Oud 19-04-2005, 11:00
x-zareah
x-zareah is offline
Hallo!
Dit lijkt niks met eten te maken hebben...maar dus toch wel: WE HEBBEN MUIZEN IN DE KEUKEN!

Heeft iemand handige tips hoe we ze buiten kunnen krijgen?
Vind verdelgen namelijk zo zielig!
Iemand anti-muismiddeltjes?
__________________
going going going
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2005, 11:16
Verwijderd
Wij hebben ook een muis, ik heb hem gisteren gezien
Een vriend van een huisgenoot neemt zo'n kooitjes-val mee, dan wordt de muis opgesloten en kun je hem in het park ofzo vrijlaten
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 11:59
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Twee vrienden van me doen het altijd zo:

de 1 tilt de koelkast een stukje op
de ander jaagt de muis eronder met een bezem (of samouraizwaard)
de 1 laat de koelkast vallen!
zeer effectief moet ik zeggen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 12:12
Verwijderd
Hmm gaat dat niet stinken, muizenlijkjes onder de koelkast??
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 14:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gewoon gif
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 14:41
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-04-2005 @ 14:30 :
Gewoon gif
Nee dan liggen ze te rotten tussen je muren en andere onbereikbare plaatsen en dat gaat meuren en dan krijg je beestjes .
Ik denk dat Roos haar methode effectief is zolang je het lijk maar weggooid en gewone muizenvallen werken bovenal het best.
En natuurlijk geen etensresten laten liggen.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:17
Verwijderd
je krijgt muizen eigenlijk nooit echt weg. je heb dr ook nooit maar één, t zijn dr altijd meer.

je kan muisvriendelijke vallen proberen, of gewoon een kat nemen, of ff lenen bij mij werkt t (woonde boven een bakkerij)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 19-04-2005 @ 14:41 :
Nee dan liggen ze te rotten tussen je muren en andere onbereikbare plaatsen en dat gaat meuren en dan krijg je beestjes .
Ik denk dat Roos haar methode effectief is zolang je het lijk maar weggooid en gewone muizenvallen werken bovenal het best.
En natuurlijk geen etensresten laten liggen.
Er is van dat gif dat ze uitdroogt, waardoor ze niet gaan stinken. Dan vind je wellicht na een tijd een uitgedroogd muizenlijk, maar dat lijkt me beter dan een geplette muis van de vloer moeten schrappen...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:57
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Maryk schreef op 19-04-2005 @ 15:44 :
Er is van dat gif dat ze uitdroogt, waardoor ze niet gaan stinken. Dan vind je wellicht na een tijd een uitgedroogd muizenlijk, maar dat lijkt me beter dan een geplette muis van de vloer moeten schrappen...
Waar kun je dat krijgen dan, muizen opruimen is nl ook niet mijn favoriete hobby.
Ik word zelf ook gek van het gekrabbel overal, vooral als ik al in bed lig en het donker is. Fantastisch gevoel als ik dan 'pats' hoor en er weer een muizenval is dichtgeklapt.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:41
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nou je bent toch in de keuken... vraag iemand of-ie gebakken muis lust. Zo ja, bakken maar!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 19:52
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
gewoon een simpelle val. Alleen kunnen ze soms zo handig zijn dat ze de kaas er vanaf halen en dan dus niet dood gaan

Had es een muis op m'n kamer. Ik woonde net op m'n kamer en toen kwam er opeens een muis achterin m'n koelkast wonen. Daar vond ie een lekker warm plekje bij de moter. Niet echt fijn hoor. Zeker niet als je alleen met een matras op de grond slaapt, omdat je bed nog geleverd moet worden.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 10:47
jinx
Avatar van jinx
jinx is offline
Een gewone muizenval, en dan pindakaas erop doen. Heb ik de afgelopen 8 jaar al een muisje of 20 mee om het leven gebracht.

Ook een keer de muis van mijn broertje die uit de kooi was ontsnapt
__________________
He who goes to bed with itchy but, wakes up with smelly finger.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 15:58
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Huur een kat
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 18:26
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Guissie schreef op 20-04-2005 @ 15:58 :
Huur een kat
Dat vinden huisbazen meestal niet zo oke.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 22:14
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
---> flora en fauna
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 22:50
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Muizenvallen en gif. Of je moet zo dom beest hebben als ik had, die knaagde en stroomleiding door, wil iemand trouwens geroosterde muis
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 23:17
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik zou dus echt nooit gif kopen. Dan ligt er ergens zo'n dode muis achter de kast ofzo. brr.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 01:19
Verwijderd
1. Je troep opruimen, etensresten verwijderen en voortaan fatsoenlijk met je spullen en je etensresten omgaan (d.w.z. fatsoenlijk alles schoon houden en etensresten weggooien of alsnog nuttigen).
2. Die muizen wegkrijzen, door bijv. een diervriendelijke muizenval te kopen, dat scheelt ook weer schoonmaakwerk en bovendien trekken muizenlijkjes vieze beestjes aan. Daarnaast is het gebruik ervan ook gewoon wat aardiger, maar daar schijnt niemand zich druk om te maken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-04-2005, 17:19
ganralph
ganralph is offline
je hebt muizen of je hebt ze niet. alleen als je elke dag je huis ontsmet hou je ze misschien buiten.

iig: diervriendelijke vallen werken zelden (alleen bij domme muizen, maar die wonen niet in een warm huis met veel voedsel)
de ouderwetse muizenval doet het best. gif ook (maar dan moeten ze het wel eten en sommige merken schijnen niet zo aantrekkelijk te zijn)

dit is allemaal bij de dierenwinkel te koop.

wij hebben ook af en toe n muis (of twee of zo). als we hem zien stoppen we al zn gebruikelijke ontsnapkieren dicht en jagen we hem op tot ie in n hoekje zit. dan kun je hem levend pakken of dood schoppen...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Maryk schreef op 19-04-2005 @ 11:16 :
Wij hebben ook een muis, ik heb hem gisteren gezien
Een vriend van een huisgenoot neemt zo'n kooitjes-val mee, dan wordt de muis opgesloten en kun je hem in het park ofzo vrijlaten
deed mijn huisgenoot ook, het muisje teder in de wei zetten, maar dat kreng was eerder weer binnen als mijn huisgenoot.

gif does the trick

en anders een luchtbuks kopen en jezelf oefenen met snel en scherp schieten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 22:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
een "diervriendelijke" muizenval is nog niet zo diervriendelijk als je zou denken. Meestal zitten muizen binnen als het buiten koud is (de huismuis). Als je die vangt en ergens buiten loslaat gaat hij of daar dood van de kou, of hij gaat bij iemand anders weer naar binnen die wél gif gebruikt en een vergiftigde muis gaat een langzame en pijnlijke dood tegemoed....
Maar wat het beste is... gewoon zorgen dat er geen etensresten liggen, alles goed afdekken en schoon houden. Maar als ze er eenmaal zitten is het het beste ze een snelle pijnloze dood te geven .
Dan kom je toch al gauw bij de klem-vallen terrecht, meestal erg effectief... maar wanneer hij de muis verkeerd vangt, bij een poot bijvoorbeeld, dan gaat de muis weer zijn eigen poot afknagen, waardoor hij doodbloed, een bloedspoor door je keuken en een muizenlijk waar je dan waarschijnlijk niet bij kan om het op te ruimen.
Er is dus eigenlijk geen goede manier om van muizen af te komen...
Zorg er gewoon voor dat je ze niet binnen krijgt
Maar nu je ze toch hebt, zorg er gewoon voor dat ze een snelle pijnloze dood krijgen
Muizen kunnen er ook niet aan doen dat ze bestaan....
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 23:06
thelaurockz
thelaurockz is offline
Ik heb muizen als huisdier, ze "wonen" in een glazenbak zonder deksel erop en soms springen ze op de rand van de glazenbak en dan laten ze zich wel eens naar beneden vallen en dan lopen ze door heel m'n kamer heen, als dat gebeurt drijf ik ze altijd gewoon in een hoekje en dan vang ik ze wel weer. Moet daarna wel altijd schoonmaken

Eerst moet je kijken hoe ze in de keuken komen, kleine gaatjes in de muur zoeken, een beetje flexibele muis wringt zich zo door een gaatje van 8 mm heen. Als het moet kunnen muizen springen huismuizen dus ook! een centimetertje of 20 halen ze dan wel.

Dus, kastdeurtjes dicht, eten zo hoog mogelijk, geen broodkruimels laten vallen, ((soms geef ik mijn muizen smorgens 1 boterham, (mn muizen zitten met z'n achten in een glazenbak) en als ik dan smiddags nog een keer kijk is de boterham op. ))

Muizen zitten vaak op plaatsen waar het zo donker mogelijk is en waar het zo min mogelijk tocht.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel plezier met vangen!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 18:19
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Citaat:
x-zareah schreef op 19-04-2005 @ 11:00 :
Hallo!
Dit lijkt niks met eten te maken hebben...maar dus toch wel: WE HEBBEN MUIZEN IN DE KEUKEN!

Heeft iemand handige tips hoe we ze buiten kunnen krijgen?
Vind verdelgen namelijk zo zielig!
Iemand anti-muismiddeltjes?
Katten nemen, dan heb je er geen last meer van.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:47
Poffertje
Avatar van Poffertje
Poffertje is offline
Bij me pa op 't werk hadde ze ook last van muize, hebben ze een jonge kat een tijdje lopen tegenwoordig. Hielp heel goed zei hij
__________________
Juncus... That fuzzy feeling inside
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 20:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
je kan ook een tamme rat nemen, muizen zijn bang voor ratten.
Weet alleen niet of je ouders zo graag een rat in de keuken willen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Stenig
Vogelvrij
20 12-11-2005 14:42
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Het onbegrijpelijk verbod
clubje
23 12-10-2003 19:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.