Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2012, 23:35
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Ik word er echt depri van.
Mijn hele verhaal is, ik val altijd voor meisjes waar ik goed bevriend mee raak. Als ze echt lelijk zijn (naar mijn mening) val ik niet voor ze, maar als ze ook maar een beetje knap zijn word ik altijd wel verliefd op ze. Hier kan ik echt niet tegen, ik word er onzeker, negatief en depressief van.

Weet iemand hier iets tegen te doen of herkennen mensen misschien iets soortgelijks in dit? Is er een (normale, vriendschap behoudende) manier om dit te voorkomen?

Volgens Google komt het vaker voor en dat weet ik ook wel. Maar bij mij is het echt altijd, nooit bij één of ander random meisje of een meisje die ik nog niet lang ken.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2012, 08:43
Verwijderd
Toch leuk dat de dames uit de friendzone komen, in plaats van er in

De vraag is een beetje wat je onder 'ervoor vallen' verstaat. Als je hetero-man bent en vriendschappen aanknoopt met dames is de kans bijzonder aanwezig dat daar meer bij aanwezig is dan alleen platoniek. Verder denk ik dat het niet bepaald verliefdheid is, maar meer een behoefte om sowieso een vriendin te hebben, want je wilt vaak gewoon een trapje hoger. De oplossing daarvoor is niet altijd makkelijk, maar in ieder geval geen dingen doen die je met jongensvrienden ook niet zou doen en verder zorgen dat je wél een vriendin krijgt, zodat je geen gevoelens meer bij de rest hebt. Als al het andere faalt: word vrienden met lelijke meisjes
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 12:59
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb hetzelfde, als ik niet al heel goed bevriend ben met iemand kan ik er ook niet op vallen. Voor mij heeft dit nog nooit problemen opgeleverd, wel 2 keer een vriend. Maar ja, je moet net het geluk hebben dat de ander ook op jou valt natuurlijk.

De tip van sad mafioso vind ik wel een goede, je vrouwelijke vrienden hetzelfde behandelen als je mannelijke vrienden. Dus niet "platonisch" samen knuffelend op bed gaan liggen of zo, of op schoot of andere dingen, tenzij je dat inderdaad ook met je mannelijke vrienden doet.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 15:20
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Toch leuk dat de dames uit de friendzone komen, in plaats van er in

De vraag is een beetje wat je onder 'ervoor vallen' verstaat. Als je hetero-man bent en vriendschappen aanknoopt met dames is de kans bijzonder aanwezig dat daar meer bij aanwezig is dan alleen platoniek. Verder denk ik dat het niet bepaald verliefdheid is, maar meer een behoefte om sowieso een vriendin te hebben, want je wilt vaak gewoon een trapje hoger. De oplossing daarvoor is niet altijd makkelijk, maar in ieder geval geen dingen doen die je met jongensvrienden ook niet zou doen en verder zorgen dat je wél een vriendin krijgt, zodat je geen gevoelens meer bij de rest hebt. Als al het andere faalt: word vrienden met lelijke meisjes
Nou het is niet echt verliefdheid om het feit dat ik een vriendin wil. Vaak kom ik er gewoon achter dat ik heel veel met ze gemeen heb en ik ze daarom al leuk ga vinden. Dat plus een redelijk uiterlijk veroorzaakt vaak verliefdheid bij me en dan ben ik helemaal weg van ze.

Knuffelen heb ik wel een tijd gedaan met een goeie vriendin . En dat mag/kan ik nog steeds bij haar doen. Inmiddels ben ik compleet van mijn verliefdheid naar haar toe af maar ik blijf gewoon verliefd worden op goeie vriendinnen verder en altijd pas als ik in de friendzone zit.

Verder als ik wel de kans heb op iemand af te gaan doe ik het niet omdat ik altijd bang ben voor de uitkomst. Eigenlijk zou ik op een rijtje moeten hebben wat er wel en niet kan gebeuren als ik dat doe. En hoe ik vanaf begins af aan flirterig genoeg met een meisje om kan gaan dat het de indruk wekt dat ik haar leuk vind maar ook weer niet.

Dat moet ik eigenlijk weten
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 19:17
Verwijderd
Weet je Rikje, ik herkende je naam. Een tijdje terug maakte je héél veel topics, met heel veel verschillende onderwerpen. Je hebt iets van 250 posts, en ruim 50 topics gestart. Heel veel van die topics zijn op liefde en relatie, of op psychologie. Een greep:
- Wat te zeggen als je op iemand afstapt
- Als vriend een vriendin ontgroenen?
- Het zit me allemaal tegen, wat kan ik eraan doen?
- Vind(t!) iemand die met een ander zoent je leuk?
- Mijn ei kwijt
- Wat moet ik doen?
- Mijn ei kwijt

Allemaal van de afgelopen 2-3 maanden.

Volgens mij let je wel erg veel op hoe wat wanneer precies allemaal en hoe je dat kan veranderen of hoe je je erbij moet voelen. Ik denk ook dat je nu een patroon lijkt te ontdekken. Het is niet zo gek eerst een vriendschapgevoel te kennen, en dán pas verliefd te worden, want vrienden vind je aardig en iemand waar je verliefd op wordt ook. Dat kan dus dubbel vallen. Wat jij vooral moet doen is eens wat minder analyseren en wat meer gewoon wel zien wat er op je pad komt. Op je 16e kun je heel moeilijk zeggen dat je altijd verliefd wordt op X want echte verliefdheid heb je waarschijnlijk nog nauwelijks meegemaakt. Ook hoef je nog helemaal niet succesvol te zijn in de liefde, dus who cares dat je af en toe een crush hebt op een vrouwelijke vriend. Heel veel mannen fappen stiekem op gewone vriendinnen hoor. Gewoon een beetje aanrommelen totdat er een keer een echte relatie en verliefdheid uit voortkomt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 21:13
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Weet je Rikje, ik herkende je naam. Een tijdje terug maakte je héél veel topics, met heel veel verschillende onderwerpen. Je hebt iets van 250 posts, en ruim 50 topics gestart. Heel veel van die topics zijn op liefde en relatie, of op psychologie. Een greep:
- Wat te zeggen als je op iemand afstapt
- Als vriend een vriendin ontgroenen?
- Het zit me allemaal tegen, wat kan ik eraan doen?
- Vind(t!) iemand die met een ander zoent je leuk?
- Mijn ei kwijt
- Wat moet ik doen?
- Mijn ei kwijt

Allemaal van de afgelopen 2-3 maanden.

Volgens mij let je wel erg veel op hoe wat wanneer precies allemaal en hoe je dat kan veranderen of hoe je je erbij moet voelen. Ik denk ook dat je nu een patroon lijkt te ontdekken. Het is niet zo gek eerst een vriendschapgevoel te kennen, en dán pas verliefd te worden, want vrienden vind je aardig en iemand waar je verliefd op wordt ook. Dat kan dus dubbel vallen. Wat jij vooral moet doen is eens wat minder analyseren en wat meer gewoon wel zien wat er op je pad komt. Op je 16e kun je heel moeilijk zeggen dat je altijd verliefd wordt op X want echte verliefdheid heb je waarschijnlijk nog nauwelijks meegemaakt. Ook hoef je nog helemaal niet succesvol te zijn in de liefde, dus who cares dat je af en toe een crush hebt op een vrouwelijke vriend. Heel veel mannen fappen stiekem op gewone vriendinnen hoor. Gewoon een beetje aanrommelen totdat er een keer een echte relatie en verliefdheid uit voortkomt.
Oke ik heb niet eens je hele bericht gelezen want het hele begin klopt geen kloot van. ik heb wel een aantal topics gestart maar zéker geen 50. Dat van dat 250 posts klopt inderdaad wel maar heus niet alles had met liefdes dingen te maken. En dat ik dat de laatste 2-3 maanden deed is ook niet waar ik zit de laatste tijd bar weinig hier op dit forum.

Dat bedoel ik verder niet echt vijandig of zo ik wil geen discussie starten xD

Ja de rest klopt wel maar ik vind het irritant ik irriteer me er dood aan ik heb al een lange tijd anti-depressie pillen geslikt en nou blijf ik maar depressief worden omdat ik verliefd word op goeie vriendinnen die mij niet willen.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Oke ik heb niet eens je hele bericht gelezen want het hele begin klopt geen kloot van. ik heb wel een aantal topics gestart maar zéker geen 50. Dat van dat 250 posts klopt inderdaad wel maar heus niet alles had met liefdes dingen te maken. En dat ik dat de laatste 2-3 maanden deed is ook niet waar ik zit de laatste tijd bar weinig hier op dit forum.

Dat bedoel ik verder niet echt vijandig of zo ik wil geen discussie starten xD

Ja de rest klopt wel maar ik vind het irritant ik irriteer me er dood aan ik heb al een lange tijd anti-depressie pillen geslikt en nou blijf ik maar depressief worden omdat ik verliefd word op goeie vriendinnen die mij niet willen.
Aantal posts :234, aantal gestarte topics: 52. Het is in je profiel te vinden De topics die ik noemde waren vanaf eind september nog gebruikt. Het hoeft niet vijandig, ik gebruikte feiten

Natuurlijk vind je het irritant, natuurlijk erger je je er dood aan maar daarvoor ben je 16. Je bent ongeduldig maar het is niet alsof boos erover worden hélpt, of dat je ergens recht op hebt. Relativeer. Haal adem. Verder wordt niemand depressief van verliefd worden, dus dat gaat alvast niet mis Analyseer niet zoveel, zoek geen patronen. Je bent jong, echt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 21:31
Verwijderd
Exact. Laat je gewoon gaan. Van al dit gepieker word je in ieder geval niet vrolijker. Sterker nog, een kratje bier, een slof sigaretten en drie uur in de draaimolen voor de weddenschap dat de oorzaak van je depressie dit gepieker is, in plaats van de gevoelens waarvan jij denkt dat ze verliefdheid zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 21:39
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Aantal posts :234, aantal gestarte topics: 52. Het is in je profiel te vinden De topics die ik noemde waren vanaf eind september nog gebruikt. Het hoeft niet vijandig, ik gebruikte feiten

Natuurlijk vind je het irritant, natuurlijk erger je je er dood aan maar daarvoor ben je 16. Je bent ongeduldig maar het is niet alsof boos erover worden hélpt, of dat je ergens recht op hebt. Relativeer. Haal adem. Verder wordt niemand depressief van verliefd worden, dus dat gaat alvast niet mis Analyseer niet zoveel, zoek geen patronen. Je bent jong, echt.
Gebruik niet zoveel knipoog emoticons man xD
Nou ja met die 50 topics bedoelde ik vooral dat die niet alleen maar met liefde te maken hadden. Ik word wel degelijk depressief van het verliefdheids gedoe, ik ga heel erg erover nadenken als een meisje me afwijst of niks met me wil omdat we vrienden zijn en verliefdheid zelf geeft ook een hele hoop nare en positieve gedachte en soms kunne zelfs positieve gedachte me gek maken.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2012, 08:37
Verwijderd
Zou het dan niet in die gedachten zitten?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2012, 10:40
Verwijderd
Rikje, ik vind het ook klinken alsof je geen meisjes-probleem hebt, maar een pieker-probleem. Dat je gevoelens krijgt voor alle meisjes die je aardig vindt is heel normaal op je 16e, maar je maakt je er zo ontzettend druk om. Nu snap ik dat je daar niet zo maar eventjes mee op kunt houden! Maar dat betekent niet dat je het maar moet accepteren.

Je zei dat je eerst antidepressiva gebruikte. Heb je nog contact met een psycholoog of psychiater? Of had je ze van je huisarts gekregen? Misschien kan die je helpen om te leren minder te piekeren, daar zijn wel cursussen voor.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2012, 23:55
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Rikje, ik vind het ook klinken alsof je geen meisjes-probleem hebt, maar een pieker-probleem. Dat je gevoelens krijgt voor alle meisjes die je aardig vindt is heel normaal op je 16e, maar je maakt je er zo ontzettend druk om. Nu snap ik dat je daar niet zo maar eventjes mee op kunt houden! Maar dat betekent niet dat je het maar moet accepteren.

Je zei dat je eerst antidepressiva gebruikte. Heb je nog contact met een psycholoog of psychiater? Of had je ze van je huisarts gekregen? Misschien kan die je helpen om te leren minder te piekeren, daar zijn wel cursussen voor.
Ik heb daar al hulp mee gehad en alles. Ja dat is inderdaad waar ik pieker wel een hoop, maar ja ik vraag gewoon hulp via een forum wat net zo handig is. Dit forum heeft me al vaker op andere gedachte gebracht over bepaalde zaken en hierover inmiddels ook. Het lukt me, in zo een korte tijd al ja xd, wat meer met het heden te leven nu door niet zoveel over de toekomst na te denken. Dat was mijn probleem; ik dacht teveel na over me toekomst en ik ga dat nu wat minder doen.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 11:52
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Minder onzeker, negatief en depressief worden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 14:54
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Dat valt dus nog wel mee die onzekerheid maar die andere twee kloppen wel ja
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 08:01
Verwijderd
Dat lost zich niet zomaar op, maar het is goed om aan te werken. Die onzekerheid valt overigens niet mee toch? Waarom anders al die topics?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Help! Mijn vader heeft therapie nodig?
Rikje18
1 24-09-2013 00:16
Liefde & Relatie Relatie beste vriend en vriendin
DT
10 13-01-2004 14:18
Liefde & Relatie Oh oh....ik begin verliefd te worden op een vriend waarvan ik geen hoogte kan krijgen
sherine
2 02-07-2003 11:28
Verhalen & Gedichten Een van mijn eerste brieven.
Verwijderd
8 01-05-2003 21:21
Liefde & Relatie Ik ben echt verliefd
Zwelgje
4 09-08-2002 23:17
Liefde & Relatie Van vriendschap naar verliefdheid...
hendrikafox
15 24-03-2002 19:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.