Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 15:47
Fluff-Ball
Avatar van Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Hey hey.. Ik heb de laatste tijd wat best vaak ruzie met mijn vriend. Hij is namelijk op vakantie geweest en daar was dan ook een meisje. Hij had over de telefoon al verteld dat hij haar heel knap vond enzo, maar er is niks gebeurt gewoon 'geouwehoer' beetje dollen dus. Ik heb alleen gemerkt dat hij heel erg met haar bezig is en dat stoort me. Ik vroeg of hij haar nog gesproken had en toen zei hij 'nee'. Hij emailt echter wel veel met haar en heeft haar in zijn msn, maar dat vertelde hij me niet. Verder nog wel meer maar ik heb een brief geschreven die het miss duidelijker uitlegd.

Lieve x,

Ik hoop dat je deze brief wilt lezen, want voor mij is hij heel belangrijk.
Je zult het waarschijnlijk al gemerkt hebben, maar het gaat niet echt goed tussen ons. Niet alleen had ik veel spanning omdat ik heel nerveus was van de uitslagen, maar ik heb doorgekregen (door mijn eigen gedrag) dat er meer is. Sinds kort is er al stukje bij beetje van alles uitgekomen, en ik weet dat je daar soms van geschrokken bent, maar ik denk dat het wel beter is. Eigenlijk heb ik bijna alles gezegd op een (niet zo heel) klein stukje na.

Ik moet je vertellen dat ik iets heel ergs heb gedaan. Ik heb daar zelf heel veel spijt van en ik weet ook hoe fout het is, dus je mag gerust boos op me worden maar ik moet het je wel vertellen. Ik heb namelijk in je email box gekeken. Het kon absoluut niet, maar ik heb het toch gedaan. Maar ik moet dit gewoon kwijt, ik heb het namelijk niet zomaar gedaan. Ik vond het heel erg dat je laatst tegen me gelogen had over iets dat onbelangrijk hoort te zijn. Ik merkte de laatste tijd al dat we veel minder contact hadden. Ik probeer het wel wat meer vind ik dmv smsjes en af en toe een email en bellen. En heel vaak heb ik het idee dat je het op zich wel leuk vind maar soms ook een beetje onnodig. Ik snapte dat totaal niet omdat ik je het liefst 24 uur per dag spreek (ik hou me in) en volgens mij heb je dat als je verliefd bent. Maar ja, jij bent niet zo van de sms. En toen ik je vroeg over de email en er eentje stuurde zei je dat je niet echt een emailer bent. Dat vond ik erg jammer, maar ik dacht, laat ik er maar niet over zeuren want dat doe ik al genoeg. Ook met bellen zeg je best vaak; zullen we hangen want ik heb niets meer te vertellen. Jij hebt mij blijkbaar dus niet echt veel te melden. Wat mij dan ook erg pijn deed was de hele rits emails die je blijkbaar aan ‘meisje’ hebt gestuurd gister. Dan ben je opeens wel een emailer? Terwijl ik op dezelfde dag een goedmaak-email stuur, waar ik totaal geen antwoord op krijg. Ook van het wegdrukken maakte ik een probleem, en dat was op zich niet zo heel erg, maar ik heb gewoon het gevoel dat ik niet zo interessant/belangrijk meer voor je ben. In die mailtjes stonden geen vreemde dingen ofzo, maar gewoon al het feit dat je mij niets te vertellen hebt, en niet echt praat met me over wat je overdag mee maakt en met een vreemd meisje die je vriendin niet eens is wel, kwetste me. Ook hoor ik soms hele verhalen van ‘vriendin’ (die had het weer van ‘vriend’) wat jullie gedaan hadden enzo, hartstikke leuk, terwijl ik daar niet over mee kon praten. Daar heb ik het ook nooit over gehad, maar dat vond ik ook vervelend. Ik woon zo ver van je af, dan heb je toch juist dingen te vertellen?
Maar ook al weet ik hoe fout het is wat ik heb gedaan, ik hoop dat je erover met me wil praten. Want ik heb gemerkt dat het voor jou misschien gezeur is, maar dat ik steeds meer het gevoel heb dat het tussen ons niet meer werkt. En dat wil ik niet. Ik hoop dat je niet al te boos bent, en ik hoop zó dat we gewoon bij elkaar blijven voor altijd. Maar ik voel gewoon dat het fout gaat en ik heb het gevoel dat ik daar wat aan moet doen.
Ik weet dat ik soms overdreven jaloers ben, en ik ben ook altijd heel bang om daarover te beginnen omdat veel relaties daaraan kapot gaan. Maar dat is hier niet het geval. Het is namelijk niet het meisje waar ik bang voor ben, ik weet gerust dat ik best leuk/knap ben dus het is niet zo dat ik op HAAR jaloers ben. Het gaat denk ik om het feit hoe jij erop reageert waar ik heel erg van schrik en waardoor ik het gevoel krijg, dat er inderdaad iets mis is.

Ik hoop niet dat je je nu gedwongen voelt om veel op te bellen ofzo dat moet uit jezelf komen. Ik wilde alleen aangeven dat ik hier erg mee zit. Ik hoop dus ook dat we er over kunnen praten, dan beloof ik om niet te huilen. Ik wil gewoon weten hoe jij het nou voelt, want het is niet goed als we geen behoefte hebben aan elkaar maar wel aan andere mensen..

Hijs nogal lang, maar ja...

Wat denken jullie, moet ik hem geven of maak ik hier een ontzettend groot punt en moet ik er gewoon niks van zeggen en geen ruzie meer maken. Ik ben namelijk zo bang dat we door al die ruzies uit elkaar gaan...

Laatst gewijzigd op 29-10-2004 om 11:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Dawn15 schreef op 28-10-2004 @ 16:47 :
[...] Hij is namelijk op vakantie geweest en daar was dan ook een meisje. Hij had over de telefoon al verteld dat hij haar heel knap vond enzo, maar er is niks gebeurt gewoon 'geouwehoer' beetje dollen dus.[...]
hij vond haar heel knap maar hij heeft alleen een beetje 'gedold'? En dat geloof jij?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:52
Mark
Avatar van Mark
Mark is offline
als ik het zo lees ben jij nog heel gek op hem en hij niet meer zo gek op jou. Nu moet je hem gewoon vragen of hij eerlijk wil zijn. Je doet het goed op deze manier! Nadat jullie goed gepraat hebben kunnen jullie verder, samen of als vrijgezellen.

Succes!

Mark
__________________
Deze gebruiker heeft geen handtekening ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:52
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Als je dit niet zult zeggen/geven of zoiets dergelijks ga je jezelf alleen maar kutter voelen omdat je ermee zit.
En hij zal waarschijnlijk ook duidelijk merken dat er wat is..
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:58
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Ik zou hem die brief gewoon geven. Er staat heel duidelijk in hoe jij je voelt, als hij het dan nog niet door heeft... Of zeg het allemaal gewoon rechtstreeks wat je hebt op geschreven, als hij niet zo'n 'schrijver' is. Is misschien wel moeilijker, maar je weet wel zeker dat je antwoord krijgt..

Sterkte ermee, ik hoop voor je dat het allemaal wat meevalt!
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 15:59
DeathKnight
DeathKnight is offline
Ben bang dat het meer van jou komt dan van hem. Hij vind je wel leuk en aardig. Maar ga er niet vanuit dat je over een jaar nog met hem hebt.

Ik zou als ik jou was om mezelf te beschermen het uitmaken. Maar dat is nogal voorbarig allemaal.

Ben iig benieuwd wat zijn reactie is.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 16:03
Fluff-Ball
Avatar van Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Okeej.. niet echt gezellig allemaal...

Maar vinden jullie het ook vreemd als hij tegen mij zegt 'niet zo'n emailer' te zijn, om vervolgens een hele sessie te houden met dat meisje.

We hadden ook ruzie gehad, en ik had een lief mailtje gestuurd om het goed te maken ook rond die tijd maar ik kreeg niks..

Wordt er gwoon zo onzeker van..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 16:13
hola
hola is offline
ik vind dat je een beetje een groot punt van maakt..
wel eerlijk dat je het van die inbox vertelt! maar ik ozu er gewoon eens over beginnen. en dan uitpraten..
ik hou persoonlijk niet zo van brieven. als is het alleen maar het idee dat hij het over een paar jaar weer na kan lezen!
__________________
8-)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 16:58
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
hmm. Dat heb deels nu ook. Dat ik het idee heb dat hij véél minder behoefte heeft aan contact dan ik. Alleen spelen er bij mij geen andere mensen in mee..
Ik denk wel dat het goed is om de brief te geven. Ik heb het idee dat het probleem nu groter geworden is door dat meisje, maar dat het er wel al was? Iig, met dat idee hou je het zelf ook niet zo lang vol. En ik vind het wel degelijk waard om aadacht te besteden aan dat het lijkt dat hij minder om je geeft, en dat een relatie nogal wat minder waard is als hij je weinig meer vertelt over de rest van zijn leven.
Zorg wel dat je er ook nog over praat, want er is vast wel iets onduidelijk in de brief (al vind ik dat je je goed verwoordt in de brief)
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 17:03
Fluff-Ball
Avatar van Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Okey, hijs er waarschijnlijk achtergekomen dat ik het gelezen heb. Hij doet alleen alsof ie het niet weet, hij heeft wel zijn wachtwoord veranderd en andere (daarnet nog ongelezen mail) helemaal verwijderd..

Ik weet niet maar juist ALS er niks aan de hand is vind ik dit vreemd..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Dawn15 schreef op 28-10-2004 @ 17:03 :
Maar vinden jullie het ook vreemd als hij tegen mij zegt 'niet zo'n emailer' te zijn, om vervolgens een hele sessie te houden met dat meisje.

We hadden ook ruzie gehad, en ik had een lief mailtje gestuurd om het goed te maken ook rond die tijd maar ik kreeg niks..

Wordt er gwoon zo onzeker van..
Dat kan ik begrijpen..
En dat is heel normaal en logisch.. dat van die emailtjes is idd raar vind ik. En ookal kun je hier misschien niet zoveel verdachte dingen noemen, jij merkt gewoon dat er iets niet klopt, je voelt dat.. je merkt dat dingen meer van jouw kant komen. Dus dan geloof ik ook wel dat dat waar is. Jij bent hartstikke verliefd op hem en je twijfelt of dat van zijn kant nog wel zo is, en terecht.

Ik ben ook echt heel bang voor je dat hij toch gevoelens voor dat meisje heeft gekregen. Jullie hebben er steeds ruzie over omdat jij gewoon wéét dat er iet is, dat er iets niet goed zit.. en hij weet dat ook, maar voelt zich misschien schuldig ofzo, hij voelt zich er iig erg raar door.. waardoor hij het niet fijn vindt om erover te praten. En daarom noemt hij het gezeur.. hij weet zich geen houding te geven, kan zich niet goed verantwoorden. Maar het IS zeker geen gezeur! Het is zelfs ontzettend belangrijk.

Het kan een goed idee zijn om hem die brief te geven, je bent daar in ieder geval ontzettend open en eerlijk in geweest en misschien stimuleert het hem wel om op een rustige manier antwoord te geven. Misschien dat hij ook een brief terug kan schrijven? Of anders dan moet je hem er maar gewoon antwoord op laten geven, maar dan zonder hem in de rede te vallen.. want dan loopt het weer uit op ruzie enzo. Het is juist belangrijk dat hij eerlijk antwoord geeft, het liefst zo uitgebreid mogelijk, zodat je er wat aan hebt. Dat krijg je alleen voor elkaar als je hem uit laat praten..

Maarja.. wees voorbereid.. het kan zijn dat wat hij te zeggen heeft niet hetgene is wat hij de afgelopen tijd gezegd heeft, dat het niet is wat je wilt horen..

sterkte
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 17:42
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
wil jij een vriend die over andere meisjes zegt dat ze zo knap zijn? wil je een vriend die jou daarmee onzeker maakt?
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 17:55
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
DNMB schreef op 28-10-2004 @ 18:42 :
wil jij een vriend die over andere meisjes zegt dat ze zo knap zijn? wil je een vriend die jou daarmee onzeker maakt?
Nou zeg, alsof dat bewust is...
Er zijn zoveel meiden die maar blijven vragen als ze een relatie hebben "wat vind je van haar...vind je haar mooi? etc etc"...dus dat hij een ander meisje erg knap vindt en dan op zo'n vraag zoiets antwoordt, is wellicht alleen maar eerlijkheid...is daar wat mis mee?
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:20
suikerprinses
Avatar van suikerprinses
suikerprinses is offline
ik ga je er wel over pm'en
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 23:13
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wel beetje vaag ja van 'm!! mooie brief trouwens!! ik zou hem gewoon geven en dan erover praten, lijkt me het beste!

veel succes!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 05:35
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
In de beginperiode van onze relatie wilde ik mijn vriend ook eigenlijk 24 uur per dag spreken. Ik wilde hem elke dag bellen/smsen/emailen, gewoon om contact te hebben. Dat kan heel verstikkend werken
Hij wilde wat meer ruimte. (Begrijpelijk).
Dus nu bellen/smsen/mailen we gewoon als we zin hebben en verwachten we er ook niets meer van. (Dus geen gesmacht op antwoord). Fijn is dat

Je hoeft het je niet aan te trekken als je vriend minder contact wil dan jij. Dat hoeft echt niet te betekenen dat hij niet (of minder) van jou houdt.

Maar, ik zou het ook lullig vinden als hij met een ander meisje mailt in plaats van met mij.
Ik zou het zeker tegen hem zeggen.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 10:36
Fluff-Ball
Avatar van Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Ja, ik ga het er ook zeker met hem over hebben.

Vanavond ga ik weer naar hem toe en we hebben het over de telefoon 'soort van' goed gemaakt. Toch zijn er dingen waar ik mee zit, en niet echt antwoord op heb gekregen waarvan ik wil weten wat er nou precies aan de hand is. Ik wil namelijk weten waarom hij gelogen had over contact met haar (hij zei dat hij haar na de vakantie niet meer gesproken heeft) en ik wil graag weten waarom zij onderhand meer emails heeft gehad in 3 dagen dan ik alle 8 maanden die we samen zijn. Want dan zit er ook niet iets goed lijkt me...

Ik vroeg namelijk waarom ik geen reactie kreeg op mijn emailtjes, maar hij zei 'dan spreek ik je toch s avonds op msn ofzo'.

Terwijl hij haar OOK s avonds op msn spreekt en toch emails stuurt. Eentje eindigde zelfs met: ik ga nu vragen hoe het met je gaat, want dan moet jij mij weer een email terug sturen Maar alleen als je zin hebt of tijd hebt hoor! Ik spreek je vanavond op MSN!

Mijn computer thuis is kapot, dus ik zei.. jammer he dat ik geen msn heb.. Zegt ie 'waarom?'.

Grrrr.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 11:33
Fluff-Ball
Avatar van Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 29-10-2004 @ 06:35 :
In de beginperiode van onze relatie wilde ik mijn vriend ook eigenlijk 24 uur per dag spreken. Ik wilde hem elke dag bellen/smsen/emailen, gewoon om contact te hebben. Dat kan heel verstikkend werken
Hij wilde wat meer ruimte. (Begrijpelijk).
Dus nu bellen/smsen/mailen we gewoon als we zin hebben en verwachten we er ook niets meer van. (Dus geen gesmacht op antwoord). Fijn is dat

Je hoeft het je niet aan te trekken als je vriend minder contact wil dan jij. Dat hoeft echt niet te betekenen dat hij niet (of minder) van jou houdt.

Maar, ik zou het ook lullig vinden als hij met een ander meisje mailt in plaats van met mij.
Ik zou het zeker tegen hem zeggen.
Ik snap dat dat verstikkend is, en dat is dus ook niet echt de bedoeling. Hoe wel ik het wel graag wilde altijd, heb ik er nooit echt een probleem van gemaakt omdat ik er wel begrip voor op kon brengen. Maar nu dit aan de hand is denk ik er toch wel een tikkeltje anders over.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-10-2004, 13:25
-bambi-
Avatar van -bambi-
-bambi- is offline
Ik zou er liever over praten als ik jou was en wel eerlijk zeggen over dat je zijn mail hebt gelezen enzo want jongens houden meestal niet van brieven, en als je er met hem over praat weet je gelijk zijn mening zegmaar..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 13:35
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ik zou het ook niet vertrouwen. zoals je zegt dat je onzeker wordt dat hij opeens nu wel een e-mailer is, ik vind het niet kloppen. wonen jullie heel ver uit elkaar? ik vind het vreemd en zou hem er zeker mee confronteren. zo zit je jezelf heleaal op te fokken (en niet zonder reden) en ik vind dat hij daar wel een uitleg te geven heeft. het is natuurlijk nooit goed om in iemands mail te kijken, maar als je dan zoiets vind moet j het teogeven en het erover hebben.

ik hb het ook wel met ex-vriendjes gehad dat ik meer contact wilde dan hij, maar dat had dan niets te betekenen. maar omdat jouw vriend dat nu wel met andere meisjes heeft vind ik het heel raar. ook had hij wel eens mogen vertellen dat hij zoveel contact met haar heeft, als het toch niets betekend kan hij het toch gewoon zeggen?! zo wordt het alleen maar stiekem.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 13:55
Faery
Faery is offline
Hehe, over een paar dagen ben je vrijgezel.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 14:05
Fluff-Ball
Avatar van Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Citaat:
Faery schreef op 29-10-2004 @ 14:55 :
Hehe, over een paar dagen ben je vrijgezel.
Dankje, nu voel ik me een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 14:10
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Ik weet denk ik wel hoe jij je voelt....moedeloos, gefrustreerd en niet wetend wat te doen, ik herken veel van wat jij schrijft....wil je er over praten? voeg me dan toe op msn...want dan kunnen we het er beter over hebben dan op dit forum lijkt mij....ok?
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 14:11
Fluff-Ball
Avatar van Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Citaat:
evanescene schreef op 29-10-2004 @ 15:10 :
Ik weet denk ik wel hoe jij je voelt....moedeloos, gefrustreerd en niet wetend wat te doen, ik herken veel van wat jij schrijft....wil je er over praten? voeg me dan toe op msn...want dan kunnen we het er beter over hebben dan op dit forum lijkt mij....ok?
Ja precies.. Maar ik ga zodirect naar hem toe. Hij woont namelijk 160 km van me vandaan. Dus ik ben het weekend daar en ben dus niet op msn, helaas. Ik hoop dat het uit te praten is, volgens hem is er allang geen probleem meer, maarja dat moet natuurlijk van 2 kanten komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik weet niet wat ik voel
Larlarlee96
6 08-07-2016 11:15
Liefde & Relatie Verliefd, weet niet wat te doen...
Anonymous96
2 17-11-2015 14:01
Liefde & Relatie wat te doen
ehab238
5 15-10-2013 23:09
Liefde & Relatie Verliefd maar weet niet wat te doen
Rated
9 02-03-2010 09:06
Liefde & Relatie Weet niet wat te doen...
Tofke
2 03-11-2002 11:08
Verhalen & Gedichten Wat te doen
Verwijderd
4 31-10-2002 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.