Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2002, 13:58
)Vampje(
)Vampje( is offline
maar ik droom tegenwoordig vaak over kots en over mensen die aan het kotsen zijn. Ik word dan misselijk wakker.
Ik denk dat het komt omdat ik er gewoon absoluut niet tegen kan, ik ben er tijdens het uitgaan continu mee bezig.
Maar wat doe ik eraan?

Ik weet dat het ontzettend ongeloofwaardig klinkt, maar het is geen flauwekul.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2002, 14:02
Verwijderd
http://www.mindtuning.nl/algemeneangsten.shtml

braakangst - ofwel angst om over te geven. Braakangst vormt een uitzondering in dit rijtje, omdat dit beslist niet leidt tot flauwvallen. De persoon in kwestie is bang om geconfronteerd te worden met mensen die braken en zal om die reden bijvoorbeeld vaak feesten en partijen vermijden. De persoon die hier last van heeft zal zelf nauwelijks of nooit braken, de angst hiervoor is echter allesoverheersend.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 14:03
)Vampje(
)Vampje( is offline
Oh, ik wist niet dat dat echt een fobie is!!
Maar wat doe je eraan?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef:
Oh, ik wist niet dat dat echt een fobie is!!
Maar wat doe je eraan?
Geen flauw idee.

Ik zit er zelf mee namelijk; bij mij is het niet zo dat ik daarvan droom, in tegendeel, ik druk het allemaal weg. Maar als ik bijvoorbeeld met het openbaar vervoer rij, of ergens in een drukke winkel of discotheek sta, voel ik me regelmatig misselijk en ben ik bang over te geven.

[edit]
En dat is best lullig, als je nagaat dat de laatste keer op vakantie in Noorwegen was (2 jaar geleden)..

Laatst gewijzigd op 30-06-2002 om 14:13.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 15:25
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
******** schreef:
Geen flauw idee.

Ik zit er zelf mee namelijk; bij mij is het niet zo dat ik daarvan droom, in tegendeel, ik druk het allemaal weg. Maar als ik bijvoorbeeld met het openbaar vervoer rij, of ergens in een drukke winkel of discotheek sta, voel ik me regelmatig misselijk en ben ik bang over te geven.

[edit]
En dat is best lullig, als je nagaat dat de laatste keer op vakantie in Noorwegen was (2 jaar geleden)..
Ja maar wat is er dan zo erg aan overgeven? Het is een beetje vies en je krijgt er keelpijn van. Misschien ben je bang dat het over je kleren komt. Ik zou in dat geval altijd in papieren zak binnen hand bereik houden. Of ben je bang dat je er in smoort? Bedenk dan dat je altijd je neus nog hebt om door te ademen en dat je als je eet ook niet smoort.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 16:18
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef:
Ja maar wat is er dan zo erg aan overgeven?
't is denk ik dat ik vooral niet (negatief) in het middelpunt van de aandacht wil staan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 16:58
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Hehehe vind ik eigenlijk wel grappig dat je daarover droomt.
Seg, braakangst zou ik het nu ook niet noemen. Het is omdat je er teveel mee geconfronteerd wordt en het vies is. Wel, wat doe je eraan? Minder uitgaan en zo zul je minder kots moeten aanzien..
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 19:36
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
******** schreef:
't is denk ik dat ik vooral niet (negatief) in het middelpunt van de aandacht wil staan.
Ja maar overgeven kan toch iedereen overkomen? Er zijn wel ergere dingen waarmee je negatief in de belangstelling kunt staan, in het openbaar in je broek pissen lijkt me nog veel erger of in het openbaar een paniek aanval krijgen. (zoals in die reclame van Nokia, van dat meisje dat een griezelfilm op haar mobiele telefoon zit te kijken)
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 12:57
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:


Ja maar wat is er dan zo erg aan overgeven? Het is een beetje vies en je krijgt er keelpijn van. Misschien ben je bang dat het over je kleren komt. Ik zou in dat geval altijd in papieren zak binnen hand bereik houden. Of ben je bang dat je er in smoort? Bedenk dan dat je altijd je neus nog hebt om door te ademen en dat je als je eet ook niet smoort.
Nee, bij mij is het juist het ZIEN van overgevende mensen of kots die ergens ligt, niet het zélf overgeven.
Ik heb altijd gezegd: Ik kots liever zelf dan dat ik het iemand anders zie doen. Dat is misschien ook juist het vreemde...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 14:23
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik vind kots van anderen altijd vies, maar ik heb zelf echt een braakfobie. Het is niet dat ik bang ben om negatief over te komen (hoewel die keer dat ik op het schoolplein moest overgeven, terwijl m'n ex ernaast stond heel erg was....), maar wat ik het ergst vind is dat super-misselijke gevoel.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Gedachten over (ge)dichten
Geel
125 24-01-2013 15:14
Software & Hardware [Videokaart] Aanschaf nieuwe
Captain N
57 10-11-2005 16:33
Muziek Pink Floyd, vertel jullie ervaring!
JesperV
102 08-08-2004 10:08
Drugs & Alcohol wiet+hasj illigaal?
Günther
91 11-04-2004 16:11
Seksualiteit moeite met seks
vivaldi
29 27-02-2004 13:40
Verhalen & Gedichten Niet van mij maar toch heel speciaal voor me
miro
5 04-04-2002 21:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.