Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 20:08
Verwijderd
Veertienhonderd jaar geleden heeft Allah de Koran als een boek ter leiding aan de mensheid neer gezonden. Hij riep de mensen op zich door de waarheid te laten leiden door zich aan de Koran te houden. Want het vers zegt immers:

Met macht hebben Wij de hemel gebouwd. Waarlijk, Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (Koran 51:47)

Maar het is niets anders dan een overdenking voor allen van de wereldwezens

Vanaf de eerste dag dat hij geopenbaard werd tot aan de dag des oordeels, zal dit laatste goddelijke boek de enige gids voor de mensheid blijven.

Hoe het universum is ontstaan

Het ontstaan van het universum wordt in de Koran in het volgende vers beschreven:

Hij is de Voortbrenger van de hemelen en de aarde. (Koran 6:101)

Deze informatie gegeven in de Koran, is volledig in overeenstemming met de ontdekkingen van de hedendaagse wetenschap. Zoals we al eerder gezegd hebben zijn astrofysici tegenwoordig tot de conclusie gekomen, dat het hele universum, samen met de dimensies van tijd en materie, zijn ontstaan door een grote explosie, die in een oogwenk heeft plaatsgevonden. Deze gebeurtenis staat bekend als de 'Big Bang' en bewijst dat het universum uit het niets is geschapen als het resultaat van een explosie uit één enkel punt.

Voor de tijd van de Big Bang, bestond er niet zoiets als materie. Van een toestand van niet-bestaan, waarin noch materie, noch energie en zelfs geen tijd bestond, en wat slechts metafysisch beschreven kan worden, werden materie, tijd en energie, allen in een ogenblik geschapen. Dit feit, pas onlangs ontdekt door de moderne natuurkundigen, werd ons veertienhonderd jaar geleden in de Koran verteld.

De expansie van het universum

In de Koran die veertienhonderd jaar geleden geopenbaard werd, in een tijd waarin de wetenschap van de astronomie nog primitief was, wordt de expansie van het universum als volgt beschreven:

Met macht hebben Wij de hemel gebouwd. Waarlijk, Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (Koran 51:47)

Het woord 'hemel' dat in het bovenstaande vers gebruikt is, komt op verschillende plaatsen in de Koran voor, in de betekenis van ruimte en universum. Hier wordt het woord weer in die betekenis gebruikt, het zegt dat het universum 'uitdijt'. En de hedendaagse wetenschap is nu juist tot deze conclusie gekomen!

Tot het begin van de twintigste eeuw, was de enige opvatting in de wetenschappelijke wereld dat 'het universum een constante aard had en dat het sinds onmetelijke tijd bestond'. Het onderzoek, de observaties en berekeningen die door de moderne technologie werden uitgevoerd, hebben echter laten zien dat het universum eigenlijk een begin had, en dat het voortdurend 'uitdijt'.

Aan het begin van de twintigste eeuw hebben de Russische natuurkundige Alexander Friedmann en de Belgische kosmoloog Georges Lemaitre theoretisch uitgerekend dat het universum voortdurend in beweging is en dat het uitdijt.

Dit feit werd door gegevens verkregen uit observaties in 1929 bevestigd. Terwijl Edwin Hubble, de Amerikaanse astronoom de hemel met zijn telescoop bekeek, ontdekte hij dat de sterren en melkwegstelsels voortdurend van elkaar af bewogen. In een universum waarin alles voortdurend van elkaar af beweegt, betekent dit een voortdurend uitdijend universum. De observaties die de volgende jaren uitgevoerd werden, bevestigden dat het universum voortdurend uitdijt. Dit feit was in de Koran uitgelegd, terwijl eigenlijk niemand het wist. Dit komt omdat de Koran het woord van Allah is, de Schepper en de Heerser van het gehele universum.

------------------------------------------------------------------

Kon nog weleens een leuke discussie worden, spui je mening en kom met argumenten mensen

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 20:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2005, 20:11
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
In één woord 'Soubhanallah'
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:14
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Men vader vertelde me onlangs nog iets
Maar kmoet vers nog vinden.
Maar heel mooi ook.
eerst die vers nog vinden nu
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:16
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 29-03-2005 @ 21:14 :
Men vader vertelde me onlangs nog iets
Maar kmoet vers nog vinden.
Maar heel mooi ook.
eerst die vers nog vinden nu
We wachten met smart
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:18
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Het heelal wordt wel groter, maar niet omvangrijker.
Ik vind dit een zeer zwak verband.

Jules Verne schreef in de 19e eeuw een boek over een reis naar de maan. 100 jaar later gebeurde dat ook. Is daarom alles wat Jules Verne schreef waar en heilig?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:20
Verwijderd
Ja, ik word hier zolangzamerhand wel een beetje moe van. Alles staat zogenaamd al in de koran. Maar is er ooit al eens iets voorspeld vanuit de koran en later met behulp van de wetenschap aangetoond? Dacht het niet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:20
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 29-03-2005 @ 21:18 :
Het heelal wordt wel groter, maar niet omvangrijker.
Ik vind dit een zeer zwak verband.

Jules Verne schreef in de 19e eeuw een boek over een reis naar de maan. 100 jaar later gebeurde dat ook. Is daarom alles wat Jules Verne schreef waar en heilig?
Nee, want Jules Verne is geen god.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 29-03-2005 @ 21:18 :
Het heelal wordt wel groter, maar niet omvangrijker.
Ik vind dit een zeer zwak verband.

Jules Verne schreef in de 19e eeuw een boek over een reis naar de maan. 100 jaar later gebeurde dat ook. Is daarom alles wat Jules Verne schreef waar en heilig?
Een barre vergelijking aangezien het hier al om een vast staand feit ging
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:23
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-03-2005 @ 21:20 :
Ja, ik word hier zolangzamerhand wel een beetje moe van. Alles staat zogenaamd al in de koran. Maar is er ooit al eens iets voorspeld vanuit de koran en later met behulp van de wetenschap aangetoond? Dacht het niet.
Misschien is dat wel gebeurd. Misschien had Columbus stiekem de Qor'aan gelezen en begon hij aan zijn avontuur.

He, als je moe wordt moet je maar een kom brinta eten daar knap je van op.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:23
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-03-2005 @ 21:20 :
Ja, ik word hier zolangzamerhand wel een beetje moe van. Alles staat zogenaamd al in de koran. Maar is er ooit al eens iets voorspeld vanuit de koran en later met behulp van de wetenschap aangetoond? Dacht het niet.
Helllooo
dat laat Hij dan ook aan ons over. Wij zien dat wat er staat waar was/is en wij gaan dan geloven of niet.

omg vers 9;13
En later zullen jullie zien wat Wij zeiden waar is

yeah sure
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:26
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 21:20 :
Nee, want Jules Verne is geen god.
Dat vind jij. Maar de aanhangers van het Vernianisme geloven van wel. En breng hen maar eens op andere ideeën.

@makelville:

Het was inderdaad een vrij willekeurige en niet precieze vergelijking. Wat niet wil zeggen dat je in andere boeken niet gemakkelijk honderden van zulke toevalligheden vind.
Ik zeg nu niet dat de Koran onwaar is, ik zeg dat het copy-paste-verhaaltje dat je het gepost werkelijk nergens op slaat.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
imène schreef op 29-03-2005 @ 21:23 :

vers 9;13
En later zullen jullie zien wat Wij zeiden waar is
Bedoel je geen andere versnummers?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:29
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 29-03-2005 @ 21:26 :
Het was inderdaad een vrij willekeurige en niet precieze vergelijking. Wat niet wil zeggen dat je in andere boeken niet gemakkelijk honderden van zulke toevalligheden vind.
Ik zeg nu niet dat de Koran onwaar is, ik zeg dat het copy-paste-verhaaltje dat je het gepost werkelijk nergens op slaat.
Het verhaal klopt toch dus op welke manier slaat het nergens op. Dit is overigens niet de enigste wetenschappelijke wonder.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 29-03-2005 @ 21:23 :
Helllooo
dat laat Hij dan ook aan ons over. Wij zien dat wat er staat waar was/is en wij gaan dan geloven of niet.

omg vers 9;13
En later zullen jullie zien wat Wij zeiden waar is

yeah sure
Zijn er dan moslimgroeperingen die in de 19e eeuw, op basis van de koran, beweerden dat het heelal uitdijdt?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:35
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 21:27 :
Bedoel je geen andere versnummers?

Uh het is niet echt.
Twas om te lachen, om wat die andere schreef
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:36
Verwijderd
zou je misschien de exacte passages kunnen geven waaruit je dit allemaal haalt en niet alleen dat ene zinnetje
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:37
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 21:29 :
Het verhaal klopt toch dus op welke manier slaat het nergens op. Dit is overigens niet de enigste wetenschappelijke wonder.
Het slaat nergens op omdat:

1) "Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden" van alles kan betekenen
2) Er pas achteraf een link werd gelegd met uitdijing, zie wat Mephistophilis zegt
3)"Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden" zegt dat God er toe in staat is, niet dat hij er constant mee bezig is.
4) Het gaat compleet voorbij aan de eenvoudige VERKLARING voor de uitdijing van het heelal.
5)De kosmologen die zich bezig houden met de uitdijing van het heelal houden zich op het moment erg bezig met de vraag "Blijft het heelal uitdijen, bereikt het een uiteindelijke grootte, of krimpt het weer ineen?" Dit heeft te maken met de totale hoeveelheid (donkere) massa en materie in het heelal, en die is niet precies bekend. Er zijn verschillende theoriën gaande. Maar het zou jullie verhaal een stuk aannemelijker maken als je nu, vóórdat wetenschappers uitpluizen hoe het precies zit, een Koranvers aan kunt wijzen dat het juiste antwoord op deze vraag geeft.
6) Het noemen van een saillante relatie tussen wetenschap en een koranvers kan aanleiding tot een hypothese zijn, maar nooit een bewijs op zich. Elke logicus, ook befaamde Islamitische zoals Abu Ja'far Muhammad
ibn Musa al-Khwarizmi ( ) zal dat beamen.
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:37
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-03-2005 @ 21:36 :
zou je misschien de exacte passages kunnen geven waaruit je dit allemaal haalt en niet alleen dat ene zinnetje
Voor de laaaatste keer
Ik bedoelde het voor Mephos.
Het was IRONISCHHHH
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-03-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 29-03-2005 @ 21:37 :
Voor de laaaatste keer
Ik bedoelde het voor Mephos.
Het was IRONISCHHHH
ik reageerde niet op jou
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:42
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-03-2005 @ 21:41 :
ik reageerde niet op jou
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
imène schreef op 29-03-2005 @ 21:35 :
Uh het is niet echt.
Twas om te lachen, om wat die andere schreef
Ow ok
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:53
Mujahideen
Mujahideen is offline
Dit is ook wel interessant.

Het scheiden van de hemelen en de aarde
Een ander vers over de schepping van de hemelen is het volgende:

Wisten degenen die ongelovigen waren niet dat de hemelen en de aarde als één stuk waren samengevoegd, en dat Wij het vervolgens scheiden? En Wij hebben uit water elk levend ding gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?(Koran 21:30)

Het woord ratq, vertaald als 'samengevoegd' wordt in Arabische woordenboeken vertaald als 'met elkaar vermengd, één geworden'. Het verwijst meestal naar twee verschillende substanties die een geheel vormen. De zinsnede 'Wij scheiden' komt van het Arabische werkwoord fataqa wat inhoudt dat iets tot ontstaan komt door het verscheuren of vernietigen van de structuur van zaken die aan elkaar gehecht zijn. Het ontspruiten van een zaadje uit de aarde is één van die gebeurtenissen waar het werkwoord voor gebruikt wordt.

Laten we opnieuw naar het vers kijken met deze kennis in ons achterhoofd. In het vers zijn hemel en aarde eerst het onderwerp van de situatie van de ratq. Zij worden gescheiden (fataqa) als de ene uit de ander voortkomt. Geboeid denken wij aan de eerste momenten van de Big Bang, we zien dat alle materie van het universum op één enkel punt verzameld is. Met andere woorden, alles, de hemelen en de aarde inbegrepen, waren nog niet geschapen en waren in een vermengde onscheidbare toestand. Toen ontplofte dit punt krachtig, en zorgde ervoor dat de materie gescheiden werd.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:58
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert5.htm
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:07
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Dat wis ik helemaal niet, dan word ik ook moslim, waar kan ik me inschrijven?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:08
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 29-03-2005 @ 22:07 :
Dat wis ik helemaal niet, dan word ik ook moslim, waar kan ik me inschrijven?
Bij God
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2005, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 21:53 :
Dit is ook wel interessant.

Het scheiden van de hemelen en de aarde
Een ander vers over de schepping van de hemelen is het volgende:

Wisten degenen die ongelovigen waren niet dat de hemelen en de aarde als één stuk waren samengevoegd, en dat Wij het vervolgens scheiden? En Wij hebben uit water elk levend ding gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?(Koran 21:30)

Het woord ratq, vertaald als 'samengevoegd' wordt in Arabische woordenboeken vertaald als 'met elkaar vermengd, één geworden'. Het verwijst meestal naar twee verschillende substanties die een geheel vormen. De zinsnede 'Wij scheiden' komt van het Arabische werkwoord fataqa wat inhoudt dat iets tot ontstaan komt door het verscheuren of vernietigen van de structuur van zaken die aan elkaar gehecht zijn. Het ontspruiten van een zaadje uit de aarde is één van die gebeurtenissen waar het werkwoord voor gebruikt wordt.

Laten we opnieuw naar het vers kijken met deze kennis in ons achterhoofd. In het vers zijn hemel en aarde eerst het onderwerp van de situatie van de ratq. Zij worden gescheiden (fataqa) als de ene uit de ander voortkomt. Geboeid denken wij aan de eerste momenten van de Big Bang, we zien dat alle materie van het universum op één enkel punt verzameld is. Met andere woorden, alles, de hemelen en de aarde inbegrepen, waren nog niet geschapen en waren in een vermengde onscheidbare toestand. Toen ontplofte dit punt krachtig, en zorgde ervoor dat de materie gescheiden werd.
Discutabele interpretatie, er staat namelijk dat de hemel en de aarde eerst 1 waren, dit zou betekenen dat ze samen 1 geheel waren en niet onderdeel uit maakte van een nog grotere materie.

Daarnaast even een aandachtspuntje, de Big Bang was géén ontploffing.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-03-2005 @ 22:11 :
Discutabele interpretatie, er staat namelijk dat de hemel en de aarde eerst 1 waren, dit zou betekenen dat ze samen 1 geheel waren en niet onderdeel uit maakte van een nog grotere materie.

Daarnaast even een aandachtspuntje, de Big Bang was géén ontploffing.
Ja, er staan niet meer verzen in dit stukje ter verduidelijking.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-03-2005 @ 21:20 :
Ja, ik word hier zolangzamerhand wel een beetje moe van. Alles staat zogenaamd al in de koran. Maar is er ooit al eens iets voorspeld vanuit de koran en later met behulp van de wetenschap aangetoond? Dacht het niet.
Idd, interpretaties achteraf de gekste.

(de vorige keer dat deze copy&paste gepost werd ging het topic prompt dicht, meen ik me te herinneren)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:17
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Verzen over echtheid van de Koran,

De Koran is het letterlijke woord van Allah s.w.t., een gunst aan de gehele mensheid die onze Barmhartige Schepper en Onderhouder aan de profeet Mohammad (vzmh) ( via de Engel Gabriel) geopenbaard heeft.

Deze openbaring heeft plaatsgevonden gedurende een periode van bijna 23 jaar. De profeet s.w.s. leerde de Surah's van Gabriel a.s. en gaf deze weer door aan zijn metgezellen die het weer op hun beurt reciteerden en opschreven.

De volgende Surah's geven aan dat de Koran van niemand anders komt dan van Allah s.w.t. zelf, dus de letterlijke woorden van Allah s.w.t.

Koran: "Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt." (Surah An-Nisa 4:82)

Koran: "En het is onmogelijk dat deze Koran is gemaakt door iemand anders dan Allah, maar (hij is er) als bevestiging van wat ervoor was en als uitleg van de Schrift. Daaraan is geen twijfel, (hij komt)van de Heer der Werelden. (Surah Joenos 10:37)

Koran: "Of zeggen zij: "Hij (de profeet) heeft het verzonnen"? Zeg: "Brengt dan een hieraan gelijke Soerah voort en roept buiten Allah wie gij kunt (om hulp aan), als gij waarachtig zijt." (Surah Joenos 10:38)

Koran: Zeg: "Indien de mens en de djinn samenspannen, teneinde het gelijke van deze Koran voort te brengen, zullen zij het gelijke daarvan niet kunnen voortbrengen ook al zouden zij elkanders helpers zijn." (Surah Al-Israa, Banie Israa'iel 17:88 )

Koran: "Zeggen zij: "Hij heeft dit (de Koran) verzonnen?" Antwoord: "Breng dan tien dergelijke verzonnen hoofdstukken voort en roept buiten Allah wie gij kunt, als gij waarachtig zijt." (Surah Hoed 11:13)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
imène schreef op 29-03-2005 @ 22:17 :
Verzen over echtheid van de Koran
Afijn, hoe verblindend duidelijk moeten de cirkelredenaties worden?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:24
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
imène schreef op 29-03-2005 @ 22:17 :

Koran: "Zeggen zij: "Hij heeft dit (de Koran) verzonnen?" Antwoord: "Breng dan tien dergelijke verzonnen hoofdstukken voort en roept buiten Allah wie gij kunt, als gij waarachtig zijt." (Surah Hoed 11:13)
Uitdaging

Na mijn volgende taalkunde-vak zal ik eens kijken of ik een Surah-generator kan programmeren

Mujahideen, andere moslims, ik had zo mijn best gedaan om mijn argumenten duidelijk en genummerd weer te geven. Niet om jullie de grond in te boren maar om te discussiëren. Krijg ik geen antwoord meer?
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:26
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 29-03-2005 @ 22:24 :
Uitdaging

Na mijn volgende taalkunde-vak zal ik eens kijken of ik een Surah-generator kan programmeren

Mujahedeen, andere moslims, ik had zo mijn best gedaan om mijn argumenten duidelijk en genummerd weer te geven. Niet om jullie de grond in te boren maar om te discussiëren. Krijg ik geen antwoord meer?
Je schreef mijn naam verkeerd. Maar waag eens een poging met onderbouwingen en serieus

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:33
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Ik moet nog één versje vinden
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:33
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 29-03-2005 @ 21:37 :

5)De kosmologen die zich bezig houden met de uitdijing van het heelal houden zich op het moment erg bezig met de vraag "Blijft het heelal uitdijen, bereikt het een uiteindelijke grootte, of krimpt het weer ineen?" Dit heeft te maken met de totale hoeveelheid (donkere) massa en materie in het heelal, en die is niet precies bekend. Er zijn verschillende theoriën gaande. Maar het zou jullie verhaal een stuk aannemelijker maken als je nu, vóórdat wetenschappers uitpluizen hoe het precies zit, een Koranvers aan kunt wijzen dat het juiste antwoord op deze vraag geeft.
Er is/zijn wel een vers/verzen die zegt dat de heelal uiteindelijk zal stoppen met uitdijen en dan zal ook het einde van alles zijn. Het heelal zal dan inkrimpen. Ik had er een heel stuk over gelezen.

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:46
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 22:33 :
Er is/zijn wel een vers/verzen die zegt dat de heelal uiteindelijk zal stoppen met uitdijen en dan zal ook het einde van alles zijn. Het heelal zal dan inkrimpen. Ik had er een heel stuk over gelezen.
`

Hier een natuurkundig stuk over het verhaal in ieder geval.
De onderste 2 alinea's leggen het redelijk helder uit.

http://csep10.phys.utk.edu/astr162/l.../geometry.html
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 22:33 :
Er is/zijn wel een vers/verzen die zegt dat de heelal uiteindelijk zal stoppen met uitdijen en dan zal ook het einde van alles zijn. Het heelal zal dan inkrimpen. Ik had er een heel stuk over gelezen.
noem maar wat op
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-03-2005, 21:51
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-03-2005 @ 22:49 :
noem maar wat op
http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:54
Verwijderd
Niets gevonden, bewering is dus onwaar

Kort gezegd, kom zelf maar met je bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 29-03-2005 @ 22:17 :
Afijn, hoe verblindend duidelijk moeten de cirkelredenaties worden?
Of je reageert gewoon niet? Doe eens even gezond en laat dat stomme geblaat van je achterwege zeg!

Ontopic:
En ja, die wetenschappelijke feiten staan al eeuwenlang in de Heilige Koran. Het is niet aan te raden enkel op basis daarvan de Heilige Koran voor Waarheid aan te nemen. De Heilige Koran dien je op meerdere punten voor Waar aan te nemen. Vanuit je hart en niet alleen vanuit de tong of hersenen. Let wel; de Imaan is het allerbelangrijkst
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:57
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-03-2005 @ 22:54 :
Niets gevonden, bewering is dus onwaar

Kort gezegd, kom zelf maar met je bewijzen.
gezocht?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:58
Verwijderd
Voorlopig heb ik nog geen enkele onderbouwing gezien in de vorm van Sura's
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-03-2005 @ 22:58 :
Voorlopig heb ik nog geen enkele onderbouwing gezien in de vorm van Sura's
Ook niet in die teksten?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 23:00 :
Ook niet in die teksten?
Als iets in de Koran staat, moeten er toch gewoon Sura's in staan waaruit dat te herleiden valt. Die wil ik graag even zien
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:06
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 29-03-2005 @ 21:08 :

Met macht hebben Wij de hemel gebouwd. Waarlijk, Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (Koran 51:47)

Het woord 'hemel' dat in het bovenstaande vers gebruikt is, komt op verschillende plaatsen in de Koran voor, in de betekenis van ruimte en universum. Hier wordt het woord weer in die betekenis gebruikt, het zegt dat het universum 'uitdijt'. En de hedendaagse wetenschap is nu juist tot deze conclusie gekomen!

Tot het begin van de twintigste eeuw, was de enige opvatting in de wetenschappelijke wereld dat 'het universum een constante aard had en dat het sinds onmetelijke tijd bestond'. Het onderzoek, de observaties en berekeningen die door de moderne technologie werden uitgevoerd, hebben echter laten zien dat het universum eigenlijk een begin had, en dat het voortdurend 'uitdijt'.
Erg wetenschappelijk onderlegt ben ik niet, maar is het niet zo dat het universum uitdijdt zonder wij dat daar ook maar enige invloed op hebben? Wat dus weer in tegenspraak met dat vers is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-03-2005 @ 23:06 :
Erg wetenschappelijk onderlegt ben ik niet, maar is het niet zo dat het universum uitdijdt zonder wij dat daar ook maar enige invloed op hebben? Wat dus weer in tegenspraak met dat vers is.
Ik denk dat met 'wij' een of meerdere goden bedoeld wordt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:13
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-03-2005 @ 23:12 :
Ik denk dat met 'wij' een of meerdere goden bedoeld wordt.
Oké.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:13
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-03-2005 @ 23:03 :
Als iets in de Koran staat, moeten er toch gewoon Sura's in staan waaruit dat te herleiden valt. Die wil ik graag even zien
Waarover?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 23:13 :
Waarover?
Over al die beweringen die jullie doen, ik wil graag weten waar dat allemaal in de koran doen. Waar staan al die voorspellingen?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-03-2005 @ 23:12 :
Ik denk dat met 'wij' een of meerdere goden bedoeld wordt.
"Wij" is de aanduiding voor God. Niet voor meerdere personen/ goden. In het Arabisch is 'Wij' voor iemand waar je respect voor (dient te hebben) hebt, netzoals in het Frans met "nous".

De Islam is een monotheistische godsdienst en gaat niet uit van meerdere goden. Laat daar geen misverstanden over ontstaan.

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:19
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-03-2005 @ 23:12 :
Ik denk dat met 'wij' een of meerdere goden bedoeld wordt.
God bedoelt hiermee ook zijn krachten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Krishna Bewustzijn
Majella
42 14-03-2008 12:29
Levensbeschouwing & Filosofie Wat voor bewijs heb jij dat God bestaat (welke God dan ook)?
Cherry Springs
441 27-01-2006 13:32
Levensbeschouwing & Filosofie The Miracle of Iron
Mujahideen
32 02-09-2005 16:33
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappelijke wonderen van de Koran.
Hydrogen
1 22-02-2004 22:35
Levensbeschouwing & Filosofie )) overtuigen Islaam (nu serieus)
Sweet_Hadar
67 08-11-2003 16:06
Levensbeschouwing & Filosofie wie levert nu het bewijs van het geloof
ratsja
123 17-01-2002 19:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.