Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2012, 18:07
ilovecute
ilovecute is offline
Is het mogelijk twee halve studierichtingen te combineren? Zo zou ik lerarenopleiding Frans willen doen (hogeschool) en taal- en letterkunde Nederlands (universiteit). Ik denk namelijk dat taal-en letterkunde Frans-Nederlands te moeilijk voor me zal worden. Wel ben ik heel erg in Frans geïnteresseerd, dus dat wil ik niet laten vallen. En ook zou ik voor Nederlands echt taal- en letterkunde willen volgen omdat ik ook erg in literatuur geïnteresseerd ben.
Weet iemand hier meer over?
Ps: Ik woon ik België. (Ik weet niet of dit iets uitmaakt, maar toch...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2012, 18:23
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Als je aan de VU Nederlands wilt studeren (verder weet ik het niet, hoe het aan andere universiteiten zit, maar bij de VU toevallig wel) moet je Nederlands letterkunde + Nederlands taalkunde doen (gok dat het zo heet - het zijn in ieder geval 2 losse dingen). Zo heb je ook een 'halve' studie literatuurwetenschappen waarbij je de andere helft er nog bij moet zoeken, dat kan dan bijvoorbeeld een stukje Nederlands zijn of juist de Engelse letterkunde. Misschien kun je zoiets doen maar dan met Nederlands en Frans? Ik heb nooit geambieerd een taal te doen en zeker geen twee (alleen literatuurwetenschappen leek me nog wel interessant ) dus ik weet niet precies hoe men daar tegenaan kijkt als je twee keer een 'halve' taal wil doen, maar misschien kun je eens kijken.

Edit: oké wtf, de oude indeling van de bachelors is weg. Literatuurwetenschappen bestaat niet eens meer, het heet nu 'literatuur en samenleving'. Misschien is het hele idee van twee halve opleidingen dan ook op de schop gegaan.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 18:35
ilovecute
ilovecute is offline
Je hebt gelijk: alles is nu verandered en je kan echt superveel doen nu, maar het is toch niet helemaal duidelijk wat je nu precies kan doen.
Echt stom...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 19:22
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
De lerarenopleiding Frans naast Nederlands aan de universiteit kiezen is denk ik alleen maar lastiger: je zit dan met stages die veel tijd kosten, een strakkere planning en meer verplichte aanwezigheid.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 15:40
ilovecute
ilovecute is offline
Hmm.. da's wel waar. Ik zal er echt goed over moeten nadenken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 19:32
levike1
levike1 is offline
ik wil zelf ook de lerarenopleiding Frans gaan doen.
Als ik jou was zou ik dan alleen Frans kiezen.
Veel stages en ook veel werk met het leren van de taal.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 08:15
ilovecute
ilovecute is offline
En is het niet de bedoeling 2 vakken te kiezen??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Verhalen & Gedichten "De Wedstrijd"
JK-Royale
1 06-04-2007 00:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39
ARTistiek Mijn verhaal, veranderd en helft van hfdst 2!!!!
ArvidKeemink
9 08-09-2001 21:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.