Oud 26-01-2012, 16:11
men123
men123 is offline
Hoi allemaal,

binnenkort ga ik stage lopen in de bovenbouw. Ik weet nog niet welke groep (5 t/m 8).
Ik moet mij natuurlijk ook gaan voorstellen, alleen ik wil dit op een leuke en spontane manier doen. Heeft iemand tips waar ik de leerlingen mee kan laten lachen? Of dat ze mij meteen al een stukje leuker vinden.

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2012, 17:12
Verwijderd
Door middel van een spel misschien? Een quiz naar jou toe oid?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 17:46
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Het ligt een beetje aan de groep ook. Iets dat in groep 5 leuk is, is in groep 8 al niet meer leuk.

Bij mij op de opleiding stimuleerden ze het meenemen van een soort van koffer over jezelf en ze vonden dat ook in de bovenbouw kunnen. Ik vind dat heel erg stom. Ik heb mezelf altijd voorgesteld en dan gewoon wat over mezelf verteld en de kinderen vragen laten stellen. Ik vind het ook stom om een namen-leren-kennen-spel te doen, omdat dat voor de kinderen niet leuk is.

Ik heb op het paboforum een topic gevonden met nog wel tips voor intro-activiteiten. Wat ik zelf wel leuk vond is een soort van paspoort/vriendenboekjespagina invullen. Dan kan je die bundelen en weet je wat over elke leerling. Het is misschien ook wel leuk om je coach te laten raden welke naam er bij bepaalde eigenschappen hoort, maar het kan zijn dat je coach niet echt amused is als hij een beetje te kakken wordt gezet. Ik vind zelf dat het wel kan, maar goed, ik ken je coach niet. Je zou ook zelf kunnen raden. Je kan ook de namenlijst pakken en gaan raden wie wie is. Ligt eraan hoe groots je het aan wilt pakken. Mijn ervaring is dat het vaak nogal druk is op een dag dus dat er eigenlijk weinig tijd voor zoiets is. Maar die tijd valt te maken als je het overlegt.

Dit was overigens het topic waar ik het over had: http://www.paboforum.nl/forums/viewt...fd10e6c5c8e2c9
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 12:37
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
de kinderen iets leuks laten vertellen over een klasgenoot en dan moet jij raden bij welk kind dat hoort, vooral als je er helemaal naast zit komen die kinderen niet meer bij
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 13:10
Spoiler-Dude
Avatar van Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
ga er naakt voor de klas staan, dan heb je meteen een goeie 1ste indruk
Met citaat reageren
Oud 04-02-2012, 12:44
Sei
Sei is offline
Citaat:
ga er naakt voor de klas staan, dan heb je meteen een goeie 1ste indruk
Tis een man he , dus 't wordt zowieso al een traumatische indruk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Problemen met stage.
LW
3 03-04-2011 22:50
Algemene schoolzaken Ik zit gewoon met alleen maar problemen.
KirstenR
9 14-11-2009 16:55
Algemene schoolzaken [Vraagje] Stage lopen op een basisschool
Stefanie
18 29-11-2005 21:33
Algemene schoolzaken Pabo, SPH of MWD?
LoeLoe
19 20-05-2004 10:17
Psychologie Mening gevraagd over autoforme trekjes.
AngelLena
20 07-02-2004 13:56
Algemene schoolzaken Stage
Thomas
41 19-12-2003 13:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.