Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 09-04-2006 @ 21:39 :
Het is een feit dat ik wat voel. Het is een feit dat vele ook wat voelen. Wat is in jouw optiek waarheid? Is het waar dat er zwaartekracht is op de maan? We nemen aan van wel, maar waarom?

Tuurlijk, maar voorlopig zou je de enige zijn met die gevoelens en zou niemand je visie overnemen omdat niemand die dingen heeft ervaren.
Omdat er iemand op gelopen heeft. Probeer jij dat maar eens zonder zwaartekracht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2006, 20:47
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-04-2006 @ 21:42 :
Omdat er iemand op gelopen heeft. Probeer jij dat maar eens zonder zwaartekracht
op dat inkoppertje wachtte ik al. Maar ik heb God ervaren, probeer jij dat maar eens zonder dat hij bestaat.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 20:47
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Citaat:
Omdat er iemand op gelopen heeft. Probeer jij dat maar eens zonder zwaartekracht
Wedden dat god dat kan...
__________________
Your only friends are make believe
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 21:04
jfcksr
jfcksr is offline
Als jij God kan ervaren/ervaren hebt, in hoeverre ben jij dan zelf God?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 21:28
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Estradasphere schreef op 09-04-2006 @ 22:04 :
Als jij God kan ervaren/ervaren hebt, in hoeverre ben jij dan zelf God?
niet?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 21:44
jfcksr
jfcksr is offline
Ik vraag me af hoe je dan dat goddelijke ervaren hebt of kan ervaren?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 22:12
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Estradasphere schreef op 09-04-2006 @ 22:44 :
Ik vraag me af hoe je dan dat goddelijke ervaren hebt of kan ervaren?
ik heb het niet, ik ervaar alleen tijdens het bidden en met geloofs genoten een hogere macht die bij ons is. (ben niet zo goed in dergelijke dingen overbrengen op dit moment)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 22:47
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 09-04-2006 @ 23:12 :
ik heb het niet, ik ervaar alleen tijdens het bidden en met geloofs genoten een hogere macht die bij ons is. (ben niet zo goed in dergelijke dingen overbrengen op dit moment)
je bedoelt het gevoel als in , je bent bij een concert en samen met duizenden anderen schreeuw je de tekst van jullie favoriete artiest uit volle borst mee?

Of, jouw voetbalclub scoort in de laatste minuut dat ene doelpunt waardoor ze de Champions Leageau winnen?




Ja, zo'n gevoel ken ik ook, gewoon gezellig met heel veel mensen die hetzelfde/willen en voelen, erg leuk ja. Maar ik verklaar dit soort dingen vanuit natuurkunde/scheikundige inzichten.

Jij noemt het goddelijkheid enzo.toch?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 08:51
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
niet zozeer eojongerendag gevoelens, maar persoonlijk in contact komen met god .
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 10:29
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 09-04-2006 @ 21:47 :
op dat inkoppertje wachtte ik al. Maar ik heb God ervaren, probeer jij dat maar eens zonder dat hij bestaat.
Je kunt zoveel ervaren dat niet bestaat. Hallucinatie-opwekkende middelen zijn het bewijs. Deze middelen zorgen dat er in grote hoeveelheden bepaalde neurotransmitters geproduceerd worden in bepaalde hersendelen (allemaal heel bepaald ja). Een kleine piek in de balans kan ook opgewekt worden zonder deze middelen, waardoor jeeen kleine, zwakke gewaarwording hebt. Dit is geen hallucinatie, meer een gevoel.


Overigens even een kleine notitie: ik geloof dat er meer is en ik geloof niet dat alles wat ervaren wordt dat niet direct verklaarbaar is vanuit de omgeving te wijten is aan neurotransmitters. Ik geloof echter wel in hogeren machten, maar niet in de mens (die mij van alles over JC heeft verteld etc.), en ik voel me ook niet geroepen anderen van mijn theorieën te overtuigen. Vandaar dat ik hier de kant van atheïsme verdedig.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 09-04-2006 @ 18:24 :
Het heelal is materieel, god niet. Het is dus niet echt te vergelijken.
Wat doet dat er nu weer toe? Ik geef alleen aan dat je een cirkelredenering gebruikt, aangezien mijn redenering even onzinnig was als de jouwe.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 14:34
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-04-2006 @ 11:29 :
Je kunt zoveel ervaren dat niet bestaat. Hallucinatie-opwekkende middelen zijn het bewijs. Deze middelen zorgen dat er in grote hoeveelheden bepaalde neurotransmitters geproduceerd worden in bepaalde hersendelen (allemaal heel bepaald ja). Een kleine piek in de balans kan ook opgewekt worden zonder deze middelen, waardoor jeeen kleine, zwakke gewaarwording hebt. Dit is geen hallucinatie, meer een gevoel.


Overigens even een kleine notitie: ik geloof dat er meer is en ik geloof niet dat alles wat ervaren wordt dat niet direct verklaarbaar is vanuit de omgeving te wijten is aan neurotransmitters. Ik geloof echter wel in hogeren machten, maar niet in de mens (die mij van alles over JC heeft verteld etc.), en ik voel me ook niet geroepen anderen van mijn theorieën te overtuigen. Vandaar dat ik hier de kant van atheïsme verdedig.
Nog afgezien van de vraagtekens die ik kan zetten bij de micro-analyse van de hersenen en de extrapolatie naar waarneming en bewustzijn die je hier zomaar toepast geloof ik ook niet dat gevoel enkel veroorzaakt wordt door een onbalans in de chemische samenstelling van het glia.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 15:09
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 10-04-2006 @ 15:34 :
Nog afgezien van de vraagtekens die ik kan zetten bij de micro-analyse van de hersenen en de extrapolatie naar waarneming en bewustzijn die je hier zomaar toepast geloof ik ook niet dat gevoel enkel veroorzaakt wordt door een onbalans in de chemische samenstelling van het glia.
Jouw neurologische kennis gaat vast verder dan die van mij, maar ik ken wel een aantal experimenten waarbij mensen dingen ingespoten kregen (met een controlegroep met een zoutoplossing) waarbij dat wel degelijk gebeurde. Vervolgens schreven ze het gevoel aan de omgeving toe.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 15:30
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 10-04-2006 @ 15:34 :
Nog afgezien van de vraagtekens die ik kan zetten bij de micro-analyse van de hersenen en de extrapolatie naar waarneming en bewustzijn die je hier zomaar toepast geloof ik ook niet dat gevoel enkel veroorzaakt wordt door een onbalans in de chemische samenstelling van het glia.
Jammer alleen, dat dat geloof niet gebaseerd is op enige rationele gedachte.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 15:36
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2006 @ 16:30 :
Jammer alleen, dat dat geloof niet gebaseerd is op enige rationele gedachte.
terwijl ze ons dat wel willen doen geloven.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:11
jfcksr
jfcksr is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 09-04-2006 @ 23:12 :
ik heb het niet, ik ervaar alleen tijdens het bidden en met geloofs genoten een hogere macht die bij ons is. (ben niet zo goed in dergelijke dingen overbrengen op dit moment)
oke jammer goed
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:56
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2006 @ 13:13 :
Wat doet dat er nu weer toe? Ik geef alleen aan dat je een cirkelredenering gebruikt, aangezien mijn redenering even onzinnig was als de jouwe.
Wat ik bedoel is dat een god iets is wat buiten onze werkelijkheid staat, dus is het 'logisch' dat dat niet te begrijpen is.

Het is niet zo dat ik er voor honderd procent van overtuigd ben dat er een god is. Maar van iets 'aards' kan ik mij niet voorstellen dat het er altijd is, of uit niets is ontstaan en van een god wel.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:00
Kalm
Avatar van Kalm
Kalm is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 10-04-2006 @ 17:56 :
Wat ik bedoel is dat een god iets is wat buiten onze werkelijkheid staat, dus is het 'logisch' dat dat niet te begrijpen is.

Het is niet zo dat ik er voor honderd procent van overtuigd ben dat er een god is. Maar van iets 'aards' kan ik mij niet voorstellen dat het er altijd is, of uit niets is ontstaan en van een god wel.
Volgens mij ben jij een beetje verward. Een beetje kennis zou wonderen doen
__________________
Everyone is ignorant, only on different subjects
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
soldaat schreef op 08-04-2006 @ 14:00 :
jij vroeg dit:

[...]
Daarmee suggereerde ik niet dat er andere goden in het spel zijn geweest. Het was gewoon die man zelf die zich besefte dat hij fout zat, en dacht dat God hem dat heeft doen beseffen.

Of hij begon na te denken over het christendom en het leek hem wel plausibel, waarna hij dacht 'Dan moet ik toch echt stoppen met mijn misdadige praktijken!'.

Daar hoeft God zelf zich niet mee bemoeid te hebben.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:20
Verwijderd
Citaat:
serieus bezig schreef op 03-10-2005 @ 14:56 :
hoe ga jij met god om in jouw dagelijks leven?
^^ Daar gaat het topic over, niet over het wel of niet bestaan van een God. Ontopic dus
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:36
Verwijderd
Ik geloof niet in een "god", dus ik ga er ook niet mee om.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 22:03
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 09-04-2006 @ 21:47 :
op dat inkoppertje wachtte ik al. Maar ik heb God ervaren, probeer jij dat maar eens zonder dat hij bestaat.
Oh graag, hoor, maar ik ben bang dat wat jij als God ervaart, ik gewoon anders benoem. Of misschien ervaar ik het wel nooit, en dat is jammer...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 16:09
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Kalm schreef op 10-04-2006 @ 18:00 :
Volgens mij ben jij een beetje verward. Een beetje kennis zou wonderen doen
Nou, breng jij mij dan eens wat van die onmisbare kennis bij.
__________________
Hoi! - Soija.nl

Laatst gewijzigd op 11-04-2006 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 15:16
;Fashion_babe_*
;Fashion_babe_* is offline
Ik ga NIET met hem om
__________________
erotisch is met een veertje, Kinki is met een hele kip
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 18:32
Elisabeth.
Avatar van Elisabeth.
Elisabeth. is offline
God in mijn leven is een beetje kwijtgeraakt.
__________________
for where your treasure is your heart will also be.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 18:48
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
SKAdillac schreef op 13-04-2006 @ 19:32 :
God in mijn leven is een beetje kwijtgeraakt.
zonde...
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 23:50
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 13-04-2006 @ 19:48 :
zonde...
Daarom komt ie ook niet in de hemel
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 09:16
inanasecret
inanasecret is offline
hoe ga jij met god om in jouw dagelijks leven?

zou jij niet liever ook antwoord willen geven!!

maar jah al die bezigheden in het leven kunnen je zo bezighouden. maar omdat ik weet onze schepper altijd kijkt, probeer ik zoveel mogelijk goede daden te verichten.
ik word soms ook bang dat god mij gaat straffen, dan denk ik dat ik beter mijn best moet doen om hem trots op me te laten worden.
god is iedere sec. bij mij. doordat idee weet ik dat het leven eindig is, dat ik zoveel mogelijk moet presenteren voor mij zelf en anderen.
door mijn geloof zie ik het nut in het leven, zelfmoord mag nooit een optie worden bij moielijke sitiaties.

vertel wat jij denkt..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 10:16
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
inanasecret schreef op 18-04-2006 @ 10:16 :
hoe ga jij met god om in jouw dagelijks leven?

zou jij niet liever ook antwoord willen geven!!

maar jah al die bezigheden in het leven kunnen je zo bezighouden. maar omdat ik weet onze schepper altijd kijkt, probeer ik zoveel mogelijk goede daden te verichten.
ik word soms ook bang dat god mij gaat straffen, dan denk ik dat ik beter mijn best moet doen om hem trots op me te laten worden.
god is iedere sec. bij mij. doordat idee weet ik dat het leven eindig is, dat ik zoveel mogelijk moet presenteren voor mij zelf en anderen.
door mijn geloof zie ik het nut in het leven, zelfmoord mag nooit een optie worden bij moielijke sitiaties.

vertel wat jij denkt..
Ik denk dat ik door menselijkheid en mijn eigen persoonlijkheid ook zeer gemotiveerd ben om altijd te doen wat ik goed acht. Ik heb hier geen godheid voor nodig. En het is cru dat juist in de wereld waarin wij leven en deel uitmaken (op onze eigen manier) van de natuur, geen goed of kwaad kent, aangezien moraliteit iets is dat alleen Homo sapiens kent.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 10:41
Verwijderd
wie is er oprechter, de persoon die goede daden verricht omdat hij/zij het oordeel van god vreest of de persoon die goede daden verricht omdat hij/zij dat graag wilt doen en niet in god gelooft?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 11:40
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
sjek schreef op 18-04-2006 @ 11:41 :
wie is er oprechter, de persoon die goede daden verricht omdat hij/zij het oordeel van god vreest of de persoon die goede daden verricht omdat hij/zij dat graag wilt doen en niet in god gelooft?
Angst is nooit een oprechte motivator. Maar ik geloof niet dat iedereen een god vreest om toch tot motivatie van goede daden te komen (al is voor mij het concept van een hogere macht vreemd). Inspiratie kan een beter woord zijn?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 13:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
sjek schreef op 18-04-2006 @ 11:41 :
wie is er oprechter, de persoon die goede daden verricht omdat hij/zij het oordeel van god vreest of de persoon die goede daden verricht omdat hij/zij dat graag wilt doen en niet in god gelooft?
Het verrichten van goede daden omdat God dat verplicht stelt, sluit niet uit dat je zelf ook graag goede dingen wilt doen.
Als je het omdraait, en een persoon neemt die niet nadenkt over goed en kwaad, wordt hij dmv het constitutioneren van een goede daad, toch overgehaald een goede daad te verrichten, zonder te weten waarom.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 13:06
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
inanasecret schreef op 18-04-2006 @ 10:16 :
maar omdat ik weet onze schepper altijd kijkt, probeer ik zoveel mogelijk goede daden te verichten.
ik word soms ook bang dat god mij gaat straffen, dan denk ik dat ik beter mijn best moet doen om hem trots op me te laten worden.
Dat lijkt me een bijzonder angstwekkende kijk op het leven. Aangezien er in de wereld een enorme kloof bestaat tussen arm en rijk, ben je nu verplicht, als je werkt, een groot deel van je loon weg te geven aan het goede doel. Je mag geen kinderen nemen, want met het geld dat je nodig hebt om hier in het rijke noorden een kind te kweken, kan je er 20 (ik zeg maar wat) kweken in afrika. Of durf je soms te beweren dat jouw kind belangrijker is dan die 20 afrikaanse kindjes ?
Je missie is duidelijk : werk zoveel mogelijk, leef zo armoedig mogelijk en schenk alles wat je kan missen weg aan de armen. God zal je lonen.

Ik heb ze altijd raar gevonden, die hypocrietelingen die denken dat ze volgens gods woord leven, maar die in feite even egoïstisch zijn als gewone mensen, maar er niet voor durven uit te komen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 18-04-2006 @ 11:16 :
Ik denk dat ik door menselijkheid en mijn eigen persoonlijkheid ook zeer gemotiveerd ben om altijd te doen wat ik goed acht. Ik heb hier geen godheid voor nodig. En het is cru dat juist in de wereld waarin wij leven en deel uitmaken (op onze eigen manier) van de natuur, geen goed of kwaad kent, aangezien moraliteit iets is dat alleen Homo sapiens kent.
Nou is de Quest wel geen wetenschappelijk verantwoorde bron, maar ik vermoed dat het onderzoek waar naar verwezen wordt dat wel is - en in dat onderzoek is aangetoond dat er ook dieren zijn die onzelfzuchtig gedrag vertonen. Nu doen die dat niet uit het besef dat ze iets goeds of kwaads moeten doen, maar ik denk dat de instincten die hen ertoe drijven bijvoorbeeld zichzelf op te offeren of zelfs alleen maar een soortgenoot naar eten te helpen, vergelijkbaar zijn met die van de mens. Wij noemen het goed en kwaad omdat we er te lang over nadenken en te veel woorden hebben, maar in feite is het een eigenschap die sociale dieren nodig hebben of in ieder geval gebruiken voor het voortbestaan van de groep.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 16:05
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-04-2006 @ 15:50 :
Nou is de Quest wel geen wetenschappelijk verantwoorde bron, maar ik vermoed dat het onderzoek waar naar verwezen wordt dat wel is - en in dat onderzoek is aangetoond dat er ook dieren zijn die onzelfzuchtig gedrag vertonen. Nu doen die dat niet uit het besef dat ze iets goeds of kwaads moeten doen, maar ik denk dat de instincten die hen ertoe drijven bijvoorbeeld zichzelf op te offeren of zelfs alleen maar een soortgenoot naar eten te helpen, vergelijkbaar zijn met die van de mens. Wij noemen het goed en kwaad omdat we er te lang over nadenken en te veel woorden hebben, maar in feite is het een eigenschap die sociale dieren nodig hebben of in ieder geval gebruiken voor het voortbestaan van de groep.
Zelfop-offering is een bekend verschijnsel. Het gaat er om dat je je groep (meestal dicht gerelateerd aan jou) help omdat je daarmee je eigen genetisch materiaal helpt. (Extreem voorbeeld: Bijen, mieren). Dit betekend dat je niet jezelf, maar wel je genetisch materiaal een veel grotere kans geeft om te overleven en soms is dat het waard. Een dier weet gewoon wanneer het het waard is en wanneer niet. (dit betekend niet dat er geen fouten gemaakt worden)
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:49
Verwijderd
Citaat:
inanasecret schreef op 18-04-2006 @ 10:16 :
hoe ga jij met god om in jouw dagelijks leven?

zou jij niet liever ook antwoord willen geven!!

maar jah al die bezigheden in het leven kunnen je zo bezighouden. maar omdat ik weet onze schepper altijd kijkt, probeer ik zoveel mogelijk goede daden te verichten.
ik word soms ook bang dat god mij gaat straffen, dan denk ik dat ik beter mijn best moet doen om hem trots op me te laten worden.
god is iedere sec. bij mij. doordat idee weet ik dat het leven eindig is, dat ik zoveel mogelijk moet presenteren voor mij zelf en anderen.
door mijn geloof zie ik het nut in het leven, zelfmoord mag nooit een optie worden bij moielijke sitiaties.

vertel wat jij denkt..
wist je dat jouw goede daden er niet voor zorgen dat je vergeven wordt voor je zonden? Alleen door geloof in Jezus wordt je vrijgesproken van schuld. Als je zelfs probeert jezelf te rechtvaardigen door je goede daden en je daarop vertrouwt zal je niet gered worden. Dat haal ik uit deze vers:
Galaten 5:4
4 Als u probeert door God als een rechtvaardige te worden aangenomen door de wet na te leven, bent u van Christus losgemaakt en hebt u Gods genade verspeeld.

Het verschil tussen het christendom en andere religies is dat het christendom een Redder heeft. Andere religies vertellen je wat je allemaal moet doen om gered te worden zoals Islam of Boeddhisme. Maar dat hoort niet zo te zijn bij het christendom hoewel het in sommige christelijke stromingen wel zo is gegroeid, jammer genoeg.
God is blij met je en houdt van je al zondig je.

luister op deze site www.awme.net
Bij Extra's
dan Audio Teachings
dan What Pleases God
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 21:01
EvilConduct
EvilConduct is offline
Er is geen god in mijn leven. En als er een zou zijn, zou het er een tussen velen zijn. Liever Asatru dan het christendom of welke andere religie dan ook.

God, de bijbel, de tora, de koran, etc. allemaal vergif in mijn ogen. Ruzies, oorlogen, onderdrukking, etc.
Opium voor het volk.

Sommigen komen met argumenten als: "Je kan er steun bij vinden."
Dan denk ik bij mezelf: "Wat jammer voor je, dat je die steun niet bij vrienden en familie kan vinden..."
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 23-04-2006 @ 17:05 :
Zelfop-offering is een bekend verschijnsel. Het gaat er om dat je je groep (meestal dicht gerelateerd aan jou) help omdat je daarmee je eigen genetisch materiaal helpt. (Extreem voorbeeld: Bijen, mieren). Dit betekend dat je niet jezelf, maar wel je genetisch materiaal een veel grotere kans geeft om te overleven en soms is dat het waard. Een dier weet gewoon wanneer het het waard is en wanneer niet. (dit betekend niet dat er geen fouten gemaakt worden)
Ben bang dat het een beetje offtopic wordt, maar ik bedoelde dus eigenlijk te zeggen/vragen of de ideeën van moraliteit, goed en kwaad, in de meeste samenlevingen hierop gebaseerd zijn?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 19:18
jaspervermeulen
jaspervermeulen is offline
ik ben niet egt een christen of een moslim ofsow, maar soms vraag ik wel es aan god. bijv dat ik een wedstrijdje win, of dat ik gauw weer beter wordt als ik ziek ben. Maar ik ga niet naar de kerk ofsow.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 19:50
Verwijderd
Citaat:
jaspervermeulen schreef op 26-04-2006 @ 20:18 :
ik ben niet egt een christen of een moslim ofsow, maar soms vraag ik wel es aan god. bijv dat ik een wedstrijdje win, of dat ik gauw weer beter wordt als ik ziek ben. Maar ik ga niet naar de kerk ofsow.
Ik denk dat God het belangrijker vindt dat je een relatie met Hem aangaat dan dat je naar de kerk gaat. Want je kan naar de kerk gaan en nog ver van God staan.
Maar ja, als je eenmaal dichter bij God bent ga je toch wel naar de kerk, maar dan uit vrije wil.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 20:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
soldaat schreef op 26-04-2006 @ 20:50 :
Maar ja, als je eenmaal dichter bij God bent ga je toch wel naar de kerk, maar dan uit vrije wil.
Onze telepaat...

Ik denk dat het veel meer boeit of god ooit antwoord, iets waarin het opperwezen in kwestie niet echt een goed dossier heeft opgebouwd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie god heeft veel gezichten
=zwart wit=
71 26-06-2008 18:04
Verhalen & Gedichten Brief aan God
Verwijderd
8 28-12-2005 12:01
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Verhalen & Gedichten Lees en keur dit (Een nieuw leven herschreven)
lestat080
11 27-11-2004 18:30
Levensbeschouwing & Filosofie de agnosticus
Rerisen Phoenix
45 08-02-2003 23:40
Verhalen & Gedichten Pijn in mijn leven, liefde in mijn leven, waarom
louis84
1 07-11-2001 16:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.