Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2010, 14:53
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Hallo forum,

Dit is een poging om vanuit het Scholieren.com-kantoor contact te leggen met de wondere wereld van de online gemeenschap genaamd forum.scholieren.com.

Misschien kennen de oudjes onder jullie me nog. Vroeger was ik forumbaas en daarna als medewerker op het kantoor van Jon onder andere beheerder van dit forum. Dat deed ik tot 2004. Sinds een ruim jaar ben ik opnieuw in dienst van Scholieren.com, nu als hoofdredacteur.

In die hoedanigheid slinger ik projecten aan (ranglijst, eregalerij, chats, enquetes), stuw ik het weblog naar grote(re) hoogten en probeer ik een soort van lijn te ontdekken in wat we bij Scholieren.com doen en waarom.

Ik vind het forum nog altijd een wonderlijk wereldje waar veel mooie dingen gebeuren. Die mooie dingen ondersteunen we graag. Zo ondersteun ik een gedichtenwedstrijd op Dansen op Papier, houden we contact met het Nibud over hun aanwezigheid op het forum, oriënteren we ons op het organiseren van meer deskundig advies op het forum en bericht ik af en toe op het weblog over wat er op het forum gebeurt. Morgen bijvoorbeeld over het nieuwe eindexamenforum.

Als er activiteiten op het forum zijn die aandacht verdienen op het forum, of als je op een andere manier het idee hebt dat de hoofdpagina van Scholieren.com iets voor het forum kan betekenen. Mail: simon@scholieren.com

Groet!

PS nog bedankt voor de taart die we bij het tienjarig jubileum van het forum mochten ontvangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2010, 16:10
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Simon aan de top!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 16:20
Verwijderd
Siiimon! Siiiimon!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 16:23
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Hoi Simon
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 17:01
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Als er activiteiten op het forum zijn die aandacht verdienen op het forum, of als je op een andere manier het idee hebt dat de hoofdpagina van Scholieren.com iets voor het forum kan betekenen. Mail: simon@scholieren.com
Wellicht het trekken van meer jongere leden naar het forum. Forumen is niet meer zo populair als het 10 jaar geleden was onder de jeugd en je merkt op Scholieren.com ook dat de leeftijdsgroep langzaam maar zeker omhoog verschuift, weg van de originele doelgroep. Dit doordat veel oude leden lang blijven hangen, en er weinig nieuwe jonge leden bij lijken te komen, of slechts kortstondig blijven. Ik heb geen idee hoe en wat je er precies mee zou kunnen doen, maar extra aandacht die kant op lijkt mij geen verkeerd begin.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 17:29
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Welkom terug .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 18:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hoera!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 15:25
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Aangenaam kennis te maken!

Wat DP zegt. Het is zelfs zo ver gegaan dat er een Tieners & Pubers subforum is op een scholierenforum.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 15:58
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Aangenaam kennis te maken!

Wat DP zegt. Het is zelfs zo ver gegaan dat er een Tieners & Pubers subforum is op een scholierenforum.
Dat was juist een poging weer jongere mensen te lokken en het heeft imo wel een beetje effect.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 16:46
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ja, er word best wel wat gepost, maar ik begrijp ggcy8's punt wel.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 16:47
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Oh en Simon, deze zin klopt niet helemaal geloof ik:
Citaat:
Als er activiteiten op het forum zijn die aandacht verdienen op het forum,
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 17:31
Verwijderd
Die klopt wel, maar is stilistisch niet zo goed.

/zinloze opmerking
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 17:37
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Maar bedoelt hij niet: Als er activiteiten op het forum zijn die aandacht verdienen op de website??
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 05:14
Verwijderd
Leuk Simon. Leuk.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 09:24
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Volgens mij is het punt van ggcy8 juist dat het eigenlijk belachelijk is dat er een tieners&pubers forum nodig is op een scholierenforum

Leuk dat je er weer bent Simon Al ruim een jaar lees ik, maar ach!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 10:03
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Volgens mij is het punt van ggcy8 juist dat het eigenlijk belachelijk is dat er een tieners&pubers forum nodig is op een scholierenforum

Leuk dat je er weer bent Simon Al ruim een jaar lees ik, maar ach!
Dat is zijn punt inderdaad
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 11:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Volgens mij is het punt van ggcy8 juist dat het eigenlijk belachelijk is dat er een tieners&pubers forum nodig is op een scholierenforum
Zo lang het helpt heb ik niet zoveel care.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 11:26
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Zo lang het helpt heb ik niet zoveel care.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2010, 11:48
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Of het wel of niet werkt is niet zo relevant voor de discussie, het gaat erom dat het belachelijk is dat er überhaupt een apart forumdeel nodig is om tieners en pubers te lokken, op een scholierenforum.

Maar goed, het is er en het werkt blijkbaar, dus prima. Maar dat geeft wel aan dat extra aandacht om mensen van die doelgroep aan het forumen te krijgen geen slecht idee is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 11:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Of het wel of niet werkt is niet zo relevant voor de discussie, het gaat erom dat het belachelijk is dat er überhaupt een apart forumdeel nodig is om tieners en pubers te lokken, op een scholierenforum.

Maar goed, het is er en het werkt blijkbaar, dus prima. Maar dat geeft wel aan dat extra aandacht om mensen van die doelgroep aan het forumen te krijgen geen slecht idee is.
Naar mijn idee hebben nieuwe mensen een forumpje nodig om te beginnen als je ze als lid wil hebben. Dus iets waar het redelijk relext en gezellig is. Letteren was dat bijvoorbeeld ook een poosje, meestal zie je ze dan op 1 zo'n forumpje beginnen en dan langzaam het forum over sprijden. Als dat dan nu op T&P is heb ik daar echt weinig care voor. Wat mij betreft was het ook niet nodig, maar het helpt blijkaar, nou prima dan.
Je kan de studenten etc gewoon ook niet wegjagen. Het enige wat te doen is dat er normaal op "de kleintjes" gereageerd wordt en dat proberen we echt wel binnen de perken te houden (Neem een L&R en een Seks, en dan vind men het niveau weer om te huilen oid door de topics van jongere, nieuwe leden)
Blijkbaar beginnen ze liever op T&P dan naar een van de andere forums te gaan, terwijl ik echt wel het idee heb dat de meesten er redelijk voor open staan.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 13:11
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Wow, veel reacties!

Interessante discussie, maar ik wil nog even mijn punt herhalen: als er dus iets nieuws is / interessants gebeurt op het forum dat aandacht verdient op de voorpagina: schroom niet te mailen.

En wat het ouder worden van de leden betreft, ik zou:
  • nieuwe leden hartelijk ontvangen (dus iemand die onbewust iets doet wat eigenlijk niet mag, niet direct afblaffen, maar even uitleggen)
  • als forumbazen beleid maken dat ruimte geeft aan tienerdiscussies (dus wat meer begrip voor de zoveelste tongzoendiscussie op Seksualiteit, terughoudendheid van volwassen leden om daar hun stempel op te drukken)
  • oudere leden die 'uit de hoogte' doen er op wijzen dat het een scholierenforum blijft (het is zo makkelijk om als 19-jarige jongen een 14-jarig meisje af te blaffen en uit te lullen)
Een forum is een bijzonder ding, zo'n gemeenschap. Maar iedere gemeenschap heeft nieuwkomers nodig, anders sterft 't uit en het is wat knudde als twintigjarigen op het schoolplein blijven hangen, net zoals dat pubers op een gegeven moment plaats moeten maken op de schommel.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 13:13
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
PS. Wisten jullie dat Scholieren.com ook het Studenten.com domein in handen heeft?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 13:13
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Mooi gezegd Simon
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 13:14
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
PS. Wisten jullie dat Scholieren.com ook het Studenten.com domein in handen heeft?
Dat wist ik niet! Wel eens aan gedacht.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 13:20
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
En wat het ouder worden van de leden betreft, ik zou:
  • nieuwe leden hartelijk ontvangen (dus iemand die onbewust iets doet wat eigenlijk niet mag, niet direct afblaffen, maar even uitleggen)
  • als forumbazen beleid maken dat ruimte geeft aan tienerdiscussies (dus wat meer begrip voor de zoveelste tongzoendiscussie op Seksualiteit, terughoudendheid van volwassen leden om daar hun stempel op te drukken)
  • oudere leden die 'uit de hoogte' doen er op wijzen dat het een scholierenforum blijft (het is zo makkelijk om als 19-jarige jongen een 14-jarig meisje af te blaffen en uit te lullen)
Ja, dat is inderdaad zo en dat gebeurt geloof ik al ten dele.Valt er niet vanaf de home page / weblog ook wat extra aandacht te besteden aan het forum? Bijvoorbeeld een poll n.a.v. een discussie op het forum, om maar wat te noemen.

Citaat:
PS. Wisten jullie dat Scholieren.com ook het Studenten.com domein in handen heeft?
Ja, maar die is voor zover ik weet nooit echt een succes geworden.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2010, 10:17
Verwijderd
Volgens mij valt het met het afblaffen op dit forum best mee hoor. Althans, ik ben nog nooit afgeblaft omdat ik een meisje van veertien ben, en als ik wel ooit gekloot ben, ben ik dat al vergeten. Dan viel het dus wel mee.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 18:57
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
PS. Wisten jullie dat Scholieren.com ook het Studenten.com domein in handen heeft?
Forum.studenten.com
Edit: oh, die linkt niet meer door naar s.com. ;x
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 08:39
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Wat misschien wel een idee zou kunnen zijn is om een uitleg van het weerwolfspel te plaatsen (op de voorpagina?) en kijken of we daardoor mensen kunnen aantrekken om mee te doen? Misschien blijven er wel een aantal (jonge) leden hangen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 20:07
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Klinkt wel als een goed idee!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 07:42
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Volgens mij valt het met het afblaffen op dit forum best mee hoor. Althans, ik ben nog nooit afgeblaft omdat ik een meisje van veertien ben, en als ik wel ooit gekloot ben, ben ik dat al vergeten. Dan viel het dus wel mee.
Maar jij komt ouder over en hebt talent voor argumenteren en je bedoelingen kenbaar maken. Een veertienjarige die een stukje vol spelfouten over de broer van haar hartsvriendin schrijft krijgt het vaak al wat moeilijker.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 22:39
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Citaat:
Ik vind het forum nog altijd een wonderlijk wereldje waar veel mooie dingen gebeuren. Die mooie dingen ondersteunen we graag.
Ah, je hebt de scom.xxx.rar gezien? Goed dat het nu ook actief ondersteund wordt
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 19:13
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?p=30429014 Is weer een mooi voorbeeld. Natuurlijk, een positieve reactie geven als het gewoon kutmuziek is doe je niet, maar er is altijd wel iemand die er op reageert.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 21:46
Verwijderd
Ben jij de Simon die vroeger ook op de chat te vinden was, toen er überhaupt nog geen forum was?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 13:01
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Nee dat was Siemon.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 14:16
Sinterklaashaas
Sinterklaashaas is offline
Citaat:
Dat was juist een poging weer jongere mensen te lokken en het heeft imo wel een beetje effect.
Als je echt mensen wil lokken moet je een evenement organiseren

Scholieren.com Beach volleybal ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 14:54
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik denk dat het beter werkt te vragen aan bijvoorbeeld Sevendays of ze een artikel over forummen willen plaatsen, met interviews van forummers en een uitleg van wat scholieren.com nou eigenlijk is!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Nee dat was Siemon.
Ah! Ik dacht al, "OLDSCHOOL"
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 10:21
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik denk dat het beter werkt te vragen aan bijvoorbeeld Sevendays of ze een artikel over forummen willen plaatsen, met interviews van forummers en een uitleg van wat scholieren.com nou eigenlijk is!
Lijkt me wel een goed idee ja. Behalve dat er dan een kans is dat m'n broertje straks ook op het forum zit

En volgens mij mag forumen op de huiswerksite van s.com ook wel wat meer gepromoot worden. Volgens mij weten veel mensen ook gewoon niet dat het forum er is.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 10:43
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Klopt! Ik hoor vaak: "Scholieren.com, dat is toch die site waar je boekverslagen af kan halen?"

Er is inmiddels trouwens een mail naar Sevendays in de maak!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 21:22
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Klopt! Ik hoor vaak: "Scholieren.com, dat is toch die site waar je boekverslagen af kan halen?"

Er is inmiddels trouwens een mail naar Sevendays in de maak!
Goed bezig. Hou ons op de hoogte!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Beter een goede vriend
Verwijderd
0 01-04-2007 16:25
De Kantine weerwolfspel #20
Spelleider
500 27-07-2006 20:01
Verhalen & Gedichten Altijd op weg naar huis.
Jenneke.*
8 06-10-2004 19:19
Levensbeschouwing & Filosofie waarom schiep God de aarde
metallica
151 23-03-2004 21:40
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.