Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2006, 22:46
Maxm
Maxm is offline
Hoi,

Ik ben deze zomer geslaagd voor mijn HAVO, ben nu 16 jaar en word over een half jaartje 17. Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen. Voorlopig ga ik waarschijnlijk voor VWO, maar ik weet niet of ik dat wel wil. En de studies waar ik geinteresseerd in was zeiden ze dat ik een beetje aan de jonge kant was, en dan vond ik zelf ook wel. Ik wil wel naar het buitenland, maar is 16,5 daar niet een beetje jong voor. Weet iemand iets of sites of dergelijke? (googlen leverde mij iig niet veel op )

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2006, 08:59
Nyawa
Met landen als Australië, Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland wordt er juist behoorlijk veel uitgewisseld met mensen van 16 of 17, omdat voor overheidsscholen die leeftijdsgrens geldt. Je zou een jaaruitwisseling kunnen gaan doen, bijvoorbeeld via http://www.rotary-jeugduitwisseling.nl/jaar (je ouders hoeven hiervoor geen Rotarylid te zijn, maar de Rotaryclubs in jouw buurt moeten dan wel net plek hebben voor iemand uit het buitenland, want uitwisselingen gaan op basis van wederkerigheid). Maar er zijn nog genoeg andere organisaties, kijk maar eens op http://www.yfu.nl of www.travelactive.nl of www.activityinternational.nl Op www.wilweg.nl kun je meer informatie vinden over studeren, werken en wonen in het buitenland.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 09:21
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Vwo
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 09:54
Dennis27
Dennis27 is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 03-08-2006 @ 10:21 :
Vwo
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 15:29
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 03-08-2006 @ 10:21 :
Vwo
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 21:04
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
gewoon yfu doen. Is leuk en je weet toch al welke opleiding je wilt doen toch
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 21:43
PV
PV is offline
Met 16 ben je wel aan de jonge kant om naar het hbo te gaan, maar niet té jong. Er zijn altijd wel andere 16-jarigen die aan je studie beginnen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 13:13
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 03-08-2006 @ 10:21 :
Vwo
Precies. Zo vergroot je je kansen en je hebt dan nog tijd om rustig na te denken over welke kant je op wilt.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 03-08-2006 @ 09:59 :
Met landen als Australië, Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland wordt er juist behoorlijk veel uitgewisseld met mensen van 16 of 17, omdat voor overheidsscholen die leeftijdsgrens geldt. Je zou een jaaruitwisseling kunnen gaan doen, bijvoorbeeld via http://www.rotary-jeugduitwisseling.nl/jaar (je ouders hoeven hiervoor geen Rotarylid te zijn, maar de Rotaryclubs in jouw buurt moeten dan wel net plek hebben voor iemand uit het buitenland, want uitwisselingen gaan op basis van wederkerigheid).
Leuke organisatie...

"No drugs
No driving
No drinking
No dating - Under no circumstances are you to form any serious romantic attachments. If you are told by your hostfamily or your counsellor to find other friends, you will do so without questions."
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 18:08
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 03-08-2006 @ 10:21 :
Vwo
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 05-08-2006, 18:55
koelieboelie
koelieboelie is offline


If you are told by your hostfamily or your counsellor to find other friends, you will do so without questions."
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 17:38
Verwijderd
Lieve schat, ik zat vorig jaar met precies hetzelfde probleem. Ik had geen zin om van de middelbare school af te gaan, wist niet wat ik wilde doen (Ik vind vrijwel alle HBO-studies bout, ik weet niet of jullie dat met me eens zijn ) en dingen die me dan nog een beetje leuk leken waren te ver weg, en ik vond mezelf absoluut te jong om op kamers te gaan. Het was een drama. Toen besloot ik dat ik dan maar vwo ging doen, maar doe het niet als je het eigenlijk niet wil! Je moet opeens veel harder werken, want havo 5 is nogal een relaxed jaar, je komt bij anderen in de klas, je oude vrienden gaan meestal allemaal van school... het valt vies tegen, neem dat van mij aan, als je blij bent dat je je diploma op zak hebt, om dan weer al die vakken en die shit te moeten doen. Toen ben ik in januari gestopt, heb een auditie gedaan voor een theateropleiding, voor een scenario-schrijfopleiding, werd allemaal niks, en ik denk ook door mijn leeftijd. (17)
Ik dacht echt dat er niks meer van me terecht kwam, maar nu ben ik ingeloot voor Journalistiek in Utrecht, en heb er een kamer, eind goed al goed....
Maar als ik jou was zou ik nog een jaar wat anders gaan doen. Werken, beetje zoeken wat je wil, dingen die je eigenlijk altijd had willen doen (taal leren, whatever). Want 18 is volgens mij zelfs nog steeds vrij jong op het HBO. (waar al die 17- en 18-jarigen nou eigenlijk zijn is mij een raadsel)
Succes.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 14:01
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Maxm schreef op 02-08-2006 @ 23:46 :
Hoi,

Ik ben deze zomer geslaagd voor mijn HAVO, ben nu 16 jaar en word over een half jaartje 17. Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen. Voorlopig ga ik waarschijnlijk voor VWO, maar ik weet niet of ik dat wel wil. En de studies waar ik geinteresseerd in was zeiden ze dat ik een beetje aan de jonge kant was, en dan vond ik zelf ook wel. Ik wil wel naar het buitenland, maar is 16,5 daar niet een beetje jong voor. Weet iemand iets of sites of dergelijke? (googlen leverde mij iig niet veel op )

Alvast bedankt
Ik was nog 16 toen ik op kamers ging werd tijdje daarna 17, je moet gewoon bedenken of je het aan denkt te kunnen, zijn het niet de opmerkingen van anderen die je onzeker maken? Ga je geen jaren verspillen nu op dat vwo? Probeer daar eens over na te denken.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 14:34
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
Snees schreef op 04-08-2006 @ 14:35 :
Leuke organisatie...

"No drugs
No driving
No drinking
No dating - Under no circumstances are you to form any serious romantic attachments. If you are told by your hostfamily or your counsellor to find other friends, you will do so without questions."
gatverdamme.
__________________
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten offfuuhh
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 10:27
Gladys
Gladys is offline
Ik had precies hetzelfde, ben daarom naar Amerika gegaan voor een jaar. De beste ervaring ooit Nu ben ik oud genoeg om alles te doen wat ik wil! Ik ben trouwens met EF gegaan, wel regels over drinken en drugs ( vanwege het land ) maar mocht wel autorijden en daten
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 10:42
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Snees schreef op 04-08-2006 @ 14:35 :
Leuke organisatie...

"No drugs
No driving
No drinking
No dating - Under no circumstances are you to form any serious romantic attachments. If you are told by your hostfamily or your counsellor to find other friends, you will do so without questions."
Wie doet zoiets dan ook via de rotary, kom op zeg. Dat dat nog bestaat.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 13:50
sahibdin12
sahibdin12 is offline
even een jaartje tussenuit, om je levensinspiratie te ontdekken. Laat je goed adviseren, en kies nooit de makkelijkste weg!

groet,

Rewien
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 15:11
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 10-08-2006 @ 18:38 :
Lieve schat, ik zat vorig jaar met precies hetzelfde probleem. Ik had geen zin om van de middelbare school af te gaan, wist niet wat ik wilde doen (Ik vind vrijwel alle HBO-studies bout, ik weet niet of jullie dat met me eens zijn ) en dingen die me dan nog een beetje leuk leken waren te ver weg, en ik vond mezelf absoluut te jong om op kamers te gaan. Het was een drama. Toen besloot ik dat ik dan maar vwo ging doen, maar doe het niet als je het eigenlijk niet wil! Je moet opeens veel harder werken, want havo 5 is nogal een relaxed jaar, je komt bij anderen in de klas, je oude vrienden gaan meestal allemaal van school... het valt vies tegen, neem dat van mij aan, als je blij bent dat je je diploma op zak hebt, om dan weer al die vakken en die shit te moeten doen. Toen ben ik in januari gestopt, heb een auditie gedaan voor een theateropleiding, voor een scenario-schrijfopleiding, werd allemaal niks, en ik denk ook door mijn leeftijd. (17)
Ik dacht echt dat er niks meer van me terecht kwam, maar nu ben ik ingeloot voor Journalistiek in Utrecht, en heb er een kamer, eind goed al goed....
Maar als ik jou was zou ik nog een jaar wat anders gaan doen. Werken, beetje zoeken wat je wil, dingen die je eigenlijk altijd had willen doen (taal leren, whatever). Want 18 is volgens mij zelfs nog steeds vrij jong op het HBO. (waar al die 17- en 18-jarigen nou eigenlijk zijn is mij een raadsel)
Succes.

Even over dat 18 jaar zijn en hbo. Dat valt reuze mee hoor. Ik ben nu 18 en begin aan mijn derde jaar en het is totaal geen belemmering geweest en er zijn er wel meer zo jong.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-08-2006, 18:10
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 03-08-2006 @ 10:21 :
Vwo
Zeker doen, als het niet lukt ben je een jaartje verder, toch wat geleerd en wel klaar voor het HBO...

Als het wel lukt heb je ook nog de keuze tussen HBO en WO. Tis maar net hoe goede VWO student je bent geweest.

Keuze is al moeilijk zat, als je het ECHT gehad hebt op je middelbare school zou ik nokken, maar anders echt blijven, het is immers het vertrouwde nest he.

En met dat harde werken, tja als je hetzelfde profiel weer gaat doen op het VWO zal het allemaal wel meevallen, je zit immers nog in de stof. Middelbare school is zoiezo veeeeeel meer begeleiding dus kun je altijd hulp vragen.

En dat je oude vrienden van school afgaan, tja die zie je ook niet meer als je naar het hbo gaat hoor ! Zelfde laken een pak.

Ik heb de domme fout gemaakt naar het zeer hard zuigende Fontys te gaan, had ik nooit moeten doen want nu kan ik niet meer terug (ben 19).

Het is idd vreemd dat de 17 en 18 jarigen dat je die niet veel ziet op het HBO, ik was er iig 1 van en dat beviel niet goed.

Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 20:40
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Kan je niet gewoon een jaartje chille HBO studie doen? Dan wel in 1 jaar je P halen en hoppa je mag naar het WO! Het lijkt me een oplossing voor het feit dat alle HBO studies bout zijn(volgens jou dan). Je hebt ook weer wat geleerd en je bent een stuk zelfstandiger geworden, en "klarer" voor het WO.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 01:28
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ga een jaartje high school doen in Amerika of Australië. Ik baal er nog steeds ontzettend van dat ik dat zelf niet gedaan heb...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 03:46
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
VWO, dat geeft je langer de tijd na te denken wat je na de middelbare school wil gaan doen en dan kan je daarna kiezen uit meer opties (HBO of UNI) en ben je ook wat ouder.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Stoppen met MBO, HAVO gaan doen?
Diviance
7 11-03-2010 16:08
Studeren HAVO of VWO
Kitchwatch
4 14-11-2009 15:58
Algemene schoolzaken Niet over, wat nu?
Thanatios
19 20-08-2008 23:34
Algemene schoolzaken vragen lijst voor ckv
naam ingebruik
34 24-05-2006 15:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Psychologie Voel jij jezelf wel eens superieur?
state_of_mind
103 30-05-2004 08:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.