Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 13:24
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
wie vind het wel fijn, en wie vind het niks?
ik heb namelijk nog nooit gehad, maar krijg er binnenkort wel 1,
lijkt me persoonlijk nogal fok, maar ja
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 13:29
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 23-03-2003 @ 14:24:
wie vind het wel fijn, en wie vind het niks?
ik heb namelijk nog nooit gehad, maar krijg er binnenkort wel 1,
lijkt me persoonlijk nogal fok, maar ja
Ik vind het meestal wel fijn, als je goed voorbereid bent iig wel =]. Heel weinig school en 's middags klein beetje leren en dan kan je doen wat je wil
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:31
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik heb het over 2 weekjes, weer gezellig PTA toetsen gaan maken. Vind het wel balen, dat je dan voor 2 uurtjes naar school moet, maar als het zulk lekker weer blijft als nu zit ik daarna op het terras Achja..we slaan ons er wel doorheen zoals gewoonlijk
__________________
You're schizophrenic? Gee, that makes four of us.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:32
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Ik vind het meestal wel leuk. Lekker veel vrij en wat rustiger aan leren. Maar over 1 week begint mn laatste tentamenweek en volgensmij ben ik dan best wel stressed. naja, we zien wel!
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:37
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ik vind het wel relaxed... Je weet tenminste waar je aan toe bent, de vrijdag erna kan je gaan feesten, en de rest van het blok hoef je helemaal niets te doen. Het is echt beter dan in de onderbouw. (=1 repweek en voor de rest 2 of 3 reps per week..)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
wij hebben aan het einde van het jaar altijd toetsweek. Ik vind het wel beter, wou dat we ze vaker hadden. Want wat we nu hebben is bijv. 5 toetsen + een aantal handelingsdelen in een week waarin je ook gewoon naar school moet. Je hebt dan dus die toetsen, handelingsdelen én gewoon huiswerk, maar bent pas rond 16.30 (klote rooster) thuis en dus weinig tijd om dit alles te leren en maken.
Doe mij maar een toetsweek dus. Dan heb je tenminste zat tijd en geen gewoon huiswerk!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:42
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Ik heb vijf periodes, dus ook vijf toetsweken. En zit nu verdomme ook in een periode van vier weken! In vier weken kan je dus niets nieuws leren, veel te weinig tijd. Had de schoolleiding dat maar door.
Toetsweken op zich zijn wel cool, als je een goed georganiseerde school hebt. Een dag uit mijn vorige toetsweek: 1,2 uur Economie, 3,4 uur Wiskunde, 5 uur Frans. De toetsweek daarvoor zetten die slimmeriken alle talen op twee dagen, en dan een fijn dagje met wiskunde en ANW op één dag.
Nog iets: hebben ze nu eindelijk door dat 3 vakken op één dag teveel is, passen de proefwerken niet meer in één week. Dus wat doen ze? Ze geven ons nog vier proefwerken verspreid over de week daarvóór. Inderdaad, de week dat je ook alle werkstukken, samenvattingen moet maken, en dan zeggen ze dat je je in die week fijn kunt voorbereiden op de toetsweek.


AAAAAAAAAAAARRRRGGGGGHHHHHHHHHHHH!!!!!


dat moest heel even

dank jullie wel voor het lezen, ga nu maar verder op het onderwerp
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:10
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Dat is idd erg!! Ik zit nu ook in een blok van 4 weken, waarvan week 1 al weggegooid is.. (en dan te bedenken dat blok 6 uit 7 weken bestaat ofzo.. leer de schoolleiding es plannen!!)

Hoe lang zijn jullie blokken??
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:30
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 23-03-2003 @ 20:10:
Dat is idd erg!! Ik zit nu ook in een blok van 4 weken, waarvan week 1 al weggegooid is.. (en dan te bedenken dat blok 6 uit 7 weken bestaat ofzo.. leer de schoolleiding es plannen!!)

Hoe lang zijn jullie blokken??
Precies, ik begin nu dus aan week 3 van deze periode, eerste week bespreken we alleen de toetsen van de vorige periode en beginnen we aan de inleiding van de nieuwe onderwerpen. Je hebt dan dus twee weken om actief iets te doen, dan een week 'voorbereiding', dan de toetsweek. Verschrikkelijk!

Eerste periode: van einde zomervakantie tot een week na herfstvakantie, zal zo'n 10 weken zijn *zucht*
Tweede: drie weken na herfstvakantie tot kerst, 7 weken, zoiets
Derde: kerst (vakantie ertussen, duh) tot carnaval, 6 weken
Vierde: carnaval tot meivakantie, 4 weken
Vijfde: meivakantie tot zomervakantie, 9 weken.

Ik weet de exacte data niet uit mijn hoofd, maar de periodes kloppen zo wel. Let wel, ik zit in regio Zuid, daar komen de vakanties dus later.


Bedankt voor je medeleven, trouwens je begrijpt het beter dan de leraren. We hebben na iedere toetsweek nog herkansingen. De herkansingen van nu zijn komende dinsdag, ik doe dan wiskunde opnieuw. Achtergrond info: het hoogste punt voor wiskunde was deze toetsweek een 5,6. Het gemiddelde was een 3,6 (ik had een 3,9). Lerares: "het ligt aan jullie, als jullie alles nou zouden herhalen, alle oefeningen opnieuw zouden doen, zou jullie punt ook veel hoger zijn dan nu!" Sure.
We behandelen deze periode een hoofdstuk, waarvan we de toetweek daarop pas een toets van krijgen. Het hoofdstuk waar we deze toetsweek een toets van krijgen, hebben we in januari/februari behandeld. Ik krijg woensdag dus een toets van november/december-stof, dan moet ik volgens haar ook nog leren voor de komende toetsweek (januari/februari-stof) en natuurlijk ook nog het huidige hoofdstuk behandelen. ZIEK is mijn schoolleiding.

Ze zijn wel slim: er is geen leerlingenraad. Hoeven ze alle klachten niet te behandelen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:34
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Richt er een op, dit is echt té lullig! Maar ik zit in Regio Midden, dus mijn blokken zijn veel korter. Ik geloof: blok 1: 8 blok 2: ook zoiets, blok 3: 5 (ook vrij kort) blok 4:7 blok 5: 4 blok6:6 (maar daar zit veel vakantie tussen.. Maar na elke repweek herkansingen??? BETER!!! Wij hebben 2 herkansingen na blok 1 en 2, twee herkansingen na blok 3,4,5 *slik, ik heb er nu al 3 om te herkansen en ik moet nog een week* en twee na blok 6. Beeeeeeetje scheef..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:43
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 23-03-2003 @ 20:34:
Richt er een op, dit is echt té lullig! Maar ik zit in Regio Midden, dus mijn blokken zijn veel korter. Ik geloof: blok 1: 8 blok 2: ook zoiets, blok 3: 5 (ook vrij kort) blok 4:7 blok 5: 4 blok6:6 (maar daar zit veel vakantie tussen.. Maar na elke repweek herkansingen??? BETER!!! Wij hebben 2 herkansingen na blok 1 en 2, twee herkansingen na blok 3,4,5 *slik, ik heb er nu al 3 om te herkansen en ik moet nog een week* en twee na blok 6. Beeeeeeetje scheef..
Je mag wel maar één vak herkansen... Ze gaan het hele systeem trouwens omgooien, omdat die arme leraartjes anders drie proefwerkjes moeten maken (één toetsweek, één inhalen, één herkansingen)... Ze zijn zo zielig, die docenten. Laten we de docenten maar wat meer vrije tijd geven, in plaats van de leerlingen meer kans op hogere cijfers.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:36
Verwijderd
ik haat ze echt Ellendige rotweken...de hele dag leren
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:05
the tourist
the tourist is offline
Ik heb er 6 in een jaar
Aan de ene kant vind ik het wel lekker omdat je veel vrij hebt. Maar ik moet meestal nog erg veel leren in de pwweek omdat ik in de weken tussen de proefwerkweken erg weinig doe
Ik heb dus liever geen proefwerkweek, maar bij mij op school is het wel zo dat ik tussendoor bijna geen toetsen heb.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:05
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Citaat:
Suziewafel schreef op 23-03-2003 @ 14:31:
Ik heb het over 2 weekjes, weer gezellig PTA toetsen gaan maken. Vind het wel balen, dat je dan voor 2 uurtjes naar school moet, maar als het zulk lekker weer blijft als nu zit ik daarna op het terras Achja..we slaan ons er wel doorheen zoals gewoonlijk
PTA is gewoon een boekje waar handelingsdelen en SE toetsen in staan, bij ons dan.

Citaat:
AlopiA schreef:

wie vind het wel fijn, en wie vind het niks?
ik heb namelijk nog nooit gehad, maar krijg er binnenkort wel 1,
lijkt me persoonlijk nogal fok, maar ja
niet teveel druk maken, het is echt niet moeilijk


toetsweken, ach geen problemen mee, ff goed leren en t lukt altijd wel bij mij
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 07:06
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
tis dus toch wel fijn

hoelang van tevoren krijg je die proefwerken allemaal op?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 07:26
ananas15
ananas15 is offline
Van de ene kant vind ik pww leuk, maar van de andere kant ook weer niet. Leuk omdat je veel vrij hebt. Niet leuk omdat je veel moet leren (ik dan).
__________________
Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd...!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 11:01
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik heb er 6 per jaar, ik vind het wel fijn, k red het ookwel makkelijk. hele dag vrij alleen wel gem 2 pw's. tja soms plannen ze het slecht in en dan heb je 3 heel moeilijke pw's op 1 dag mrja. ik ga daar niet moeilijk over doen. ze hebben 20 klassen die ze moeten indelen.. die kunnen niet allemaal het perfecte pw rooster hebben.. maarja meestal lukt het leren enzo ookwel. meestal is het niet veel maar soms red is de pwweek alleen niet genoeg en moet ik van tevoren al gaan leren.. maarja ik vind dit in elk geval stukken beter dan wat we vroeger hadden. toen hadden we het hele jaar door bijna elke dag wel een pw.. dan heb je bijna geen tijd voor werkstukken enzo want je moet altijd maar pw's leren
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 11:09
m@rie
m@rie is offline
Ik vind het wel best eigenlijk. Vijf weken niets doen en dan een weekje hard leren...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2003, 11:18
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
op de middelbarwe school zijn die proefwerkweken relax...beetje niksdoen en op het laatste pas leren...op de universiteit zijn de tentamenweken niet zo fijn, omdat je gigantisch veel stof hebt...en dus veel moet leren
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 11:23
Thomas
Thomas is offline
Toen ik nog op de middelbare school zat vond ik het altijd erg prettig dat de toetsen over een heel jaar verpreid waren en dus niet gecentreerd in 2 of 3 toetsenweken.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 11:30
wissie
wissie is offline
Ik vind proefwerkweken prima, omdat je je maar een week hoeft te concentreren, en de rest van de tijd lui kunt zijn. Nadeel is als je bijvoorbeeld ziek bent tijdens de proefwerkweek, je gelijk alle toetsen van de module hebt gemist.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:21
melkpakje
Avatar van melkpakje
melkpakje is offline
ik vind proefwerkenweken over het algemeen altijd wel fijn, je hebt veel vrije tijd en ik haal er meestal ook goeie cijfers voor omdat ik tijd heb om te leren en het ook niet zo heel erg vind om er voor te leren.
__________________
that's right Ima get medieval on your ass
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:51
BBEM
BBEM is offline
ideeal eigenlijk gewoon een week vrij waarbij je je enkele uren per dag op school moet melden
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Voorbereiding proefwerkweek
mrfifagamer
3 07-03-2016 14:44
Algemene schoolzaken Hoe plan je je leerwerk in een proefwerkweek?
ADO070
4 26-05-2012 14:33
Algemene schoolzaken hoe kom ik de proefwerkweek GOED door?!?!
imy017
11 21-02-2008 17:27
Algemene schoolzaken Voorbereiding proefwerkweek??
Sav
39 20-06-2005 14:38
Algemene schoolzaken !!!proefwerkweek!!!
The Vole
11 27-06-2004 13:40
Algemene schoolzaken Proefwerkweek
Fenji
30 26-01-2004 18:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.