Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2006, 09:44
Verwijderd
Woensdag heb ik gevlogen en naast ongelofelijk oorpijn heel erg last van mijn keel gekregen. (en dat is dus níet van de vakantie zelf). Heb eerst een tijd helemaal géén stem gehad, nu ben ik onnoemelijk hees/schor, fluisteren versta je beter dan gewoon praten.
Nou is dit niet zo groot probleem, behalve dan dat ik me doodhoest. Ik sabbel de hele dag op hoestsnoepjes en op homeopatische zooi (maar omdat ik dus niet echt verkouden ben helpt dat laatste niet echt), maar het wordt alleen maar erger en erger en er blijft niks heel van mn keel.
Nu komt de clou: ik kan niet tegen hoestdrank (kokhalzen bij de geur, overgeven als ik het echt zou nemen). Het ligt trouwens niet aan de smaak of het merk (heb er al véél uitgeprobeerd). Weet iemand iets, behalve thee en die zooi, wat ik kan gebruiken om mijn keel een beetje te verzachten en liever nog het hoesten te stoppen?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 10:25
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Quis schreef op 16-06-2006 @ 10:44 :
Woensdag heb ik gevlogen en naast ongelofelijk oorpijn heel erg last van mijn keel gekregen. (en dat is dus níet van de vakantie zelf). Heb eerst een tijd helemaal géén stem gehad, nu ben ik onnoemelijk hees/schor, fluisteren versta je beter dan gewoon praten.
Nou is dit niet zo groot probleem, behalve dan dat ik me doodhoest. Ik sabbel de hele dag op hoestsnoepjes en op homeopatische zooi (maar omdat ik dus niet echt verkouden ben helpt dat laatste niet echt), maar het wordt alleen maar erger en erger en er blijft niks heel van mn keel.
Nu komt de clou: ik kan niet tegen hoestdrank (kokhalzen bij de geur, overgeven als ik het echt zou nemen). Het ligt trouwens niet aan de smaak of het merk (heb er al véél uitgeprobeerd). Weet iemand iets, behalve thee en die zooi, wat ik kan gebruiken om mijn keel een beetje te verzachten en liever nog het hoesten te stoppen?
hoestpilletjes werken redelijk goed bij mij...maar die heb je al geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 11:47
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 16-06-2006 @ 11:25 :
hoestpilletjes werken redelijk goed bij mij...maar die heb je al geprobeerd?
wat bedoel je precies? Ik heb gisteren wel twee homeopatische tabletjes gehad (weet niet welke, kreeg het van iemand anders) maar die hielpen voor geen meter.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 11:58
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Allereerst: hoest je ook slijm op? Zoja, dan mag je nooit hoestremmende middelen nemen.

Allertweest : neem een hoestprikkelremmende pil zoals dextromethorfan 30 mg per pil.

Oh ja, mocht je koorts krijgen of erg benauwd worden, ga dan naar een arts.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 12:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de Kruidvat verkopen ze hoesttabletjes (geloof broomhexidine ofzo) die werken wel goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 15:43
jet
Avatar van jet
jet is offline
codaine <3

alleen bij de dokter te verkrijgen.
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 16:10
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Mijn moeder gaf me toen een drankje van water, honing en citroen meende ik. Dat verzacht de keel maar is niet zo lekker.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 16:22
Verwijderd
Genoeg dingen gehoord om eens uit te proberen. Ik ga maar eens op weg naar de droginst.
(@ gurl19: water, honing en citroen is praktisch hoestdrank, dat houd ik dus niet binnen op het moment.)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 16-06-2006 @ 17:22 :
(@ gurl19: water, honing en citroen is praktisch hoestdrank, dat houd ik dus niet binnen op het moment.)
In hoestdrank zitten heel andere dingen, volgens mij...? Houd je andere dingen ook niet binnen dan (bv. gewoon een glas water of thee met honing ofzo)?

Gorgelen met kamillethee. Hibitane (kun je bij de drogist en apotheek halen) gebruiken. Of laat je informeren bij de drogist/apotheek en/of ga even langs je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-06-2006 @ 08:48 :
In hoestdrank zitten heel andere dingen, volgens mij...? Houd je andere dingen ook niet binnen dan (bv. gewoon een glas water of thee met honing ofzo)?
Thee met honing gaat nog nét, als het heel goed is opgelost. Maar niks wat een beetje die dikkige, stroperige substantie van hoestdrank heeft (in combinatie met een zoete smaak).

Bedankt voor alle tips, ik kom er wel uit. (kan weer enigszins praten intussen )
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 10:59
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik gebruik altijd hoestcapsules. Die zijn hoestprikkeldempend en helpen écht goed. Ze zijn te koop bij de drogist.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoesten
vixen
16 12-09-2005 21:02
Lichaam & Gezondheid Astma en Roken
Verwijderd
19 06-10-2003 19:11
Lichaam & Gezondheid Afschuwelijke schorheid...
Verwijderd
7 04-08-2003 17:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.