Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2004, 11:09
bayirgul
Avatar van bayirgul
bayirgul is offline
Hallo

Heeft er iemand ervaring met gespleten haarpunten, zo ja wat doe je eraan dan?

Groetjes
__________________
where are you firuze
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 11:25
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
voor gespleten punten is er maar één oplossing: afknippen voor de haar in kwestie nog verder splijt en je hoofd eruit ziet als een ragebol (tip: als je bij het kammen merkt dat hij aan de onderkant van je haar steeds "blijft hangen" endan ergen dan op andere pekken in je haar, dan zitten daar waarschijnlijk gespleten punten die er zo snmel mogenlijk afmoeten)
Als je geslpeten punten hebt is het jammer dat je moet knippen maar hoe langer je wacht, hoe meert eraf moet. Je haar ziet er na zo'n knipbeur trouwens veel gezonder uit en is makkelijker doorkambaar. Om geslpeten puntn te voorkomen, kun je gezond eten zodat je haar sterker word, voorzichtig kammen (onderaan beginnen en dan naar boven toe werken) en na het wassen cremespoeling gebrukken zodat je haar makkelijker doorkambaar word (waardoor je minder hoeft te "raggen" en je haar dus minder snel afbreekt)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 11:29
bayirgul
Avatar van bayirgul
bayirgul is offline
[QUOTE]SuperSanne schreef op 07-05-2004 @ 12:25 :

dank je voor je tips
__________________
where are you firuze
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:04
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Alleen afknippen werkt volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:16
wissie
wissie is offline
Er is mij verteld dat je je haar niet moet kammen wanneer het nat is, om gespleten punten te voorkomen. Het schijnt ook een soort aanleg te zijn, je hebt sterk haar of niet. Ik denk niet dat alle creme achtige dingen het helpen voorkomen, voorzichtig zijn met je haar en als je ze hebt afknippen is de oplossing.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
wissie schreef op 07-05-2004 @ 13:16 :
Er is mij verteld dat je je haar niet moet kammen wanneer het nat is, om gespleten punten te voorkomen. Het schijnt ook een soort aanleg te zijn, je hebt sterk haar of niet. Ik denk niet dat alle creme achtige dingen het helpen voorkomen, voorzichtig zijn met je haar en als je ze hebt afknippen is de oplossing.
Wanneer moet ik het anders doen? Als ik dat doe wanneer mn haar droog is, dan krijg ik echt zo'n pluizenbol.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:24
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-05-2004 @ 13:21 :
Wanneer moet ik het anders doen? Als ik dat doe wanneer mn haar droog is, dan krijg ik echt zo'n pluizenbol.
Volgens mij kun je wel je haar kammen met zo`n hele groffe kam, zolang je het maar voorzichtig en met beleid doet.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:56
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
haar is breekbaarder wanneer het nat is, maar als je het niet uit de klit krijgt terwijl het droog is schier je ook niet op want dan moet je grof geweld gebruiken om je haar klitvrij te krijgen en dan breek je je haar ook af. Die cremes helpen niet tegen gespleten punten zelf, maar als je ze gebruikt gaat je haar wel makkelijker uit de klit waardoor je minder aggresief hoeft te borstelen en er dus minder haren afbreken (en dus minder gespleten punten)
P.S. Als je je haar afdroogt: niet wrijven!!! Dar beschadig je je haar enorm mee, zeker als het niet erg sterk is. Fóhnen is ook uit den boze. Dep je haar gewoon goed droog met een handoek. Het duurt dan wel een stuk langer voor het drook is dan met fohnen en wrijven, maar je haar beschadigt op deze manier niet zo snel
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 07-05-2004 om 12:58.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:17
wissie
wissie is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-05-2004 @ 13:21 :
Wanneer moet ik het anders doen? Als ik dat doe wanneer mn haar droog is, dan krijg ik echt zo'n pluizenbol.
Wat ik altijd doe (geen idee of het goed is voor mijn haar maar oke): Ik kam mijn haar als het droog is, en ik hou mijn kam of borstel even onder de kraan, dan pluist mijn haar niet meer. Niet zo dat mijn haar helemaal nat is, maar het gaat het pluizen tegen.

Citaat:
SuperSanne schreef op 07-05-2004 @ 13:56 :
P.S. Als je je haar afdroogt: niet wrijven!!! Dar beschadig je je haar enorm mee, zeker als het niet erg sterk is. Fóhnen is ook uit den boze. Dep je haar gewoon goed droog met een handoek. Het duurt dan wel een stuk langer voor het drook is dan met fohnen en wrijven, maar je haar beschadigt op deze manier niet zo snel
Dit is niet echt praktisch als je erg lang haar hebt, wat er op deze manier een eeuwigheid over doet om te drogen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:18
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
wissie schreef op 07-05-2004 @ 14:17 :

Dit is niet echt praktisch als je erg lang haar hebt, wat er op deze manier een eeuwigheid over doet om te drogen.
ik heb heel lang haar en doe het altijd zo. trouwens: gespleten haarpunten en beschadigde haarschubben zijn ook niet echt practisch, of wel soms?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:23
wissie
wissie is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 07-05-2004 @ 14:18 :
ik heb heel lang haar en doe het altijd zo. trouwens: gespleten haarpunten en beschadigde haarschubben zijn ook niet echt practisch, of wel soms?
Wanneer was jij dan je haar? In mijn geval duurt het letterlijk uren voordat het droog is op deze manier, en slapen met nat haar is ook niet het meest praktische. Ik heb nooit zo veel last van gespleten haarpunten, dus voor mij is fohnen het meest praktische als ik haast heb, wat nogal vaak is. Het beste zou idd jouw manier zijn, maar ik heb daar geen tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:38
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
wissie schreef op 07-05-2004 @ 14:23 :
Wanneer was jij dan je haar? In mijn geval duurt het letterlijk uren voordat het droog is op deze manier, en slapen met nat haar is ook niet het meest praktische. Ik heb nooit zo veel last van gespleten haarpunten, dus voor mij is fohnen het meest praktische als ik haast heb, wat nogal vaak is. Het beste zou idd jouw manier zijn, maar ik heb daar geen tijd voor.
was het gewoon sávonds... als je goed het water eruit "perst" is het bij mij iig (heb haar tot iets onder m'n middel) binnen een uurtje droog)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:26
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
Als ik mn haar was s'avonds is t s'ochtends meestal nog niet helemaal droog (tenminste in de winter, in de zomer gaat te wel)
Ik dep t altijd droog en daarna zeg maar een paar minuten een tulband (van mn handdoek) op mn hoofd. (mijn haar komt trouwens tot net boven mn middel en is vrij dik)

Ik heb zelf t idee dat tegen gespleten haarpunten af en toe afwisselen kwa cremespoeling ook wel werkt (niet elke week, maar bijvoorbeeld als je een paar maand hetzelfde hebt gebruikt, daarna wat anders)
__________________
All we have to decide is what to do with te time that is given us!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 16:16
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Afknippen of insmeren met cremespoeling...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 16:30
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Gewoon op tijd naar de kapper gaan en ff laten punten... kleine moeite
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 16:57
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Stepsje schreef op 07-05-2004 @ 16:26 :
Als ik mn haar was s'avonds is t s'ochtends meestal nog niet helemaal droog (tenminste in de winter, in de zomer gaat te wel)
Ik dep t altijd droog en daarna zeg maar een paar minuten een tulband (van mn handdoek) op mn hoofd. (mijn haar komt trouwens tot net boven mn middel en is vrij dik)

Ik heb zelf t idee dat tegen gespleten haarpunten af en toe afwisselen kwa cremespoeling ook wel werkt (niet elke week, maar bijvoorbeeld als je een paar maand hetzelfde hebt gebruikt, daarna wat anders)
tijdens het drogen ag en toe nog een keer borstelen (gewoon beetje grof), dan verdeel je het water beter en droogt het sneller en luchtiger
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 09:58
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik denk dat hoe je het wend of keert, je toch regelmatig naar de kapper zult moeten om je haar te laten bijpunten. Haar verven is trouwens ook heel slecht, ik had (bijna) geen last van gespleten punten en toen ik het geverfd had was het meteen raak Ik denk in ieder geval dat je lief moet zijn voor je haar, het goed moet verzorgen, niet teveel wassen en vooral niet nat kammen/borstelen! Je haar is dan niet of minder elastisch waardoor het veel sneller breekt dan wanneer het droog is. En voor de mensen waarbij het uren duurt voordat het dan droog is, tja misschien gedurende langere tijd een handdoek erom binden (niet te strak)?
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 10:12
--Pipeloi--
Avatar van --Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Als je droog en pluizend haar hebt, kun je een haarmaskertje gebruiken, ik gebruik het nu zelf ook, helpt best wel......tis in ieder geval minder pluizig..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 17:33
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
kapper en verder cremespoeling in de puntjes doen als je ze wast voorkomt dat het daarna weer snel gebeurd
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid gespleten haar
black tiger
9 05-11-2002 21:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.