Oud 02-10-2012, 15:54
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Hallo, ik ben 16 jaar om het toch maar even te herhalen.
Ik heb 2 honden, 1 hond is hebben we al 7 jaar en de ander is 3 en helemaal mijn verantwoordelijkheid. Deze hond heb ik jaren opgevoed en alles maar in al die jaren is hij maar in huis blijven plassen, ik heb een hoop geprobeerd; zelfs LUIERS. Maar niks schijnt te werken ): Uiteindelijk heb ik er maar een paar jaar mee geleefd dat hij in huis pist maar ik word er nu toch wel een beetje zat van. Hij word vaak genoeg uit gelaten hij krijgt genoeg aandacht en hij is zelfs gecastreerd, maar tevergeefs, hij pist nog steeds in huis.

Het is een Border Terrier en hij is zoals ik hierboven al zei 3 jaar oud en een mannetje.
Dit is eigenlijk een laatste roep om hulp ik weet niet wat ik er mee af moet, ik ga hem nooit weg doen of zo dat niet maar als het maar zo door blijft gaan zelfs als ik op mezelf ga wonen dan weet ik het ook niet meer.

Kan iemand me alsjeblieft hiermee helpen? We gaan er waarschijnlijk geen geld aan uitgeven dus speciale snufjes of zo word hem niet, maar zijn er andere manieren? Hou er rekening mee: het is een border-terrier en best een slim hondje. Alsjeblieft ):
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2012, 19:21
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dit vind ik een interessant geval.

Plast je hond op een bepaalde plek in huis? Heb je hem goed onder appel? Is het in een bepaalde situatie dat hij in huis plast? Vertoont je hond, naast in huis plassen, nog meer afwijkend gedrag? Hoe heb je in de puppytijd je zinderlijkheidtraining aangepakt?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 13:03
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Mijn moeder heeft ook een border en die heeft dat ook een tijdje gedaan. Zij bleek uiteindelijk Giardia te hebben - een parasietensoort. Dat is natuurlijk een extreem geval, maar misschien zou je toch eenmaal je hond kunnen laten testen als er verder niets meer helpt .
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 16:24
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Dit vind ik een interessant geval.

Plast je hond op een bepaalde plek in huis? Heb je hem goed onder appel? Is het in een bepaalde situatie dat hij in huis plast? Vertoont je hond, naast in huis plassen, nog meer afwijkend gedrag? Hoe heb je in de puppytijd je zinderlijkheidtraining aangepakt?
Nee hij plast niet op precieze plekken, hij luistert verder goed, hij plast vaker als er langer dan 3 uur niemand thuis is, hij is agressief tegen andere honden op onze andere hond na maar dit vormt verder geen problemen omdat we niet veel honden in de buurt hebben, en in de puppytijd had ik het hem afgeleerd maar na een paar maanden in de pubertijd ging hij ineens in huis plassen en dat werd heeel veel. Na een tijdje nam dit af maar hij bleef wel door plassen.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 18:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee hij plast niet op precieze plekken, hij luistert verder goed, hij plast vaker als er langer dan 3 uur niemand thuis is, hij is agressief tegen andere honden op onze andere hond na maar dit vormt verder geen problemen omdat we niet veel honden in de buurt hebben, en in de puppytijd had ik het hem afgeleerd maar na een paar maanden in de pubertijd ging hij ineens in huis plassen en dat werd heeel veel. Na een tijdje nam dit af maar hij bleef wel door plassen.
Dan denk ik dat het een combinatie is van baldadigheid (vanuit zijn puberteit) en protest (als er langer dan drie uur niemand thuis is). Hoe vaak gebeurt het, dat hij in huis plast? Dagelijks? En zijn het grote plassen of kleine plasjes, of zomaar een paar druppels? Plast hij dan zomaar op de grond of ergens tegenaan?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 23:25
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Dan denk ik dat het een combinatie is van baldadigheid (vanuit zijn puberteit) en protest (als er langer dan drie uur niemand thuis is). Hoe vaak gebeurt het, dat hij in huis plast? Dagelijks? En zijn het grote plassen of kleine plasjes, of zomaar een paar druppels? Plast hij dan zomaar op de grond of ergens tegenaan?
Het gebeurd dagelijks, het verschilt veel; soms grote plassen en soms kleine plasjes of druppels.
Die grote plassen zijn waarschijnlijk omdat hij een tijd niet geplast heeft daarom gebeurd dit minder vaak als de kleine plasjes. Hij plast tegen dingen aan 't is nooit zomaar op de grond, en als ik dan boos op hem word gaat hij vaak snel weg of schuilen. En als het die combinatie is, hoe leer ik het hem af? Ik en mijn gezinsleden willen er echt van af want we worden er met ze alle erg zat van.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2012, 13:07
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het gebeurd dagelijks, het verschilt veel; soms grote plassen en soms kleine plasjes of druppels.
Die grote plassen zijn waarschijnlijk omdat hij een tijd niet geplast heeft daarom gebeurd dit minder vaak als de kleine plasjes. Hij plast tegen dingen aan 't is nooit zomaar op de grond, en als ik dan boos op hem word gaat hij vaak snel weg of schuilen. En als het die combinatie is, hoe leer ik het hem af? Ik en mijn gezinsleden willen er echt van af want we worden er met ze alle erg zat van.
Ja, ik snap wel dat het heel erg vervelend is. Daar dit gedrag al zo lang bezig is, zal het des te moeilijker worden op het af te leren.

Laat ik dit even vooropstellen: straffen nadien heeft weinig zin. Als je thuiskomt en er ligt een plas, dan kun je je hond daar niet meer voor straffen. Dat is oneerlijk: hij is dan al lang weer vergeten dat hij daar geplast heeft. Het zogenaamde 'met de neus erdoor' heeft ook weinig nut; de hond begrijpt niet wat het te betekenen heeft en zal alleen maar bang voor je worden omdat je zo gemeen doet.

Corrigeren op het moment zelf heeft wel nut. Doe dit dan niet door zijn naam te roepen, maar door heel hard 'nee!' te roepen, hem op te tillen (terwijl hij plast ja, honden stoppen met plassen als je hem optilt) en buiten te zetten. Deze training moet je dan wel een aantal weken zeer consequent doorzetten, wil je resultaat boeken.
Het lijkt erop dat je hond door overal te plassen aandacht vraagt, misschien wel omdat je twee honden hebt (want als hij plast, krijgt hij immers meer aandacht dan de ander). Ook kan het zijn dat hij negatieve aandacht vraagt, omdat (hij vindt!) dat hij tekort komt. Dat is ongetwijfeld niet zo, maar zo kan je hond dat wel zien. Sterker nog: je straft hem elke keer als hij heeft geplast, dus op deze manier wordt hij er ook nog eens voor beloondl ook al is dat negatief. Voor de hond maakt dat niet uit: aandacht is aandacht!

Wat je ook kunt proberen, is om het plasgedrag gewoon helemaal te negeren. Dus als hij ergens plast of geplast heeft, ruim het dan om en doe verder niets. Niet mopperen op hem, hem niet aaien of buiten zetten. Plas opruimen en gewoon negeren. Na een tijdje (en dan bedoel ik een aantal weken!) kan hij doorkrijgen dat het geen zin heeft om aandacht te vragen door te plassen.

Het zal ongetwijfeld een tijd duren voordat hij stopt met plassen, omdat Border Terriërs nou eenmaal verdomd slimme honden zijn. Hij heeft al zo'n lange tijd resultaat geboekt met zijn gedrag, dus dat valt niet zomaar te veranderen. Wees dus heel consequent!
Heel veel succes!

Tot slot nog een tip: daar Border Terriërs zo slim zijn, kun je ze wél ontzettend veel andere leuke dingen leren. Ga naar een grote boekhandel of zoek op het internet naar boekjes met spelletjes en trainingen voor honden. Dat is ontzettend leuk om te doen, en je hond wordt er ook nog eens lekker mee uitgedaagd. Bovendien versterkt het de band tussen jou en je hond. Je kunt hem bijvoorbeeld leren op de krant te halen, dood te liggen, op commando te blaffen, etc. Je zult er versteld van staan wat je hond allemaal kan!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 01:14
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Ja, ik snap wel dat het heel erg vervelend is. Daar dit gedrag al zo lang bezig is, zal het des te moeilijker worden op het af te leren.

Laat ik dit even vooropstellen: straffen nadien heeft weinig zin. Als je thuiskomt en er ligt een plas, dan kun je je hond daar niet meer voor straffen. Dat is oneerlijk: hij is dan al lang weer vergeten dat hij daar geplast heeft. Het zogenaamde 'met de neus erdoor' heeft ook weinig nut; de hond begrijpt niet wat het te betekenen heeft en zal alleen maar bang voor je worden omdat je zo gemeen doet.

1:Corrigeren op het moment zelf heeft wel nut. Doe dit dan niet door zijn naam te roepen, maar door heel hard 'nee!' te roepen, hem op te tillen (terwijl hij plast ja, honden stoppen met plassen als je hem optilt) en buiten te zetten. Deze training moet je dan wel een aantal weken zeer consequent doorzetten, wil je resultaat boeken.
Het lijkt erop dat je hond door overal te plassen aandacht vraagt, misschien wel omdat je twee honden hebt (want als hij plast, krijgt hij immers meer aandacht dan de ander). Ook kan het zijn dat hij negatieve aandacht vraagt, omdat (hij vindt!) dat hij tekort komt. Dat is ongetwijfeld niet zo, maar zo kan je hond dat wel zien. Sterker nog: je straft hem elke keer als hij heeft geplast, dus op deze manier wordt hij er ook nog eens voor beloondl ook al is dat negatief. Voor de hond maakt dat niet uit: aandacht is aandacht!

2:Wat je ook kunt proberen, is om het plasgedrag gewoon helemaal te negeren. Dus als hij ergens plast of geplast heeft, ruim het dan om en doe verder niets. Niet mopperen op hem, hem niet aaien of buiten zetten. Plas opruimen en gewoon negeren. Na een tijdje (en dan bedoel ik een aantal weken!) kan hij doorkrijgen dat het geen zin heeft om aandacht te vragen door te plassen.

Het zal ongetwijfeld een tijd duren voordat hij stopt met plassen, omdat Border Terriërs nou eenmaal verdomd slimme honden zijn. Hij heeft al zo'n lange tijd resultaat geboekt met zijn gedrag, dus dat valt niet zomaar te veranderen. Wees dus heel consequent!
Heel veel succes!

3:Tot slot nog een tip: daar Border Terriërs zo slim zijn, kun je ze wél ontzettend veel andere leuke dingen leren. Ga naar een grote boekhandel of zoek op het internet naar boekjes met spelletjes en trainingen voor honden. Dat is ontzettend leuk om te doen, en je hond wordt er ook nog eens lekker mee uitgedaagd. Bovendien versterkt het de band tussen jou en je hond. Je kunt hem bijvoorbeeld leren op de krant te halen, dood te liggen, op commando te blaffen, etc. Je zult er versteld van staan wat je hond allemaal kan!
1: Dat word ook een probleem, we zien hem nooit plassen, we komen vaak pas na het plassen erachter dat er plas ligt.
2: Dit hebben we een jaar gedaan maar veel nut had het helaas niet. Hij blijft gewoon rustig in huis plassen als of er niks aan de hand is en telkens weer vinden we ergens een plasje.
Soms plast hij een dag niet in huis of zelfs 2 of 3 dagen, maar hij doet het altijd wel 8 tot 16x in de week.
3: Deze commando's zijn hem al geleerd alleen dat krant halen niet, daar ben ik nooit op gekomen. Hij kan op commando: Aanvallen, dood liggen, af liggen, zitten, blaffen, kop schuin doen, een rondje draaien, omrollen, beide poten mee poot geven, kwispelen, apporteren, over objecten heen springen, jagen, voorwerpen die van me bureau op de grond vallen oppakken en op me bed leggen, smeken, zoeken al gaat dat wat slechter omdat ze neus niet zo goed functioneert en hij kan op commando zichzelf uitschudden.
Ik weet niet of het nodig was dat alles op te noemen, ik ben gewoon trots op me hond
Het duurde wel 2,5 jaar in totaal om dat allemaal aan te leren, maar het was het waard.

Het plassen wil die maar niet afleren en ik snap niet waarom.
Misschien kan ik proberen hem gewoon heel goed in de gaten te houden zo sneaky mogelijk en kijken of hij ergens tegen aan pist waar ik hem dan meteen op dat moment voor straf. Dat is verdomde moeilijk met zo een klein hondje soms T-T
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 09:47
Verwijderd
Het is maar een idee hoor, maar ben je met hem om cursus geweest? Misschien kun je je cursusleider nog eens bellen met de vraag en het verhaal dat je nu hier neerlegt. Zij kennen je hond en hebben vast wel ideeën over hoe je hier op moeten reageren.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 23:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wat Ingegerd zegt. En anders ben ik bang dat je toch naar een kynoloog/gedragsdeskundige moet, als je er echt vanaf wilt. Wat ik snap, want het is natuurlijk gewoon heel vervelend.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 15:55
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Het is maar een idee hoor, maar ben je met hem om cursus geweest? Misschien kun je je cursusleider nog eens bellen met de vraag en het verhaal dat je nu hier neerlegt. Zij kennen je hond en hebben vast wel ideeën over hoe je hier op moeten reageren.
Daar zijn we begonnen, maar het heeft niks geholpen.
Dan moet ik maar naar een gedragsdeskundige, balen.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 23:54
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Ik zou hem toch misschien een keer laten onderzoeken door de dierenarts, om uit te sluiten dat het niet iets medisch is.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 23:35
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Ik zou hem toch misschien een keer laten onderzoeken door de dierenarts, om uit te sluiten dat het niet iets medisch is.
Ook al gebeurd Daarom heeft de dierenarts hem gecastreerd; met de gedachte dat dat de oplossing zou zijn.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 21:18
joey10076
joey10076 is offline
heel vervelend.
ga ff bij de dieren arts langs
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 14:53
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik weet niet of het probleem inmiddels al opgelost is, maar wat ook kan helpen is een bench voor je hond nemen. Honden voelen zich meestal heel bezwaard om in hun eigen leefruimte te plassen, en een bench wordt al heel snel als persoonlijke ruimte gezien. Je kan je hond daar dan in doen als jullie weg gaan. Zodra je thuis komt de hond uit de bench halen en mee naar buiten nemen. En veder natuurlijk wel zorgen voor voldoende beweging en uitdaging, zodat je hond niet verveeld raakt. Misschien kun je vanuit de bench de persoonlijke leefruimte van de hond uitbreiden

Onze hond heeft na haar puppy-tijd een paar keer in huis geplast en we kwamen erachter dat ze dit alleen deed op gebieden die ze niet beschouwde als leefruimte, zoals de gang, of een hoek van de kamer waar eigenlijk nooit iemand kwam. Wat we dus deden als ze ergens geplast had, was daar met haar gaan zitten en spelen (natuurlijk nadat we het hadden opgeruimd) en haar daar eten geven. Dat hielp enorm.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 19:01
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Honden die zoveel plassen binnen, daarvoor is het echt een gewoonte geworden. Een bench aanschaffen heeft dan geen zin, want een hond zal dan zelfs in de bench plassen.

Je kunt het beste weer helemaal van 0 beginnen. Kost veel tijd en geduld, maar het kan wel. Je leert hem dan of weer vanaf begin af aan dat buiten plassen een beloning oplevert. Of je neemt de tussenstap van een krant. Als dat soort dingen allemaal al geprobeerd zijn, niets werkt, lijkt het me verstandig dat je contact opneemt met de dierenarts om te kijken of er niets lichamelijks aan de hand is.

Daarnaast zijn er voor reuen tegenwoordig plasbanden te krijgen. Dat is een soort doek die er een stuk hipper uitziet dan een luier.

1 dingetje wel, als hij agressief is naar andere honden kan het ook zijn dat zijn plassen voortkomt uit het markeren van het huis. Dat hij overal wil laten weten "van mij!". Dat is heel lastig af te leren. Die plasjes zijn ook heel makkelijk te herkennen, want dan zijn het overa kleine plasjes.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 07:06
BellePak
BellePak is offline
Onze hond deed precies hetzelfde maar nu we een benge hebbe aangeschaft zijn we (GELUKKIG!) van dit vervelende probleem af.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 07:06
BellePak
BellePak is offline
bench* sorry hah
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-04-2013, 08:58
mikey8686
mikey8686 is offline
afschieten enige mogenlijkheid

neej zonder grappen ik heb hetzelfde probleem gehad met een hond van mij. bleef maar op de grond pissen kwerd er helemaal gek van. maargoed toen ben ik daarmee dus naar een hondentraining gegaan, en nou doet ie t nie meer. wat ook schijnt te helpen is: zo gaan zitten dat je hond jou niet kan zien maar dat jij de hond wel kan zien. wachten tot ie gaat pissen en m dan een corrigerende tik geven. heb ik nooit geprobeerd maar ken mensen bij wie t geholpen heeft
Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 09:45
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Citaat:
Ook al gebeurd Daarom heeft de dierenarts hem gecastreerd; met de gedachte dat dat de oplossing zou zijn.
Heb je daarna nog wel laten weten aan de dierenarts dat dit niet de oplossing was? Misschien dat de dierenarts dan nog verder kan kijken.
__________________
What matters most is how you see yourself
Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 13:59
Verwijderd
ik heb een hond die vroeger in huis plaste elke dag en die deed het niet buiten ..wij hadden haar dus aangeleerd op kranten te plassen en dat ging zij doen maar ...toen hebben wij een kattenbak gekocht en die gebruikte wij ....dan met kraten erin het is erg makkelijk als die slim is ...je kan dan met kraten naar buiten gaan en die in het gras leggen en azijn over de plaatsen doen waar hij of zij heeft geplast
Met citaat reageren
Oud 22-06-2013, 21:05
lanastar
Avatar van lanastar
lanastar is offline
als het lukt moet je je hond in de gaten houden, je kunt m namelijk alleen straffen als je hem ziet plassen, als je het 2 uur ofzo erna doet dan heeft het geen zin meer. verder zou je hem kunnen belonen als ie buiten plast.

zorg dat je hem duidelijk maakt als waar ie moet plassen.

bij onze hond doen we dat zo: wij hebben grind bij ons huis, elke avond voordat we naar bed gaan, gaan we met haar naar buiten. dan loop ik naar het grind en zeg: kom maar diesel, doe maar plasje. dan loopt ze een paar rondjes en doet ze een plasje. dan zeg ik: goedzo! brave diesel
dit doe ik 'sochtends ook en de rest van de dag laat ik haar gwn zelf naar buiten gaan. (bij het zindelijk mk. ging ik wel telkens mee)

dit werkt heel goed.

xxx
__________________
the sea is my home... the ocean is my life... the water is my element....
some times I just will wish that I can be a mermaid....
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 23:14
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Het is nu bijna 2 jaar later, ik ben inmiddels bijna 18 en ik dacht laat ik de mensen die dit topic lezen weten hoe het voor mij is afgelopen.

Tot grootste telleurstelling plast mijn hond nogsteeds in huis ondanks de dingen die we geprobeerd hebben om het te stoppen. We zijn naar een gedragstherapist geweest maar dat heeft niet veel geholpen. Ook hebben we territorium beperking en vol uit aandacht geven geprobeerd, maar tevergeefs.. Deze week is het erger geworden, hij plast nu zelfs op de plekken waar hij normaal niet plaste.Ons laatste plan is naar een nog bekendere/betere gedragstherapist te gaan. Als dat niet werkt dan weten we het ook niet meer.

Na al deze jaren ben ik er vrij zeker van dat het territoriaal gedrag is. We hebben een kat en nog een hond in huis en wij denken dat het een soort dominantie strijd is. Hij plast en poept verder netjes buiten, al zijn het vaak heel veel plasjes die hij buiten doet.

We gaan hem sowieso niet weg doen, het is mijn hond en dat zou ik hem nooit aan doen. Dan maar jaren met pis in huis leven. Maar het is wel heel vervelend af en toe en de gedragstherapist is onze laatste hoop.


Ik zal als dit probleem toch nog verholpen word hier nog voor een laatste keer posten.
Ik heb meerendeel van de tips ook daadwerkelijk geprobeerd maar zonder succes, wel erg bedankt iedereen.

Groetjes,



Rik
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2014, 18:08
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Leuk dat je laat weten hoe het nu met hem is Succes met hem! Hopelijk vinden jullie toch een manier om er mee om te gaan of een oplossing, want het blijft natuurlijk wel heel vervelend.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2014, 11:19
dagmar_x
dagmar_x is offline
Ik denk dat het belangrijk is om je af te vragen waaróm je hond in huis blijft plassen. Een goed opgevoede hond die geestelijk gezond is, plast niet graag op plekken waarvan hij weet dat het het nest is van iemand anders, of van hem zelf. Wellicht wordt hij ergens zenuwachtig van, ziet hij jullie huis niet als nest of is er iets anders aan de hand...?
Toen mijn hond een pup was, hebben we ten eerste heel goed opgelet wanneer ze naar buiten moest. Als ze iets liet blijken, renden we meteen naar buiten. Vaak gebeurde er 9 keer niks en 1 keer deed ze een plasje, maar dat maakt niet uit. En als ze buiten geplast had helemaal de hemel in prijzen met brokjes en lieve woorden natuurlijk. Wat we ook een tijdje gedaan hebben is peper strooien op de plek waar haar urine in huis had gelegen. Dan is dat een andere geur en vindt ze dat niet fijn. Was een tip van de fokker.

Succes er mee!

PS: Laatst heb ik gelezen dat het voor honden niet mogelijk is om een schuldgevoel te hebben. Ja je leest het goed, honden kunnen zich niet schuldig voelen! Als Rakker de bank thuis heeft aangeknaagd en jij wordt daar boos om, zal hij onthouden dat jij dat vervelend vond, maar hij kan niet de link leggen dat het met zijn gedrag te maken heeft. Daarom kun je van je hond niet verwachten dat hij tien minuten later nog weet waarom dat stout was; je bent toch niet meer boos, dan is alles toch klaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2017, 22:00
evytje5
evytje5 is offline
Hallo,

Ik zie wel dat het topic al enkele jaren geleden is dus de kans dat je hierop nog terug reageert is klein... maar toch..
Alles wat jij beschrijft is exact wat mijn 5jaar oude dwerg Pincher doet...
Echt helemaal dezelfde situatie. Brave hond, blaffen en grommen naar andere honden, weet dat ie buiten moet om te plassen, als we niet thuis zijn gegarandeerd een plas tegen de zetel, tegen de gordijnen... Gek worden we ervan! Onze hond is ook gecastreerd omdat hij daarvoor idd heel territoriaal was;
Vraag me af of je het wondermiddel heb gevonden ondertussen? Of is het na 2j nog steeds hetzelfde?
Ik hoor het graag!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2017, 11:29
mertil
mertil is offline
beste ...
kan iemand me helpen ... hoe ik hier een vraag stel of een nieuw bericht plaats
Met citaat reageren
Oud 31-10-2017, 14:05
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Ik ben wel van de nostalgie en neem om de zoveel jaar weer eens een kijkje op dit forum om mijn schaamtevolle topics en berichten terug te kijken en mij hier zeer ongemakkelijk bij te voelen.

Ik ben inmiddels 21 jaar oud en dit is weer zo een moment. Dit is óók het moment dat ik met een update over dit probleem kom aangezien dit topic al 45 duizend keer bekeken is en nogsteeds op de eerste pagina te zien is.

Het is nu meer dan 5 jaar later. Mijn hond is inmiddels bijna 9 jaar oud en hij is nog altijd actief en gezond.

Daarbij plast hij al twee jaar niet meer in huis.

En toevallig is twee jaar geleden onze andere hond overleden aan kanker.

Ik kan met deze informatie definitief zeggen dat mijn hond in huis plaste in verband met mijn andere hond. Dit kwam waarschijnlijk voort uit dominantie.

Conclusie:

We hebben alle oplossingen die we op het internet konden vinden toegepast of proberen toe te passen, en geen van allen werkte. We gaven het op een gegeven moment op en lieten het gebeuren.

Uiteindelijk, na dat onze bouvier was overleden, stopte het in huis plassen in zijn geheel.
Het stopte niet in één keer. Het was na het overlijden meteen al aanzienlijk minder, en bleef een paar weken/maanden verminderen tot het stopte en bijna niet meer voorkwam.

Dit is hoe het tot nu toe met mijn hond is verlopen.



Groetjes,

Rik
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2017, 16:46
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Goed bezig Rik
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb je vandaag gedroomd?
Verwijderd
500 15-01-2010 14:41
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 08:44
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11
Algemene schoolzaken Versier la agenda!
Mik-mother
14 30-06-2002 07:45
ARTistiek Verhaal: De wandeling
MAS187
6 13-07-2001 17:26
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.