Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2005, 13:21
luilakje
luilakje is offline
ik heb de vraag aan allochtonen of ze mijn enquête willen invullen het is namelijk voor mijn onderzoek van mijn profielwerkstuk.

leeftijd:
waar ben je geboren:
waar zijn je ouders geboren:
hoelang woon je al in Nederland:
waar voel je je thuis (Nederland/provincie/stad/land van herkomst/anders:
kun je dit verklaren:
vind je een multiculturele samenleving positief of negatief:
waarom:

jullie zouden me echt een heel groot plezier doe om deze enquête zo eerlijk mogelijk in te vullen...

alvast bedankt
liefs else
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2005, 13:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Misschien moet je eerst even wat termen definieert:

- Allochtonen (er zijn heel veel definities van allochtonen. Zo is iemand wiens opa in België geboren ook allochtoon, maar is dat wat jij zoekt? Of wil jij puur mensen hebben die zelf ergens anders zijn geboren of van wie de ouders ergens anders zijn geboren?)
- Multiculturele samenleving (als mensen hun mening erover moeten geven is het wellicht handig als je aangeeft wat je precies verstaat onder een multiculturele samenleving).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 17:34
luilakje
luilakje is offline
heey...
hmm ik denk dat ik meer opzoek ben naar andere allochtonen omdat als je zegt dat je opa belg is dat niet het allochtoon zijn van tegenwoordig wat allemaal op het nieuws komt..

multiculturele samenleving is het samenleven binnen een land met verschillende culturele afkomsten..om het makkelijk te omschrijven..dat weet iedereen toch ongeveer wel een beetje
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 15:05
Verwijderd
Bij een onderzoek gaat het er niet om wat het 'ongeveer een beetje is', het gaat er om dat de onderzoeker (jij dus in dit geval) een exacte definiering van de begrippen kan geven, anders weet je niet wat je onderzoekt, heb je geen doelgroep, kun je dus niet onderzoeken en kun je ook geen resultaten vergelijken, enz.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 15:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
luilakje schreef op 18-09-2005 @ 18:34 :
heey...
hmm ik denk dat ik meer opzoek ben naar andere allochtonen omdat als je zegt dat je opa belg is dat niet het allochtoon zijn van tegenwoordig wat allemaal op het nieuws komt..

multiculturele samenleving is het samenleven binnen een land met verschillende culturele afkomsten..om het makkelijk te omschrijven..dat weet iedereen toch ongeveer wel een beetje
je bent op zoek naar 'andere allochtonen'?
Je moet wel even duidelijk zijn hoor. Eerste generatie, tweede generatie, derde generatie? Van elk gebied afkomstig of alleen uit bepaalde gebieden (Westerse landen, oosterse landen, etc.)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:17
Auryn
Auryn is offline
leeftijd: 17
waar ben je geboren: Tel-Aviv, Israel
waar zijn je ouders geboren: Vader in Israel, moeder in Nederland
hoelang woon je al in Nederland:15 jaar
waar voel je je thuis (Nederland/provincie/stad/land van herkomst/anders): Nederland, Noord-Holland, Amsterdam en Israel in het algemeen
kun je dit verklaren: Amsterdam omdat ik daar zo goed als mijn hele leven woon, en Israel omdat ik de taal spreek, mijn vader er woont en ik er regelmatig kom. Ik heb er ook een grote vriendenkring.
vind je een multiculturele samenleving positief of negatief: Een multiculturele samenleving wel, maar deze multiculturele samenleving niet zo.
waarom: Het wordt niet altijd even prettig ervaren in 'allochtone buurten'. Dat zou anders moeten zijn.

Voila.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 08:08
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
leeftijd:
19
Citaat:
waar ben je geboren:
Eindhoven
Citaat:
waar zijn je ouders geboren:
Schotland en Duitsland
Citaat:
hoelang woon je al in Nederland:
Al heel mijn leven
Citaat:
waar voel je je thuis (Nederland/provincie/stad/land van herkomst/anders:
Nederland (En dan vooral Eindhoven)
Citaat:
kun je dit verklaren:
Ik heb er nagenoeg mijn hele leven gewoond
Citaat:
vind je een multiculturele samenleving positief of negatief: waarom:
Positief, zolang er ook echt een multiculturele samenleving ontstaat, en daarmee bedoel ik dat allochtonen wel zouden moeten inburgeren (mits ze van plan zijn hier te blijven, als je vlucht voor oorlog en van plan bent na die oorlog terug te gaan kan ik me voorstellen dat je de moeite niet gaat nemen) Hm, beetje vaag omschreven, maar misschien dat iemand het kan ontcijferen


+ zoek voordat je aan een onderzoek begint op zn minst even op waar je het over hebt..
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 10:13
pino123
pino123 is offline
leeftijd:16
waar ben je geboren: Ned, rotterdam
waar zijn je ouders geboren: suriname
hoelang woon je al in Nederland: al heel mijn leventje lang
waar voel je je thuis (Nederland/provincie/stad/land van herkomst/anders: ned
kun je dit verklaren: ik heb er mijn hele leven gewoond ('ik ken niet anders') dus is het hier thuis
vind je een multiculturele samenleving positief of negatief:
waarom:
pos, iedereen vind ik moet een beetje wat weten over andere culturen, hoort gewoon bij je opvoeding. Maar het moet van beiden kanten komen: intergreren (bv normaal/verstaanbaar ned kunnen spreken/lezen/schrijven) maar ook geaccepteerd worden (neit zoals die moslimschool die in de fik wordt gestoken)
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 16:11
luilakje
luilakje is offline
Ik weet dat ik in het begin meteen had moeten zeggen wat ik precies van plan was.
maar ik heb in mijn onderzoek het cultureel- en regionaal bewustzijn van de allochtoon opgenomen..
ik wil onderzoeken waar de allochtoon zich nou precies thuis voelt en waarom.
en het begrip allochtoon heb ik in deze zin gezien als mensen van turkse, marokkaanse, surinaamse, antilliaanse afkomst. maar andere afkomsten zijn natuurlijk ook altijd wel te gebruiken.
ben de mensen die mijn enquête tot nu toe hebben ingevult ook echt dankbaar..ik moet namelijk een beetje vaart zetten achter mijn profielwerkstuk omdat leraren willen zien waar ik mee bezig ben..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 23:00
Auryn
Auryn is offline
Succes iig
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 16:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
allochtoon is 'officieel' toch wanneer ten minste één ouder in het buitenland is geboren?

maar ik denk dat ts het heeft over niet-westerse allochtonen?
het verschil tussen een nederlander en een duitser is namelijk niet ontiegelijk groot...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 08:04
luilakje
luilakje is offline
ik heb voor mijn werkstuk allerlei verschillende afkomsten nodig en indd in het bijzonder niet-westerse allochtonen..maar voor mijn onderzoek maakt het een beter beeld als je ook andere allochtonen hebt kunnen ondervragen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.