Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 19:01
Tweeker
Tweeker is offline
Hallo,

Dinsdag ben ik met het vliegtuig geweest. Normaal heb ik daar nauwelijks last van, maar ik was erg verkouden en niet erg lekker en heb heel erg pijn in mijn oren gekregen. Nu, twee dagen later dus, zitten mijn oren nog steeds 'dicht'. Ik hoor mn eigen voetstappen helemaal dreunen en als ik zelf kauw of praat hoor ik niets anders meer.

Iemand herkenning & tips?
__________________
On the whispers of the night, I'll dance until the morning light
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
- houd je neus dicht
- blaas zachtjes door je neus (die je dus dicht houdt)
- als zachtjes niet helpt, blaas wat harder.

vaak springen oren daardoor open. gebeurt dit niet, dan weet ik het niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:13
Tweeker
Tweeker is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-04-2004 @ 20:05 :
- houd je neus dicht
- blaas zachtjes door je neus (die je dus dicht houdt)
- als zachtjes niet helpt, blaas wat harder.

vaak springen oren daardoor open. gebeurt dit niet, dan weet ik het niet.
Helaas, heb ik al geprobeerd...
__________________
On the whispers of the night, I'll dance until the morning light
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:17
Verwijderd
Als het niet over gaat zou ik toch ff langs de dokter gaan, als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:22
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Ohgod, dat heb k ook altijd als ik heb gevlogen, pijn in mn oren die nog 2 dagen dicht blijven. Heel veel en hard slikken helpt bij mij vaak, is wel tijdelijk.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:44
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik ken t gevoel en tis erg kut dat wet ik..
ik heb echt dat ik dan van ellende nietmeer weet hoe ik moet gaan zitten en dat de tranen echt in mn ogen staan omdat t zon pijn doet.. die oordopjes helpen niet kauwen heltp niet slikkenniet... tis gewoon eenhalf uurof langer zware pijn lijden en idd ik heb er dan ook zeker een week last vgan ...
ik wee tniet of je hier evt medicijnen voor kunt krijgen die tegen de druk helpen (die je dus vantevoren inneemt ofzo)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 22:21
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Had ik ook verschrikkelijk last van. 'k Zat met tranen in mijn ogen op mijn zetel te slaan en naar buiten te staren, tegen de pijn.
Het heeft de rest van de dag nog een beetje pijn gedaan toen. (Het vliegtuig landde reeds om 4h 's morgens.)

Ik dacht (denk nog altijd) dat het door mijn gaatjes in mijn trommelvlies was, dat ik er zo'n last van had. Door die gaatjes zijn mijn oren heel gevoelig aan druk, zowel van hoogtes als van dieptes, bv. met mijn hoofd een meter onder water, awtch.

Die gaatjes heb ik waarschijnlijk door alle oorontstekingen in mijn baby/peutertijd.

Eens naar de oorarts gaan of KNO-arts?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 07:48
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-04-2004 @ 20:05 :
- houd je neus dicht
- blaas zachtjes door je neus (die je dus dicht houdt)
- als zachtjes niet helpt, blaas wat harder.

vaak springen oren daardoor open. gebeurt dit niet, dan weet ik het niet.
Niks aan toe te voegen.

Je kunt het wel voorkomen door speciale oordopjes, trouwens.
Zijn oa te koop bij de travelclinic van KLM, en op Schiphol zijn
ze volgens mij ook wel te vinden...
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 08:04
carla-tje
carla-tje is offline
Er bestaan in de States speciale oorpluggen voor zulke mensen, de EARPLANES. Bespaar je de moeite, ze helpen bij mij ook niet. Kauwgom ook niet. Slikken ook niet.

Enige oplossing is de pijn gewoon uitzitten (bij mij ook met tranen in de ogen). Terwijl andere passagiers lekker doorgaan met kletsen of lezen, word ik minuut na minuut meer doof en wil ik het uitgillen van de pijn... wat helpt is veel drinken. Heel veel ultra kleine slokjes vlak na elkaar, minuten lang. Maar dan nog...
__________________
Life is what you make of it
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:28
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
wat bijna niemand weet is dat je bij de daling aan de stewardessen om bekertjes kan vragen met lauwwarme watten drin, die moet je dan tegen je oren aandrukken en dan heb je veel minder last bij het dalen. Het ziet er alleen zwaar debiel uit.
Voor die oorpijn moet je aan je dokter even een neusspray vragen. Maar de apothekers geven het ook gewoon zo mee. Ik had toen zoeits van: neusspray? maar het schijnt dat je buis van eustachius (ofzo) een klap heeft gekregen door dat drukverschil en daar kan je alleen maar bijkomen via je neus.
Heb je geen zin om al die moeite ervoor te doen moet je gewoon een paar druppeltjes olie in je oren doen, het helpt alleen niet zo goed als die neusspray.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:56
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
kitabe schreef op 09-04-2004 @ 10:28 :
wat bijna niemand weet is dat je bij de daling aan de stewardessen om bekertjes kan vragen met lauwwarme watten drin, die moet je dan tegen je oren aandrukken en dan heb je veel minder last bij het dalen. Het ziet er alleen zwaar debiel uit.
Voor die oorpijn moet je aan je dokter even een neusspray vragen. Maar de apothekers geven het ook gewoon zo mee. Ik had toen zoeits van: neusspray? maar het schijnt dat je buis van eustachius (ofzo) een klap heeft gekregen door dat drukverschil en daar kan je alleen maar bijkomen via je neus.
Heb je geen zin om al die moeite ervoor te doen moet je gewoon een paar druppeltjes olie in je oren doen, het helpt alleen niet zo goed als die neusspray.
Olie in je oren doe je om een eventuele bloed om oorsmeer prop te doen oplossen, dat is dus totaal anders dan neusspray.
Met neusspray kom je áchter je trommelvlies, zo kan je daar de boel een beetje doorspoelen.
1x per dag blazen met je neus dicht (niet vaker, dit is erg slecht) en 6x per dag sprayen met fysiologisch zout.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:54
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Heb ik ook als ik verkouden ben, ik krijg geen contact met m'n rechteroor als ik slik omdat mijn klieren verstopt zitten. Je weet wel, als je slikt hoor je dat in je oren. Met mijn rechter heb ik dat dus niet. Waarschijnlijk kan de druk dan niet goed verdeeld worden.

Ik had het anderhalf jaar geleden en ik zat te krijsen in het vliegtuig, zoveel zeer deed het. Op de terugweg niet verkouden en geen last. Morgen ga ik weer vliegen en ik ben dus weer verkouden, krijg geen contact met rechter oor. Zo'n kind bij de drogist zei neusspray, maar die rommel hoef ik niet. Ik heb een heel pakje kauwgom bij hoop dat het een beetje werkt, maar ik vrees dus van niet vanwege dat rechter oor.

Vorige keer had ik er 3 weken last van en m'n oren zijn nog steeds niet helemaal in orde. Ik ben erg bang voor morgen!!!
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 14:39
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Heb ik ook last van bij het landen. Soms dat het zelfs zo pijn dat ik een paar dagen oorpijn heb. Daarom kauw ik in het vliegtuig heel veel. Kauwgom, koekjes, ander eten. En bij de landing ga ik het veel zitten praten, eten en slikken en "ploppen", dan heb ik er vaak minder last van.

Maar wat je er nu aan kan doen? Is het echt oorpijn of alleen dat ze dichtzitten?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 15:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Quiana schreef op 09-04-2004 @ 08:48 :
Niks aan toe te voegen.

Je kunt het wel voorkomen door speciale oordopjes, trouwens.
Zijn oa te koop bij de travelclinic van KLM, en op Schiphol zijn
ze volgens mij ook wel te vinden...
die helpen meestal niet, helaas.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 15:27
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
carla-tje schreef op 09-04-2004 @ 09:04 :
Er bestaan in de States speciale oorpluggen voor zulke mensen, de EARPLANES. Bespaar je de moeite, ze helpen bij mij ook niet. Kauwgom ook niet. Slikken ook niet.

Enige oplossing is de pijn gewoon uitzitten (bij mij ook met tranen in de ogen). Terwijl andere passagiers lekker doorgaan met kletsen of lezen, word ik minuut na minuut meer doof en wil ik het uitgillen van de pijn... wat helpt is veel drinken. Heel veel ultra kleine slokjes vlak na elkaar, minuten lang. Maar dan nog...
zoals je al zegt: bespaar je de moeite kosten iets van 10 euro en die krengen helpen geen zak...

en ook drinken helpt bij mij niet..
denk dat ik dit jaar een paar weken van te voren de dokter ff bel of hij evt druppels aanraad.. kan t altijd proberen...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:09
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Zou het kwaad kunnen van tevoren een pijnstiller te nemen?

Zou het nut hebben? (...)
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 14:44
Tweeker
Tweeker is offline
Mmh, bedankt voor de reacties

Ik heb er normaal geen last van, maar was dit keer verkouden. Ik zal eens het een en ander gaan uitproberen
__________________
On the whispers of the night, I'll dance until the morning light
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:51
roosju
Avatar van roosju
roosju is offline
Voortaan als ju weer met het vliegtuig gaat een halve dag van te voren neusdruppels gebruiken, elke 2 uur opnieuw ook in het vliegtuig. Dat helpt als het goed is . Bij mij in ieder geval wel.
Ohjah en probeer je te ontspannen en niet aan de pijn in je oren te denken.. (klinkt raar maar ik had toen geen pijn gekregen die landing)
suc6!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Gekraak
Antoni
3 03-08-2006 15:25
Verhalen & Gedichten Spiegelwereld>> verhaal
Twijg
66 09-12-2003 12:50
Lifestyle naar de gokhal
tjaptjoy
8 30-11-2002 18:13
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59
ARTistiek Until angels close my eyes
Internationalist
8 22-02-2002 09:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.