Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2006, 15:19
LGF
LGF is offline
Voor mijn stage moet ik een onderzoek uitvoeren. Dit onderzoek heeft betrekking op verkopen/kopen op internet. En heeft als doel de internetafdeling van mijn bedrijf de nodige informatie te verschaffen.

Maar mijn vraag is: Hoe moet ik het verwerken in een rapport of verslag? Ik heb zo zitten denken aan wat voor rapport/verslag het zou kunnen worden, maar heb geen flauw idee. Ik kwam alleen met een aanbevelingsrapport, maar dit pas weer niet geheel bij de opgestelde vragen en de de doel van het rapport/verslag.

Misschien heeft iemand een idee?

En nog een vraag, het onderzoek betreft open en gesloten vragen (70/30), er worden +- 400 mensen gevraagd. Maar hoe kan ik deze antwoorden het makkelijkst verwerken?

Laatst gewijzigd op 16-07-2006 om 15:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2006, 17:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Bedenk eerst een onderzoeksvraag. Wat wil je precies weten? Wat is er al over bekend? Hoe kun je hier wat aan toevoegen door middel van jouw eigen onderzoek?

Dan: hoe kun jij in je eigen onderzoek die vraag beantwoorden? Waarschijnlijk een enquete als ik het zo hoor. Dus dan ga je die ontwikkelen, of een andere test als dat nodig is. Je zoekt een representatieve steekproef van je doelgroep op, je neemt de enquete af, interpreteert de resultaten.

Dan kun je de implicaties van je bevindingen beschrijven en je onderzoekje evalueren.

Gesloten vragen zijn vrij makkelijk te verwerken. Dat kun je zelf wel. Open vragen zijn wat moeilijker. Het beste is waarschijnlijk antwoorden in categorieën te verwerken en percentages te noemen van hoe veel mensen bijvoorbeeld behoefte hebben aan product x oid.

Is wat ik denk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 18:26
Verwijderd
Nou, hoe wij het zo ongeveer doen:

- Titelpagina
- Samenvatting (beschrijf kort je eindresultaten van het onderzoek)
- Inhoudsopgave
- Inleiding (motiveer je onderzoek en geef achtergrondinformatie)
- Leg uit wat je onderzoeksmethode is
- Geef je resultaten
- Leg je resultaten uit, trek conclusies en geef aan waar punten van verbetering zijn
- Geef je referenties
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 22:28
LGF
LGF is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-07-2006 @ 18:15 :
Bedenk eerst een onderzoeksvraag. Wat wil je precies weten? Wat is er al over bekend? Hoe kun je hier wat aan toevoegen door middel van jouw eigen onderzoek?

Er is nog niets bekend. En alles wat er over bekend is, ga ik uitzoeken. Maar ik weet dus niet hoe ik het ga verwerken.

De rest over steekproeven is ook al bekend
Ook is er al een onderzoeksvraag.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:16
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
LGF schreef op 16-07-2006 @ 23:28 :
Er is nog niets bekend. En alles wat er over bekend is, ga ik uitzoeken. Maar ik weet dus niet hoe ik het ga verwerken.

De rest over steekproeven is ook al bekend
Ook is er al een onderzoeksvraag.
Wat is de onderzoeksvraag?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:33
Verwijderd
Citaat:
LGF schreef op 16-07-2006 @ 23:28 :
Er is nog niets bekend. En alles wat er over bekend is, ga ik uitzoeken. Maar ik weet dus niet hoe ik het ga verwerken.

De rest over steekproeven is ook al bekend
Ook is er al een onderzoeksvraag.
Als je gaat uitzoeken wat er al bekend is, dan is er dus al wel wat bekend. Ik zelf verwerk bestaande informatie over een onderwerp/project o.i.d altijd in de inleiding of als er erg veel over gaat én het belangrijk is voor de rest in een apart deel : achtergrond informatie.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 20:38
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Een scriptie of stageverslag op basis van een onderzoek kun je beste als volgt maken (tenminste, wij op de universiteit doen het op de volgende manier):

1. Titelblad / voorblad
2. Inhoudsopgave
3. Abstract / kleine samenvatting van je hele verslag
4. Inleiding (als laatste schrijven!)
5. Eventuele variabelen en de theoretische achtergrond van je onderzoek
6. Methode van onderzoek
7. Informatie over je datasample
8. Resultaten van je onderzoek
9. Conclusies en eventuele beperkingen van je onderzoek
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 20:52
LGF
LGF is offline
Hey, nog een vraagje. Nu ik de steekproef aan het nemen ben, zie ik dat ik te weinig responsen heb. Ik kan natuurlijk meer mensen vragen, maar mijn stage is bijna voorbij. Het is de bedoeling dat ik dit voor het einde van mijn stage af heb en in een rapport verwerk. Nu vroeg ik mij af hoe het onderzoek nog steeds representatief kan worden, indien ik niet het aantal van de steekproefgrootte haal.

Want ik kom er niet echt uit. Ik dacht zelf dat ik een percentage van die steekproefgrootte neem en dat ik daar dan mijn rapport op basseer. Maar dat is niet representatief denk ik, ook al heb ik nog niet bedacht waarop ik dat heb gebaseerd .
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 09:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
LGF schreef op 26-07-2006 @ 21:52 :
Hey, nog een vraagje. Nu ik de steekproef aan het nemen ben, zie ik dat ik te weinig responsen heb. Ik kan natuurlijk meer mensen vragen, maar mijn stage is bijna voorbij. Het is de bedoeling dat ik dit voor het einde van mijn stage af heb en in een rapport verwerk. Nu vroeg ik mij af hoe het onderzoek nog steeds representatief kan worden, indien ik niet het aantal van de steekproefgrootte haal.

Want ik kom er niet echt uit. Ik dacht zelf dat ik een percentage van die steekproefgrootte neem en dat ik daar dan mijn rapport op basseer. Maar dat is niet representatief denk ik, ook al heb ik nog niet bedacht waarop ik dat heb gebaseerd .
Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar kun je niet gewoon alle respondenten nemen en die zien als steekproef van de hele populatie?

En sowieso, als je steekproef niet groot genoeg is, kun je nog altijd je onderzoek uitvoeren, maar er bij zetten dat je steekproef niet representatief is en dat men daarom voorzichtig moet zijn met de interpretatie.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 20:21
LGF
LGF is offline
Ok volgend probleem. Ik ben klaar met het rapport...dacht ik! Zegt mijn begeleider dat ik niet weet hoe een rapport in elkaar zit .

Wat ik nu heb gedaan is het volgende. Elke vraag (van de enquete), heb ik uitgewerkt. Dus: het merendeel van blabalbal vond blabalbalabla. En na elke vraag heb ik een korte conclusie gegeven.

En op het einde heb ik een totale conclusie gegeven. En pas daarna aanbevelingen.

Doe ik iets fout? Want volgens mij deed ik het op school altijd zo
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 21:47
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
LGF schreef op 14-08-2006 @ 21:21 :
Ok volgend probleem. Ik ben klaar met het rapport...dacht ik! Zegt mijn begeleider dat ik niet weet hoe een rapport in elkaar zit .

Wat ik nu heb gedaan is het volgende. Elke vraag (van de enquete), heb ik uitgewerkt. Dus: het merendeel van blabalbal vond blabalbalabla. En na elke vraag heb ik een korte conclusie gegeven.

En op het einde heb ik een totale conclusie gegeven. En pas daarna aanbevelingen.

Doe ik iets fout? Want volgens mij deed ik het op school altijd zo
School is niet representatief voor de 'echte' wereld , beter vraag je gewoon aan je stagebegeleider wat hij/zij verbeterd en veranderd wil zien in jouw verslag. Daar heb je meer aan dan het aan ons vragen.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 22:25
LGF
LGF is offline
Kijk dat is nou het probleem. Zij zegt dat het niet klopt en zet mij zwaar voor schut. Zij zegt niet hoe het wel moet. En dan denk ik bij mijzelf, schijt.

Zij mag mij niet en is bereid om mij een onvoldoende te geven. Ik heb tot morgen (dinsdag) om het goed te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaimund is terug! #1728
Miekje*
500 11-10-2012 11:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Legalise it
arPos
143 11-11-2008 16:40
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19
Lifestyle Wereldverbeteraar(s?) lifestyle
Larry Flint
276 03-02-2007 01:00
De Kantine Ctrl + v topic! #65
TommY_
500 04-01-2007 15:08
Flora & Fauna Predatie van weidevogels
Kapee
7 27-04-2006 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.