën
Lisalisalis
4 20-01-2017 13:58
Seksualiteit Mijn (ex) vriend
Sonyaykh
14 31-12-2011 16:30
Lifestyle Toen ik zestien was...
Eresh'kigål
259 05-11-2005 15:03
Psychologie Je Verjaardag
James Stenbeck
61 30-08-2004 08:22
Lifestyle Hoe moet ik mijn verjaardag vieren?
Sternengel
4 09-03-2003 17:45
ARTistiek Verhaal: Jackie
icon
3 23-08-2001 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.