Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2006, 15:31
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
hallo...
ik weet het gewoon even niet meer... er zijn een aantal dingen aan de hand en dat bij elkaar heb ik het gewoon helemaal niet meer...
om te beginnen... ik ga (of ik zou) naar een psycholoog gaan.. maar omdat die gene waar ik eerst bij was ermee gaat stoppen zou ik een ander krijgen dat was al een maand geleden bekend maar ik heb nog steeds geen ander... we hebben nog wel gevraagt hoe het allemaal zat enzo maar echte antwoorden krijgen we niet... het gaat op het moment ook totaal niet goed.. ik zit niet lekker in me vel... ik ben helemaal futloos en heb nergens zin meer in...
zo heb ik nou dus ook bloktoetsweek waar ik goeie punten voor moet halen, maar doordat ik steeds met mijn gedachte ergens anders zit lukt me het leren ook niet... en dan maak ik me weer zorgen over school enzovoort...
ik denk heel veel na over de dood enzo en dat dat misschien wel een betere oplossing zou zijn dan het proberen om positieve en betere gedachtes te krijgen enzo...
ik zit de laatste dagen alleen maar meer te huilen en weet ik het wel niet allemaal... ik heb barstende koppijn en ben heel erg slecht gehumeurd, ik lig bijna de hele dag in me bed...
ik weet dat ik eigenlijk met iemand zou moeten gaan praten enzo en dat ik dingen moet gaan doen dat mijn gedachtes ergens anders zijn... maar daar heb ik ook geen zin in en ik kan me er ook totaal niet toe zetten...

maar ja... ik wou dit gewoon even kwijt... ik zie het gewoon helemaal niet meer zitten en ik ben gewoon alles aan het verwaarlozen... ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet...

misschien heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen ofzo... maar het is wel zo dat ik de dingen die andere zeggen dat ik moet of zou moeten doen niet echt snel doe...

maar ja alvast bedankt
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2006, 15:39
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ik denk dat het wel handig is om erachteraan te gaan dat je hulp krijgt. mijn ervaring is dat je gewoon moet blijven bellen anders valt het al snel weg en zakt het weg bij hen.

weet je verder wel waarom je zo depressief (zo noem ik het dan nu maar even) bent?

en ik dnek dat het het best is omm te proberen toch je bed uit te komen, al is dat heel moeilijk. maar anders blijf je in die cirkel zitten..

succes!
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 15:42
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
Citaat:
ilse schreef op 19-02-2006 @ 16:39 :
ik denk dat het wel handig is om erachteraan te gaan dat je hulp krijgt. mijn ervaring is dat je gewoon moet blijven bellen anders valt het al snel weg en zakt het weg bij hen.

weet je verder wel waarom je zo depressief (zo noem ik het dan nu maar even) bent?

en ik dnek dat het het best is omm te proberen toch je bed uit te komen, al is dat heel moeilijk. maar anders blijf je in die cirkel zitten..

succes!


ja nou ik ben in de 1ste en 2de gepest geweest enzo... en dat heeft mijn zelfvertrouwen natuurlijk heel erg omlaag gehaald... en ik ben volgens de psycholoog een heel erge perfectionist en ik trek me heel snel iets van dingen aan... ik ben ook niet iemand die overal iets positiefs van maak meestal juist het tegenovergestelde...
en ja ik ben ook depressief dus je mag het zo wel noemen...
ja ik probeer maar gewoon om uit bed te blijven... maar ik voel me echt heel moe enzo...

danke
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 15:48
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik zou als ik jou was naar de huisarst gaan, die kan je vast wel naar een andere psycholoog sturen. Ik zou niet op die andere instelling gaan zitten wachten...

Sterkte ermee!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 15:51
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 19-02-2006 @ 16:48 :
Ik zou als ik jou was naar de huisarst gaan, die kan je vast wel naar een andere psycholoog sturen. Ik zou niet op die andere instelling gaan zitten wachten...

Sterkte ermee!
ja nou het zit zo... ik praat op school ook met iemand... en die gene probeert ernou wel achter aan te zitten... maar voor mij hoeft het niet echt... maar ja het zou waarschijnlijk wel beter zijn enzo...
maar met die gene op school kan ik opzich ook wel redelijk praten maar ja dat is toch wel anderser...
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 15:53
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Dat is een vertrouwenspersoon ofzo? School MW? Ik denk dat een psycholoog toch beter voor je is, aan je verhaal te lezen...Ik hoop dat er nu wel wat uit komt, want ik denk dat het je zal helpen!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 15:53
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 19-02-2006 @ 16:53 :
Dat is een vertrouwenspersoon ofzo? School MW? Ik denk dat een psycholoog toch beter voor je is, aan je verhaal te lezen...Ik hoop dat er nu wel wat uit komt, want ik denk dat het je zal helpen!
ja dat is zo'n leerlingenbegeleidster of hoe dat ook heet...
ja waarschijnlijk helpt dat ook meer maar ja...
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 15:56
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
looneylover schreef op 19-02-2006 @ 16:53 :
maar ja...
Maar ja? Wat wil je zeggen meid?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 15:57
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 19-02-2006 @ 16:56 :
Maar ja? Wat wil je zeggen meid?
ja ik weet het gewoon niet... dat krijg ik zo'n ander psycholoog en die gaat me weer van die dingen aan praten enzo... en dalijk moet ik nog naar een of ander kliniek waar ik dus helemaal geen zin in heb...
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 16:10
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik kan me goed voorstellen dat je er weinig zin in hebt. Hoe ging het met die andere psycholoog? Praatte hij je echt dingen aan?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 16:12
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 19-02-2006 @ 17:10 :
Ik kan me goed voorstellen dat je er weinig zin in hebt. Hoe ging het met die andere psycholoog? Praatte hij je echt dingen aan?
nou het was eigenlijk gewoon zo dat hij dingen vertelde enzo... en dan zei ik wel eens ja of nee als hij vroeg of het ook bij mij zo ging enzo... maar die psycholoog die vertelde ook allemaal van die dinge over zijn familie en weet ik het wel niet allemaal en dat vind ik dus echt onzin... ik weet niet of hij daar iets mee bedoelde ofniet...
maar ik ervaarde het gewoon van laat hem maar wat lulle enzo en dan kan ik weer gaan...
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 16:33
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Slecht dat je niet meteen vervanging hebt gekregen voor die andere psycholoog. Wisselen van psy. is misschien wel lastig, maar als het niet klikt, moet je er ook niet mee doorgaan en op zoek gaan naar een andere psycholoog.

Citaat:
looneylover schreef op 19-02-2006 @ 16:57 :
ja ik weet het gewoon niet... dat krijg ik zo'n ander psycholoog en die gaat me weer van die dingen aan praten enzo... en dalijk moet ik nog naar een of ander kliniek waar ik dus helemaal geen zin in heb...
Een psycholoog vertelt jou niet wat je moet doen, hij/zij luistert naar wat jij te zeggen hebt. Wat heel belangrijk is, is dat je geen relevante dingen achterhoudt, want aan een half verhaal heeft niemand iets en kan hij/zij je niet goed helpen.
Je wordt (bijna) nooit tegen je zin opgenomen in een kliniek, want als je echt niet wilt, helpt de behandeling ook niet.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 23:53
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik herken me wel een beetje in je verhaal (qua achtergrond: pesten en dat perfectionistisch zijn en negatieve gedachten), met dit verschil dat ik niet depressief ben. Je moet echt proberen op tijd op te staan, anders voel je je alleen nog maar slechter als je de hele tijd in bed hebt gelegen. Zo kom je niet uit je cirkel, wat iemand hier ook al zegt. Ga iets doen, verzet je gedachten, dan zie je dat het allemaal wel de moeite waard is om door te zetten. Bij mij helpt het om juist een goede structuur in m'n dag aan te brengen, dus op tijd opstaan, op normale tijden eten en zorgen dat ik 8 uur slaap. Ik kan me als ik dat doe juist wel goed op het leren concentreren, maar ik snap wel dat onze situatie niet hetzelfde is (studie vs. school) Wat die psycholoog betreft, als je het idee hebt dat hij je dingen aan praat, moet je dat of aangeven of een andere nemen. Daar ben jij niet bij gebaat. Dus ik zou er wel even achter aan gaan dat je een andere krijgt, want jij wilt je toch beter voelen en je kunt het niet alleen, maar zo'n psycholoog kan je helpen! En er zijn zoveel psychologen en elke is anders, dus ga er niet vanuit dat je weer zo'n iemand krijgt als de vorige. Sterkte
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 18:42
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Hoe jij over je psycholoog praat, maakt ik eruit op dat je daar echt je uurtjes 'uitzit' als het ware. Je gaat er wel heen, maar je luistert naar de man/vrouw en dan ga je weer weg. Terwijl je er niks beter van wordt. Dit heeft natuurlijk geen zin. Als ik jou was zou ik een psycholoog zoeken waar het wel mee klikt. Of een persoon waar je goed mee kan praten. Vaak zijn die er in de naaste omgeving ook wel. bijv een goede vriendin (als je die hebt).

En inderdaad, zoals Missy1234567890 ook al zegt, ik zou zorgen voor een beetje ritme in je leven. Dat kan helpen. Niet te lang en te veel in bed blijven liggen. Want daar wordt het ook niet beter op.

Misschien zou je kunnen bekijken wat jou deze slechte gevoelens geeft? Misschien kan je een dagboek bijhouden. Op die manier schrijf je je gevoelens als het ware ook een beetje van je af. Maar ik weet natuurlijk niet wat bij jou het beste helpt.

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 23:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ilse schreef op 19-02-2006 @ 16:39 :

en ik dnek dat het het best is omm te proberen toch je bed uit te komen, al is dat heel moeilijk. maar anders blijf je in die cirkel zitten..

succes!
hier ben ik het wel mee eens. Het lijkt of je in een negatief spiraal zit. Hier kan je alleen uitkomen door hem een keer te doorbreken. Dus ánders te reageren dan je normaal, gevoelsmatig, zou reageren. Ik snap dat je niet in één keer kan zeggen van 'goed, dan kom ik nu mijn bed uit, ga ik hard leren en haal ik een 8 op mijn tentamen', maar begin bijvoorbeeld eens met een goed dagritme in te bouwen. Vaste tijd opstaan, vaste tijden eten, af en toe iets inbouwen waar je enigzins plezier aan kon beleven vroeger (wie weet komt dat gevoel terug). Ipv in je bed te gaan liggen, en te verzinken in gedachten die je nog somberder maken, doorbreek je dit en krijg je wellicht positievere gedachten....

sterkte! xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 15:08
reactievanmij
reactievanmij is offline
Hallo,

heftig verhaal..

Ik weet niet hoe het zit met je vriendenkring, aangezien je ook in de 1e en 2e gepest bent..
Misschien zou het helpen om met andere, nieuwe mensen in contact te komen en plezier te maken..? Je zou bijvoorbeeld op een sport kunnen gaan (of zit je daar al op?) daar ontmoet je nieuwe mensen en bovendien is het een goede afleiding!

Verder wens ik je nog heel veel sterkte!

Judith
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:22
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
Citaat:
reactievanmij schreef op 03-03-2006 @ 16:08 :
Hallo,

heftig verhaal..

Ik weet niet hoe het zit met je vriendenkring, aangezien je ook in de 1e en 2e gepest bent..
Misschien zou het helpen om met andere, nieuwe mensen in contact te komen en plezier te maken..? Je zou bijvoorbeeld op een sport kunnen gaan (of zit je daar al op?) daar ontmoet je nieuwe mensen en bovendien is het een goede afleiding!

Verder wens ik je nog heel veel sterkte!

Judith
hoi...
met me vriendenkring is het nou wel weer goed... nadat ik met school naar Italie ben gegaan heb ik veel leuke mensen leren kennen enzo...
ik doe al aan sport... ik doe volleyballen dus daar heb ik ook aardig wat mensen leren kennen... en met het volleye leef ik me meestal ook goed uit...
danke
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:35
reactievanmij
reactievanmij is offline
Citaat:
looneylover schreef op 03-03-2006 @ 17:22 :
hoi...
met me vriendenkring is het nou wel weer goed... nadat ik met school naar Italie ben gegaan heb ik veel leuke mensen leren kennen enzo...
ik doe al aan sport... ik doe volleyballen dus daar heb ik ook aardig wat mensen leren kennen... en met het volleye leef ik me meestal ook goed uit...
danke
Gelukkig is het met je vriendenkring weer goed! Misschien kun je met je vrienden praten.. kun je in ieder geval echt je verhaal kwijt.. maar heb je misschien ook al gedaan..
Ennemm.. vooral blijven volleyballen..! Ik denk dat sporten er echt voor zorgt dat je je inderdaad even uit kunt leven en je problemen kunt vergeten

Probeer ook vooral naar de positieve dingen in je leven te kijken!
Al is dat waarschijnlijk erg moeilijk.
Je kunt bijvoorbeeld een soort dagboek bijhouden ( is al eerder gezegd geloof ik ) waarin je op schrijft wat er die dag fout, maar vooral GOED ging..
Ik weet alleen niet of je zo'n type bent, dat het helpt als je dingen opschrijft in een dagboek/gedicht of iets dergelijks.

Don't worry.. be happy! gewoon proberen.. en zeker niet opgeven!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2006, 10:06
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
Citaat:
reactievanmij schreef op 03-03-2006 @ 17:35 :
Gelukkig is het met je vriendenkring weer goed! Misschien kun je met je vrienden praten.. kun je in ieder geval echt je verhaal kwijt.. maar heb je misschien ook al gedaan..
Ennemm.. vooral blijven volleyballen..! Ik denk dat sporten er echt voor zorgt dat je je inderdaad even uit kunt leven en je problemen kunt vergeten

Probeer ook vooral naar de positieve dingen in je leven te kijken!
Al is dat waarschijnlijk erg moeilijk.
Je kunt bijvoorbeeld een soort dagboek bijhouden ( is al eerder gezegd geloof ik ) waarin je op schrijft wat er die dag fout, maar vooral GOED ging..
Ik weet alleen niet of je zo'n type bent, dat het helpt als je dingen opschrijft in een dagboek/gedicht of iets dergelijks.

Don't worry.. be happy! gewoon proberen.. en zeker niet opgeven!
ja tanx...
maar nee ik ben totaal geen type voor een dagboek of iets dergelijks... ik heb dat al vaker geprobeert... maar dat doe ik 1 of 2 keer en dan doe ik het niet meer dus,,,,
maar bedankt...
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het leven totaal niet meer aan kunnen !!
Tieneke
16 27-09-2005 21:07
Psychologie Inferno ziet het niet meer zitten
Inferno
8 04-02-2004 12:35
Psychologie Ik zie het niet meer zitten...
See-Me
5 24-08-2003 14:40
Psychologie Ik zie het niet meer zitten...
°Mel°
4 25-04-2002 17:35
Psychologie ik zie het niet meer zitten :(
X-je
5 16-02-2002 15:52
Liefde & Relatie zie het ni meer zitte
sweet girl
11 14-02-2002 17:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.