Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2006, 11:33
annenaz
annenaz is offline
Ik moet boeken hebben voor de hotelschool op t CHN.. Als ik ze nieuw koop ben ik dus ruim 1000,- euro kwijt
Nou kan je hier en daar wel wat tweedehands vinden maar dan is de druk vaak net iets ouder.. Is dat erg? Of kloppen de verwijzingen dan niet meer? En is er ook een site waar je volledige pakketten kan kopen? Hoe doen jullie dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2006, 11:37
ganralph
ganralph is offline
vaak heb je je boeken de eerste les nog niet nodig en dan vraag je dan gewoon aan je docent welke drukken goed genoeg zijn.

die boekenlijsten die je voor het begin van een studie wel eens thuisgestuurd krijgt zijn vaak onnodig duur (sommige boeken gebruik je zelfs nooit, maar hangt van je studie af).

gewoon even navragen dus
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 11:41
annenaz
annenaz is offline
Maar is de levertijd dan niet te lang?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 12:21
Verwijderd
Of een oudere druk volstaat, is vaak moeilijk te zeggen. Soms wordt in een nieuwe druk de hele indeling en zelfs inhoud aangepast, en dan heb je eigenlijk niets aan de oude druk, omdat dingen daarin onvolledig zijn of gewoon helemaal ontbreken. Maar soms zijn de veranderingen ook écht klein, paar typfouten eruit, nieuwe plaatjes ergens tussen, misschien een iets andere indeling, maar qua inhoud is het precies hetzelfde.

Probeer beide drukken eens te vergelijken, of vraag aan de docent of een oudere druk ook goed is.

Als je veilig wil gaan qua druk, dan zou ik inderdaad even wachten. Als je veilig wil gaan qua levertijd, dan moet je denk ik gewoon alle juiste drukken aanschaffen - en dus ook waarschijnlijk veel boeken nieuw kopen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 12:36
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
annenaz schreef op 03-08-2006 @ 12:41 :
Maar is de levertijd dan niet te lang?
bij sommige (grote) onderwijsinstellingen zitten boekhandels in de buurt die de verplichte boeken altijd wel in huis hebben. kijk eens rond in de buurt (en vraag anders wat de levertijd is; kan soms binnen een paar dagen)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 20:30
Verwijderd
ik zou wachten tot de lessen beginnen en vraag dan na welke boeken echt nodig zijn. ik heb dit jaar bijv. 4 boeken gekocht en dat scheelt toch aardig wat geld. klasgenoten die wel alle boeken van de lijst hadden besteld baalden enorm (bijv een reeks van 7 ICT boeken terwijl vrijwel iedereen de vrijstellingtoets al haalde). tijdens mijn vorige studie zelfde verhaal.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:40
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik heb mijn boeken 2e hands gekocht via marktplaats, het hele pakket bij iemand die gekapt was met de studie. 2 boeken zijn helaas verandert dit jaar, maar mischien loopt dat ook wel los. Ik ben in ieder geval goedkoper uit dan als ik ze nieuw had gekocht, zelfs met die 2 foute boeken. En mijn vriend heeft sommige boeken ook (bijna) niet gebruikt, en heeft zelfs gehad dat er de helft van het jaar 1 boek had en de andere een ander boek, omdat het eerste niet meer leverbaar was.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 00:37
Verwijderd
Citaat:
annenaz schreef op 03-08-2006 @ 12:33 :
Ik moet boeken hebben voor de hotelschool op t CHN.. Als ik ze nieuw koop ben ik dus ruim 1000,- euro kwijt
Nou kan je hier en daar wel wat tweedehands vinden maar dan is de druk vaak net iets ouder.. Is dat erg? Of kloppen de verwijzingen dan niet meer? En is er ook een site waar je volledige pakketten kan kopen? Hoe doen jullie dat?
Ik zou wel de goede drukken kopen. Als je een a twee boeken tweedehands kunt vinden heb je zo al makkelijk tientallen euros bespaard, dus ik zou niet voor volledige paketten gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 09:24
Verwijderd
Ik zou ook heel goed kijken waar je je boeken besteld, dat kan ook heel veel geld schelen. (Voor zo ver ik een 'vergelijkend' onderzoek heb gedaan is het het goedkoopst (of minst duur ) om ze via de studentensite van Donner/Kroese/... enz. te bestellen, dat scheelt al tientallen euro's met bv. bol.com, maar ook met de gewone sites van Donner/Kroese/enz.)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 09:38
mar87
mar87 is offline
Voor het eerste jaar heb ik ook veel boeken tweedehands gekocht en daar waren ook boeken bij van een oudere druk. Dit was meestal geen probleem, maar soms moest je alsnog een nieuwe kopen.
En mijn ervaring met tweedehandsboeken kopen is dat wanneer je op boeken reageert dat het soms eeuwen duurt voor er een reactie terug omt of er komt helemaal geen reactie De levertijd was gemiddeld lang en dat kwam dus door het verschil in reageren van de betreffende personen.

Wanneer de goeie druk wel tweedehands te vinden is dan zou ik gewoon voor tweedehands gaan. Het is uiteindelijk wel een stuk goedkoper.
Maar ik zou er wel even de tijd voor nemen. Dus nu alvast gaan zoeken naar tweedehands boeken en niet een week van te voren ofzo. Met oudere drukken zou ik even uitkijken. Eventueel met de docent overleggen of gewoon nieuwe kopen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 11:49
deurbel
Avatar van deurbel
deurbel is offline
Ken je geen ouderejaars die die studie al doen? Daar zou je misschien wat boeken van kunnen overnemen, of iig vragen welke boeken je écht nodig hebt, dan kun je die nu alvast tweedehands zoeken.
Mijn ervaringen met tweedehandsboeken kopen zijn goed, scheelt veel in geld en in tegenstelling tot bij mar87 was bij mij de levertijd helemaal niet lang. Maar misschien moet je daarmee gewoon geluk hebben.
__________________
ero quod omnes erunt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-08-2006 @ 10:24 :
Ik zou ook heel goed kijken waar je je boeken besteld, dat kan ook heel veel geld schelen. (Voor zo ver ik een 'vergelijkend' onderzoek heb gedaan is het het goedkoopst (of minst duur ) om ze via de studentensite van Donner/Kroese/... enz. te bestellen, dat scheelt al tientallen euro's met bv. bol.com, maar ook met de gewone sites van Donner/Kroese/enz.)
Bol.com is met studentenkorting ook vrij voordelig, maar die krijg je alleen op nederlandstalige studieboeken. Vergelijken kan zeker geen kwaad. Er is ook een site die dat voor je doet, ik zal kijken of ik die nog kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 12:50
Verwijderd
Deze site http://www.studieboeken.nl/ is handig. Je kan zoeken op je boekenlijst, en dan krijg je een lijst met aanbieders op internet en kan je het goedkoopste boek kiezen
Tenminste, dat geloof ik...

edit: kennelijk niet meer, een jaar geleden kon dat wel nog prima. Maar goed, het blijft een goede site

Laatst gewijzigd op 04-08-2006 om 12:58.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 16:03
Verwijderd
als je dan toch voor 2e hands boeken gaat, kun je ook even bij De Slegte kijken/vragen. Dan kun je, mochten ze de boeken hebben, ze gelijk meenemen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:58
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
wat ik heb gedaan dit keer, is via ebay groot deel van mijn boeken besteld. Nieuwe boeken en voor de helft van de prijs van die van bol.com En natuurlijk via een beetje rond gekeken op tweedehandsboeken.nl en resale.nl... al vind ik de laatste 2 geen aanraders omdat er in geen van de gevallen iemand heeft terug gemaild. .. En ik heb via 'ons' forum (vraag & aanbod) ook een bijna nieuw boek weten over te kopen van iemand

Suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 15:59
Verwijderd
Tsja, het ligt eraan. Ik heb sommige vakken gehaald zonder boek en in de zesde had ik ook geen natuurkundeboek.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 19:07
Verwijderd
Ik zou ze gewoon 2e hands kopen. De verschillen zijn vaak miniem en als het een probleem wordt dan kopieer je het juiste gedeelte toch van iemand? Het scheelt inderdaad veel geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waar moest jij vandaag om lachen? #2
Verwijderd
500 07-02-2011 20:54
Lifestyle Recycling.
suvórov
59 30-08-2006 01:38
Algemene schoolzaken Hoeveel kosten je school/studieboeken?
Verwijderd
104 06-09-2004 16:17
Algemene schoolzaken boeken bestellen..?
jaanse
10 23-07-2004 14:01
Werk, Geld & Recht wat zijn jullie p/m kwijt ...
Patrick_vN
18 20-11-2003 14:10
Lichaam & Gezondheid sapdieet ??
15-angel-15
10 26-05-2002 12:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.