Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2011, 14:27
MysticSoul
MysticSoul is offline
Wie van jullie doen hier 2 (of meer) studies tegelijk, welke en waar? Is het een beetje te doen om het te combineren? Hoe lossen jullie dat op met colleges/tentamen die samenvallen?
Verhalen mensen

Ik overweeg om geschiedenis naast culturele antropologie te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2011, 14:52
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Met het huidige kabinet/maatregelen vermoed ik dat het wel eens aardig duur zou kunnen worden, twee studies. Ook omdat je een grotere kans hebt dat je 'uitloopt'. Verder heb ik er geen ervaring mee.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 19:19
Verwijderd
Zelf geen ervaring mee, maar ik ken wel mensen die geneeskunde hebben gecombineerd met een andere studie, en bij wie dat best goed ging, maar wel studievertraging opleverde.
Het voordeel van geschiedenis en culturele antropologie combineren is dat beide studies
- goed op elkaar aansluiten
- weinig college-uren hebben
- een relatief lage studielast hebben.
Ik denk dat het hierdoor goed te doen moet zijn om ze te combineren, maar hou wel rekening met hogere kosten als je uitloopt, en bedenk waarom je ze wil combineren. Heb je er een plan mee, of kun je gewoon niet kiezen? Als je niet kunt kiezen, kun je beter één van de studies doen en een minor in de andere studie volgen, en dan een afstudeerrichting kiezen die een beetje in het midden ligt, dan verdiep je je ook in allebei. Het handigst qua werkvooruitzichten lijkt mij dan geschiedenis met een minor antropologie. Maar als je een specifieke reden hebt om geschiedkundige-antropoloog te worden, lijkt het mij dat ze goed te combineren zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 22:37
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Een reden om twee studies tegelijkertijd te doen als zij goed te combineren zijn is natuurlijk ook dat je maar één keer collegegeld betaalt per jaar. Je zou kunnen meenemen in je overweging dat één jaar uitloop minder duur is dan twee losse studies volgen. Mocht het te zwaar zijn, dan kun je altijd nog een studie laten vallen, zonder consequenties voor je prestatiebeurs (mits je de andere studie dan wel afrondt).

En verder is het zaak dat je voor je je keuze maakt heel goed uitzoekt bij de instelling(en) waar je de studie wil gaan volgen hoe goed de studies in de praktijk zijn te combineren. Bellen of mailen dus.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 17:49
jochemie
jochemie is offline
Let op:
volgend jaar kan de college gelden veranderen. Dan kan een school ook college geld vragen voor je tweede studie met 3000 euro extra. Dan is het niet meer aan te raden. Aangezien je ook nog kans op uitloop hebt.
Om dat precies te weten te komen zal je naar je school naarkeuze moeten vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren twijfel tussen twee studies
Verwijderd
11 16-06-2010 14:07
Studeren Twee studies hbo/wo
fallen_angel88
11 18-04-2007 18:06
Algemene schoolzaken Twee studies combineren?
ikleef
22 13-08-2004 23:08
Algemene schoolzaken Kosten bij twee studies
Verwijderd
32 07-11-2003 13:37
Algemene schoolzaken Twee studies in verschillende steden doen
Ik ben de Walrus!
7 05-01-2003 11:56
Algemene schoolzaken twee studies tegelijk
Requiem II
5 12-03-2002 08:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.