Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2007, 16:22
Verwijderd
Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die deze studie volgen.
Ikzelf ben van plan om dit jaar te gaan werken en gedurende deze tijd mij te oriënteren op een hbo-opleiding. Aangezien ik samen met 2 afgebroken mbo-opleidingen mbo Recreatie heb gedaan met de insteek 'het lijkt me wel leuk' wil ik nu een weloverwogen keuze maken waar ik de rest van mijn leven mee in kan vullen.

- Waar volg je de studie?
- Deeltijd of voltijd?
- bekostigd of particulier?
- Wat zijn de toelatingseisen / Hoe is de 21+ toelatingstest en is daar een voorbereidingscursus voor te doen?
- Wat krijg je zoal te leren / Wat is de inhoud van de opleiding?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2007, 09:44
Joopiedegekste
Avatar van Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Ik denk dat je hier wel wat info kunt vinden over de kwaliteit, locaties, en inhoud van die opleiding. Succes
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:45
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
dat klinkt meer als google dan als ervaringen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 13:04
Joopiedegekste
Avatar van Joopiedegekste
Joopiedegekste is offline
Citaat:
dat klinkt meer als google dan als ervaringen
Oh god vergeet ik de ******* link te geven XD
http://studiekeuze.schoolweb.nl
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 16:23
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben eind augustus begonnen met ptp deeltijd bij hogeschool Saxion.
Inhoud van de opleiding bestaat voornamelijk uit psychologie. Daarnaast speelt onderzoek een grote rol en gespreksvaardigheden.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 17:49
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik volg dit jaar als onderdeel van mijn bachelorstudie een minor TP. Het is dan natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met een voltijdstudie, maar wel interessant. We focussen echt op toepassingen (duh ) in het werkveld; denk aan coachen, leiderschap, onderhandelen, conflicthantering, arbeid en psychische gezondheid, enz.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 12:11
miksje
miksje is offline
Het jaar 2005-2006 heb ik in Deventer aan het Saxion PTP 1e jaar voltijd gevolgd.
Het is echt een oriëntatie jaar: wat wil ik? wat past bij mij? P&A richting, of juist meer MWD en SPH?! Of is juist Diasgnostiek iets voor mij?

Zat toen in een redelijk kleine klas waarvan 4 mensen de toelatingstest hebben gedaan. Was hen allen meegevallen! Makkelijke instroom, maar ook de mogelijkheid (volgens mij) om erop voor te bereiden.

Gericht op oriëntatie en verdeeld in een aantal hoofdvakken/Onderdelen:

*Psychologie - hoorcollege (veel stof lezen en leren voor tentamen)
*Gespreksvaardigheid - In groepjes casus oefenen. Klassikaal en individueel. Uiteindelijk beoordeling moet hiervoor voldoende zijn om te kunnen doorstromen naar het 2e jaar.
*Shrijfvaardigheden - Individueel/klassikaal opdrachten maken mbt tekstverwerking (formeel/informeel brieven schrijven, enquete, aanplakbiljet enz enz...)
*Diagnostiek - Onderzoek starten in groepen (powerpointpresentatie) Per jaar doe je een aantal kleine onderzoeken die je presenteerd aan andere 1e jaars groepen. In dit jaar doe je ook 1 groot onderzoek waar je voldoende voor moet scoren om het 2e jaar te mogen starten.

Veel groepswerk. Gezamenlijk casus oplossen, uitwerken en presenteren. Casus betreft iedere keer een ander deelgebied: PABO, SPH, PDW, P&A. Zo krijg je meer inzicht in welke studie bij je past en maakt de keuze makkelijker voor het 2e jaar!Naast al deze onderdelen hebben wij ook lessen drama gevolgd! Erg leuk!

Wat mij opviel dat jaar was dat al snel duidelijk werd welke richting bij wie past. En dat de klas gevuld was met mensen die 'het nog niet helemaal zeker wisten'. Je moet wel echt houden van lezen en leren omdat het psychologieboek erg dik is (niet aan mij besteed).

Na het jaar PTP wist ik niet wat ik wel wilde, maar iig wel wat ik NIET wilde. Ook prettig maar zonde van het jaar. Weet je nog niet zeker wat je wilt?! Ga eens een dagje meelopen! (kan bij Saxion en vast ook andere hoge scholen). Door mee te lopen krijg je een goede indruk van wat er komen gaat. Maak een afspraak, schuif aan bij een hoorcollege of bij presentaties. Als je er pas achterkomt als je al begonnen bent kun je zo maar weer eens aan jaar kwijt zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 14:43
optimistic
optimistic is offline
ik heb de studie twee weken gedaan en ben er daarna mee gestopt, niet omdat het geen goede studie was (zo is het meestal), maar omdat het me niet beviel..
ik deed voltijd tp in eindhoven..
inhoud kan ik vrij weinig over zeggen, omdat ik maar twee weken heb gehad.. het is wel veel psychologie (heel interessant in principe), maar je moet ook rekening houden met de statistiek die je krijgt (je moet het niet erg vinden om met excel te werken, het programma, spss, waar je mee te maken krijgt, lijkt daar een beetje op)..
daarnaast moet je kijken of je competentiegericht wil werken of niet.. op fontys krijg je daar heel veel mee te maken en moet je echt kunnen aantonen dat je bepaalde competenties bezit.. ik vond dat niet prettig, maar daar zullen de meningen vast over verschillen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat is de beste manier om klinisch psycholoog te worden?
Bamienator
21 28-02-2015 19:24
Studeren Studiekeuzevraagje Psychologie!
Meisje27
1 27-04-2014 10:47
Algemene schoolzaken 21+ Test HBO Toegepaste psychologie
mudman113
2 25-11-2013 21:30
Studeren Toegepaste psychologie of SPH
Secretdog
6 11-03-2013 18:36
Studeren Universiteit zonder VWO-diploma of HBO propedeuse?
Treasuretrain
7 15-04-2010 17:18
Studeren Studie kiezen: Toegepaste Psychologie/Psychologie?
Anna17J
22 04-11-2008 10:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.