Oud 28-06-2006, 19:20
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Heeft er iemand van jullie al een diploma-uitreiking achter de rug? Hoe was het? Is er nog iets leuks over je verteld?

heb hem vrijdag, nog ff wachten dus
Advertentie
Oud 28-06-2006, 19:52
professor2
professor2 is offline
ik kreeg apart nog 10 min extra aandacht ofzo
Oud 28-06-2006, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Kikkertje schreef op 28-06-2006 @ 19:20 :
Heeft er iemand van jullie al een diploma-uitreiking achter de rug? Hoe was het? Is er nog iets leuks over je verteld?

heb hem vrijdag, nog ff wachten dus
Ik heb hem ook vrijdag. Ik verwacht een zeer aparte toespraak
Oud 28-06-2006, 21:19
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
ik ook, dat is m'n mentor geraaien ook

@professor2: was je zo'n omstreden leerling?
Oud 28-06-2006, 22:20
Verwijderd
donderdagavond pas.

maar het kan ook niet heelveel eerder gehouden worden want het tweede tijdvak moet ook meegenomen worden he.
Oud 28-06-2006, 22:21
professor2
professor2 is offline
berucht en beroemd
Oud 28-06-2006, 22:39
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Oh ik heb hem morgenmiddag... ben benieuwd.
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Oud 28-06-2006, 22:43
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 28-06-2006 @ 22:20 :
donderdagavond pas.

maar het kan ook niet heelveel eerder gehouden worden want het tweede tijdvak moet ook meegenomen worden he.
Bij ons houden ze dus geen rekening met het tweede tijdvak
Best wel raar! Bij ons zijn der dit jaar 2 mensen gezakt en die konden het ook niet meer halen met herkansingen maar als ze het wel nog konden halen was de diploma-uitreiking al geweest heel apart.
Maar ik had mijn diploma-uitreiking dus vorige week dinsdag al. Had er van te vore niet veel zin in en was blij dat het voorbij was. Iedereen moest naar voren of alleen of met meerdere en dan werd er wat verteld. Toen ze over mij begonnen kwam het er op neer dat ze niet verwacht hadden dat ik het vwo zou halen .
En voor de rest was het niet echt boeiend. Paar leerlingen hadden nog een lied geschreven over de leraren dat hebben we dus maar even gezongen en verder was het diploma ondertekenen en het jaarboek ophalen. En daarna een borrel, dat was nog wel gezellig!!
__________________
Everybody makes mistakes!
Oud 29-06-2006, 01:18
__
Avatar van __
__ is offline
ik kom er net vandaan onze mentoren hadden bij elke leerling een liedje uitgekozen wat van toepassing was op die leerling en dat draaiden ze dan iets van 10 a 20 seconden en vervolgens zeiden ze nog wat over die leerling. was echt heel leuk gedaan maar duurde wel echt vet lang.. maar achja, je proclamatie is ook maar eenmalig natuurlijk.
Oud 29-06-2006, 15:34
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik heb 'm vanavond!! Ben benieuwd, want ik krijg cabaret over de leerlingen voor mijn kiezen..
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Oud 29-06-2006, 20:07
Experiment
Experiment is offline
Ik heb hem morgenmiddag. Heb er zin in!
Oud 29-06-2006, 21:22
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik heb het morgen, en het lijkt me doodsaai
__________________
To eu zèn
Oud 29-06-2006, 22:06
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Gisteren, was best grappig, kreeg een extra toespraakje omdat ik een 10 had voor CE frans, was wat minder, maar ach.. En daarom twee boekjes gekregen (in het frans) en een boekje van mn scheikundeleraar
ik vond dat ze het best leuk deden allemaal en het lukte me zelfs om zonder kriebelen mn handtekening te zetten
Oud 30-06-2006, 00:57
Verwijderd
het was saai en mn ouders waren geshockeerd omdat mn begeleider begon over t feit dat ik af en toe blowde en dat wisten mn ouders niet
Oud 30-06-2006, 02:35
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
koekjes schreef op 30-06-2006 @ 00:57 :
het was saai en mn ouders waren geshockeerd omdat mn begeleider begon over t feit dat ik af en toe blowde en dat wisten mn ouders niet
Heb je ze dat nooit verteld.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 30-06-2006, 02:47
Verwijderd
Ik had het woensdag, het was wel grappig en leuk in elkaar gezet - maar ik wist niet hoe gauw ik moest wegkomen. Zo'n hechte band met m'n klasgenoten had ik niet.

Iedereen had een gedichtje, ik kreeg natuurlijk weer een afgezaagde in verdekte woorden - ik weet heus wel wat de leraren van me vinden. Nou ja, ik heb nu m'n diploma en daar gaat het om.
Oud 30-06-2006, 06:30
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
Heb gisteren mijn diploma gekregen en het was heeeel leuk
Na wat praatjes van directeurachtigen en ouderraadvoorzitters enzo werden we door de mentoren naar voren geroepen (volgens hun eigen indeling) en vertelden ze over iedereen iets.
Bij mij vertelde mijn mentor dat ik examen had gedaan in 18 vakken en dat ik daarnaast nog in het JeugdOrkestNederland speel enzo. Toen kreeg ik een petje met mn naam erop (woepie), oorkondes voor de natuurkunde en de biologie olympiade en de Ilias en Odyssee in vertaling van Schwartz van mijn griekslerares voor 'beste resultaat voor grieks' (hadden een klas van 4 mensen )
Daarna moest ik zelf nog een praatje houden namens de leerlingen van NT-NG en toen konden we de leraren bedanken.
En uiteraard een borrel tot slot

Zeer geslaagd in elk geval! En stiekem ga ik mijn schooltje toch wel missen
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Oud 30-06-2006, 10:20
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Mijn uitreiking was relaxt, gewoon een leuk praatje over elke leerling, en verder werden er op een groot scherm foto's uit de brugklas laten zien, wat natuurlijk altijd lachen is. Daarna nog een hapje en een drankje, ook niet vervelend. Al met al dus best leuk.
__________________
Guitarred and feathered
Ads door Google
Oud 30-06-2006, 13:48
Verwijderd
Was best aardig (en genant natuurlijk). Kreeg een bloemetje voor hoogste gemiddelde van de school en (net zoals xliselottex) een boek voor (gedeeld) beste latinist.
Oud 30-06-2006, 22:42
bbyn
bbyn is offline
ik had gisteravond... wat praatjes van leiding/ouderraad.. blabla en daarna per leerling wat.. mensen werden in groepjes van 3/4/5 op t podium geroepen.. met brugklasfoto's enzo.,,

mn mentor zei alleen maar fijne positieve dingen (altijd aardig) hij zei dat ik doelgericht, belezen en blablablabla en dat ik het vwo over 2 jaar best zzou halen.. en dat ik nadat ik ziek was geweest begin dit jaar en niet zo'n goeie cijfers had gehaald, daarna heel erg mn best had gedaan om toch een goeie lijst te halen (wat ook echt is gelukt) en hij deed na hoe ik om wiskundesom-uitleg kwam vragen.. (dat was heel grappig.. zo van leraar: je moet dit en dit doen ik: ja maar dat heb ik al uitgerekend en kwam niet uit! leraar: maar met deze getallen...... ik: ja dat heb ik al gedaan en het werkt niet.. leraar: "dit getal is fout"ik: "oja ik zie het.. bedankt, tot ziens!) en mn mentor zei nog dat ik een 9 voor wiskunde had (o ja? het is toch echt een 7.. haha foutje)
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 01-07-2006, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Cheenna schreef op 28-06-2006 @ 22:43 :
Bij ons houden ze dus geen rekening met het tweede tijdvak
Best wel raar! Bij ons zijn der dit jaar 2 mensen gezakt en die konden het ook niet meer halen met herkansingen maar als ze het wel nog konden halen was de diploma-uitreiking al geweest heel apart.
Dat was bij mij op de havo ook. Nu had ik het toch al wel gehaald, maar anderen idd niet en ik ging ook nog iets herkansen, dus kreeg ik bij de diploma-uitreiking een voorlopige cijferlijst uitgereikt ipv het echte diploma. Op de mavo was de diploma-uitreiking echt de leraren deden daarbij een hele cabaretachtige voorstelling.

Bij de diploma-uitreiking van de havo kreeg ik een toespraak van weet ik het hoe lang van mijn leraar Duits, omdat ik het hoogste cijfer van de school had gehaald voor het examen Duits (en/of dat op mijn diploma stond, dat weet ik niet meer precies) en ook omdat hij mij toen eindelijk eens even stil kon laten zijn. Bij de diploma-uitreiking van de mavo las een docent een gedichtje voor voor iedere groep leerlingen (de groepen werden gevormd door vrienden ed, wij waren met z'n vijven, geloof ik).

12 juli heb ik weer een diploma-uitreiking, nu van het HBO. Ik heb geen idee hoe, wie en wat...als het is zoals vorig jaar, dan zal er waarschijnlijk een gedichtje worden voorgelezen, eventueel in combinatie met steekwoorden van iedere student.

Laatst gewijzigd op 01-07-2006 om 09:54.
Oud 01-07-2006, 11:48
Verwijderd
Bij ons was het echt leuk alleen ik vond mijn eigen praatje stom
Oud 01-07-2006, 12:28
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
had het dus vrijdagmiddag. Was echt leuk, mn mentor had over elke leerling iets wat ie had meegemaakt met ons. En de leraren hadden nog wat leuks gemaakt. Was echt heel gaaf M'n handtekening ging wat minder, maarja...
Ga mn school wel missen, maar op naar volgend jaar
Oud 01-07-2006, 14:08
Vash112
Vash112 is offline
Mij ons was het echt tof. Ons leraar stelde ons voor als een orkest en ik zou de slagman worden, omdat ik soms erg druk ben en soms erg rustig. Maar hij had beter zijn mond moeten houden over mij in het derde klas toen ik geschorst was, want dat wist me moeder nog niet......

Verder was het ook grappig bij een andere leerling, die zou maar aan een ding denken: .... (vul maar in)
En hij vertelde dat hij een keer een Engelse boekverslag van hem zat na te kijken. En normaal kijkt die ze niet zo nauwkeurig na, snel een vinkje en weg ermee. Maar deze keer was het boek gebaseerd op een van zijn favoriete film. Dus ging hij lezen en wat stond er bij de auteur, ja hij had een keer de cummikula award gewonnen (let vooral op de eerste drie woorden). Hij had dus veel dingen verzonnen in het boek. Wat erg merkwaardig was dat niemand de grap bijna snapte, behalve ons conrector. Die ging keihard lachen, dirty little man....
__________________
you

Laatst gewijzigd op 01-07-2006 om 14:13.
Oud 01-07-2006, 14:27
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
hehe, het was saai. De directuer die niemand kent omdat hij er nooit is hield een toespraak met grapjes waarom niemand moest lachen, wat het geheel wat pijnlijk maakte. En mijn nederlandse leraar hield precies dezelfde toespraak als vorig jaar ^^ Dat was een beetje grappig. Overigens kreeg ik niet een dilpoma maar alleen de certificaten van dit jaar, hoewel ik wel een dilpoma hoorde te krijgen. En ook stond 1 vak niet op de cijferlijst...
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Advertentie
Oud 01-07-2006, 20:26
Ramia
Ramia is offline
Bij ons was het ook wel leuk.. Eerst een toespraak in de aula over allerlei dingen die de afgelopen jaren gebeurd zijn... was wel geinig en een lied van een leraar.
Daarna ging iedereen naar verschillende lokalen en kreeg een praatje ... Ik had mn mentor die ook engels geeft... Zij had voor iedereen een gedichtje gezocht. Dat was wel geinig. Alleen een beetje jammer dat ze vertelde dat ik op de dag van de uitslag op school was.. ik had alleen tegen mn moeder gezegd dat ik bij een vriendin was... Maarja.. mn moeder heeft er niks meer over gezegd dus misschien had ze het niet eens door... haha
Oud 01-07-2006, 21:42
oOLittle-DreamO
Avatar van oOLittle-DreamO
oOLittle-DreamO is offline
Hmm, ik moet maandagavond pas!
Ik ben erg benieuwd...

Het is alleen vmbo basis en kader. Best wel jammer, omdat theoretisch pas dinsdag heeft, en daar zitten mijn vriendinnen nu juist allemaal in!

Maarja, het gaat wel gezellig worden denk ik!
Oud 01-07-2006, 23:04
Tulo$
Avatar van Tulo$
Tulo$ is offline
bij ons was je foto van in de 1ste en in de 5de heel groot op een scherm te zien als je aan de beurt was..
__________________
life goes on
Oud 04-07-2006, 00:17
Sell-by.date
Avatar van Sell-by.date
Sell-by.date is offline
Mijn diploma uitreiking was echt heel tof. Geen eeuwenlange speeches, maar gewoon een kort en hip verhaaltje en hippe muziek. Ik schrok alleen wel toen ik als eerste naar voren werd geroepen omdat ik 'Beste leerling van het jaar' was geworden, met het hoogste gemiddelde. Terwijl ze Simply the best, van Tina Turner draaide en enkele mensen ineens 'VEGA VEGA VEGA!' begonnen te schreeuwen. Vega is een hond die binnenkort vanuit Spanje word over gevlogen, omdat ik haar voor het behalen van mijn diploma mocht/kon redden uit een Spaans dodingsstation. Voelde echt heel gaaf!

Ze deden veel met muziek, en het was erg leuk om mee te maken. Ook de complimentjes die iedereen kreeg waren echt heel tof! Volgend jaar misschien toch nog maar een keertje...
__________________
Als je jezelf zoekt, dan heb je je verstopt. En waarom zou je zoeken? Kom gewoon tevoorschijn.
Oud 04-07-2006, 01:05
Verwijderd
het was heel leuk, alleen wel super lang. Eerst een aantal toespraken van de rector, afdelingsleider en 2 leerlingen. Toen per mentor over 64 leerlingen een verhaaltje verteld.
Mn eigen verhaaltje was leuk.
Oud 04-07-2006, 11:56
oOLittle-DreamO
Avatar van oOLittle-DreamO
oOLittle-DreamO is offline
Het was echt kei gezellig, die diploma uitreiking. Eerst moesten we het lokaal in, en kregen we een roos. ^-^ Daarna moesten we naar de aula, waarin we zingend werden ontvangen. Echt zo !!
Toen ging het beginnen. Toespraak zus, toespraak zo. Uiteindelijk gingen de mentoren iets vertellen. Die van mij noemde geen namen, omdat hij over sommige mensen wat zei wat de ouders niet wisten.
Tot hij zei. "er zijn 2 mensen uit de klas die bijna altijd het huiswerk afhebben, en gewoon hun werk op orde hebben. Dat zijn, voor iedereen gaat zeggen dat hij/zij het is, Astrid (ikke) en Jacky!" Wel grappig dat het werdt gezegd. Had ik niet verwacht.

Daarna mochten we ondertekenen in 3tal. Ik maakte een kei grote blunder, door de stapel mappen omver te lopen, en bijna uit te glijden over die dingen. Waarom ik weer.

Uiteindelijk nog een lied, en uitreiking fotojaarboek, en daarna champagne drinken!!

Mijn diploma ligt nu dus weer op school! Waarom moet er nu in die van mij een fout zitten, waardoor dat ding ongeldig is!
Dus ik moet hem opnieuw ondertekenen, en de directeur ook. Niet dat ik daar dus zo blij mee ben, ik moet hem voor het einde van de week naar mijn nieuwe school opsturen.

Ik baal!

Maar het was gezellig.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Diploma Uitreiking
MsBobeska
2 25-06-2012 16:43
Algemene schoolzaken Diploma uitreiking
leuk idee
4 24-11-2009 12:28
Algemene schoolzaken diploma uitreiking
Babs123
19 13-03-2004 15:59
Eindexamens 2003 Wat wordt er bij jullie diploma-uitreiking gedaan?
MarLin!
27 02-07-2003 20:10
Eindexamens 2003 diploma uitreiking
lief mutsje
27 26-05-2003 16:27
Lifestyle Diploma-uitreiking-tenue
niels18
80 09-07-2002 19:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.