Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 09:26
pietjansen50
pietjansen50 is offline
Ik had verwacht dat er wel zo'n topic geweest was, maar ik werd een beetje moe van het zoeken. Ik kwam alleen maar topics tegen over specifieke gevallen van soa's.

Volgens mij weet ik het antwoord zelf ook wel op deze vraag maar voor de zekerheid toch maar even hier vragen

Want met zoenen kan je toch ook al een hoop van de soa's overdragen bijboorbeeld? En mijn vriendin en ik kunnen dan wel seks hebben met een condoom maar als ik haar bef dan heeft dat condoom ook lekker weinig nut . Ik weet dat er van die beflapjes zijn maar dat lijkt me zo waardeloos.

Kan ik nou idd zeggen dat als wij met onze tongen in elkaar hebben gehangen en ik haar gebeft heb dat het condoom bij ons nu totaal nutteloos is geworden?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:38
Verwijderd
nee, want als je met haar zoent kan ze niet zwanger raken. een hoop soa's gaan door het bloed, HIV bijvoorbeeld, en tenzij ze ongesteld is of een grote gapende wond in haar mond heeft, zal je ook daardoor geen soa krijgen. wel kan je door eerst te zoenen en dan orale seks hebben of anders om, herpes overbrengen, dit is namelijk een koortslip en dit kan overslaan op je geslachtsdelen, en dat is geen grapje. verder kan je door gewoon geslachts verkeer en door verkeerde bloedtransfusies soa's krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:41
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 05-05-2004 @ 10:38 :
nee, want als je met haar zoent kan ze niet zwanger raken. een hoop soa's gaan door het bloed, HIV bijvoorbeeld, en tenzij ze ongesteld is of een grote gapende wond in haar mond heeft, zal je ook daardoor geen soa krijgen. wel kan je door eerst te zoenen en dan orale seks hebben of anders om, herpes overbrengen, dit is namelijk een koortslip en dit kan overslaan op je geslachtsdelen, en dat is geen grapje. verder kan je door gewoon geslachts verkeer en door verkeerde bloedtransfusies soa's krijgen.
hiv kan toch wel via beffen doorgegeven worden, alleen is de kans kleiner, behalve als ze ongesteld is, dan is die kans groter, maar dn doe je dat sowieso niet lijkt me
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:48
pietjansen50
pietjansen50 is offline
Citaat:
z0pje schreef op 05-05-2004 @ 10:38 :
nee, want als je met haar zoent kan ze niet zwanger raken. een hoop soa's gaan door het bloed, HIV bijvoorbeeld, en tenzij ze ongesteld is of een grote gapende wond in haar mond heeft, zal je ook daardoor geen soa krijgen. wel kan je door eerst te zoenen en dan orale seks hebben of anders om, herpes overbrengen, dit is namelijk een koortslip en dit kan overslaan op je geslachtsdelen, en dat is geen grapje. verder kan je door gewoon geslachts verkeer en door verkeerde bloedtransfusies soa's krijgen.
jah ok, maar ze slikt ook de pil tegen zwangerschap.

En zeg je nou dat Herpes het kortslip virus is Wat houdt dat dan nu voor mij in? Dat ik alleen niet haar moet gaan beffen/zoenen als ik een kortslip heb?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 10:21
Verwijderd
Citaat:
pietjansen50 schreef op 05-05-2004 @ 10:48 :
jah ok, maar ze slikt ook de pil tegen zwangerschap.

En zeg je nou dat Herpes het kortslip virus is Wat houdt dat dan nu voor mij in? Dat ik alleen niet haar moet gaan beffen/zoenen als ik een kortslip heb?
okay


ja. een koorstlip is een vorm van herpes en dat kan je via de mond en via de geslachtsdelen doorgeven.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Discussietopic: Als je geen condooms durft te kopen...
Elin3
66 29-09-2015 23:41
Lichaam & Gezondheid wat vragen
Verwijderd
14 14-08-2011 16:01
Lichaam & Gezondheid SOA-test: Waar, wie, wanneer uitslag?
Diamera
3 22-06-2011 11:36
Seksualiteit Condooms zouden gratis moeten?
fruitvliegje
77 15-11-2004 10:34
Liefde & Relatie LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde.
Rerisen Phoenix
58 13-06-2003 07:23
Levensbeschouwing & Filosofie Dit kreeg ik per mail: Om over na te denken
Doc
19 18-01-2002 11:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.