Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2006, 20:06
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Hallo,

morgen moet ik er in elk geval de school over bellen maar ben er erg nieuwsgierig over.
Op dit moment ga ik richting het 3e jaar van een opleiding aan de Hogeschool van Utrecht, en het is de bedoeling dat ik nu een half jaar een minor ga volgen.
Mijn moeder is gisteravond overleden, waardoor ik nu naar school gaan absoluut niet kan en wil trekken. Zijn hier bepaalde regels voor? Kan ik in het 2e deel gewoon in mijn eigen klas doorgaan, en dan later een apart programma volgen? En wat met de stufi, als het zou kunnen?

alvast bedankt voor wat reacties .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2006, 20:16
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Gecondoleerd

Ik denk dat je dit wel kunt bespreken met je mentor. Er zal heus wel een mogelijkheid zijn waarop jij je studie kunt vervolgen. Bij mij op school krijg je gewoon verlenging voor wat je gemist hebt als er zoiets ergs gebeurd, maar dan moet je het wel bekend maken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 22:07
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Hey David jongen,

Allereerst gecondoleerd, als ik je ergens mee kan helpen, je weet me te vinden.
Maar zoiets moet geloof ik wel mogelijk zijn. Ik denk dat je daar een brief over moet schrijven naar de examencomissie. En die zullen daar echt wel begrip voor tonen.

Nogmaals veel sterkte,
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 09:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Heel veel sterkte...

(Wat ik nu ga typen is absoluut niet verkeerd of kwetsend bedoeld)
Is het geen beter idee om wel te proberen naar school te gaan, en te kijken of het toch lukt? Je hebt dan tenminste een beetje afleiding; je leven gaat toch door, hoe zuur dat nu ook mag klinken. Als je niet naar school gaat, zullen de muren ook op je af komen. Je kunt als je wel naar school gaat, ook kijken of je je in staat voelt om een tentamen te maken, of dat je deze laat schieten en later weer probeert. Alle beetjes helpen.

Ik weet dat de school soms een deel van de studiekosten betaalt, in speciale gevallen. Bijvoorbeeld als je dyslexie hebt en daardoor je studie niet in de 4 jaar waar de IB-groep op rekent, af kunt ronden. Volgens mij hebben sommige scholen zoiets ook voor dergelijke familieomstandigheden; even navragen dus op school.

Om nog antwoord te geven op je eigen vraag: het doen van een minor op een ander moment in de studie is meestal niet echt een probleem; de opleiding roostert dit in, zodat iedereen dit gedaan heeft, maar als jij die later wil doen, zal dat vast wel kunnen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 11:18
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Ook heel veel sterkte toegewenst.

Ik heb wel een idee hoe je het kunt regelen met school. Ik zit namelijk ook op de HU en ook in mijn 3e jaar. Nu heb ik ook mijn minor overgeslagen en misschien zou jij het op dezelfde manier kunnen doen als ik. Ik doe nu 2 blokken van het 3e jaar, vervolgens mijn hele 4e jaar en daarna nog mijn minor van 2 blokken. Misschien zou je ook zoiets kunnen regelen dat je je minor gewoon naar het einde van je studie schuift en nu de helft van het 3e jaar.
Ik zou er gewoon met iemand op school over praten en volgens mij valt er heel wat te regelen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 11:33
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 29-08-2006 @ 10:24 :
Heel veel sterkte...

(Wat ik nu ga typen is absoluut niet verkeerd of kwetsend bedoeld)
Is het geen beter idee om wel te proberen naar school te gaan, en te kijken of het toch lukt? Je hebt dan tenminste een beetje afleiding; je leven gaat toch door, hoe zuur dat nu ook mag klinken. Als je niet naar school gaat, zullen de muren ook op je af komen. Je kunt als je wel naar school gaat, ook kijken of je je in staat voelt om een tentamen te maken, of dat je deze laat schieten en later weer probeert. Alle beetjes helpen.

Ik weet dat de school soms een deel van de studiekosten betaalt, in speciale gevallen. Bijvoorbeeld als je dyslexie hebt en daardoor je studie niet in de 4 jaar waar de IB-groep op rekent, af kunt ronden. Volgens mij hebben sommige scholen zoiets ook voor dergelijke familieomstandigheden; even navragen dus op school.

Om nog antwoord te geven op je eigen vraag: het doen van een minor op een ander moment in de studie is meestal niet echt een probleem; de opleiding roostert dit in, zodat iedereen dit gedaan heeft, maar als jij die later wil doen, zal dat vast wel kunnen.
Zo denk ik er ook over ja. Ik heb ook bijzondere familieomstandigheden gehad, heb zelf ook problemen gehad en volgens mijn studieadviseuse zou de UU dan het laatste gedeelte van mijn studie betalen, mocht ik daardoor studievertraging oplopen. Ik heb ook papers later in mogen leveren en over mogen doen hierdoor. Je moet het iig altijd aan de school (studieadviseur, tutor) melden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 11:39
Verwijderd
Je kunt natuurlijk altijd je studiefinanciering een half jaar stop zetten, volgens mij moet dat kunnen. En anders idd informeren naar speciale voorzieningen die de hogeschool heeft.

Naar school gaan kan idd ook juist een goede afleiding zijn. Misschien dat je een deel kunt doen als alles te veel is? En mocht je dingen niet halen of het niet iedere dag op kunnen brengen om te gaan, dan zullen ze vast wel bereid zijn je een extra kans te geven (wel van te voren bespreken, zodat je niet voor verrassingen komt te staan).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Na havo nog vwo doen?
Deox
7 17-12-2013 08:22
Liefde & Relatie Zwanger worden #4
Thee Muts
499 05-09-2008 17:34
Werk, Geld & Recht studeren als je nog 17 bent
Kupu
38 25-01-2003 11:57
Liefde & Relatie Als je vriend/vriendin dit verteld.....
Verwijderd
24 15-03-2002 15:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.