Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2004, 22:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Grote schoonmaak hier en ik twijfel of ik oude schriften, mapinhoud en agenda's moet bewaren...

Bij agenda zeg ik al gauw 'ja', maar die andere twee dingen daar twijfel ik over... Zal 't later nog als jeugdsentiment dienen en is dat belangrijk genoeg om 't te bewaren of kijk je het nooit meer in?

Nou ja, wat doe jij dus met oude schoolspullen? Wat bewaar je wel en wat niet? En bewaar je het alleen tot je opleiding is afgelopen (voor als je het nog nodig hebt) of echt voor later?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2004, 22:10
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Enkel de dingen die later eventueel nog van pas zouden kunnen komen.
Jeugdsentiment enzo, pfff.. ik heb nog veel (oude) brieven liggen van doorheen mijn schooltijd dus, dat valt best wel mee
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 22:24
Verwijderd
Nee, wat moet ik met die troep?

Ik 'bewaar' dingen hoogstens omdat ik te lui ben om ze weg te flikkeren.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 22:32
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik heb sommige dingen zoals samenvattingen wel bewaard, voor het geval ze nog ooit van pas komen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 23:46
Dakota
Dakota is offline
Ik heb alles nog bewaard, tot aan de knutselwerkjes van de kleuterschool aan toe. Ik woon nog bij mijn ouders en het staat allemaal op zolder in dozen. Wat er verder mee moet gebeuren zie ik wel als ik op mezelf ga wonen, dan ga ik wel een beetje selecteren.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 23:50
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
samenvattingen en uittreksels stop ik gewoon in 1 map/hoes enz...

de rest gooi ik in een verhuisdoos of schoenendoos, tape erom heen en leg ik op zolder neer met betreffende schooljaar erop!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 00:13
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Ik gooi alles weg, netjes bewaren is niet mijn specialiteit en weggooien lukt me wel.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 00:53
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-07-2004 @ 23:24 :
Nee, wat moet ik met die troep?

Ik 'bewaar' dingen hoogstens omdat ik te lui ben om ze weg te flikkeren.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 01:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Zo'n beetje overal en nergens. Van de meeste dingen weet ik niet eens of het nog wel heb.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 01:51
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik bewaar alleen agenda's en natuurlijk dingen als werkstukken enzo. Verder flikker ik alles weg (heb ik al gedaan, je wilt niet weten hoeveel oud papier er van mijn kamer kwam ).
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 03:24
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
oh, ik bewaar alleen een paar tekeningen uit de 1e en een logboek wat je toen moest schrijven, en mn opstel schrift dat vind ik leuk om terug te lezen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 06:27
Verwijderd
Niks, noppes, nada. Tot aan me schooltas toe.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 07:10
Verwijderd
Ik heb net een hele stapel werkboeken van klas 1 t/m 3 in de prullenbak gedaan. Schriften gaan ook aan het einde van het jaar weg en tekeningen en knutselwerkjes gewoon gelijk tijdens de les (cijfer? weg!). Agenda's heb ik wel bewaard en mijn etui's heb ik ook nog. Verder natuurlijk rapporten e.d die ik wel bewaar.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 09:04
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik bewaar alleen mijn agenda's en boeken. De rest heb ik allemaal weggegooid. Ik doe er toch niks meer mee.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 09:23
$un$hine
Avatar van $un$hine
$un$hine is offline
Mijn agenda's heb ik bewaard. Verder heb ik van de basisschool nog de leukste werkjes bewaard die ik heb gemaakt bij de kleuters. Dat is leuk om later nog eens te bekijken. Verder heb ik volgens mij elk rapport dat ik heb gekregen nog, waaronder m'n veterdiploma's . Van de middelbare school heb ik veel minder bewaard. De meeste schriften heb ik weggegooid.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 09:59
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
mijn ma wil alles bewaren, dus ik stop alles braf in ordners
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 10:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb ook nog een hoop rotzooi... Geen idee wat ik ermee moet. Tis nog best lastig om dat zomaar even weg te gooien.
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 10:10
brittje
brittje is offline
agenda's, werkstukken, schriften van leuke vakken en boeken zijn gewoon leuk om te bewaren! De rest gaat de prullebak in...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-07-2004, 10:19
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik heb alles van de middelbare bewaard, en nu was ik het echt zat... schriften, inhoud van mappen alles weggegooid behalve {ja vraag me niet waarom} een map helemaal vol met Biologie zooi, en ANW zooi {vond ik zonde}
en me agenda's bewaar ik wel, ik vind he tleuk om die verhaaltjes te lezen etc.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 10:20
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
ehm, mn boekverslagen, werkstukken en verslagen staan allemaal op de computer, de meeste bewaar ik denk wel.
al mn samenvattingen die ik geschreven heb bewaar ik ook, want die heb ik volgend jaar weer nodig
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 10:56
Miep#1
Miep#1 is offline
Wat ik wel bewaar: Agenda's, werkstukken en boekverslagen (wie weet heb ik er ooit nog iets aan...) en belangrijke informatie op stencils waar ik later nog iets aan denk te hebben.
Wat gooi ik weg: Schriften, map-inhoud en andere zooi.
Meestal bewaar ik teveel en gooi ik een tijd later toch nog de helft ervan weg maar je weet maar nooit. Het komt weleens voor dat ik dingen nog kan gebruiken dus blijf ik toch nog maar wat spullen bewaren!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 11:10
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Ik heb heel veel nog liggen. 'k Heb besloten dat ik volgend jaar na m'n eindexamen eens een grote schoonmaak ga houden en ik ben van plan dan dingen als agenda's en werkboeken wel te bewaren, maar schriften waarschijnlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 11:28
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik heb van de middelbare school alles in ordners per leerjaar gestopt en daar maakt mijn jongere broertje nu gebruik van
Eigenlijk kan ik hetgeen hij niet meer nodig heeft, nu gewoon weggooien maar opruimen is niet mijn sterkste kant.
Ik zal werkstukken, boekverslagen, agenda's en samenvattingen wel bewaren. Net als tekeningen en proefwerken waar ik 'trots' op ben
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 11:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een paar weken geleden ook grondig opgeruimd. Ik heb besloten om mijn agenda's, rapporten, schoolboekjes, paar schoolkranten, werkstukken, examenopgaven en al mijn schriften te bewaren. Mijn mapinhoud van Nederlands heb ik weggegooid maar die van biologie en wiskunde heb ik bewaard omdat ik daar met mijn vervolgopleiding misschien nog wat aan heb. Ik heb van die vakken ook mijn boeken nog bewaard.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 11:32
Hagel
Hagel is offline
nee ik gooi het zo snel mogelijk weg, wat heb je eraan.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2004, 11:33
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb alles bewaard tot m'n eindexamen. Je weet maar nooit. Na m'n eindexamen heb ik alles weggesmeten!
van agenda's heb ik wel spijt, die bewaar ik sindsdien ook weer
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:33
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik ben er op het moment mee bezig. Ik heb heel veel weggegooid, alleen onze "bijbel" van scheikunde bewaar ik. In 4 (5?) jaar scheikunde heb ik zo'n stapel schriften met aantekeningen dat ik die zonde vindt om weg te gooien. Dan kan ik altijd wat opzoeken en misschien komt het met mijn eigen kinderen ooit nog van pas . Agenda's heb ik ook allemaal bewaard, alleen die van dit jaar heb ik eigenlijk amper gebruikt. Rapporten en cijferlijsten bewaar ik ook allemaal, en werkstukken en verslagen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:07
Verwijderd
Ik heb ook een hoop bewaard. Van de kleuterklas tot eindexamen ligt in dozen op zolder. Van mn studie nu bewaar ik in ordners op mn kamer.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:33
Verwijderd
Werkstukken en agenda's heb ik alleen bewaard.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:43
Verwijderd
werkstukken en agenda's. ik heb tijdens mn middelbareschoolperoide wel alles bewaard, maar nadat ik hoorde dat ik geslaagd was, heb ik schriften e.d. weggeghooid.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:49
Verwijderd
Van de basisschool heb ik nog maar een paar schriftjes; de rest lag in de kelder die vervolgens onderliep met het rioolwater van de buren, waardoor alles dus weg kon. Echt jammer, er zaten ook vertel-schriftjes tussen (waarin we dan elke maandag schreven wat we in het weekend hadden gedaan, aangezien ik nogal verlegen was, was dat voor mij dé manier dingen te vertellen. Ik vond het altijd heerlijk ). Spullen van de middelbare school zijn ook weg, heb ik geen spijt van; stond toch niets bijzonders in. Agenda's zijn ook allemaal weg, stond niets in waar ik nu nog iets aan zou hebben of wat leuk zou zijn om te lezen.

Spullen van nu bewaar ik wel. Aangezien ik een taal leer, is het altijd handig dingen te bewaren. Sommige mensen verkopen hun boeken etc, dat doe ik liever niet. Ik kan zo altijd nog zaken opzoeken etc. Misschien dat ik ze over een paar jaar wel weg doe, maar nu nog zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 14:19
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Ik bewaar alleen de dingen die misschien nog eens van pas komen. Als ik klaar ben met deze opleiding, gooi ik het denk ik wel weg.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 15:17
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik bewaar alle stencils, schriften en andere rotzooitjes uit de bovenbouw wel, die komen af en toe nog van pas. Alles van daaarvoor heb ik laatst met moeite weggegooid.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 15:45
Verwijderd
Agenda's bewaar ik in ieder geval. Zag net nog een agenda uit de brugklas (wat een afschuwelijk handschrift had ik toen ). Schriften met veel aantekening bewaar ik wel. Daarnaast heb ik nog heel veel toetsen van de voorgaande jaren liggen, die worden óf opgestookt na mijn examen óf aan mijn broertje gegeven omdat hij er misschien nog wat aan heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:01
Verwijderd
sommige dingen als werkboeken en schriften waar ik van denk, die zijn handig voor later bewaar ik wel. net zoals agenda enzo.
maar gewoon schriften met opdrachten waar je niets aan hebt gooi ik weg.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:41
@Moon
@Moon is offline
Ik bewaar alleen de dingen waarvan ik denk dat ik het later misschien nog nodig zal hebben, bijvoorbeeld samenvattingen en werkstukken. En agenda's zijn ook wel leuk om te bewaren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-07-2004, 17:27
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik bewaar het niet voor het sentiment, ik bewaar dingen alleen omdat ik denk dat ze later nog van pas kunnen komen.

haha zoiets stond hierboven ook al
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 18:40
$omeone
$omeone is offline
Agenda's heb ik nog, zelfs nog van de laatste jaren van de basisschool..
De rest van de basisschool is of weggegooid, of het ligt bij m'n broer of het staat op zolder. Dat zijn dan vooral werkboeken en schriften..
Van de middelbare school heb ik alleen van de laatste 2 jaar nog bijna alles. Mappen, werkstukken, schriften, werkboeken, you name it Als ik veel zin heb zal ik het allemaal nog eens nalopen en wat dingen weggooien..
En nu van het HBO heb ik alles netjes in grote ordners bewaard, altijd handig bij herkansingen of terugkomende stof

Rapporten/cijferlijsten heb ik trouwens allemaal nog, vanaf groep 3 van de basisschool tot en met nu. En schoolkranten liggen ook nog ergens
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 18:48
Verwijderd
Vroeger was ik heel erg, veel erger dan nu. Al mijn agenda's heb ik nog, ook alle schriften en mapinhouden (incl. map ), tot voor kort ook vrijwel alle proefwerken die ik gemaakt had op de middelbare school, maar daar heb ik er pas flink wat van weg gegooid. En de schoolboeken van 5 havo, maar dat lijkt me logisch. Rapporten/cijferlijsten/enz heb ik ook allemaal en ook nog flink wat schoolkranten ed.

Tekeningen werden meestal op school gehouden (waarom?), maar net als van hv-opdrachten heb ik er zelf ook nog wel wat. Van de basisschool heb ik vrij weinig, ook weinig schriften ed...dat is bijna allemaal weg gegooit door de school (ook waarom???). Helaas.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 19:03
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Agenda's heb ik nog, en ook uittreksels, samenvattingen etc, omdat ik daar misschien nog vrienden/broertjes, zusjes etc van vrienden blij mee kan maken. Werkstukken en toetsen moeten bewaard worden tto na het examen, ivm de Tweede Fase.
Van de basisschool heb ik nog een paar schriftjes en mn rapporten.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 19:07
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Agenda's en werkstukken heb ik nog van de middelbare school evenals geknutsel van de basisschool als dat het bewaren waard was. Ook heb ik nog schrijfschriftjes van de basisschool.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 19:19
Verwijderd
Een tijdje geleden heb ik alle papiermeuk van mijn middelbare school weggegooid minus de agenda's. Ik had er geen behoefte meer aan.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:19
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik bewaar mijn agenda's op mijn kamer, mijn werkstukken ed. op de computer en in een doos op zolder waar ook al mijn schriften en werkboeken ed. liggen. Ik bewaar dus zowat alles ja.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:29
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Sommige aantekeningen van examenvakken bewaar ik, omdat ik die nog nodig heb en m'n agenda's bewaar ik, omdat ik dat leuk vind
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:44
Verwijderd
Ik probeer wel veel te bewaren, maar ik raak alles kwijt...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 12:38
transfattyacid
Avatar van transfattyacid
transfattyacid is offline
Ik bewaar alleen alles wat nog van pas kan komen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 13:56
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik bewaar mn agenda's als 'leuk voor later' en verder samenvattingen, werkstukken en van alles en nog wat van de laatste 2 jaar waarvan ik denk dat het aankomend jaar (examenjaar) nog van pas zou kunnen komen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 16:47
hanneke~13
Avatar van hanneke~13
hanneke~13 is offline
ik heb iig (bijna) al m'n werkboeken van de 1e-3e klas en m'n agenda's ook 'k heb dit jaar ook alle proefwerken bewaard waar 'k het 'vragenvel' (hoe noem je dat?) nog had ook maar bewaard, 'k dacht; als 'k nou blijf zitten kan ik het altijd nog hergebruiken . en nu kan m'n zusje het misschien nog gebruiken over een aantal jaartjes. kan je iig mee leren toch?

en verder 'k bewaar aantekeningen die 'k nodig denk te hebben enzo...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 17:19
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Ja, in mijn kont.
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 22:05
Me-ke
Avatar van Me-ke
Me-ke is offline
heb al mn agenda's nog
en pas vorig jaar mn schriften uit de eerste weggegooid (ben vorig jaar geslaagd.. dus die had ik al n tijdje bewaard ja)
ben niet zo goed in dingen weggooien...
__________________
Zeg 't zegt 't ... Deportivo de la Coruña ... ah!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle bewaar jij veel?
strawberry
72 21-06-2005 21:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.