Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2004, 11:44
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Ik heb ondanks dat ik iedere dag deo spuit, toch nog last van een raar zweetluchtje.
Dit krijg ik ook vaak van mensen te horen, en hier schaam ik me toch wel een beetje voor

Weten jullie hoe ik dit kan verhelpen?
Ik gebruik gewoon deo van AXE, ligt het daar aan of aan iets anders.
Ik heb wel last dat ik snel zweet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 11:47
Verwijderd
ik gebruik wel eens een special goedje van odorex. dat smeer je op je oksels en geeft een aantal dagen minder/geen zweet. met deo erbij moet dat zeker goed gaan.
ik weet alleen niet of het ook voor mannen is.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 12:14
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 24-04-2004 @ 12:47 :
ik weet alleen niet of het ook voor mannen is.
dat is nou het probleem bij vrouwen, zit weten van alles voor anderen (vrouwen) te vinden....
Maar of het ook bij mannen werkt weten ze niet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 12:38
Verwijderd
Citaat:
studentje17 schreef op 24-04-2004 @ 13:14 :
dat is nou het probleem bij vrouwen, zit weten van alles voor anderen (vrouwen) te vinden....
Maar of het ook bij mannen werkt weten ze niet.
heb de verpakking nagekeken maar er staat niets op over het geslacht dat het kan gebruiken, dus het zal ook bij mannen kunnen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 12:55
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Odorex Extra Dry heet het, het is een glazen flesje. Natuurlijk is het ook voor mannen.
Het is alleen de vraag of het werkt (zowel bij mannen als bij vrouwen). Veel mensen vinden het een wondermiddel, bij anderen werkt het totaal niet, zoals bij mij.
Let er wel op dat het niet iets is om dagelijks te gebruiken.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 14:15
Verwijderd
nee je mag het zeker niet dagelijks gebruiken, en ook niet als je net je oksels gescheerd hebt (als je dat doet dan). 2x per week is zeker genoeg denk ik.
bij mij helpt het wel, zeker in combinatie met deo is het helemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 14:39
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 24-04-2004 @ 15:15 :
gescheerd
geschoren.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 24-04-2004 @ 15:15 :
nee je mag het zeker niet dagelijks gebruiken, en ook niet als je net je oksels geschoren hebt (als je dat doet dan). 2x per week is zeker genoeg denk ik.
bij mij helpt het wel, zeker in combinatie met deo is het helemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
kastdeur schreef op 24-04-2004 @ 15:39 :
geschoren.
zow
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 16:01
matrix21
matrix21 is offline
In elk geval zou ik stoppen met Axe. Het ruikt super lekker maar als deo in de pubertijd werkt het voor geen meter.
En troost je als je een jaar of 21,22 bent heb je er al veel minder last van.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 02:48
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Dat soort deo is ook niet tegen zweet, het is alleen maar een geurtje.
Je hebt ook wel deo welke het transpireren wél tegengaat, en dan niet van die goedjes die boven genoemd werden (waar ook aangegeven wordt dat je 't niet altijd mag gebruiken).

Ik heb zelf soms Deo Pure Sensitive van de Trekpleister. Dat is zonder alcohol en zonder geurtje. Maar 't werkt wel, en 't is goedkoop. En je mag het wel gewoon elke dag gebruiken.
Je kunt dan eerst dat op sprayen, en dan gewone deo (voor 't geurtje bijv.). Does the job!
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 14:36
Verwijderd
Anti-transparant houdt het zweten tegen. Deo zorgt ervoor dat het zweet niet gaat stinken.

Maarja, geen enkel middel kan natuurlijk helemaal voorkomen dat je gaat stinken. Daarom is regelmatig wassen belangrijk.

Als je zweet dan stinkt het niet. Pas als dat zweet oud wordt, gaat het stinken.

Dus regelmatig wassen en dan pas deo erop doen.

Ik heb trouwens wel eens gehoord dat er aparte deo's zijn voor mensen die overmatig zweten, maar ik weet niet hoe dat spul heet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 14:39
Verwijderd
Elke ochtend en avond wassen helpt al.
En koop verder een anti-transpirant deo, die ruikt lekker en zorgt dat je niet zo erg zweet..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:26
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Tot nu toe bedankt voor alle tips, en de mensen die er nog meer hebben daar kan ik tegen zeggen POSTEN!!!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:19
Verwijderd
ik heb al genoeg gepost
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 09:36
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
deo is van de ene kant goed voor je, maar als je deo hebt met een geurtje erbij kan dat 'botsen' met je zweetlucht. dat verklaart het misschien.
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:50
spemmey
spemmey is offline
Het kan, als jongen zijnde, echt geen kwaad je okselhaar een beetje bij te houden...nee scheren is wel wat teveel van het goede maar een beetje knippen kan best. Dit helpt ook erg tegen zweetlucht omdat in al dat haar smerige luchtjes vaak blijven hangen. Ik zou dus ff een schaartje erbij pakken en Odorex extra Dry kopen.
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:43
Verwijderd
om nou meteen aan de odorex extra dry te gaan als je nog niet eens een normale antitranspirant-deo hebt gebruikt, dat is wel érg drastisch. Probeer dus eerst eens gewoon rexona ofzo.

En ja, deodorant werkt niet als je het op haar spuit of rolt of wat dan ook, het moet wel op de huid. Knip of scheer of tondeuseer je okselhaar dus zo kort dat je de huid er met gemak tussendoor kunt zien, dan komt de deodorant ook op de huid terecht in plaats van op je okselhaar.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:44
Verwijderd
Oh ja, precies, stukje eraf kan geen kwaad...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 17:14
hemel
hemel is offline
Het kan gewoon ook aan je kleding liggen. Wanneer je veel zweet ruikt dat opzich niet zoveel, maar wanneer de bacterien die in je oksels en op je huid huizen zich erop gaan botvieren gaat het stinken. Die geur kan in je kleding kruipen en dan heb je soms synthetische kleding waar je die geur NIET meer uit krijgt.
Opzich moet je gewoon meer hygiene aan je oksels schenken of een andere deo proberen.
T-Shirts niet langer dan 2 dagen na elkaar dragen, en vraag anders aan je moeder of ze niet een ander wasproducht wilt proberen, ene met een frisse schone was geur, das sowieso heel fijn.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:44
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-04-2004 @ 13:55 :
Odorex Extra Dry heet het, het is een glazen flesje. Natuurlijk is het ook voor mannen.
Het is alleen de vraag of het werkt (zowel bij mannen als bij vrouwen). Veel mensen vinden het een wondermiddel, bij anderen werkt het totaal niet, zoals bij mij.
Let er wel op dat het niet iets is om dagelijks te gebruiken.

waar te koop dan?
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het met deo trouwens niet ook zo dat als je lang dezelfde deo (antitranspirant) gebruikt dat ie steeds minder goed gaat werken? Volgens mij heb ik dat met mijn Dove-deo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:57
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
2x per dag goed wassen
deo erop doen als je je oksels gewassen hebt (anders werkt het niet echt)
je okselhaar wat kort houden zodat je deo op je huid komt
een goede deodorant kopen, doe misschien 2x per week ofzo anti-zweet deo op en voor de rest iets anders dan axe (want dat werkt blijkbaar niet)
elke dag een ander t-shirt aandoen
geen synthetische stoffen dragen

maar zweet je dan eigenlijk ook veel? of is het alleen het luchtje?
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 17:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 27-04-2004 @ 16:44 :
waar te koop dan?
Volgens mij bij alle drogisten. Het zit trouwens in een kartonnen doosje, dus ga niet op zoek naar een glazen flesje. Tis ook niet zo groot.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:27
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
als ik mn oksels net heb gewassen en er dan meteen deo op doe ga ik transpireren niet eat het dan stinkt maar word wel nat
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:44
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik ga altijd stinken van deo's met alcohol.

Kan het niet aan je deo liggen?
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 27-04-2004 @ 18:08 :
Volgens mij bij alle drogisten. Het zit trouwens in een kartonnen doosje, dus ga niet op zoek naar een glazen flesje. Tis ook niet zo groot.
het is wit met groene stukje en er staat redelijk groot odorex op. zeker te koop bij de DA of het kruidvat.

Citaat:
Ik ga altijd stinken van deo's met alcohol.

Kan het niet aan je deo liggen?
daar heb ik ook last van, en ze zijn ook erg vervelend als je net je oksels geschoren hebt. daarom heb ik nu fa dry, die helpt iig goed tegen zweetlucht.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 01:23
Verwijderd
Probeer Deoleen eens, en gewoon je oksels glad scheren. Sinds ik het gebruik nergens last meer van, alleen na intensief sporten merk ik wel dat ik transpireer onder mijn oksels, maar het blijft er wel een stuk "droger".
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 11:45
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Er bestaat een crème die GHEN noemt. Die zorgt ervoor dat je zweet niet gaat ruiken.
Helpt bij mij alleszinds. 'k Denk dat je die in natuurwinkels of parfumerieën moet vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 21:51
sofuckingme
Avatar van sofuckingme
sofuckingme is offline
Ik zweet heel erg snel word er echt gek van
en omdat ik dan ga stressen (ow nee! hopelijk ruiken ze het niet!)
word het alleen maar erger
volgens mijn moeder zit het in de familie
maar dat glazen flesje van odorex werkt heel erg goed!
echt een aanradertje!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:53
Ui
Avatar van Ui
Ui is offline
Deoleen werkt erg goed, het heeft geen geur en voorkomt zweten.. bijna overal te koop
__________________
the only obstacle to happiness is reality
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.