Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2004, 14:44
Verwijderd
Een mening over Irgoenisten, Israël en terrorisme.
  1. De prijs van onafhankelijkheid.

    Toen koning David boven Zion
    vleugellam geblazen was,

    wisten irgoenisten niet,
    dat David's vleugels uit het as

    op oostenwind gedragen en zo'n
    vijfenvijftig jaar na dato

    zouden vallen op het hart
    van hun eigen Joodse mecenas.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2004, 16:32
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Hmm, mja, de rijm vind ik goed, origineel, maar politiek getinte gedichten zijn niet echt aan mij besteed.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 18-10-2004 @ 17:32 :
Hmm, mja, de rijm vind ik goed, origineel, maar politiek getinte gedichten zijn niet echt aan mij besteed.
Thnx. Ik begrijp idd dat het onderwerp niet iedereen zal boeien, maar ik post het toch maar voor wie het kan waarderen.

[EdiT] Toch vind ik het jammer, dat vrijwel niemand hier sociale of politieke onderwerpen kiest.

Laatst gewijzigd op 18-10-2004 om 23:34.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 19:46
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
ooit ga ik een politieke partij oprichten ^^, ik vind het namelijk nep dat je populistisch moet zijn, wat zowel voor links als rechts geldt, om macht te krijgen, wat het goed functioneren van een staat tegenwerkt, zowel sociaal als economisch. Ik vind dat de macht weer aan een zekere intelligente elite moet worden overgedragen, die goede beslissingen kunnen nemen (waar ik zelf dan uiteraard niet bij zal horen) en waarbij het plebs natuurlijk niet helemaal wordt wegdrukt. Hoe precies moet ik nog een beetje uitvogelen, maar het concept is er . Natuurlijk heb ik al bemerkt dat zulke gedachten niet getolereerd worden in Nederland, of welke Westerse beschaving dan ook, dus zwijg ik maar. En ce moment word ik sowieso moe(deloos) van politiek.

Je gedicht spreekt me wel aan. Zoals lovetear zei; een uitstekende rijm, maar je hebt de gebeurtenissen ook erg scherp geannalyseerd, wat ik wel kan waarderen .
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 19:54
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Interessant dat je een politiek getint gedicht post, ik ben er zelf niet goed genoeg in om het te schrijven maar vind het wel erg leuk om te lezen, hierdoor wordt duidelijk dat je zoveel meer met poëzie kunt.

Goed dat je de naam van het hotel op deze manier hebt gebruikt; sterk bedacht. Op die manier komt de cultuurhistorie er ook aan te pas, en dat vind ik mooi. Op één of andere manier doet me je beschrijving denken aan het herrijzen van een phoenix.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 20:49
Verwijderd
Citaat:
xineof schreef op 19-10-2004 @ 20:54 :
[...] Op één of andere manier doet me je beschrijving denken aan het herrijzen van een phoenix.
Ook hier weer dank voor al je lof! Die Phoenix heb ik idd erin verwerkt. Leuk dat je dat eruit haalt.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 23:56
Man of Chrome
Avatar van Man of Chrome
Man of Chrome is offline
Met xineof eens!

Goed gedaan
__________________
"Ik ben geen dichter meer", zei hij en hij zweeg voor lange tijd. "Misschien in mijn hart een dichter, maar dan zal niemand het werkelijk weten."
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:12
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
ik kan het niet lekker lezen...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen beschouwing kernenergie
marcelkastelein
2 19-01-2020 18:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ontwikkelingssamenwerking
perfectme
316 25-02-2007 17:35
Verhalen & Gedichten Archieftopic: wie schreef wat wanneer?
Verwijderd
17 01-02-2007 11:59
VWO Aardrijkskunde
Gadje
500 26-05-2005 21:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rits tele.com pleit voor vrij toegankelijk telefoonnet
ijscoman
6 15-04-2004 15:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.