Oud 23-10-2004, 23:30
Romance
Romance is offline
Ik ben druk bezi met het kiezen van een studie.
Eigenlijk wil ik mijn hele leven al naar de toneelschool, ik zal ook zeker auditie gaan doen in Amsterdam en Maastricht, maar ik weet dat je er altijd vanuit moet gaan dat dat niet lukt, er komen maar zo weinig mensen op........

Mijn alternatieven zijn: Nederlandse taal en cultuur in Leiden, gecombineerd met de prakrijkstudie Journalisitiek en Nieuwe media vanaf het tweede jaar.
Ik heb naast mijn acteerambities ook zeer veel ambitie om schrijfster te worden, of bij een tv omroep te gaan werken als journaliste.
Nederlands lijkt me een stevige basis, een goede intellectuele studie. Het enige nadeel is dat ik bang ben dat ik het dood saai vindt.Ik heb wel wat info folders gelezen, maar weet toch nog niet echt wat voor vkken je krijgt.Ik weet dat je veel moet lezen, daar houd ik op zich wel van en ook debbateren vind ik cool, alleen tja ben bang dat de media kant me toch te veel blijft trekken....

En dan Leiden, het leek me altijd wel een leuke studiestad, maar begint me nu ik echt moet kiezen een beetje te benauwen....is het echt zo ballerig? Is er wel genoeg te beleven? Ik heb mijn hele leven in Amsterdam gewoond en ben bang dat ik me dood verveel, dat t ontzettend conservatief is en dat alle mensen onaardig zijn.kan iemand me een reeel en helder beeld geven van de Leidse student?

Dan Theater- film en televisiewetenschappen in Utrecht *Media en cultuur in amsterdam vond ik niet leuk* Lijkt me leuk, maar ben bang dat dit te veel op filmsanalyseren gebaseerd is en inhoudsloos is. Weet wederom niet wat voor vakken er bij komen kijken.Het is natuurlijk leuk dat ik in dezer studie met mijn theater bezig kan zijn, al is het niet in de praktijk en makkelijk bij de media terecht kan komen (scenario schrijver of iets dergelijks lijkt me ook heel leuk) alleen wil ik denk ik na 4 jaar toch wel iets meer weten, dan ho een film in elkaar zit en blablabla ik wil mezelf wel ontplooien tijdens een studie.De studenten bij deze studie schijnen ook erg alto te zijn, dat ben ik zelf helemaal niet, dus dat zou kunnen botsen.Moet je echt gek zijn op films kijken? En utrecht ik heb helemaal gen idee wat voor studentenleven het heeft.Is het leuk? het komt zo vaag over? leuke studentenverenigingen?

Mijn derde optie is Communicatiewetenschappen in AMsterdam, waarik dus woon.Heel vaag nog vind ik.Las wel ergens dat je colleges krijgt in sterren en hun fans, oorlogsverslag gevingen de media waarom kijken mensen naar soaps etc.Ook leuk, dat er hier ook politicologie en psychologie bij komen kijken, ook interesses van me.alleen wat houdt de rest van de studie in? Is het niet erg technisch of economisch> wil me wel altijd creatief blijven ontplooien

En Amsterdam als studentenstad, zo zie ik het helemaal niet eigenlijk.Ik heb hier mijn eigen leven met vrieden en wol in mijn studententijd juist veel nieuwe mensen leren kennen, ik ken helemaal gen typische studentenplekken in amsterdam weet ook niet of er leuke studentenverenigingen zijn en studentenhuizen zijn er ook niet volgens mij

nou ja ik ga nog bij alle open dagen kijken, maar als iemand me tot die tijd een beetje in een richting kan sturen, graag!
__________________
Het leven is een feest en JIJ bent uitgenodigd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2004, 21:58
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Als je Media en Cultuur in Amsterdam niet leuk vindt, is theater- film- en televisiewetenschap ook niks voor je. Dat is namelijk dezelfde opleiding, alleen heb je in Utrecht ook een afstudeerrichting theater ipv nieuwe media. Overigens moet ik wel zeggen dat je ook gewoon een master journalistiek kunt doen; dit kan aan de Erasmus Universiteit, aan de UvA en ook aan de RUG.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 22:40
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Romance schreef op 24-10-2004 @ 00:30 :
Het enige nadeel is dat ik bang ben dat ik het dood saai vindt.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 10:03
tandenborstel
Avatar van tandenborstel
tandenborstel is offline
Citaat:
En Amsterdam als studentenstad, zo zie ik het helemaal niet eigenlijk.Ik heb hier mijn eigen leven met vrieden en wol in mijn studententijd juist veel nieuwe mensen leren kennen, ik ken helemaal gen typische studentenplekken in amsterdam weet ook niet of er leuke studentenverenigingen zijn en studentenhuizen zijn er ook niet volgens mij
De rest van je vragen weet ik niet, maar Amsterdam is zeker wel een studentenstad. Er zijn veel verschillende studentenverenigingen, van corps tot alternatief en van sport tot debatverenigingen.
Er zijn veel studentencafe's, en ook studentenhuizen zijn er veel.(alleen een kamer krijgen in A'dam is een hel).

Ik studeer nu in Leiden (woon in A'dam), tis zeker geen stad met alleen maar ballen en corporale verenigingen, maar wel weer heel anders dan A'dam.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 04:07
Konstantine
Konstantine is offline
Ik studeer Nederlands en theater-, film- en literatuurwetenschappen in Antwerpen en alles is geweldig. Dus het is zeker een aanrader.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 15:29
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 24-10-2004 @ 23:40 :
Anders leg je even op alle slakken zout
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 08:44
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
Konstantine schreef op 31-10-2004 @ 05:07 :
Ik studeer Nederlands en theater-, film- en literatuurwetenschappen in Antwerpen en alles is geweldig. Dus het is zeker een aanrader.
Ooh dat wil ik misschien ook gaan doen Ik vroeg me alleen af of het erg theoretisch is?
__________________
don't hate me 'cause you ain't me.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 18:11
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
cornershop schreef op 10-11-2004 @ 09:44 :
Ooh dat wil ik misschien ook gaan doen Ik vroeg me alleen af of het erg theoretisch is?
Ik studeer Nederlands en ja- het is heel theoretisch. Maar ik denk dat je met iedere studie wel tegen zoiets aanbotst.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 14:41
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 12-11-2004 @ 19:11 :
Ik studeer Nederlands en ja- het is heel theoretisch. Maar ik denk dat je met iedere studie wel tegen zoiets aanbotst.
Waar studeer je Nederlands?

Ik studeer ook Nederlands. Het is inderdaad heel theoretisch, maar je leert daar wel veel van en dat kun je weer toepassen in de praktijk.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Gaea schreef op 04-11-2004 @ 16:29 :
Anders leg je even op alle slakken zout
Voor iemand die Nederlands wil gaan studeren is het wel een domme fout
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:59
Konstantine
Konstantine is offline
Citaat:
cornershop schreef op 10-11-2004 @ 09:44 :
Ooh dat wil ik misschien ook gaan doen Ik vroeg me alleen af of het erg theoretisch is?
Momenteel heb ik alleen hoorcollege's, dus ja...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studies en ervaringsdeskundigen
Tink*
19 10-04-2016 17:24
Studeren studie media/journalistiek
Vesta
2 31-01-2012 21:00
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.