Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2006, 12:47
Charly Brown
Avatar van Charly Brown
Charly Brown is offline
Ik kan nergens mijn antwoord vinden op www.ibgroep.nl dus vraag ik het hier maar.

Mijn studie in Maastricht begint 1 september. Maar betekent dat dan ook dat ik pas 22 september mijn studiefinanciering ontvang of krijg ik al studiefinanciering op 24 augustus? Ik zou het niet echt logisch vinden als je namelijk pas 22 september je geld krijgt voor de eerste 22 dagen. Hoe moet ik die dan betalen?

Dankjewel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2006, 12:56
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Studiefinanciering komt altijd achteraf. Je krijgt dus niet op 24 augustus al stufi, want dat zou dan stufi zijn over augustus en daar heb je geen recht op.

Heb je geen overbrugging?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 13:17
Anika
Die overbrugging stelt over het algemeen ook niet veel voor, 90 euro toch ofzo?
Ik heb die maand zelf betaald van geld dat ik verdiend had in de vakantie met werken, maar ik vond het inderdaad ook nogal onhandig maar dat is de IB-groep he.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 13:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Anika schreef op 15-08-2006 @ 14:17 :
Die overbrugging stelt over het algemeen ook niet veel voor, 90 euro toch ofzo?
Ik heb die maand zelf betaald van geld dat ik verdiend had in de vakantie met werken, maar ik vond het inderdaad ook nogal onhandig maar dat is de IB-groep he.
Overbrugging is toch meer dan stufi
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 13:56
Verwijderd
Ook de overbrugging werkt met aanvullende toelage, er is een basistoelage (iets van 90 euro dus), en afhankelijk van het inkomen van je ouders krijg je een aanvullende toelage. Voor mij is dat in totaal 197 euro geworden. In augustus 278 euro.

Is minder dan mijn studiefinanciering, wat zonder lening 298 euro is.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 14:15
Charly Brown
Avatar van Charly Brown
Charly Brown is offline
Maar hoe krijg je die overbrugging dan?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 14:15
Anika
Oh bij mij was dat gewoon mijn scholierenbijdrage volgens mij, of ik moet het me niet goed herinneren.

Die overbrugging had je kunnen aanvragen toen je tegemoetkoming scholieren aanvroeg (als je dat hebt gedaan). Als je nooit tegemoetkoming scholieren aan hebt gevraagd kun je misschien alsnog een overbrugging aanvragen, maar ik vrees dat je die nu niet meer gaat krijgen.

edit: onee dat klopt niet helemaal. Kijk ff op deze site:

http://www.ib-groep.nl/particulier/I...erbrugging.asp

Laatst gewijzigd op 15-08-2006 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 15:00
Charly Brown
Avatar van Charly Brown
Charly Brown is offline
Hmm volgens mij is het daar inderdaad nu te laat voor... Nou ik heb wat gespaard de afgelopen maanden maar dat was voor een computer. Dus ik moet nu leven van wat die maand? Lekker geregeld!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 15:07
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 15-08-2006 @ 16:00 :
Hmm volgens mij is het daar inderdaad nu te laat voor... Nou ik heb wat gespaard de afgelopen maanden maar dat was voor een computer. Dus ik moet nu leven van wat die maand? Lekker geregeld!
Het is toch niet meer dan logisch dat je achteraf je geld krijgt? Waarom zou je in augustus al geld krijgen voor de maand erna? Zo werkt het ook met je salaris.

Had je het eerder moeten uitzoeken, dan had je misschien wel die overbrugging aan kunnen vragen.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 15:09
Charly Brown
Avatar van Charly Brown
Charly Brown is offline
Citaat:
L_angel schreef op 15-08-2006 @ 16:07 :
Het is toch niet meer dan logisch dat je achteraf je geld krijgt? Waarom zou je in augustus al geld krijgen voor de maand erna? Zo werkt het ook met je salaris.

Had je het eerder moeten uitzoeken, dan had je misschien wel die overbrugging aan kunnen vragen.
Ja maar bij je salaris krijg je een voorschot meestal. En ik moet nu 22 dagen van niks rondkomen? Ik woon in Amstelveen en ga studeren in Maastricht dus het is niet dat ik even naar huis ga om daar te eten. Ik vind dat je dan je stufi zou moeten krijgen op 24 augustus voor de maand september.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 15:35
Anika
Van dat voorschot bij salaris is vaak helemaal niet zo hoor! En je bent niet de enige met dit probleem, alle beginnende studenten hebben dit, sommigen nog erger. Mijn zusje is bijvoorbeeld eind juli achttien geworden en zij krijgt pas stufi en OV vanaf eind oktober! Maar zij heeft ervoor gezorgd dat ze veel kon werken in de vakantie en ze is al heel lang aan het sparen, dat had jij ook kunnen doen.
Maar kun je niet wat van je ouders lenen o.i.d.?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 15:42
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-08-2006 @ 14:39 :
Overbrugging is toch meer dan stufi
idd 96 euros ipv 89 oid
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-08-2006 @ 14:39 :
Overbrugging is toch meer dan stufi
Wel als je thuiswonend bent en geen recht hebt op een aanvullende beurs, volgens mij. (Bij mij en mijn zusjes was de overbrugging iig meer dan de beurs die we kregen toen we nog bij onze ouders woonden.)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Charly Brown schreef op 15-08-2006 @ 16:09 :
Ja maar bij je salaris krijg je een voorschot meestal. En ik moet nu 22 dagen van niks rondkomen? Ik woon in Amstelveen en ga studeren in Maastricht dus het is niet dat ik even naar huis ga om daar te eten. Ik vind dat je dan je stufi zou moeten krijgen op 24 augustus voor de maand september.
Je kan zoveel vinden, maar het is wel zo dat jij in gebreke bent gebleven bij het aanvragen van die overbrugging. Natuurlijk is het lullig, maar ja.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 16:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 15-08-2006 @ 16:09 :
Ja maar bij je salaris krijg je een voorschot meestal.

Heb ik nog bij geen enkel baantje gehad.


En mijn overbrugging was 89 euro terwijl de stufi 74 was destijds.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 16:09
Anika
Citaat:
Balance schreef op 15-08-2006 @ 17:08 :

Heb ik nog bij geen enkel baantje gehad.


En mijn overbrugging was 89 euro terwijl de stufi 74 was destijds.
Ja dat is als je thuiswonend blijft, maar als je uitwonend wordt is stufi veel meer.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 16:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Anika schreef op 15-08-2006 @ 17:09 :
Ja dat is als je thuiswonend blijft, maar als je uitwonend wordt is stufi veel meer.
dan krijg je toch ook meer overbrugging?
Of loopt dat niet evenredig op?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-08-2006 @ 17:15 :
dan krijg je toch ook meer overbrugging?
Of loopt dat niet evenredig op?
Volgens mij niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-08-2006, 16:32
Anika
Nee hoor, ik kreeg gewoon 90 euro per maand. Pas toen ik stufi kreeg, in september dus, werd ik als uitwonend gezien.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 18:05
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-08-2006 @ 17:08 :

Heb ik nog bij geen enkel baantje gehad.
Ik ook niet.

En ik had sowieso geen overbrugging, ik werd pas 18 in oktober en moest ook heel september zonder studi en OV doen. Vier weken lang elke week 2x een enkeltje van meer dan 16 euro + eten en drinken + huur, nou reken maar uit .
Dit soort dingen weet je toch al lang vantevoren? Had je makkelijk al rekening mee kunnen houden. No offence maar het is wel beetje je eigen schuld .
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 17:48
jussme
jussme is offline
waarom kijken ze eigenlijk naar het inkomen van je ouders als je uitwonend bent? ik bedoel, mijn ouders verdienen genoeg samen waardoor ik geen recht heb op een aanvullende beurs... maar ik moet alles zelf betalen en krijg niks meer van ze

ik ben toch al 18, wat hebben mijn ouders' inkomen met mijn inkomen te maken?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:38
Verwijderd
Citaat:
jussme schreef op 24-08-2006 @ 18:48 :
waarom kijken ze eigenlijk naar het inkomen van je ouders als je uitwonend bent? ik bedoel, mijn ouders verdienen genoeg samen waardoor ik geen recht heb op een aanvullende beurs... maar ik moet alles zelf betalen en krijg niks meer van ze

ik ben toch al 18, wat hebben mijn ouders' inkomen met mijn inkomen te maken?
je ouders zijn verplicht je een bijdrage te geven
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:48
Verwijderd
Mijn ouders zijn verplicht om mij een bijdrage te geven, maar echt niet dat ze dat doen. Die verplichtheid staat op papier mooi, maar heeft in de praktijk weinig waarde als je ouders niet willen meebetalen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 24-08-2006 @ 19:48 :
Mijn ouders zijn verplicht om mij een bijdrage te geven, maar echt niet dat ze dat doen. Die verplichtheid staat op papier mooi, maar heeft in de praktijk weinig waarde als je ouders niet willen meebetalen.
Zelfde geldt voor die van mij. Je kan aangeven dat ze 't niet doen en niet gaan doen, maar ja, dat is net zoiets als je ouders verstoten, dus dat doe ik niet
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:51
Verwijderd
Inderdaad, ik kan moeilijk m'n ouders aanklagen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2006, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 24-08-2006 @ 19:51 :
Inderdaad, ik kan moeilijk m'n ouders aanklagen.
Volgens mij hoeven ze alleen een (paar) handtekening(en) te zetten, maar dan nog, dat gaat me al te ver, ik heb geen ruzie met ze ofzo, en dat wil ik ook niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vraag over studiefinanciering en pv chipkaart!
Zelihadogan
3 05-11-2012 09:17
Studeren Veranderingen in de studiefinanciering
LoraineV
0 05-03-2012 13:24
Werk, Geld & Recht Studiefinanciering vraag
HotCold
4 17-06-2011 21:11
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo)
ekki
500 14-03-2007 21:34
Werk, Geld & Recht vraagje over ouders/studiefinanciering
vampiro
15 05-09-2003 15:34
Algemene schoolzaken Paar vraagjes over studie(financiering).
Verwijderd
10 31-08-2003 14:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.