Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2006, 16:29
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 11-08-2006 @ 16:22 :
Sterker nog, mijn studentenvereniging komt oorspronkelijk voort uit de Hogeschool.
Ik woon al een hele tijd in Utrecht, maar had nog nooit van het UMTC gehoord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2006, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 11-08-2006 @ 17:29 :
Ik woon al een hele tijd in Utrecht, maar had nog nooit van het UMTC gehoord
Shame on you
Nee, we zijn sinds 3 jaar heel hard bezig aan een comeback.
Sinds de afschaffing van de ontgroening, zeer fanatieke harde leden en met ons nieuwe pand aan de voorstraat(!) gaat het een stuk beter met de bekendheid van UMTC. Je mag ons gewoon een adem noemen met USC/UVSV/ Unitas/Veritas/SSRNU/Biton.
We mochten eerst niet bij het FUG maar gelukkig willen de Universiteit en de Hogeschool ons er per se bij . Dus nu is het niet meer het FUG maar de "G7"

Laatst gewijzigd op 11-08-2006 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 03:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 11-08-2006 @ 23:09 :
Shame on you
Nee, we zijn sinds 3 jaar heel hard bezig aan een comeback.
Sinds de afschaffing van de ontgroening, zeer fanatieke harde leden en met ons nieuwe pand aan de voorstraat(!) gaat het een stuk beter met de bekendheid van UMTC. Je mag ons gewoon een adem noemen met USC/UVSV/ Unitas/Veritas/SSRNU/Biton.
We mochten eerst niet bij het FUG maar gelukkig willen de Universiteit en de Hogeschool ons er per se bij . Dus nu is het niet meer het FUG maar de "G7"
Grappig Ik ken dus niemand van het UMTC (niet dat dat zoveel zegt, ik ken ook niemand van het USC, wel veel van uni/veri). Waar zitten jullie precies (voorstraat X?)? Moet maar eens inlichtingen inwinnen, weet gewoon helemaal niks van jullie club.

Je zei trouwens dat jullie geen ontgroening deden, maar dat nieuwe leden misschien wel eens dingen moeten doen die ze niet leuk vinden. Maar; dat zeggen mensen van uni/veri dus bijvoorbeeld ook. Wat is dan precies het verschil? Want dingen doen die je niet leuk vindt klinkt gewoon als een ontgroening (niet dat ik daar iets tegen heb, maargoed ).
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 20:02
Verwijderd
Ja, dat is altijd een lastige vraag. Ik heb zelf geen ontgroening had, maar het jaar voor mij nog wel. Ik kan dus alleen mijn eigen ervaringen vertellen. Maar omdat het zo hot was in mijn jaar ( eigenlijk nog steeds) heb ik er natuurlijk wel veel over gehoord.
Nu is het natuurlijk wel zo dit het per vereniging verschillend is.

Het hele principe van een ontgroening is dat je ze door het slijk haalt, met lichamelijke en geestelijk excessen. Daar doen ze bij ons dus niet meer aan. Dat 3 uur lang paalzitten, uitschelden, een week niet douchen, nauwelijks slapen, ranje met teveel water, eten met kleurstof, geen naam maar een nummer zijn en op appèl staan, dat is nu verleden tijd.
Maar tussen een ontgroening, en 'dingen doen die misschien iets minder leuk zijn' zit echt een wereld van verschil en daar gaat het om. De afwas doen is ook niet leuk, maar je kunt het niet bepaald een ontgroening noemen. (Ik noem even een voorbeeld) Het is totaal niet mensonterend of iets dergelijks. En er zitten zeker ook leuke dingen bij.
Ik ben zelf ook wel enigszins blij dat ik geen ontgroening heb gehad maar het is opvallend dat als je de rest vraagt of, als ze opnieuw de introductie zouden moeten doorlopen, liever wel of geen ontgroening zouden willen, zeggen ze allemaal ja mét ontgroening (zelfs de lieve brave meisjes). Het is dus heel persoonlijk, en zoals ik al zei, verschillend per vereniging.

Maar kom een keertje langs, we zitten aan de voorstraat 64 tegenover Mr. Jacks
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 13:59
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
ik zit te twijfelen of ik bij een studentenverening zou gaan...?

ik heb vandaag pas een brief gekregen dan volgende week de intro is van de studenten verening.. dan heb ik ook al een feest enz.. en moet ik eigenlijk werken..
dus dat is een beetje een probleem...

maar zitten jullie bij een studenten verening... en wat vinden jullie er van..? vinden jullie het leuk of kan je ook wel zonder studentenverening een leuke studententijd hebben...
__________________
#
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 14:34
Verwijderd
Ik zou zeker gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 15:19
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Tuurlijk kun je zonder seen studentenvereniging een leuke tijd hebben, maar met kan het nog leuker zijn. Het is alleen nogal afhankelijk van jezelf of het je trekt. Zou gewoon eens gaan kijken dus.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 22:45
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Bij studentenverenigingen kun je corporale en niet-corporale onderscheiden. Zelf heb ik geen behoefte aan studentenverenging (en zéker geen met corporale), maar voor een introweek als je al wat leuke mensen wil leren kennen voordat je opleiding begint is het wel leuk om er aan mee te doen. Na de introweek kun je altijd nog kijken of je ergens bij gaat. En als je ergens bijgaat, maak dan een goede keuze wat bij je past en wat je op het eerste gezicht het meest trekt.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 23:14
fractuur
fractuur is offline
O god, het UMTC. Ik heb niet zoveel op met studentenverenigingen (hoewel toch een paar vrienden bij Unitas zitten), maar ik heb deze week de hele week moeten werken en het is me toch wel opgevallen dat UMTC-ers niet echt opvallend zijn ofzo. Onopvallende types allemaal.. Saai zou ik ze niet willen noemen, daarvoor ken ik ze niet, maar ik denk dat onopvallend toch wel een groot deel van mijn mening dekt..

Maar goed, dat even tussendoor. Het was me gewoon opgevallen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 00:28
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 18-08-2006 @ 00:14 :
O god, het UMTC. Ik heb niet zoveel op met studentenverenigingen (hoewel toch een paar vrienden bij Unitas zitten), maar ik heb deze week de hele week moeten werken en het is me toch wel opgevallen dat UMTC-ers niet echt opvallend zijn ofzo. Onopvallende types allemaal.. Saai zou ik ze niet willen noemen, daarvoor ken ik ze niet, maar ik denk dat onopvallend toch wel een groot deel van mijn mening dekt..

Maar goed, dat even tussendoor. Het was me gewoon opgevallen.
Jij baseert je mening omdat je 2 mensen hebt gezien? Ahum, zo kan ik ook wel mijn vooroordelen over tafel gooien. Ohja dikke kerels met lange vieze haren en meisjes met een bierpens zoals die van UVSV, lekker opvallend zoals jij ze graag ziet, hebben we inderdaad niet zoveel nee Trouwens, ik ken veel Unitariers en ze lijken van alle verenigingen nog het meest op UMTC-leden

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 00:50.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 00:51
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 18-08-2006 @ 01:28 :
[ge-edit]
Waarom meteen de gebeten hond uithangen? Het lijkt me duidelijk dat het corps of Unitas bij de UIT zich anders profileren. Luidruchtige kraagjes trekken luidruchtige kraagjes aan, jullie club heeft gewoon minder met die doelgroep.

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 01:16.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 01:02
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 18-08-2006 @ 01:51 :
Waarom meteen de gebeten hond uithangen? Het lijkt me duidelijk dat het corps of Unitas bij de UIT zich anders profileren. Luidruchtige kraagjes trekken luidruchtige kraagjes aan, jullie club heeft gewoon minder met die doelgroep.
Stom van me om die reactie te snel te plaatsen. Ik had hem bijgesteld, maar helaas te laat voor je post. Ik vond het zelf ook niet zo gepast.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 01:16
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 18-08-2006 @ 02:02 :
Stom van me om die reactie te snel te plaatsen. Ik had hem bijgesteld, maar helaas te laat voor je post. Ik vond het zelf ook niet zo gepast.
Omdat ik zo'n gouwe gozer ben zal ik de quote maar aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 11:59
espresso
espresso is offline
ik heb net de uit gelopen en me aangemeld bij UMTC, het leek me er wel gezellig, veritas etc vond ik nogal massaal, en daarnaast had ik niet zo'n zin in die panic at the disco met het inschrijven overal.
ook ben ik me ingeschreven bij USHC(hockey) en spin(boardsporten).
ik ben niet lid geworden omdat ik anders geen vrienden heb ofzo, die heb ik, ook hier in utrecht, al genoeg, maar het lijkt me gewoon best gezellig. sommige vrienden zie je misschien niet zo vaak maar mensen uit je jaarclub bijv wel. ontgroeningen vind ik opzich ook een beetje overdreven, maar het is maar een paar weken ofzo, dus ik zou me er niet zo druk over maken, UMTC heeft soieso niet echt een ontgroening, zeggen ze. ik baal wel dat ik niet aan de hoofdintroductie mee kan doen volgende week.

overigens vond ik de uit best leuk, woon al een tijdje in utrecht maar zo leer je de stad best goed kennen, en het was interesant om alle verenigingen te kunnen bekijken en een hoop mensen te ontmoeten.
__________________
make a cute remark, i'm keeping score.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 12:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ons nichtje is zojuist lid geworden van SSR. Maar die schijnt in Utrecht wel anders te zijn dan bij ons in Leiden.

Ze was hogelijk verbaasd dat wij in onze wilde jaren zo wild waren dat we bij SSR-L zaten.

Goed, nou moeten we straks dat kind gaan verhuizen naar Utrecht. Kan die hoogslaper weer allemaal trappen af en op...

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 16:19.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 12:23
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
espresso schreef op 18-08-2006 @ 12:59 :
ik heb net de uit gelopen en me aangemeld bij UMTC, het leek me er wel gezellig, veritas etc vond ik nogal massaal, en daarnaast had ik niet zo'n zin in die panic at the disco met het inschrijven overal.
ook ben ik me ingeschreven bij USHC(hockey) en spin(boardsporten).
Schrijf je dan meteen in bij Kampong Als je over 4 (?) jaar weg moet bij USHC sta je dan misschien net vooraan de lijst
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 18:22
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
ik heb me voor de kennis making week van de studenten verening
__________________
#
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 18-08-2006 @ 02:16 :
Omdat ik zo'n gouwe gozer ben zal ik de quote maar aanpassen.
Dankjewel. Ik zie ook dat die reactie s nachts is geplaats tijdens de UIT. Veel last gehad van stress
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 10:58
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
De UMTC lijkt mij ook leuk, alleen hebben ze dit jaar al te veel aanmeldingen gekregen. Ze bouwen nu reservelijsten op...
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 13:22
Wuftie
Wuftie is offline
Citaat:
ganralph schreef op 07-08-2006 @ 15:27 :
hangt van de stad af. in Amsterdam en Utrechts is het bijvoorbeeld niet zo'n probleem om een sociaal studentenleven op te bouwen zonder vereniging; in Maastricht is dat al weer wat moeilijker (vond ik)
en hoe zit dat met nijmegen??
__________________
Een kus is een opdruk van een afdruk die met nadruk vraagt om herdruk
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 21:28
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
Wuftie schreef op 21-08-2006 @ 14:22 :
en hoe zit dat met nijmegen??
In Nijmegen bouw je ontzettend makkelijk en snel een netwerk op zonder dat je bij een studentenvereniging zit.
Sterker nog, in Nijmegen is het ongebruikelijk om lid te worden, omdat het nogal een links georienteerde stad is.
En daarbij heersen de vooroordelen over 'leden zijn balletjes met grote bek, zuipen alleen maar en liggen de hele dag in bed' nog steeds.
Nijmegen kent 3 'grote' verenigingen:
Carolus Magnus (de meer traditionele vereniging)
Ovum Novum (jonge gezelligheidsvereniging)
Argus (Disputenfederatie van 11 disputen - 6 heren en 5 dames. Bij Argus kies je voor een dispuut en het lidmaatschap van Argus krijg je wanneer je lid wordt van een dispuut. Je loopt dus geen ontgroening, maar een Adspirantaat.)

Toch ben ik in mijn tweede jaar lid geworden, wat ik persoonlijk trouwens fijner vond, omdat ik de stad al kenden, mensen buiten het dispuutswereldje had en mijn zaken al behoorlijk op orde had.

Wat ik wil zeggen:
Kijk in Nijmegen gewoon even rond, laat alles op je inwerken en neem dan het besluit of je al dan niet lid word.
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 21:12
Metallinos
Metallinos is offline
Citaat:
Sparkle. schreef op 24-08-2006 @ 22:28 :
In Nijmegen bouw je ontzettend makkelijk en snel een netwerk op zonder dat je bij een studentenvereniging zit.
Sterker nog, in Nijmegen is het ongebruikelijk om lid te worden, omdat het nogal een links georienteerde stad is.
En daarbij heersen de vooroordelen over 'leden zijn balletjes met grote bek, zuipen alleen maar en liggen de hele dag in bed' nog steeds.
Nijmegen kent 3 'grote' verenigingen:
Carolus Magnus (de meer traditionele vereniging)
Ovum Novum (jonge gezelligheidsvereniging)
Argus (Disputenfederatie van 11 disputen - 6 heren en 5 dames. Bij Argus kies je voor een dispuut en het lidmaatschap van Argus krijg je wanneer je lid wordt van een dispuut. Je loopt dus geen ontgroening, maar een Adspirantaat.)

Toch ben ik in mijn tweede jaar lid geworden, wat ik persoonlijk trouwens fijner vond, omdat ik de stad al kenden, mensen buiten het dispuutswereldje had en mijn zaken al behoorlijk op orde had.

Wat ik wil zeggen:
Kijk in Nijmegen gewoon even rond, laat alles op je inwerken en neem dan het besluit of je al dan niet lid word.
Dit klopt opzich wel. Ik zit zelf dan in Nijmegen bij Karpe Noktem (kleine nieuwe vereniging, geen ontgroeningen of verplichtingen) en als je het met mensen over een vereniging hebt dan kijkt men je vaak toch even vreemd aan. (maargoed, ik heb zelf opzich ook wel misschien vooroordelen over de 'grote' verenigingen ). Daarnaast hebben mensen bij Karpe Noktem aan de andere kant dan ook weer het vooroordeel dat het alleen maar krakers/hippies/metalheads/gothics zijn.

Ik heb er zelf geen spijt van dat ik er ooit lid ben van geworden. Je leert mensen kennen die je anders nooit zou kennen (waarvan een paar goede vrienden zijn geworden) en ik vind het leuk om extra dingen te hebben om te kunnen doen, wat ik in mijn eentje niet zo snel zou (kunnen) organiseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 07:22
De Kantine Studentenvereniging
Mr.Mark
37 25-04-2011 20:58
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Weed
229 08-11-2007 19:07
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 03:00
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 11:21
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.