Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2002, 10:11
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
ROTTERDAM - Een twaalfjarige jongen die maandagmiddag van zijn vader zijn eerste rijles kreeg, heeft meteen ook zijn eerste ingreep gehad: de politie van Rotterdam zag de jongen namelijk achter het stuur zitten.

Agenten zagen hoe de jongen en zijn vader rondjes reden op het parkeerterrein bij de Kuip. De jongen kreeg een boete voor het rijden zonder rijbewijs. De politie nam het rijbewijs van de vader in. De twee Rotterdammers moesten naar huis lopen.

____________________________________________________

Bron: De Telegraaf

Tjonge, jonge, jonge. Dan ben je ook niet een beetje dom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2002, 10:19
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
o, zat de pliesie zich weer te vervelen en gaan ze maar weer mensjes pesten. tjezus, als het nou op straat was maar komop zeg, we hebben het hier over een parkeerterrein.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:19
NG
Avatar van NG
NG is offline
Ja dom, maar om dit nou echt nieuws te noemen? Het gebeurt zoveel. Ik reed voor het eerst ook zelf auto rond die tijd. Op eigen terrein weliswaar
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:39
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Geen wonder dat het in Rotterdam onveilig is, die politie houdt zich dus bezig met zulke dingen, nou dan mag je wat mij betreft oprotten!
Damn, ga die hardrijders es pakken ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:46
Verwijderd
mjah, hardrijders vind ikzelf minder gevaarlijk als die lompe oma's die met 60 over de snelweg sukkelen...

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:57
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
wat boeit 't nou als iemand een paar rondjes rijdt op het parkeerterrein...

Rond die leeftijd heb ik ook wel eens een rondje gereden op een groot afgelegen parkeerterrein hoor.

Boete okay, maar rijbewijs invorderen gaat wat ver.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 11:31
killer beeb
killer beeb is offline
Beetje jammer. Het parkeerterrein was (waarschijnlijk) leeg.... dus so what?
__________________
I'm back!! (msn: aahidding@planet.nl)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 11:34
Verwijderd
Citaat:
killer beeb schreef:
Beetje jammer. Het parkeerterrein was (waarschijnlijk) leeg.... dus so what?

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:01
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Boete okay, maar rijbewijs invorderen gaat wat ver.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:17
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
Avatar van ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
o, zat de pliesie zich weer te vervelen en gaan ze maar weer mensjes pesten. tjezus, als het nou op straat was maar komop zeg, we hebben het hier over een parkeerterrein.
__________________
ach...:) haha lievurg ook :) jij!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:28
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Wie laat nou weer z'n kind van twaalf (dat nog niet eens op de middelbare school zit misschien) in z'n auto rijden?

Duurt nog zes jaar voor het überhaupt rijlessen nemen mag..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Wie laat nou weer z'n kind van twaalf (dat nog niet eens op de middelbare school zit misschien) in z'n auto rijden?

Duurt nog zes jaar voor het überhaupt rijlessen nemen mag..

Mijn moeder Mijn zusje is elf en kan nu al rijden, ze heeft al meer dan ik gereden

Zoland het ergens is waar bijna niemand komt maakt het toch niet uit? Dat jongetje zal heus niet boven de 30km per uur gereden hebben. Ik zie het probleem niet echt.

De politie moet wel echter consequent blijven anders krijg je problemen, dus wat dat betreft geef ik die agent toch wel gelijk (rijbewijs afnemen is alleen wat overdreven).

Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:03
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Ik vind het maar stom van de politie! Ze kunnen zich maar beter met andere dingen bezighouden! Bovendien zou ik ook graag willen dat mijn moeder/vader alvast leerde rijden want ik moet mijn rijbewijs zelf betalen en dat gaat me niet lukken!!
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:19
japie
japie is offline
Citaat:
Havock schreef:
mjah, hardrijders vind ikzelf minder gevaarlijk als die lompe oma's die met 60 over de snelweg sukkelen...

Daar heb je helemaal gelijk in, met 120 km per uur door de bebouwde kom rijden is ook veel veiliger
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:22
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
japie schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in, met 120 km per uur door de bebouwde kom rijden is ook veel veiliger


Waarschijnlijk bedoelt ie snelweg, want volgens mij mag je geeneens 60 in de bebouwde kom.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:22
Verwijderd
Haha, cool

Wat zijn dat nou ook voor plebejers. Je gaat een kind van 12 toch niet achter het stuur van een auto zetten? Of dat nu op een parkeerterrein is of niet, dat maakt niet uit: het mag niet. Punt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Haha, cool

Wat zijn dat nou ook voor plebejers. Je gaat een kind van 12 toch niet achter het stuur van een auto zetten? Of dat nu op een parkeerterrein is of niet, dat maakt niet uit: het mag niet. Punt.


En regels zijn er om te breken
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 14:30
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Haha, cool

Wat zijn dat nou ook voor plebejers. Je gaat een kind van 12 toch niet achter het stuur van een auto zetten? Of dat nu op een parkeerterrein is of niet, dat maakt niet uit: het mag niet. Punt.

Dus pak je het rijbewijs maar af?

Zelfs als je veels te hard rijdt of je hebtteveel alcohol op, zelfs dan pakken ze niet altijd je rijbewijs af!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2002, 15:02
Verwijderd
Citaat:
DiepFries schreef:
Ja dom, maar om dit nou echt nieuws te noemen? Het gebeurt zoveel. Ik reed voor het eerst ook zelf auto rond die tijd. Op eigen terrein weliswaar

ja, ik ook
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 15:30
Verwijderd
Als er echt nauwelijks kans is dat er iets gebeurd, dan vind ik het best kunnen. als de parkeerplaats stampvol stond...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 16:34
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Geen wonder dat het in Rotterdam onveilig is, die politie houdt zich dus bezig met zulke dingen, nou dan mag je wat mij betreft oprotten!
Damn, ga die hardrijders es pakken ofzo
Denk je nou werkelijk dat betreffende agenten speciaal opzoek waren naar kleuters achter het stuur ? Tuurlijk niet, ze reden gewoon langs en hebben terecht ingegrepen.

Stel ze waren doorgereden, en 5 minuten later was er iemand het parkeerterein opgelopen en die was vervolgens plat gereden, dan had jij nu keihard staan te roepen dat het belachelijk is dat er niet ingegrepen werd.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 16:45
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Denk je nou werkelijk dat betreffende agenten speciaal opzoek waren naar kleuters achter het stuur ? Tuurlijk niet, ze reden gewoon langs en hebben terecht ingegrepen.

Stel ze waren doorgereden, en 5 minuten later was er iemand het parkeerterein opgelopen en die was vervolgens plat gereden, dan had jij nu keihard staan te roepen dat het belachelijk is dat er niet ingegrepen werd.

-Desecrator
precies, de politie gaat echt niet opzoek naar dit soort misdaden, maar als ze dit toevallig zien vind ik die bekeuring heel terecht. Waarom schaffen we dan niet meteen het rijbewijs af en laten we iedereen autorijden ongeacht leeftijd. Als het toch prima is als kinderen van 12 zonder rijbewijs/instucteur rond mogen rijden. En idd als de politie hier niet bekeurd had en er zou een ongeluk uit volgen dan roepen ze hier wel allemaal dat het belachelijk is dat de politie niets doet, zelfs al zien ze het. (als de persoon in kwestie een allochtoon geweest zou zijn trouwens ook denk ik)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 19:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Wie laat nou weer z'n kind van twaalf (dat nog niet eens op de middelbare school zit misschien) in z'n auto rijden?

Duurt nog zes jaar voor het überhaupt rijlessen nemen mag..
Mijn idee.
Rijbewijs van die vader innemen en nooit meer teruggeven, lijkt me. Iemand die zulke onverantwoorde dingen doet, als een 12-jarige achter het stuur te zetten, is toch zachtst gezegd niet helemaal goed in de bovenkamer.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 19:45
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Jammer maar helaas. Als je de wet overtreedt, prima, maar dan moet je ook niet jammeren en klagen als je betrapt wordt. Hij heeft gegokt en verloren, en nou heeft ie daarvoor geboet. Pech voor hem, ik heb geen enkel medelijden.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 22:40
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Denk je nou werkelijk dat betreffende agenten speciaal opzoek waren naar kleuters achter het stuur ? Tuurlijk niet, ze reden gewoon langs en hebben terecht ingegrepen.

Stel ze waren doorgereden, en 5 minuten later was er iemand het parkeerterein opgelopen en die was vervolgens plat gereden, dan had jij nu keihard staan te roepen dat het belachelijk is dat er niet ingegrepen werd.

-Desecrator

Ik vind dan ook dat het goed is, maar dat rijbewijs afpakken gaat me te ver...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2002, 00:08
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:

Wat zijn dat nou ook voor plebejers. Je gaat een kind van 12 toch niet achter het stuur van een auto zetten? Of dat nu op een parkeerterrein is of niet, dat maakt niet uit: het mag niet. Punt.
Boejuh. Heb jij nooit eens achter het stuur gezeten voordat je je rijbewijs had? Ik heb ook wel eens een rondje over 't grasveld gereden toen ik iets van 12 was. Vond ik hardstikke gaaf. Ik vind het echt on-ge-lo-ve-lijk kinderachtig om daar iemand uberhaupt een boete voor te geven. Laat ze zich liever zorgen maken om dingen die ECHT niet door de beugel komen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 00:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Stel ze waren doorgereden, en 5 minuten later was er iemand het parkeerterein opgelopen en die was vervolgens plat gereden, dan had jij nu keihard staan te roepen dat het belachelijk is dat er niet ingegrepen werd.
Platrijden is wel een beetje erg overdreven. Hand aan de handrem, en met 30km/u sta je binnen 2m stil. En ik denk ook niet dat dat een erg DRUK parkeerterrein was.

Ik vind het gewoon belachelijk dat ze WEL op dit soort kleine dingen letten, maar gewoon de andere kant uitkijken als een hoop uitschot op ze zit te schelden (om maar even een voorbeeld wat ik zelf ben tegengekomen).

Net zoals die grootscheepse gordelcontroles. Ja, tis niet lief als je geen gordel draagt, maar ondertussen voert de politie geen zak uit om het daadwerkelijk veiliger te maken in NL. In Utrecht wordt nog steeds de een na de ander verkracht, en de politie zit zich zorgen te maken over een 12 jarige dat met z'n vader een rondje over een parkeerterrein rijdt.

Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 00:14
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Als het toch prima is als kinderen van 12 zonder rijbewijs/instucteur rond mogen rijden.
We hebben het hier over een rondje op een parkeerterrein. Dat kind reed niet met 120 over de snelweg.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 00:45
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Geen wonder dat het in Rotterdam onveilig is, die politie houdt zich dus bezig met zulke dingen, nou dan mag je wat mij betreft oprotten!
Damn, ga die hardrijders es pakken ofzo
je hebt generaliseren, en generaliseren...
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 00:58
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Het is duidelijk dat werkelijk niemand hier enig flauw benul heeft hoe de politie eigenlijk werkt... jullie roepen echt maar wat :/
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 06:43
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Het is duidelijk dat werkelijk niemand hier enig flauw benul heeft hoe de politie eigenlijk werkt... jullie roepen echt maar wat :/
Aangezien jij er zo veel vanaf weet: Enlighten us!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 10:27
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Aangezien jij er zo veel vanaf weet: Enlighten us!

mijn idee.

Kenny (die het eens is met Chimera en beter had verwacht van Fleet Admiral, McCaine en nare man.


Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 16:58
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Het is duidelijk dat werkelijk niemand hier enig flauw benul heeft hoe de politie eigenlijk werkt... jullie roepen echt maar wat :/

Volgens mij werken ze uberhaupt niet eens echt serieus
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 23:46
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Aangezien jij er zo veel vanaf weet: Enlighten us!
Nou, vooral is het bullshit om te roepen "laat ze zich liever bezig houden met moordzaken". De politie, dames en heren, is opgedeeld in verschillende onderdelen. Zo is er bijvoorbeeld de verkeerspolitie, die dus achter rijdende twaalfjarigen aangaat, en er is ook de afdeling moordzaken (of geweldpleging, of wat dan ook) die de moorden behandeld. Die dingen gebeuren tegeleijkertijd, door verschillende mensen.

Is dat nou zo moeilijk te snappen?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 12:38
jensen
Avatar van jensen
jensen is offline
Mensen roepen al heel snel "laat de politie zich bezig houden met de belangrijke zaken, zoals moord e.d.".

Natuurlijk is het belangrijk om de grotere vergrijpen hard aan te pakken, en natuurlijk hebben sommige dingen misschien meer prioriteit nodig. Maar als de politie stopt met het bestraffen van de kleine vergrijpen wordt het een bende hier.

Helaas leven wij in een maatschappij waar de meerderheid van de mensen de regels niet naleven als deze niet worden gecontroleerd, dus moet de politie ook letten op de kleinere vergrijpen.

De politie moet ingrijpen bij elke misstap die ze tegenkomen, dus ook als ze een 12-jarige achter het stuur zien zitten.

to serve & protect
__________________
Joehoe?!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 13:19
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Mijn idee.
Rijbewijs van die vader innemen en nooit meer teruggeven, lijkt me. Iemand die zulke onverantwoorde dingen doet, als een 12-jarige achter het stuur te zetten, is toch zachtst gezegd niet helemaal goed in de bovenkamer.
Dat vind ik iets te snel gesteld. Ga me niet vertellen dat jij nooit achter het stuur gezeten hebt? Kom op zeg....

Die jongen ging waarschijnlijk met een snelheid van zo'n 20 à 30 km/h over een (zo goed als) leeg parkeerterrein. Hoe groot schat jij de kans dat er uberhaupt iets gebeurt? Dat ze die vent aanspreken,ok. Dat ze hem een boete geven, nou ja toe maar. Maar je gaat hierom toch niet zijn rijbewijs afpakken? sorry hoor...vind ik nogal overdreven.

Kijk, dat die man fout is dat snap ik. Dat hij daarom een straf moet hebben, kan ik inkomen. Maar ga nou niet zo kinderachtig doen....
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-04-2002, 13:34
Quasibobo
Quasibobo is offline
Er is niet voor niets een minimum-leeftijd gesteld aan het besturen van een motorvoertuig!

Ik heb ook een leerling in mijn klas die zaterdags alleen naar een stad 100km verderop rijdt. Als ik heb zou tegenkomen (ik ben leraar én vrachtwagenchauffeur) , bel ik direct de politie om hem van de weg te laten halen.

Bedenk eens wat er gebeurt als hij wel een ongeluk maakt? Dan is niemand verzekerd, en krijgt niemand schade vergoed. Geen vergoeding voor de schade aan de auto, maar ook geen vergoeding voor ziekenhiskosten!
Daar denkt hij (en zijn vader die het toestaat) dan weer niet aan!

Van mij mag zijn vader z'n rijbewijs ook wel inleveren. Hij instelling is ongeschikt voor de openbare weg.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 13:50
harry
harry is offline
In New York lag, voordat Rudi Guiliani was anngetreden, het criminaliteitscijfer heel erg hoog. Moord was aan de orde van de dag, hij introduceerde toen zero-tolerance beleid. Er werd niks getolereerd, zelfs voor de kleinste vergrijpen werd vervolgd. het resultaat: het criminaliteitscijfer daalde dramatisch. hoe komt dit?
Als de politie mensen toestaat dat ze kleine vergrijpen plegen, dan zijn mensen geneigd om steeds een stapje verder te gaan. Ipv grafitti spuiten gaan ze uit winkels stelen. als dat niet aangepakt wordt gaat het steeds verder: inbreken, overval moord enz enz.
De oplossing is aanpakken vanaf het begin, je wordt niet van de ene op de andere dag drugsbaron, dat neemt een hele criminele carriere. Daarom moet de politie VOORAL kleine criminaliteit aanpakken, daarmee wordt juist de grote criminaliteit bestreden.

en ontopic, een kind van twaalf jaar mag nog geen autorijden en als je een bekeuring krijgt moet je niet gaan zeuren.
__________________
oderint dum metuant
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 16:16
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
Ik denk niet dat hij de enige vader (moeder?) is die dat doet. Ik zat op 10-jarige leeftijd ook een keer achter het stuur van mijn vader's auto... Maar goed, regels zijn regels en dit is het spel!

leuk bericht trouwens...
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 16:31
Verwijderd
die vader weet toch dat t niet mag; ok, een parkeerterrein is minder erg dan de snelweg, maar er is niet voor niets een minimumleeftijd aan autorijden gesteld.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 16:45
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McCaine schreef:

De politie, dames en heren, is opgedeeld in verschillende onderdelen. Zo is er bijvoorbeeld de verkeerspolitie, die dus achter rijdende twaalfjarigen aangaat, en er is ook de afdeling moordzaken (of geweldpleging, of wat dan ook) die de moorden behandeld.
Ja. En hoe moeilijk denk je dat het is om overgeplaatst te worden naar een andere afdeling? Nou, dat is dus HEEL erg simpel. In kleinere plaatsen is er zelfs nauwelijks tot geen verschil.

Dat was trouwens waarschijnlijk ook geen verkeerspolitie, maar een gewone patrouille auto. En die kunnen IMHO nog steeds beter hun aandacht gevestigd houden op echte misdaden (inbraken, crimineel gedrag, etc.).

Dit was een overtreding ja, kleine boete okay, maar ze moeten niet doen alsof het een zware misdaad was.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 02:16
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Nu kunnen mensen natuurlijk wel zeggen dat het niet zo'n gevaarlijke situatie was, maar ik vraag ik me af of dat er toe doet. Het zou nog veel meer gedoe opleveren als elke agent gaat zitten bepalen hoe streng hij de wet gaat zitten naleven. Als je iemand van 12 achter het stuur van auto zet, moet je niet gek opkijken als men je niet geschikt acht voor het zelf besturen van een auto.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 16:16
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Ja. En hoe moeilijk denk je dat het is om overgeplaatst te worden naar een andere afdeling? Nou, dat is dus HEEL erg simpel. In kleinere plaatsen is er zelfs nauwelijks tot geen verschil.
Iedereen wordt altijd overgeplaatst, tenminste, dat is het beleid. Meestal iedere 7 jaar ofzo. Maar nou en?

Citaat:
Dat was trouwens waarschijnlijk ook geen verkeerspolitie, maar een gewone patrouille auto. En die kunnen IMHO nog steeds beter hun aandacht gevestigd houden op echte misdaden (inbraken, crimineel gedrag, etc.).
Dat staat er niet.

Citaat:
Dit was een overtreding ja, kleine boete okay, maar ze moeten niet doen alsof het een zware misdaad was.
Doen ze dat dan? Ze geven gewoon de straf die er voor staat. Prima dan toch?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 16:23
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef:


We hebben het hier over een rondje op een parkeerterrein. Dat kind reed niet met 120 over de snelweg.
ja dus? kun je op een parkeerterein geen ongelukken veroorzaken dan? Of vind jij het prima dat voortaan iedereen ongeacht of hij/zij rijbewijs heeft of niet zomaar op alle parkeertereinen mag rijden?

wat heb je aan een wet als iedereen het prima vind als men zich er niet aan houd? En waarom moet die politie nog rondlopen in de buurt als ze toch niets mogen doen wat "onbelangrijk" is?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 16:31
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
waarom schaffen we eigenlijk niet meteen alle kleine misdaden af en straffen we alleen nog maar de moorden ed als de politie zich daar toch niet mee bezig mag houden van jullie?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 20:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Dat vind ik iets te snel gesteld. Ga me niet vertellen dat jij nooit achter het stuur gezeten hebt? Kom op zeg....
Om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit achter het stuur gezeten.

Wij hebben dan ook geen auto, nooit gehad ook.

Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 07:03
mad operator
Avatar van mad operator
mad operator is offline
Die agenten hebben ook geen leven...
Als ie nou op de openbare weg reed...
__________________
Iedereen moet ergens in geloven-Ik geloof dat ik nog een biertje neem
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 11:00
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Tja, al ben ik het niet vaak eens met het beleid van justitie/politie, in dit geval moet ik ze toch gelijk geven.

Je moet ergens een grens trekken.
Als het 12 jarige jongetje heel goed auto kon rijden en hij was aangehouden op de A12, was dan het argument geweest: 'ja, maar hij kan toch heel goed rijden!'

Er zijn gewoon bepaalde regels waar mensen zich aan moeten houden.
Dat de politie de jongen en de vader een boete geeft is een beetje triest en geeft aan dat er nog steeds agenten zijn die graag willen laten zien dat ze een vorm van macht bezitten.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 11:53
harry
harry is offline
Citaat:
AGH schreef:

Dat de politie de jongen en de vader een boete geeft is een beetje triest en geeft aan dat er nog steeds agenten zijn die graag willen laten zien dat ze een vorm van macht bezitten.

wat is er triest aan dat ze die vader een boete geven? ik kan niks verzinnen
__________________
oderint dum metuant
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 15:58
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
wat boeit 't nou als iemand een paar rondjes rijdt op het parkeerterrein...

Rond die leeftijd heb ik ook wel eens een rondje gereden op een groot afgelegen parkeerterrein hoor.

Boete okay, maar rijbewijs invorderen gaat wat ver.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.