Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2006, 22:16
Athena22
Athena22 is offline
Oewh wat komt dit dichtbij zeg. Ren nu chaotisch rond, gooi laatste spullen in dozen. Jullie nemen posters mee? Hmm, ik had Johnny Depp POTC-poster als kinderachtig afgeschreven, maar ga dat nog even in consideratie nemen .

@ickeicke: super, die kamer! Kiss_the_sky nog ontmoet?
Advertentie
Oud 21-08-2006, 07:57
Verwijderd
zie jullie zo
Oud 21-08-2006, 08:01
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Hmmm... heb net ook maar even het forum weer een keer bijgelezen. Beetje jammer dat we hier nog geen universiteitsnetwerken voor internet hebben idd.. Nou jah dan in het weekend thuis maar even wat overzetten.
Voor de RA'ers, tot 10 uur!
Oud 21-08-2006, 14:06
Joyceb
Joyceb is offline
Ik ben helemaal blij met mijn ikea-kast. Nadeel is dat die ooknog ingepakt moet worden en ik geen zin heb in inpakken van dingen. Dat zal ik nog wel uit blijven stellen denk ik. Misschien ergens volgende week..

Zodadelijk ga ik alle studenten nog fijn stalken door in de postbussen de Infrarood van de JS Utrecht te stoppen (mwhuhahaha =)) (we hadden veel te veel en ik riep optimistisch dat ik het wel zou verspreiden hier )

Waar zitten jullie allemaal??
Oud 21-08-2006, 14:07
Joyceb
Joyceb is offline
Overigens.. geen enkele poster is te kinderachtig voor de gemeenschappelijke ruimte =). (Al zit je nu al in Utrecht en is het dus niet meer relevant..)
Oud 21-08-2006, 16:52
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
En hoe was de eerste dag van de intro-week? Al veel leuke mensen ontmoet?
Vanaf volgende week zal ik ook weer naar het Roggeveen verkassen. Iedereen die daar nu zit tevreden met zn kamer? En een beetje een leuke gang? Of nog niet zoveel mensen ontmoet?
Oud 21-08-2006, 21:24
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 21-08-2006 @ 17:52 :
En hoe was de eerste dag van de intro-week? Al veel leuke mensen ontmoet?
Vanaf volgende week zal ik ook weer naar het Roggeveen verkassen. Iedereen die daar nu zit tevreden met zn kamer? En een beetje een leuke gang? Of nog niet zoveel mensen ontmoet?
De gang is tof, mn kamer is tof, mijn tutor is tof en de eerste introdag was, op de regen na ook tof (placement essay ging best goed).

Wat alleen minder tof is, is dat ik nog niet helemaal weet welke vakken ik volg komend semester. Mijn tutor heeft mijn rooster gemaild, maar ik krijg nu mijn email niet aan de praat . Als er een RA'er is die mij daar via een PM oid mee zou kunnen helpen, zou dat erg welkom zijn.

Wel weet ik dat ik in ieder geval Frans heb, dat hoorde ik van een derdejaars die dat vak ook gaat volgen en mijn naam op de lijst had zien staan. Een beetje onverwacht, maar niet perse onplezierig. Al hoorde ik wel van een tweedejaars die zowel Frans als Spaans had, dat Frans wel behoorlijk pittig was .
Oud 22-08-2006, 16:59
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
@ickeicke: heb je een PM gestuurd over de mail.

Voor andere nieuwe RA-ers die er ook nog niet over uit zijn: ga naar http://mail.roac.nl, typ voor je gebruikers-naam (datgene wat dus voor de @ staat in je mail) "ra/" (bijv ra\x.xxxx) en dan in het volgende scherm je wachtwoord. Nu zou het moeten werken.

En over hoe je kan zien welke vakken je hebt: Workspaces (zul je nog veel nodig hebben op RA). http://workspaces.roac.nl en dan inloggen met je student-number en een wachtwoord, maar voor dat wachtwoord moest je vorig jaar geloof ik iets speciaals doen, weet niet precies meer wat. Misschein dat het via het inloggen wordt uitgelegd, anders krijg je daar vast nog wel uitleg over (als het goed is)... En anders zit er idd niks anders op dan via je tutor om je rooster vragen.

Fijne week nog allemaal!
Oud 22-08-2006, 17:09
ickeicke
ickeicke is offline
Dank je. Ik heb precies gedaan wat jij ook zei (stond ook op het papier waar je username en password op stonden, maar dat werkte niet.
Zowel niet op mijn kamer als in de Zeeuws Biblitheek.

Net ben ik even langs het computerlokaar in Eleanor geweest, daar ingelogd, password verandert, en toen kon ik wel inloggen, ook op mn kamer .
Oud 22-08-2006, 20:58
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Heeee allen!

Ik zit in Kromhout 139, heb hele leuke huisgenootjes. Ik ben echt ontzettend moe, vandaag de hele dag door Utrecht gestruind (groep 19) maar wel heel lekker gegeten hoor!
Hoe vonden jullie het tot nu toe?
Oud 23-08-2006, 00:31
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 22-08-2006 @ 21:58 :
Heeee allen!

Ik zit in Kromhout 139, heb hele leuke huisgenootjes. Ik ben echt ontzettend moe, vandaag de hele dag door Utrecht gestruind (groep 19) maar wel heel lekker gegeten hoor!
Hoe vonden jullie het tot nu toe?
Volgens mij moet ik je dan tegen zijn gekomen!

Ik zat bij de info in Hoog Catherijne bij Nikki (verantwoordelijke om jullie de uitleg + coupons te geven geloof ik) samen met een vriendin (duitse meisje) tussen 13.30 en 14.30, en volgens mij zijn we groep 19 toen nog tegen gekomen.
Oud 23-08-2006, 08:16
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 23-08-2006 @ 01:31 :
Volgens mij moet ik je dan tegen zijn gekomen!

Ik zat bij de info in Hoog Catherijne bij Nikki (verantwoordelijke om jullie de uitleg + coupons te geven geloof ik) samen met een vriendin (duitse meisje) tussen 13.30 en 14.30, en volgens mij zijn we groep 19 toen nog tegen gekomen.
Ik kan me volgens mij alleen Nikki herinneren, volgens mij waren wij ook pas rond 16 uur in HC. Wel grappig dit, ik verdenk iedereen ervan s.commer te zijn
Oud 23-08-2006, 08:55
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Niet Slaan.... Ik zit ook in groep 19 (Pirates!) xD Wie ben jij? Ik woon in The Wall, 21 J trouwens. Vind het allemaal nog leuk tot nu toe. Heb eindelijk internet verbinding gefixed, mijn IBM laptop deed moeilijk -_- Nu tijd voor brunch :w
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 09:44.
Oud 23-08-2006, 18:54
Athena22
Athena22 is offline
Wooh, introweek is echt SUPER!

Omg, Niet Slaan en Esther, jullie zitten bij de Pirates? Met de blauwe dolfijn?

Ik woon in W (Tibeert), 152A. Redelijke kamer, enorm grote living room. Leuke unit mates. Hoe zijn die van jullie?
Oud 23-08-2006, 19:16
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 23-08-2006 @ 19:54 :
Wooh, introweek is echt SUPER!

Omg, Niet Slaan en Esther, jullie zitten bij de Pirates? Met de blauwe dolfijn?

Ik woon in W (Tibeert), 152A. Redelijke kamer, enorm grote living room. Leuke unit mates. Hoe zijn die van jullie?
Je bent mijn buur!
Ik woon in 154.

Je noemt het een redelijke kamer? =) Wacht maar tot je in kromhout hebt gezeten en dan vind je dit een erg prettig kamer. Vooral erg ruim en licht!
Onze living room is niet zo super groot, maar wat maakt het ook uit als je 4 pitten hebt =).
Oud 24-08-2006, 02:19
Athena22
Athena22 is offline


That's really scary. 154? Dus woonkamer grenst aan patio geval?
Oud 24-08-2006, 08:43
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Go PIRATES!!!
Oud 24-08-2006, 10:43
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Wat mij nou niet echt duidelijk wordt van het UCU is wat het programma nou helemaal voorstelt......

Is het zo dat als je op de hogere niveaus l>300 het niveau nadert van wat een bachelor normaal zou halen of blijf je echt ver achter bij die gasten?

En men spreekt van een studiedruk van ongeveer 60 uur in de week, heb je dan eigenlijk nog naast je studievereniging, wat uitgaan en wat gezellige dingen doen in de avond wel tijd om te werken ofzo?
Want anders ga ik wel een best dikke studiefinancieringschuld tegemoet als ik deze studie zou willen doen.
Mijn ouders zijn namelijk zeer tegen geld geven als ik boven de 18 ben......
Oud 24-08-2006, 12:49
Verwijderd
Hoe kan een introweek waar je zo weinig zuipt dat je 's ochtends nog kan typen nou super zijn?
Oud 24-08-2006, 14:50
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Citaat:
Snees schreef op 24-08-2006 @ 13:49 :
Hoe kan een introweek waar je zo weinig zuipt dat je 's ochtends nog kan typen nou super zijn?
-_-
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Oud 24-08-2006, 14:51
planckton
planckton is offline
Heejj,

Introweek is idd super!! Ik zit in een van de nieuwe gebouwen, belijn. Supermooie kamer en woonkamer. Ik ben de enige eerstejaars in mijn unit, maar gelukkig heb ik superleuke unitmates
Zullen we onze namen anders ff bekend maken, dan hoef ik niet iedereen ervan te verdenken een s.commer te zijn. De mijne is Annelli, kzit in groep 11.
Seeya!
Oud 24-08-2006, 14:54
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
planckton schreef op 24-08-2006 @ 15:51 :
Zullen we onze namen anders ff bekend maken, dan hoef ik niet iedereen ervan te verdenken een s.commer te zijn.
Bernadette, groep 9 .
Oud 24-08-2006, 14:55
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Mijn naam is Marja en ik ben al 16 jaar alcoholi... uhmm ik zit in groep 19
Oud 24-08-2006, 14:55
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 24-08-2006 @ 15:54 :
Bernadette, groep 9 .
Oeh, jou heb ik gezien, je ging gisteren met de brunch bij mij aan tafel zitten!
Oud 24-08-2006, 18:00
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Esther (surprise), groep 19

Marja en Bernadette heb ik al ontmoet ^_^
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Oud 24-08-2006, 20:48
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 24-08-2006 @ 15:55 :
Oeh, jou heb ik gezien, je ging gisteren met de brunch bij mij aan tafel zitten!
Ben jij dat meisje uit Zeeland?
Oud 24-08-2006, 21:00
ickeicke
ickeicke is offline
Straks (thema)feest . Ben benieuwd .
Oud 24-08-2006, 21:54
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
iThink schreef op 24-08-2006 @ 11:43 :
Wat mij nou niet echt duidelijk wordt van het UCU is wat het programma nou helemaal voorstelt......

Is het zo dat als je op de hogere niveaus l>300 het niveau nadert van wat een bachelor normaal zou halen of blijf je echt ver achter bij die gasten?

En men spreekt van een studiedruk van ongeveer 60 uur in de week, heb je dan eigenlijk nog naast je studievereniging, wat uitgaan en wat gezellige dingen doen in de avond wel tijd om te werken ofzo?
Want anders ga ik wel een best dikke studiefinancieringschuld tegemoet als ik deze studie zou willen doen.
Mijn ouders zijn namelijk zeer tegen geld geven als ik boven de 18 ben......
Waar heb je tot nu toe gekeken voor info?

Het is de bedoeling dat je na 3 jaar en de juiste vakken gekozen te hebben door kan stromen naar een master. Dus ja, de 300 levels horen van een vergelijkbaar niveau te zijn als de hoogste vakken in een reguliere universitaire bachelor.

De studiedruk is minder dan 60 uur per week.
Gemiddeld ben je 16 uur aan lessen kwijt (8 x 2 uur) en kost het voorbereiden van de lessen ook zo'n 2 uur (tevels 8x2 uur) dus zit je op 32 uur. Daarnaast zijn er pieken tijdens weken waarin je essays/papers moet schrijven/inleveren, extra stof moet lezen en tentamens hebt ('Mid-term' en 'Finals')
Gemiddeld tussen de 30 en 40 uur denk ik.

Je hebt nog wel tijd om een leven naast UC te hebben, al raad ik het niet aan gelijk in je eerste jaar eerste semester lid te worden van een studievereniging omdat het best intensief is en het ook een overgang is van de middelbare school naar het studentenleven.

Meeste mensen werken trouwens niet op UC, maar we hebben 1.5 maanden kerstvakantie en een summerbreak van 3 maanden (als je in beide geen extra courses volgt) en dat gebruiken de meeste studenten om bij te verdienen.
Overigens zullen je ouders toch wel mee moeten betalen als het niet lukt om te werken namenlijk..want elke maand (in totaal 9 keer) 900 euro betalen is meer dan je stufi op maximaal.
Oud 24-08-2006, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Joyceb schreef op 24-08-2006 @ 22:54 :
Je hebt nog wel tijd om een leven naast UC te hebben, al raad ik het niet aan gelijk in je eerste jaar eerste semester lid te worden van een studievereniging omdat het best intensief is en het ook een overgang is van de middelbare school naar het studentenleven.
Ligt het aan mij of wordt in Nederland praktisch iedere student lid van de/een studievereniging, voor de maandelijkse borrel en het middagje karten?
Oud 24-08-2006, 22:05
Joyceb
Joyceb is offline
Ik bedoelde dan ook studentenvereniging..

(Iedereen wordt overigens automatisch lid van UCSA en ASIC, de vereningen op UC.. dus ik bedoelde ook nog eens de externe verenigingen.)
Oud 25-08-2006, 09:13
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 24-08-2006 @ 21:48 :
Ben jij dat meisje uit Zeeland?
Nee maar ik ben dat andere blonde meisje dat naast haar zat
Oud 25-08-2006, 10:17
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
[QUOTE]Joyceb schreef op 24-08-2006 @ 22:54 :

Waar heb je tot nu toe gekeken voor info?
ben op de open dag geweest en de site....


Dus ja, de 300 levels horen van een vergelijkbaar niveau te zijn als de hoogste vakken in een reguliere universitaire bachelor.
Oké, dat is dan wel chill, al zal dat waarschijnlijk niet gelden voor rechten helaas....


De studiedruk valt dus nog wel enigszins mee, en als je het gewoon niet kan halen, dan zijn mijn ouders wel bereid er wat bij te gaan leggen. Het gaat ze er alleen om dat je er zelf wat voor doet om je een beetje staande te houden....
Oud 25-08-2006, 10:52
Joyceb
Joyceb is offline
[QUOTE]iThink schreef op 25-08-2006 @ 11:17 :
Citaat:
Joyceb schreef op 24-08-2006 @ 22:54 :

Waar heb je tot nu toe gekeken voor info?
ben op de open dag geweest en de site....


Dus ja, de 300 levels horen van een vergelijkbaar niveau te zijn als de hoogste vakken in een reguliere universitaire bachelor.
Oké, dat is dan wel chill, al zal dat waarschijnlijk niet gelden voor rechten helaas....


De studiedruk valt dus nog wel enigszins mee, en als je het gewoon niet kan halen, dan zijn mijn ouders wel bereid er wat bij te gaan leggen. Het gaat ze er alleen om dat je er zelf wat voor doet om je een beetje staande te houden....
Waarom zou dat niet gelden voor rechten?

Studiedruk valt mee vergeleken met wat er geclaimd wordt dat we moeten doen, het is nog steeds wel meer dan een gemiddelde student aan studielasturen heeft. En in plaats van elke week 8 uur een bijbaantje te hebben kan je nu enkele maanden 40 uur per week werken (en daarmee waarschijnlijk ook nog eens een beter verdienend bijbaantje vinden).
Oud 25-08-2006, 10:55
Joyceb
Joyceb is offline
Overigens als je bedoelt dat je moeilijker kan doorstromen naar de studie internationaal Recht aan een NL uni dan heb je gelijk geloof ik. Vroeger was de doorstroom goed geregeld nu is er wat gedoe.
Aan de andere kant kan je dat wellicht opvangen door in het 1/2/3e jaar een aantal vakken te volgen bij Rechten of je master in het buitenland gaan doen (waar het UC systeem veel gebruikelijker is en toegang tot Int. Recht ook makkelijker).

Overigens zegt dit nog steeds niets over de kwaliteit van de 300-levels (die zijn nog steeds te vergelijken) maar meer met de hoeveelheid vakken die je hebt gedaan. En Internationaal Recht vind dat schijnbaar vaak niet voldoende om zonder bijspijkerjaar te beginnen.
Oud 25-08-2006, 10:59
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Zeg Joyce, heb je of ken je misschien iemand die boeken heeft van Cultures of Intro to Literature? Ik ben hard op zoek naar tweedehands boeken.
Oud 25-08-2006, 11:06
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 25-08-2006 @ 11:59 :
Zeg Joyce, heb je of ken je misschien iemand die boeken heeft van Cultures of Intro to Literature? Ik ben hard op zoek naar tweedehands boeken.
Een vriendin van me heeft vorig jaar Cultures gedaan. Ik kan het wel aan haar vragen.

Een andere optie is om bij www.ucstudents.nl/booksales te kijken bij het vak cultures en of daar nog 2e hands boeken worden verkocht.
Oud 25-08-2006, 11:09
ickeicke
ickeicke is offline
Heb net ook mijn boeken gekocht.

Alleen waren er lang niet genoeg boeken voor twee verplichtte eerste semester vakken (methods & statistics en de beide english vakken). Hardstikke stom natuurlijk, omdat ze gewoon weten dat elke eerste jaars die boeken moet hebben.

En de prijs/kwantiteit verhouding is soms vrij ver te zoeken. Ik zag een aantal grote dikke biology boeken voor minder dan 50 euro, terwijl een van mijn rechten boekjes van nog geen 500 pagina's 80 euro kostte. Ik ben in totaal misschien wel bijna 400 euro kwijt .

Feestje van gister was tof trouwens, alleen had ik een tutor meeting om 9.00 .
Oud 25-08-2006, 11:12
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 25-08-2006 @ 12:09 :
Heb net ook mijn boeken gekocht.

Alleen waren er lang niet genoeg boeken voor twee verplichtte eerste semester vakken (methods & statistics en de beide english vakken). Hardstikke stom natuurlijk, omdat ze gewoon weten dat elke eerste jaars die boeken moet hebben.

En de prijs/kwantiteit verhouding is soms vrij ver te zoeken. Ik zag een aantal grote dikke biology boeken voor minder dan 50 euro, terwijl een van mijn rechten boekjes van nog geen 500 pagina's 80 euro kostte. Ik ben in totaal misschien wel bijna 400 euro kwijt .

Feestje van gister was tof trouwens, alleen had ik een tutor meeting om 9.00 .
Ik heb nog 2 M&S boeken die ik best wil verkopen. In beide boeken is niet geschreven en vrij weinig bekeken (geen rare ezelsoren e.d. dus), welke titels heb je nodig?

400 euro Da's veel! Mijn eerste semester was ong. 300 euro en 2e 250 geloof ik. Nu ben ik maar 205 euro kwijt =) (1 vak heeft geen boeken!)

Overigens.. je zal ook nog de nodige euro's kwijt zijn aan de readers. Zeker in de social sciences hebben ze een handje van 200+ pagina's readers maken.
Oud 25-08-2006, 11:21
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 25-08-2006 @ 12:12 :
Ik heb nog 2 M&S boeken die ik best wil verkopen. In beide boeken is niet geschreven en vrij weinig bekeken (geen rare ezelsoren e.d. dus), welke titels heb je nodig?

400 euro Da's veel! Mijn eerste semester was ong. 300 euro en 2e 250 geloof ik. Nu ben ik maar 205 euro kwijt =) (1 vak heeft geen boeken!)

Overigens.. je zal ook nog de nodige euro's kwijt zijn aan de readers. Zeker in de social sciences hebben ze een handje van 200+ pagina's readers maken.
Die M&S boeken zijn;
0 155061399 Hoyle Research methods in social relations
0 534467237 Devore Statistics


In totaal kosten mijn boeken voor het eerste semester 463,95 ...

EDIT:

Gezien het belachelijke bedrag dacht ik dat ik ergens een fout had gemaakt, dus ik heb het even na gerekend. Het blijkt € 477,85
te zijn (eigenlijk € 508,60, inclusief het aanbevolen woordenboek).

Dat is toch verbijsterend .

Er zit ook gigantisch verschil tussen vakken (niet dat dat een slecht punt is ofzo, daar valt meestal weinig aan te doen vrees ik);

ACC211 QUALITATIVE METHODS I: THEORY AND PRACTICE kost bijna 150 euro.

SSC111 INTRODUCTION TO SOCIOLOGY nog geen 70.

SSC151 INTRODUCTION TO POLITICAL THEORY nog geen 45.

ACC210 METHODS & STATISTICS II bijna 170.


Voor een goed, dik, hard cover wetenschappelijk boek is bijvoorbeeld 70 euro niet zo gek, maar 60 euro voor "Little Brown Compact Handbook" ?

Laatst gewijzigd op 25-08-2006 om 11:52.
Oud 25-08-2006, 12:00
RenT
RenT is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 25-08-2006 @ 12:21 :


Dat is toch verbijsterend .

Er zit ook gigantisch verschil tussen vakken (niet dat dat een slecht punt is ofzo, daar valt meestal weinig aan te doen vrees ik);

Het wordt nog wel minder, zeker naar de 300-levels toe heb je steeds meer vakken met alleen readers..

Maar... vergelijk het ook maar eens met andere studies.. je zal er genoeg kunnen vinden waar je jaarlijks room 1000 aan boeken uit (zou moeten ) geven... en je kan natuurlijk altijd weer boeken verkopen.
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Oud 25-08-2006, 12:01
RenT
RenT is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 25-08-2006 @ 11:55 :
Overigens als je bedoelt dat je moeilijker kan doorstromen naar de studie internationaal Recht aan een NL uni dan heb je gelijk geloof ik. Vroeger was de doorstroom goed geregeld nu is er wat gedoe.
Aan de andere kant kan je dat wellicht opvangen door in het 1/2/3e jaar een aantal vakken te volgen bij Rechten of je master in het buitenland gaan doen (waar het UC systeem veel gebruikelijker is en toegang tot Int. Recht ook makkelijker).

Overigens zegt dit nog steeds niets over de kwaliteit van de 300-levels (die zijn nog steeds te vergelijken) maar meer met de hoeveelheid vakken die je hebt gedaan. En Internationaal Recht vind dat schijnbaar vaak niet voldoende om zonder bijspijkerjaar te beginnen.
Daarbij is het eigenlijk wel verstanding als je nu al weet dat je een Master rechten in wil gewoon de Bachelor te gaan doen...
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Oud 25-08-2006, 13:10
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
RenT schreef op 25-08-2006 @ 13:00 :
Maar... vergelijk het ook maar eens met andere studies.. je zal er genoeg kunnen vinden waar je jaarlijks room 1000 aan boeken uit (zou moeten ) geven... en je kan natuurlijk altijd weer boeken verkopen.
Mja, hier in Middelburg kan je boeken op het eind van het semester aan de officiele RA boekenwinkel terug verkopen voor 40%, wat best redelijk is. Alleen vind ik het terug verkopen van boeken vaak best jammer, omdat ze vaak toch nog handig kunnen zijn.
Oud 25-08-2006, 14:33
Athena22
Athena22 is offline
@ Niet Slaan: ik doe ook Introduction to Literature

Mijn mummy van de introweek zei dat je beter even kan wachten met boeken kopen tot de eerste class, omdat het weleens gebeurt dat de docent van een bepaald boek dat misschien 80 euro heeft gekost, zegt dat dat niet gebruikt zal gaan worden...
Oud 25-08-2006, 16:36
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Jaaa, de intRAweek was leuk! Ik heb het echt onwijs naar mn zin gehad. Ik ben ook superblij met mn kamer, en met onze gang. De vierde verdieping is echt heel erg gezellig. En ik zit ook nog in alle courses die ik wou, dus ik kan echt niet wachten om te beginnen
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 25-08-2006, 21:28
Joyceb
Joyceb is offline
Volgens mij heb ik beide Statistics boeken, zeker de Devore en Peck (toch?)

De andere weet ik niet zeker.. Ik ben morgen in Utrecht, dan kan ik je wel PM'en en kunnen we evt. een prijs afspreken.
Oud 25-08-2006, 22:10
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:
RenT schreef op 25-08-2006 @ 13:01 :
Daarbij is het eigenlijk wel verstanding als je nu al weet dat je een Master rechten in wil gewoon de Bachelor te gaan doen...
Ik zit een beetje te twijfelen tussen een echt togaberoep of een meer bestuurlijk gericht beroep met economische en politieke aspecten, of diplomaat o.i.d(al heb ik gehoord dat daar de eisen wel erg streng voor zijn).
Oud 25-08-2006, 23:34
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Zou het fijn vinden als je het aan je vriendin kon vragen over Cultures!
Oud 25-08-2006, 23:59
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 25-08-2006 @ 22:28 :
Volgens mij heb ik beide Statistics boeken, zeker de Devore en Peck (toch?)

De andere weet ik niet zeker.. Ik ben morgen in Utrecht, dan kan ik je wel PM'en en kunnen we evt. een prijs afspreken.
Laat maar weten of je ze allebei hebt (check als het even kan ook het ISBN, ivm verschillende drukken/uitgaven ofzo) en voor hoeveel je ze kwijt wil.

Ik heb ze wel al gereserveerd bij de boekenwinkel, maar dat kan evt. nog wel geannuleerd worden neem ik aan.


Net ging trouwens in het hele appartementengebouw hier het centrale brandalarm af . En dan ook nog eens omdat het schijnt dat er iemand antilope aan het bereiden was ...
Oud 26-08-2006, 14:59
Verwijderd
Het is er geweldig
Oud 26-08-2006, 15:03
Verwijderd
Behalve het feit dat ik nog geen paswoord heb en dus nog niet weet waar ik maandag les heb, en het feit dat ik volgens mij al redelijk berucht ben op UC (A)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #9
Verwijderd
500 05-04-2012 09:17
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 14:17
Algemene schoolzaken Afgewezen voor de University College?
ds
197 02-04-2005 22:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.