Oud 13-09-2011, 22:58
Verwijderd
Ik weet niet zeker of er eerder al zo'n topic is geweest, verplaats m anders maar

ot:

Hallo!

Ik woon sinds een maand samen met mijn vriend in een vrij klein appartement in een heel rustige wijk. Ik ben op een oude verbouwde boerderij opgegroeid, met vrijwel altijd beesten waren, een hond en kippen sowieso, en in de tussentijd hebben we ratten (te logeren) gehad, tamme muizen, vissen, een aantal parkieten (zowel een binnen in een kooi als een aantal buiten in een voliere) en een konijn.
Nu mis ik heel erg de gezelschap van een beestje en ik wil graag een huisdier. Ik weet alleen niet zo goed wat er geschikt is. Ik zou graag een hond of kat willen, maar daar hebben we geen ruimte voor. Daarnaast is mijn vriend daar allergisch voor (hierdoor kom ik zo op mijn tweede vraag). Mijn vriend werkt vier dagen in de week en ik zit op school, maar op het moment is dat max. vier uurtje per dag, waardoor ik veel thuis ben. Ik verwacht dat dit wel meer gaat worden naarmate het jaar vordert, maar ik weet van mezelf dat ik wel echt tijd kan en zal maken om aandacht te besteden aan mijn huisdier. Het is echter wel zo dat we beiden regelmatig een dag of drie weg zijn, dus het beestje zal ook wel vrij zelfstandig moeten zijn....
Ik wil geen reptielachtig iets, maar wel iets waar ik eht mee kan knuffelen. Een vogel is wat mijn vriend betreft geen optie, hij is daar echt panisch voor. Vissen zijn wel leuk, maar ook niet echt wat ik zoek.
Ik zou heel erg graag twee tamme ratten willen, maar ik weet niet goed of dit past bij ons leefpatroon (met name het drie dagen weg zijn). Aandacht zullen ze genoeg krijgen. Heeft iemand hier tips voor?

Dan had ik nog een vraag. Mijn vriend is allergisch voor katten en honden. Andere knaagdieren zijn (nog) niet getest maar heeft hij vrijwel altijd gemeden. Nu heb ik wel eens verhalen gehoord over mensen die over hun allergie heen groeiden wanneer ze voor langere tijd bij dieren in de buurt waren. HEeft iemand van jullie daar ervaring mee en hoe groot is de kans dat dat gebeurt?

Bedankt voor alle informatie!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2011, 14:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb zelf drie cavia's. Het voordeel is dat het groepsdieren zijn en ze dan niet elke dag heel veel aandacht nodig hebben als ze met meerdere zijn.

Maar wat geschikt is voor jullie? Misschien idd ratjes.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 15:16
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik heb ratjes gehad en die hadden er geen probleem mee om 3 daagjes alleen te blijven als wij naar een festival of iets dergelijks gingen. Gewoon van tevoren de kooi goed schoon maken en genoeg eten en drinken achter laten.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 14:21
Verwijderd
Mijn broertje had altijd een alergie gehad voor haren van honden of katten enzo. Maar we hebben altijd een harig dier gehad meestal katten en mijn broeetje is vanzelf overheen geggroeid. hoe lang dat duurde geen idee toen wasd ik zelf een jaar of 7.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 16:15
Verwijderd
Als je niet zo heel allergisch bent en het dus prima uit te houden is, als je bijvoorbeeld alleen verkouden er van wordt, dan kun je er wel overheen groeien, ja, of is het gewoon niet zo erg. Maar mijn vriendje is heel allergisch voor katten en bij hem slaat alles dicht en hij krijgt uitslag enzo. Dat ga je gewoon niet proberen, of je daar overheen groeit Dus ik zou dat wel zeker weten voor ik het dier neem, want anders moet je ze na een paar weken al weer weg doen.. Daarvoor lijkt het me handig om een tijdje een dier op proef te hebben, bijvoorbeeld op te passen op ratten van kennissen ofzo.

Verder lijken ratjes me inderdaad wel geschikt; daar kun je ook een goeie band mee krijgen. (Was mij niet gelukt trouwens ).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 19:17
Verwijderd
Nou, Ratten zou nog wel te doen zijn, daar zullen de haren iig niet overal zitten, dat is bij een hond of kat sowieso anders. Hij wordt er inderdaad 'alleen' verkouden van en heeft een neusspray die erg goed werkt. Een snotneus en wat waterogen, dat is alles. Een hond/kat wil ik sowieso niet voordat geprobeerd is of dat gaat, maar kleine knaagdieren zouden nog wel kunnen.

Iig beedankt voor de reacties, meer is altijd welkom
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 14:34
Verwijderd
Ja, hier dacht ik ook meteen aan ratjes. Heb ze zelf ook jaren gehouden.
3 dagen vind ik eigenlijk wel net iets te lang, of bedoel je daarmee een weekend? Dus dat je op vrijdagochtend weggaat en zondagavond terugkomt? Of bedoel je 3 nachten (dus eigenlijk 4 dagen?)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 18:48
Verwijderd
Ja, een weekend, zeg maar. Vaak zal dat van vrijdagmiddag/avond tot zondagavond zijn. Als het langer zal zijn, is te regelen dat er iemand langskomt om ze te voeren. Voor langer zou ik ze eventueel mee kunnen nemen, aangezien we dan waarschijnlijk bij mijn ouders zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Welk huisdier is geschikt?
Balance
55 31-10-2011 09:28
De Kantine het grote gegevenstopic...
Krugdinho
101 26-09-2002 04:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.