Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2004, 16:52
Squidward
Avatar van Squidward
Squidward is offline
Ik ben 16 en ik rook al ongeveer een jaar...niet veel...ongeveer 3 sigaretten per dag..alleen doordeweeks dus niet in het weekend..en nu wil ik stoppen..maar het lukt niet want ik heb een ernstig nicotine tekort.. iemand een ideetje???
__________________
Les écoliers.com est sympathique, mais certains de vous sont les perdants!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:53
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Damn, als het om de nicotine gaat heb je genoeg kauwgompjes en pleisters om je daarmee te helpen...
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 17:29
Squidward
Avatar van Squidward
Squidward is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 22-04-2004 @ 17:53 :
Damn, als het om de nicotine gaat heb je genoeg kauwgompjes en pleisters om je daarmee te helpen...
het is toch ook wel heel erg het roken...de lekkerheid daarvan
__________________
Les écoliers.com est sympathique, mais certains de vous sont les perdants!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 17:31
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Squidward schreef op 22-04-2004 @ 18:29 :
het is toch ook wel heel erg het roken...de lekkerheid daarvan
Als je écht wilt, dan lukt het, daar ben ik van overtuigd.
Maar jij verzint een excuus (het is wel heel lekker).. en dan lukt het niet
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 17:45
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Doorzetten! Als je het echt wilt dan lukt het ook, al zal het zeker niet makkelijk zijn. En je kunt natuurlijk ook altijd nog de kauwgompjes en pleisters proberen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:33
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Als je het echt wilt, lukt het natuurlijk wel. Je moet dan niet meer denken dat het lekker is om te roken maar bijv. juist dat het heel smerig is. Dit klinkt natuurlijk stom en vaag, maar het werkt wel. En tja verder zou je idd zoals eerder gezegd pleisters en kauwgom kunnen gebruiken... Suc6!!
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:38
Verwijderd
3 sigaretten per dag en in het weekend niet, en je krijgt een nicotinegebrek als je stopt?

Lijkt me niet... Ik denk dat het de geestelijke afhankelijkheid is waar jij aan moet werken...

En als je echt WILT stoppen dan moet je maar eens uitzoeken welke ziektes je er allemaal door kunt krijgen. Is om van te schrikken.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 23:44
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Squidward schreef op 22-04-2004 @ 17:52 :
Ik ben 16 en ik rook al ongeveer een jaar...niet veel...ongeveer 3 sigaretten per dag..alleen doordeweeks dus niet in het weekend..en nu wil ik stoppen..maar het lukt niet want ik heb een ernstig nicotine tekort.. iemand een ideetje???
Ik snap niet wat het probleem nou is?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 23:50
Verwijderd
rook jezelf eens helemaal misselijk, enne kijken of je daarna nog trek hebt in een sigaret
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 09:52
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
Squidward schreef op 22-04-2004 @ 17:52 :
Ik ben 16 en ik rook al ongeveer een jaar...niet veel...ongeveer 3 sigaretten per dag..alleen doordeweeks dus niet in het weekend..en nu wil ik stoppen..maar het lukt niet want ik heb een ernstig nicotine tekort.. iemand een ideetje???
Uh.. stel je niet zo aan zeg
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:25
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
koop een grote zak lollies en pak er elke keer als je zin hebt in een sigaret een, zoek afleiding, koop nicotinekauwgom oid, genoeg oplossingen
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 23-04-2004 @ 11:25 :
koop een grote zak lollies en pak er elke keer als je zin hebt in een sigaret een, zoek afleiding, koop nicotinekauwgom oid, genoeg oplossingen
Ja haha en straks komen emmeren dat ze zich heeft zitten vervreten met al die lollies
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:31
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 23-04-2004 @ 11:27 :
Ja haha en straks komen emmeren dat ze zich heeft zitten vervreten met al die lollies
komt ie in t lijntopic vragen hoe ie van al die "lolly-kilo's" af moet komen, of een nieuw topic over pijn aan je kiezen (tip: suikervrije lollies bestaan ook )
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 16:58
Plo
Avatar van Plo
Plo is offline
Zet je zinnen erop, of zoek een therapeut die je iets kan aanraden..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 18:56
pinokio
pinokio is offline
Je moet niet stoppen, maar je moet niet opnieuw beginnen.
__________________
My fragile dreams would be broken... for you
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 20:52
thr-
Avatar van thr-
thr- is offline
/kill
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 22:07
Verwijderd
doorzettingsvermogen tonen!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 23:00
Squidward
Avatar van Squidward
Squidward is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 24-04-2004 @ 23:07 :
doorzettingsvermogen tonen!
ik ga het proberen
__________________
Les écoliers.com est sympathique, mais certains de vous sont les perdants!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 00:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Zet het geld dat je bespaart apart en stel je zelf een doel: wat je ermee gaat kopen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 09:30
Mrs Mojo Risin
Avatar van Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Het schijnt te helpen eerst van je koolhydratenverslaving af te komen en daarna pas van de sigaretten, omdat koolhydraten en sigaretten dezelfde (verslavende) stof opwekken.

Maar ik eet al een half jaar geen koolhydraten meer en rook al 3 jaar en ben eigenlijk alleen maar meer gaan roken sinds ik geen koolhydraten meer eet.

Misschien dat het voor jou wel zo werkt, iedereens lichaam is natuurlijk anders. Gewoon doorzetten en een doel stellen enzo. Niet al te moeilijk doel, en als je dat bereikt hebt jezelf belonen, en een volgend doel stellen. Denk ik.
__________________
All great things must first wear terrifying and monsterous masks, in order to inscribe themselves in the hearts of humanity.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 13:42
Verwijderd
ik heb vier jaar lang gerookt, ongeveer tien sigaretten per dag, in het weekend vaak het dubbele daarvan. ik ben van de ene dag op de andere gestopt (met nieuwjaar), en ik heb NIKS last gehad van het "hé-ik-mis-precies-wat-nicotine-in-mijn-bloed-gevoel". het lijkt me héél erg sterk dat iemand nicotine kan missen als je maar zo'n kleine doses binnenkreeg, laat staan dat je er verslaafd aan raakt.

als je zelfs met die drie sigaretten per dag niet kan stoppen, ben je een karakterloze en oerdomme muts.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 14:56
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
www.stoppenmetroken.nl

staan heel veel tips (ik heb trouwens geen ervaring met roken, laat staan stoppen, maar ik hoor iedereen klagen dat het zo duur is... misschien als je stopt het geld wat je normaal aan sigaretten uitgeeft apart leggen? als je dat bedrag ziet groeien werkt dat vast wel motiverend )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 20:25
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Drie dagen en de nicotine is uit je lichaam, je bent dan (ahum) fysisch 'afgekickt'. Met andere woorden, telkens je de maandag weer eentje aansteekt, begin je opnieuw aan je lichamelijke verslaving.

Ik rook al een kleine 6 jaar, maar ben van plan te stoppen, hoewel ik het geestelijk niet echt aankan. Je denkt wel ff na als je ene opa sterft aan keelkanker en je andere aan luchtpijpkanker...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 20:26
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
phensicske schreef op 25-04-2004 @ 21:25 :

Je denkt wel ff na als je ene opa sterft aan keelkanker en je andere aan luchtpijpkanker...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 25-04-2004 @ 21:25 :
Je denkt wel ff na als je ene opa sterft aan keelkanker en je andere aan luchtpijpkanker...
true, had ik ook, mijn opa overleed ten gevolge van 4 herseninfarcten. Ik heb hem in een paar jaar heel erg achteruit zien gaan en dat alleen ten gevolge van roken... (volgens de artsen)
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 15:50
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Vandaag doe ik poging tot stoppen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 19:48
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 01-05-2004 @ 16:50 :
Vandaag doe ik poging tot stoppen.
succes!!

*steekt nog maar eens een camel op*
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 00:22
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ik ben ook gisteren gestopt, bij mij zit het echt in mijn hoofd.. ik kan zo gewoon niet roken, maar als een sigaret word aangeboden.. dam.. waarom kan ik niet neej zeggen.. en waarom gaan die mensne ook voor mijn neus roken!! ik had er vandaag nog een gerookt..

Kunnen we geen stoppen met roken topic maken, enzo.. waar je frustraties kwijtkunt.. enzo.. dan stoppen we samen..
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 01:02
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
BizZz schreef op 02-05-2004 @ 01:22 :
ik ben ook gisteren gestopt, bij mij zit het echt in mijn hoofd.. ik kan zo gewoon niet roken, maar als een sigaret word aangeboden.. dam.. waarom kan ik niet neej zeggen.. en waarom gaan die mensne ook voor mijn neus roken!! ik had er vandaag nog een gerookt..

Kunnen we geen stoppen met roken topic maken, enzo.. waar je frustraties kwijtkunt.. enzo.. dan stoppen we samen..
Prachtig idee...maar op welk subforum dan?

('k heb er ook alweer een paar gerookt vandaag... )
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 01:08
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Als je écht wilt stoppen, zou het zonder ál teveel moeite moeten lukken.

Lukt het je niet, wil je het kennelijk niet genoeg.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:07
Verwijderd
Ik was vandaag toevallig bij de GGD, en daar hadden ze minstens vier gratis foldertjes over stoppen met roken. Misschien staan daar nog goeie tips in?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:24
Verwijderd
schijnt tegenwoordig ook een soort laser behandeling te zijn, die zou ik wel willen doen, maar is niet verzekerd
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:54
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
p-chez schreef op 02-05-2004 @ 02:08 :
Als je écht wilt stoppen, zou het zonder ál teveel moeite moeten lukken.

Lukt het je niet, wil je het kennelijk niet genoeg.
Idd, maar ja...it's all in the head.

De knop omdraaien en drie dagen (lichamelijk) afkicken en het zou moeten lukken.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 18:29
Verwijderd
wees blij dat je op je 16de niet al 3 jaar rookt met zoon 10 per dag

dan ist moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 20:48
QueenOfTheBongo
Avatar van QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
Ik weet niet of dit al gezegd is , heb niet alles gelezen
... maar
ZYBAN kopen !! voorschriftje vragen aan je huisarts en dan met die boel beginnen
eerste week dat je dat neemt door blijven roken
tweede week stoppen
geen nevenverschijnselen, geen grote drang tot roken

veel succes
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:07
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
en als al het andere faalt: volgens tellsell hoeven jullie niet meer te wanhopen want ze hebben weer iets "revolutionairs" (ahum) uit één of ander regenwoud gevist
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 05:24
Marcus
Marcus is offline
Ik heb 3 jaar gerookt, echt stevig doorgerookt, toch wel minimaal 2 pakjes shaq de week. Altijd zware shaq. En ook wel pogingen gedaan om te stoppen tussendoor maar dat lukt niet. Tijdens het werk of zo was het gewoon te verleidelijk om een sigaret te roken. Maar op een gegeven moment dacht ik bij mezelf waarom rook ik eigenlijk, wat heeft 't voor nut? Waarom zou ik eigenlijk doorroken? Ik ben niet gestopt vanwege gezondheid, want dat boeit mij niet zoveel. En voor 't geld hoef je ook niet te stoppen want ik merk niet dat ik geld over heb. Ik ben eigenlijk ook gestopt vanwege nicotine vlekken enzo. Wat ook aardig helpt zijn dit soort plaatjes. Niet kijken als je denkt dat je het niet wil zien! Op een gegeven moment dacht ik toch ach laat ik maar stoppen, en ben dus van de ene op de andere dag gestopt, en da's nu een week of 14 geleden
__________________
Wat een kut-topic...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 08:27
Verwijderd
dat plaatje he?? is dat een ietwat aangebrand biefstukje, of een gerookte ossentong......
kan er niet veel meer uithalen, zonder enige contekst erbij
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 09:14
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 08-05-2004 @ 09:27 :
dat plaatje he?? is dat een ietwat aangebrand biefstukje, of een gerookte ossentong......
kan er niet veel meer uithalen, zonder enige contekst erbij
Kijk, het is natuurlijk een extreem plaatje. En misschien wel een biefstuk Maar het kan mensen die roken wel motiveren tot stoppen. Het gaat om het idee natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 16:28
Marcus
Marcus is offline
Zoiets noemen ze een 'rokerstong'
__________________
Wat een kut-topic...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol stoppen met roken
something..
23 24-02-2011 10:52
Lichaam & Gezondheid gestopt met roken- steun topic
Verwijderd
22 06-12-2005 17:22
Lichaam & Gezondheid Stoppen met roken
Nona
28 07-02-2005 18:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europeanen: liever geen seks dan stoppen met roken
Gatara
14 11-12-2002 11:57
Lichaam & Gezondheid ** Het Grote Stoppen-Met-Roken Topic **
Lindatje
17 04-11-2002 18:11
Lichaam & Gezondheid Stoppen met roken...kijk ff...
stefanietje
13 21-12-2001 23:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.