Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2006, 11:16
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
Ze vermoeden dat ik diabetes heb (moet maandag bloed laten prikken, en een dagcurve maken) Maar het rare is dat bij mij in de ochtend, mijn urine en suikerspiegel toch goed zijn. In de avond gaat het eigenlijk mis, dan is mijn suiker 13mmol en zit er flink wat suiker in mijn urine....heeft iemand hier verstand van, zoja hoe kan dit? Want ik heb het gevoel dat de dokter mij niet serieus neemt.

alvast bedankt

My Info
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 11:38
Verwijderd
Dat zou kunnen komen doordat je 's nachts niets eet waardoor er geen glucose je lichaam binnenkomt
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 11:44
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Als je bloedsuiker s'morgens normaal is dan maakt je lichaam nog wel insuline. Je suikerspiegel is afhankelijk van wat je eet en de insulineproductie. Als je net gegeten hebt kan het best wat hoger zijn.
Ben je nogal stevig? Bij met name wat dikkere jongeren komt tegenwoordig toch ook wel type 2 diabetes voor. Dan zijn de insulineprocucerende cellen niet kapot zoals bij type 1 (wat de meeste jongeren hebben, maar het kan zijn dat nog niet alle cellen kapot zijn zodat er nog wel wat productie is) maar zijn er wat andere oorzaken. Zou kunnen verklaren waarom je best wel uitschieters hebt omhoog. 13 is zeker voor een gezond iemand best hoog.

Als je het idee hebt dat de dokter je niet serieus neemt moet je daar met hem over praten. Dat je nu een dagcurve moet gaan doen en een lab krijgt laat iig wel zien dat ze ernaar aan het kijken zijn en toch uitzoeken waar het aan ligt. Verder is het dat onderzoek afwachten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 18:16
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
Citaat:
Ieke schreef op 16-02-2006 @ 12:44 :
Als je bloedsuiker s'morgens normaal is dan maakt je lichaam nog wel insuline. Je suikerspiegel is afhankelijk van wat je eet en de insulineproductie. Als je net gegeten hebt kan het best wat hoger zijn.
Ben je nogal stevig? Bij met name wat dikkere jongeren komt tegenwoordig toch ook wel type 2 diabetes voor. Dan zijn de insulineprocucerende cellen niet kapot zoals bij type 1 (wat de meeste jongeren hebben, maar het kan zijn dat nog niet alle cellen kapot zijn zodat er nog wel wat productie is) maar zijn er wat andere oorzaken. Zou kunnen verklaren waarom je best wel uitschieters hebt omhoog. 13 is zeker voor een gezond iemand best hoog.

Als je het idee hebt dat de dokter je niet serieus neemt moet je daar met hem over praten. Dat je nu een dagcurve moet gaan doen en een lab krijgt laat iig wel zien dat ze ernaar aan het kijken zijn en toch uitzoeken waar het aan ligt. Verder is het dat onderzoek afwachten.
Neuj, ik ben slank en sport 1 x per week en werk 32 uur. Denk niet dat er op lichamelijk gebiedt qua conditie iets mis is (niet arrogant bedoeld hoor). Dat onderzoek is gestart omdat mijn moeder, haar diabtes-verpleegkundige heeft gebelt (zij heeft ook diabetes) en die vond het allemaal toch wel aan de hoge kant zitten. Het is idd even afwachten.....maar bedankt voor je reactie
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 19:25
Verwijderd
Ik vraag me af of je geen andere verschijnselen hebt die zouden kunnen wijzen op diabetes (dorst, jeuk (bij schaamstreek), sufheid etc).
Het zou kunnen zijn dat een wat hoge suikerspiegel "bij jou hoort".
Hoe weet je eigenlijk dat er suiker in je urine zit.

Nou ja even de onderzoeken afwachten, hopelijk valt het mee
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 21:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het zou ook kunnen dat je nog geen "echte" diabetes hebt, maar dat je in de voor-fase zit, waardoor je grote risico loopt dat je over een tijdje wel echte diabetes krijgt.
Wel goed dus, dat het wordt getest.. nu maar even afwachten..
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 21:36
My Info
Avatar van My Info
My Info is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 17-02-2006 @ 20:25 :
Ik vraag me af of je geen andere verschijnselen hebt die zouden kunnen wijzen op diabetes (dorst, jeuk (bij schaamstreek), sufheid etc).
Het zou kunnen zijn dat een wat hoge suikerspiegel "bij jou hoort".
Hoe weet je eigenlijk dat er suiker in je urine zit.

Nou ja even de onderzoeken afwachten, hopelijk valt het mee
Ik drink de laatste tijd veel meer als normaal gesproken, ik tril al heel snel na wat inspanning. Veel sneller moe, lig nu ook veel eerder op bed als ik 'normaal' gesproken deed. Dus er zijn wel een aantal aspecten die zijn veranderd, maarja dat zie je achteraf pas....dan sta je er pas bij stil. Maar wat Roos zegt kan ook heel goed kloppen. Zij noemen dit de 'honeymoon-fase'. Dit houdt in dat het met pieken en dalen komt. Dit is het begin van diabetes. Nouja even afwachten dan maar
__________________
My info moet nogsteeds leren uitloggen als ze bij zeehond23 op scholieren heeft gezeten XD
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 18:10
Touché
Avatar van Touché
Touché is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-02-2006 @ 22:05 :
Het zou ook kunnen dat je nog geen "echte" diabetes hebt, maar dat je in de voor-fase zit, waardoor je grote risico loopt dat je over een tijdje wel echte diabetes krijgt.
Wel goed dus, dat het wordt getest.. nu maar even afwachten..


Dit is heel waarschijnlijk. Het duurt een tijdje voor je alvleesklier stopt met insuline aanmaken, dat gaat geleidelijk. Toen ik net suikerziekte had hoefde ik ook veel minder te spuiten en kon ik makkelijker dingen tussendoor eten dan nu.
Als blijkt dat je inderdaad diabetes hebt: veel sterkte!
__________________
Nou, dan spelen we toch geen levensweg.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Moet de patiënt alles weten?
De Veroorzaker
2 26-05-2011 11:06
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid opslag van koolhydraten/energie in je lichaam
Al Murphy
7 31-08-2004 16:20
Liefde & Relatie Meiden wat vinden jullie van Donkere/Getinte jongens
Another Way
497 13-03-2004 16:37
Lichaam & Gezondheid Dorst
SuperS
12 17-10-2002 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.